071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان

تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

علاوه بر تمایز بین اقتصاد خرد و اقتصاد کلان، دانشجویانی که تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان را انتخاب می کنند نیز باید تفاوت بین اقتصاد مثبت و اقتصاد هنجاری را یاد بگیرند. اولی با آنچه که هست سروکار دارد در حالی که دومی با آنچه که باید باشد و آنچه که خواهد بود مقابله می کند. یک تفاوت دیگر تمایز میان اقتصاد کاربردی و تئوری اقتصاد است که در این مقاله از موسسه حقوقی میرداماد به بررسی زوایای آن در این کشور پرداخته اند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان

اقتصاد یک رشته فرعی در حوزه علوم اجتماعی است که به بررسی نحوه تولید، توزیع، تجارت و مصرف کالاها و خدمات می پردازد. اقتصاد همچنین با هدف بهبود تخصیص منابع و ایجاد بازارهایی با ثبات و قابل پیش بینی که شهروندان بتوانند زندگی مرفه داشته باشند، ایجاد کرده است. اقتصاددانان همچنین رفتار انسان را در تلاش برای یافتن الگوها و پیش بینی تصمیمات مالی بر اساس عواملی مانند ریسک و پاداش تحلیل می کنند. اقتصاد دو رشته دارد. مورد اول اقتصاد خرد است و تعامل بین عوامل اقتصادی مختلف را تحلیل می کند. اقتصاد کلان، دومین مورد، کل اقتصاد یک جامعه را بررسی می کند.

یک مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد در اقتصاد به شما درباره نرخ بهره، نرخ ارز، شاخص های اقتصادی و بازارهای سهام آموزش میدهد و به شما این امکان را می دهد تا ببینید که چگونه همه آنها بر صنایع مختلف در سراسر جهان تأثیر می گذارند. دوره های اقتصاد نیز به تئوری اقتصادی و اصول اساسی اقتصادی متمرکز خواهد شد. دانشجویان درک گسترده ای از سیاست های عمومی و تأثیر اجتماعی و اقتصادی آنها بر قوانین، مالیات ها، خدمات و مقررات دارند. برای درخواست یک مدرک لیسانس (3 ساله) دانشجویان آینده نگر باید دارای مدرک دبیرستان ترجمه شده به مجارستانی یا انگلیسی با رونوشت مربوط به دوره ها و نمرات باشند. برخی از دوره ها علاوه بر ارائه این مدارک ممکن است به آزمون ورودی نیز احتیاج داشته باشند.

  • یک رزومه به روز
  • نامه انگیزه
  • کپی گذرنامه / شناسنامه خود شخص
  • اثبات مهارت زبان
  • ترجمه انگلیسی رونوشت سوابق
  • ترجمه انگلیسی دیپلم های به دست آمده
  • دو نامه مرجع دانشگاهی

برای استاد:

یک مقاله 500 کلمه ای (نامه انگیزشی) ارسال کنید تا مبحث تحقیق خود را معرفی کرده و سوابق تحصیلی / حرفه ای خود را توضیح دهید. مشخص کنید که چگونه مطالعات بیشتر در CEU به شما در دستیابی به اهداف شغلی آینده شما کمک می کند. آزمون آنلاین ریاضیات برای آزمون عمومی GRE. آزمون آنلاین ریاضیات با هدف آزمایش کاندیداها در حساب های پایه، نظریه احتمال و جبر خطی و توسط CEU برگزار می شود. در عوض می توانید یک نمره کلی GRE نیز ارسال کنید. نمرات GRE برای پنج سال معتبر است.

شما باید مدرک لیسانس (یا بالاتر) داشته باشید یا در آخرین سال تحصیلات دانشگاهی خود ثبت نام کنید. متقاضیان موفق از انواع حرفه و تحصیلی برخوردار می شوند و به مدرک قبلی اقتصاد نیازی ندارند. اگر سوابق تحصیلی در رشته اقتصاد ندارید، در صورت تمایل به دریافت مدرک کارشناسی ارشد مجارستان، مجبورید اعتبارهای اضافی را در موضوعات اقتصاد تکمیل کنید.

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه های مجارستان
هزینه تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه های مجارستان

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه های مجارستان

اقتصاد یک زیر مجموعه در حوزه علوم اجتماعی است که به بررسی نحوه تولید، توزیع کالاهای تجاری و مصرفی می پردازد. اقتصاد همچنین با هدف بهبود تخصیص منابع و ایجاد بازارهای قابل پیش بینی پایدار که شهروندان بتوانند مرفه زندگی کنند. شما در این رشته خواهید آموخت که چگونه پول ایجاد شده است و می فهمید که چطور تجارت کالا کار می کند. سایر کلاس ها با بانک ها سر و کار خواهند داشت، جریان بدهی، اعتبارات چه هستند و نحوه کار آنها. همچنین می توانید علل سقوط های مالی را مطالعه کرده و سعی کنید راه هایی را برای جلوگیری از بلایای اقتصادی آینده بیابید.

شما در مورد موضوعات مهم و سوالات کلیدی بحث خواهید کرد مانند: آیا بازارها به صورت خودکار تنظیم می شوند یا نیاز به مداخله دولت برای حفظ ثبات آنها وجود خواهد داشت؟ این به شما امکان می دهد دانش اقتصادی خود را گسترش داده و درک کنید که اقتصادهای جهانی بین خودشان چگونه تعامل دارند.

برای اینکه یک اقتصاددان بزرگ باشید به مهارت های حل مسئله، تفکر انتقادی و همچنین توانایی های تحلیلی نیاز دارید. فارغ التحصیلان اقتصاد دارای مشاغل موفقی هستند که به عنوان اقتصاددان، تحلیلگر ریسک مالی، حسابداران دارای امتیاز، تحلیلگران سرمایه گذاری، آمارشناسان و غیره.

کارشناسی ارشد ارتباطات سیاست های اقتصادی

  • هزینه مسکن: تمام وقت 8000 پوند در سال(12400 دلار) – پاره وقت 4000 پوند در سال ( 6200 دلار)
  • هزینه بین المللی: تمام وقت فقط 13000 پوند (20150 دلار)

کارشناسی ارشد سیاست جهانی

  • هزینه مسکن: تمام وقت 8000 پوند (12400 دلار)، پاره وقت 4000 پوند در سال (6200 دلار)
  • بین المللی: هزینه تمام وقت فقط 13000 پوند (20150 دلار)

کارشناسی ارشد فلسفه

  • هزینه مسکن: تمام وقت 10000 پوند (15500 دلار)، پاره وقت 5000 پوند در سال (7750 دلار)
  • هزینه بین المللی: تمام وقت فقط 14000 پوند ( 21700 دلار)

تحصیل دکترای رشته اقتصاد در مجارستان

برنامه دکترای اقتصاد شما را برای انجام تحقیقات اصلی از طریق یافتن راه حل برای سوالات اساسی اقتصادی زمان ما آماده می کند. مهارت های اقتصاددانان برجسته را بیاموزید، از میان بسیاری از تخصص ها انتخاب کنید و برنامه تحقیق خود را توسعه دهید. شما می توانید دانش خود را در سمت های دانشکده ها در آکادمی ها، در سازمان های دولتی و همچنین در بخش خصوصی استفاده کنید. شما میتوانید در دوره هایی را که توسط دانشکده معتبر بین المللی و دارای مدرک دکترا تدریس میشود، که از برخی دانشگاه های معتبر دنیا از جمله دانشگاه هاروارد، MIT و پرینستون میباشد، ثبت نام کنید.

پس از انتخاب دو رشته از تخصص ها، شما یک مشاور را از بین اعضای هیئت علمی انتخاب خواهید کرد تا بتوانید مهارتهای خود را ارتقا دهید و برنامه تحقیق خود را توسعه بخشید. فرصت های بسیاری برای ارائه کار شما برای حضور در همایش ها و بازدید از سایر دانشگاه ها در دسترس است. به عنوان یک دکترای اقتصاددان، مهارت های شما در بسیاری از سازمان های مختلف دارای خواهان بسیار زیادی خواهد بود. شما می توانید عضو هیئت علمی در دانشگاهی باشید، یا یک محقق در بانک مرکزی یا سایر مراکز دولتی یا بین المللی یا یک مشاور یا سایر متخصصان در بخش خصوصی باشید.

الزامات پذیرش عمومی CEU:

  • فرم درخواست نامه تکمیل شده
  • برنامه درسی دانشگاهی
  • سوابق تحصیلی دانشگاهی
  • توصیه نامه
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی

الزامات خاص برنامه مورد نیاز:

  1. نامه پروپوزال تحقیق / انگیزشی 500 کلمه ای
  2. سه عدد توصیه نامه
  3. درخواست نامه نمره آزمون عمومی GRE بدون نمره آزمون GRE پردازش نمی شوند. لطفاً توجه داشته باشید که نمرات GRE به مدت پنج سال معتبر است.

از متقاضیان موفق انتظار می رود که دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد یا رشته های مرتبط (یعنی ریاضیات، آمار و غیره) یا مدرک معادل آن با معدل GPA 3 یا بالاتر باشند. کمیته پذیرش دکترا همچنین ریزنمرات متقاضیان را بررسی می کند تا میزان آشنایی آنها را با ریاضیات حرفه ای، نظریه اقتصادی مربوطه و روش تحقیق بررسی کند. لطفا رونوشت نمرات کارشناسی ارشد و کارشناسی مربوطه را ارسال کنید.

شرایط کار رشته اقتصاد در مجارستان

اقتصاددانان به طور معمول موارد زیر را انجام می دهند:

  • تحقیق و تحلیل موضوعات اقتصادی
  • انجام نظرسنجی ها و جمع آوری داده ها
  • تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل های ریاضی و تکنیک های آماری
  • ارائه گزارش ها، جداول و نمودارها در نتایج تحقیقات
  • پیش بینی روند بازار در تفسیر
  • راهنمایی در مورد موضوعات اقتصادی مشاغل، دولتها و افراد
  • طراحی سیاست های خود یا ارایه توصیه هایی برای حل مشکلات اقتصادی
  • انتشار مقالات در مجلات دانشگاهی و سایر منابع رسانه

اقتصاددانان تجزیه و تحلیل اقتصادی را برای موضوعاتی در زمینه های مختلف از جمله آموزش، بهداشت، توسعه و محیط زیست به کار می گیرند. برخی از اقتصاددانان هزینه محصولات، مراقبت های بهداشتی یا انرژی را مطالعه می کنند. برخی دیگر سطح اشتغال، چرخه تجارت یا نرخ ارز را بررسی می کنند. هنوز، دیگر اقتصاددانان تاثیر مالیات ها، تورم یا نرخ بهره را تحلیل می کنند.

اقتصاددانان غالباً روندهای تاریخی را مطالعه می کنند و از آنها برای پیش بینی استفاده می کنند. آنها تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها را با استفاده از انواع برنامه های نرم افزاری، از جمله صفحات گسترده، تجزیه و تحلیل آماری و برنامه های مدیریت پایگاه داده انجام می دهند. اقتصاددانان برای آزمایش روابط اقتصادی مدلهایی را توسعه داده و از تحلیل ریاضی استفاده می کنند. آنها از تکنیک هایی مانند حساب، تئوری بازی و تحلیل رگرسیون استفاده می کنند تا واقعیت های اقتصادی یا روندهای موجود در همه زمینه های اقتصاد را توضیح دهند.

اقتصاددانان مالی سرمایه گذاری و ریسک پس انداز را تحلیل می کنند. آنها همچنین بازارهای مالی و موسسات مالی را مطالعه می کنند. اقتصاددانان سازمان های صنعتی چگونگی ساماندهی شرکت های داخل صنعت و چگونگی رقابت آنها را مطالعه می کنند. آنها همچنین بررسی می کنند که چگونه قوانین ضد انحصاری، که تلاش شرکتها برای محدود کردن رقابت را تنظیم می کند، بر بازارها تاثیر می گذارد. اقتصاددانان بین المللی تجارت بین المللی و تأثیر جهانی شدن را مطالعه می کنند. آنها همچنین بازارهای جهانی مالی و نرخ ارز را بررسی می کنند.

اقتصاددانان کار عرضه کارگران و تقاضای نیروی کار توسط کارفرمایان را مطالعه می کنند. به طور خاص، آنها سطح اشتغال و نحوه تعیین دستمزدها را تحقیق می کنند. آنها همچنین اثرات سیاستهای مرتبط با کار، مانند قوانین حداقل دستمزد و نهادها، مانند اتحادیه ها را تحلیل می کنند. اقتصاددانان کلان و اقتصاددانان پولی، اقتصاد را به طور کلی بررسی می کنند. آنها ممکن است روندهای مربوط به تورم بیکاری و رشد اقتصادی را تحقیق کنند. آنها همچنین سیاست های مالی و پولی را مطالعه می کنند، که تأثیر عرضه پول و نرخ بهره بر اقتصاد را بررسی می کند. اقتصاد خرد تصمیمات عرضه و تقاضای افراد و بنگاه ها را مطالعه می کند. به عنوان مثال، آنها ممکن است میزان کالاهایی را که مصرف کنندگان با قیمت خاصی تقاضا می کنند تعیین کنند

  1. دانشجوی دکتری-ماهانه 149199 / ماهیانه
  2. معاون پژوهشی – پیمانکار ماهانه حدودا 245000 – 267000 یورو
  3. معاون پژوهشی – ماهانه حدودا 131000- 143000 یورو

بهترین دانشگاه های مجارستان برای رشته اقتصاد

پس از آنچه در مقالات قبل درمورد رنکینگ دانشگاه های مجارستان خواندیم اکنون بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته اقتصاد را با هم مرور میکنیم.

  1. دانشگاه کوروینوس بوداپست- دانشکده بازرگانی کرووینوس
  2. دانشگاه مرکزی اروپا دپارتمان اقتصاد و کسب و کار
  3. دانشکده بین المللی کسب و کار (IBS)
  4. دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست
  5. دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی
  6. دانشکده کسب و کار و اقتصادی Pécs
  7. دانشکده کسب و کار – دانشگاه متروپولیتن بوداپست
  8. دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی- دانشگاه Szent István

پیشنهاد ما این است که تحصیل در رشته های مورد پذیرش مجارستان را از زبان وکلا و مشاورین حقوقی موسسه میرداماد بشنوید، چرا که آن ها خود دارای تجربه و سابقه زندگی در خارج از کشور می باشند و مشکلات تحصیل در مجارستان را کامل می دانند، پس با ما برای فهم بهتر تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان

1- زبان تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان چیست؟

زبان تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان بسته به مقطع تحصیل متفاوت است. بیشتر دانشگاه های مجارستان به زبان انگلیسی دوره تحصیلی را ارائه می دهند؛ اما می توانید به زبان آلمانی نیز تحصیل کنید.

2- هزینه تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است؛ اما به طور کلی باید هزینه ای بین 5-8 هزار یورو را در نظر داشته باشید.

3- آیا ارائه مدرک زبان برای تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان اجباری است؟

برای تحصیل و شرکت در کورس اصلی رشته اقتصاد در مجارستان نیاز به ارائه مدرک زبان تحصیل دارید.

4- آیا بدون مدرک زبان نیز می توان برای تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان اقدام کرد؟

بله، شما می توانید در ابتدا برای دوره های زبان اقدام نمایید و سپس وارد کورس اصلی شوید.

5- آیا دانشجویان تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان اجازه کار دارند؟

بله، دانشجویان رشته اقتصاد در مجارستان می توانند پاره وقت حین تحصیل کار کنند.

6- تحصیل در مجارستان برای متقاضیان رشته اقتصاد چگونه است؟

دانشگاه های مجارستان دارای کیفیت و اعتبار خوبی هستند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به نسبت کشور های غربی پایین تراست. به همین علت برای متقاضیان رشته اقتصاد گزینه خوبی است.

7- آیا دانشجویان اقتصاد در مجارستان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود، در این کشور بمانند؟

دولت مجارستان به فارغ التحصیلان خود فرصتی می دهد تا کار پیدا کرده و در این کشور بمانند.

8- آیا مدارک تحصیلی رشته اقتصاد مجارستان معتبر است؟

بیشتر دانشگاه های مجارستان دارای رتبه و رنکینگ خوبی هستند و در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند.

9- آیا برای تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان می توانم بورسیه تحصیلی دریافت نمایم؟

بسته به رزومه علمی و شرایط تحصیلی، متقاضی رشته اقتصاد می تواند برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نماید.

10- آیا با دوره های زبان در مجارستان می توان ویزای این کشور را دریافت کرد؟

بله، کشور مجارستان با استفاده از دوره زبان نیز می تواند اقامت این کشور را دریافت نمایید.

11- برای تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان به طور کلی باید مدارک تحصیلی، ریز نمرات، پاسپورت و مدارک هویتی، گواهی سوء پیشینه و گواهی سلامت جسمی و روانی را آماده نمایید.

12- برای اخذ پذیرش رشته اقتصاد در مجارستان مدارکم را به چه زبانی ترجمه دهم؟

دانشجویان باید دارای مدرک دبیرستان ترجمه شده به مجارستانی یا انگلیسی با رونوشت مربوط به دوره ها و نمرات باشند.

13- آیا برای اخذ پذیرش رشته اقتصاد در مجارستان باید در آزمون شرکت کنم؟

برخی از دوره ها علاوه بر ارائه این مدارک ممکن است به آزمون ورودی نیز احتیاج داشته باشند.

14- جهت اخذ پذیرش رشته اقتصاد در مجارستان چه مدارکی باید ارائه دهم ؟

  • یک رزومه به روز
  • نامه انگیزه
  • کپی گذرنامه / شناسنامه خود شخص
  • اثبات مهارت زبان
  • ترجمه انگلیسی رونوشت سوابق
  • ترجمه انگلیسی دیپلم های به دست آمده
  • دو نامه مرجع دانشگاهی

15- برای اخذ پذیرش مقطع ارشد اقتصاد در مجارستان باید چه شرایطی داشته باشم؟

شما باید مدرک لیسانس (یا بالاتر) داشته باشید یا در آخرین سال تحصیلات دانشگاهی خود ثبت نام کنید. اگر سوابق تحصیلی در رشته اقتصاد ندارید، در صورت تمایل به دریافت مدرک کارشناسی ارشد مجارستان، مجبورید اعتبارهای اضافی را در موضوعات اقتصاد تکمیل کنید.

16- هزینه تحصیل کارشناسی ارشد ارتباطات سیاست های اقتصادی در مجارستان چقدر است؟

  • هزینه مسکن: تمام وقت 8000 پوند در سال(12400 دلار) – پاره وقت 4000 پوند در سال ( 6200 دلار)
  • هزینه بین المللی: تمام وقت فقط 13000 پوند (20150 دلار)

17- فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در مجارستان تحت چه عناوینی میتوانند به کار مشغول شوند؟

فارغ التحصیلان اقتصاد دارای مشاغل موفقی هستند که به عنوان اقتصاددان، تحلیلگر ریسک مالی، حسابداران دارای امتیاز، تحلیلگران سرمایه گذاری، آمارشناسان و غیره.

18- هزینه تحصیل کارشناسی ارشد سیاست جهانی در مجارستان چقدر است؟

  • هزینه مسکن: تمام وقت 8000 پوند (12400 دلار)، پاره وقت 4000 پوند در سال (6200 دلار)
  • هزینه بین المللی: هزینه تمام وقت فقط 13000 پوند (20150 دلار)

19- هزینه تحصیل کارشناسی ارشد فلسفه در مجارستان چقدر است؟

  • هزینه مسکن: تمام وقت 10000 پوند (15500 دلار)، پاره وقت 5000 پوند در سال (7750 دلار)
  • هزینه بین المللی: تمام وقت فقط 14000 پوند ( 21700 دلار)

20- با مدرک دکترا اقتصاد مجارستان در چه مشاغلی می توان در این کشور فعالیت کرد؟

شما می توانید عضو هیئت علمی در دانشگاهی باشید، یا یک محقق در بانک مرکزی یا سایر مراکز دولتی یا بین المللی یا یک مشاور یا سایر متخصصان در بخش خصوصی باشید.

21- الزامات پذیرش عمومی CEU چه هستند؟

  • فرم درخواست نامه تکمیل شده
  • برنامه درسی دانشگاهی
  • سوابق تحصیلی دانشگاهی
  • توصیه نامه
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی

22- برای اخذ پذیرش دکترا اقتصاد مجارستان چه مدرکی قابل قبول است؟

از متقاضیان انتظار می رود که دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد یا رشته های مرتبط (یعنی ریاضیات، آمار و غیره) یا مدرک معادل آن با معدل GPA 3 یا بالاتر باشند.

اسکرول به بالا