071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان

تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیلات در هر مقطعی نیاز به کسب اطلاعات دقیق دارد. برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های یک کشور لازم است تا به این اطلاعات دقیق دست پیدا کرد. این مسئله خصوصا در زمانی که قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی اقدام نمایید از اهمیت بالا تری برخوردار خواهد شد. تحصیل در مدارس بین المللی برای هر کشوری نیز دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود است. به همین دلیل اگر تمایل به تحصیل در مدارس بین المللی دارید یا می خواهید فرزند خود را در این مدارس ثبت نام کنید لازم است تا با توجه به مقصد و کشور مورد نظر خود این مسائل را بررسی نمایید. در این مقاله نیز هدف ما بررسی روند تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان می باشد.

تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان هم می تواند به عنوان یکی از زیر شاخه های مهاجرت تحصیلی به ارمنستان محسوب شود و هم این که می تواند در روند های مهاجرتی دیگر موجود باشد. برای مهاجرت به ارمنستان می توان از راه ها و روش های بسیار زیادی اقدام نمود. هر کدام از این روش ها دارای شرایط خاصی هستند که بر مبنای روند تصمیم گیری هر فرد می تواند متفاوت باشد. برای مهاجرت به ارمنستان می توان از روش هایی چون مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به ارمنستان، مهاجرت کاری به ارمنستان، مهاجرت سرمایه گذاری به ارمنستان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ارمنستان، مهاجرت از طریق ازدواج در ارمنستان و … اقدام نمود. برای مهاجرت می توانید با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مشورت نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان

تحصیل در ارمنستان در مقاطع مختلفی امکان پذیر است که به واسطه آن می توان ادامه تحصیلات را به خوبی پیش برد. به طور مثال می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان اقدام نمایید. البته تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان هم یکی از گزینه های تحصیل در این کشور می باشد. البته برای مهاجرت به این کشور و اقامت ارمنستان می توانید از روش های دیگری هم اقدام نمایید.

به طور مثال شما می توانید برای کار در ارمنستان و اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایید. یا این که می توانید برای اخذ اقامت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری در ارمنستان اقدام کنید. مدارس بین المللی برای دانش آموزانی که به عنوان مهاجر و با هر دلیلی وارد این کشور می شوند انتخاب مناسبی خواهد بود. توجه داشته باشید که مدارس بین المللی در این کشور صرفا برای دانش آموزان بین المللی نیست و برای دانش آموزان ارمنستانی و محلی هم ارائه می شود.

البته ذکر این نکته ضروری است که در ارمنستان هزینه های تحصیل در مدارس بین المللی نسبت به مدارس عادی بیشتر می باشد. برخی از مدارس ممکن است برنامه های درسی آمریکا یا انگلیس را با برنامه های انگلیسی زبان دنبال کنند در حالی که برخی دیگر تحت سیستم آموزش فرانسه تنظیم می شوند. مدارس معمولاً از الگوی برنامه درسی ایالات متحده ، انگلستان ، فرانسه ، کانادا یا استرالیا و نیوزیلند پیروی می کنند.

آموزش ابتدایی ممکن است به هر زبانی باشد. اما در کل می توان گفت که زبان های درسی و آموزشی در این مدارس بین المللی انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، آلمانی یا ژاپنی است. بسیاری از مدارس استانداردهای مشابهی را برای تحصیل در سراسر جهان ارائه می دهند و از این رو در کل دنیا دارای اعتبار بالایی هستند. 

سیستم تحصیلی در ارمنستان

تحصیلات در ارمنستان بسیار ارزشمند است ، اما این سیستم پس از استقلال با مقداری بی ثباتی روبرو شده است. این کشور در تلاش است تا سیستم آموزشی و استاندارد های خود را توسعه دهد. ارمنی زبان غالب آموزش است و بسیاری از مدارس که به زبان روسی تدریس می کردند تا پایان سال هزار و نهصد و نود و یک بسته شد. با این حال زبان روسی به عنوان زبان دوم هنوز به طور گسترده تدریس می شود. در این کشور چندین مدرسه وجود دارد که از استاندارد های بین المللی برخوردار هستند. مراحل پذیرش از مدارس این کشور برای هر مدرسه متفاوت است.

سیستم تحصیلی در ارمنستان
سیستم تحصیلی در ارمنستان

تعداد دانش آموزانی که در مدارس بین المللی ارمنستان ثبت نام می شوند همیشه محدود است و گاهی اوقات ثبت نام دانش آموزان بر اساس ملیت آن ها صورت می گیرد. شهریه های تحصیلی به عنوان هزینه تحصیل در ارمنستان برای مدارس بین المللی بیشتر از مدارس عادی است. با این وجود در مدارس بین المللی استاندار های یادگیری بسیار بالا می باشد و مدارس معمولا با امکانات درجه یک و کلاس های خوب کورس های خود را ارائه می دهند.

در این مدارس فوق برنامه های مناسبی برای دانش آموزان ارائه می شود. برخی از مدارس بین المللی ارمنستان امکانات شبانه روزی برای دانش آموزان ارائه می دهند اما معمولا بیشتر آن ها فقط کلاس های روزانه ای را برگزار می کنند. روند آموزشی در این کشور به بخش های دبستان از ملاس اول تا چهارم، مقطع راهنمایی از کلاس پنجم تا نهم و دبیرستان از کلاس دهم تا دوازدهم تقسیم بندی می شود. تحصیلات در مقطع اول تا نهم برای هر کودک اجباری است. 

معرفی مدارس بین المللی ارمنستان

مدارس بسیار زیادی در ارمنستان وجود دارند که به صورت بین المللی ارائه می شوند. در واقع سال به سال ، مدارس بین المللی جدیدی در ارمنستان افتتاح می شوند ، جایی که کودک شما می تواند در یک برنامه درسی جهانی تحصیلات خود را شروع کرده یا ادامه دهد. همان طور که گفتیم پذیرش بین مدارس و همچنین نرخ شهریه های تحصیلی با هم متفاوت است.

اما باید دید که چه مدارسی در کشور ارمنستان به ارائه دوره های بین المللی می پردازند و به عنوان مدارس بین المللی در این کشور مطرح هستند. مدارس بین المللی در کشور ارمنستان از سال های دور برای ارائه خدمات به دانش آموزان تاسیس شده اند. این مدارس دارای امکانات بسیاری هستند و برخی از آن ها نیز امکانات مدارس شبانه روزی را هم دارند. در ادامه ما به بررسی تحصیل در مدارس بین المللی این کشور می پردازیم. 

مدرسه بین المللی QSI ارمنستان

قدیمی ترین مدرسه بین المللی ارمنستان مدرسه QSI  یا همان International Schools Quality می باشد که در سال هزار و نهصد و نود و پنج میلادی تاسیس شده است. این مدرسه از سال دو هزار به بعد توسط MSA / CESS معتبر شناخته شد. این گروه به گروه مدارس غیرانتفاعی بین المللی تعلق دارد که به زبان انگلیسی در سراسر جهان فعالیت می کنند.

زبانهای دیگری که در این مدرسه آموزش داده می شود شامل ارمنی ، روسی و فرانسه است. در این مدرسه مقاطع مختلف مهد کودک، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم ارائه می شوند. این مدرسه یک برنامه آموزشی مبتنی بر نتایج را با یک برنامه درسی مشابه مدارس دولتی و خصوصی ایالات متحده ارائه می دهد.

در این مدرسه دوره ها شامل انگلیسی ، ریاضیات ، علوم ، مطالعات اجتماعی ، تربیت بدنی ، روسی ، فرانسوی ، ارمنی ، اسپانیایی ، کامپیوتر ، هنر و موسیقی است. فوتبال ، بسکتبال ، پیست ، رقص ، شطرنج و سایر فعالیت ها به عنوان فعالیت های بعد از مدرسه ارائه می شود. در این مدرسه فلسفه آموزش بر سه اصل استوار شده است:

  • همه دانش آموزان می توانند موفق شوند.
  • موفقیت موفقیت ایجاد می کند و 
  • مسئولیت مدرسه است که شرایط موفقیت را فراهم کند.

مدرسه بین المللی دلیجان (DISA)

مدرسه بین المللی دلیجان (DISA) یک مدرسه ببا زبان آموزش اصلی انگلیسی است. این مدرسه در بخش هشتاد و هشت هکتاری از اراضی پارک ملی در خارج از ایروان قرار دارد. این مدرسه حتی امکانات خوابگاهی را برای دانش آموزان ارائه می دهد. این اتاق ها دارای امکانات بسیاری هستند. در این مدرسه بین المللی برنامه درسی مقدماتی خول محور زبان های انگلیسی، سایر زبان های خارجی و ریاصیات است.

اطلاعات هزینه تحصیل در این مدرسه بین المللی را باید در تماس با خود مدرسه کسب نمایید. این مدرسه بین المللی در دلیجان قصد دارد جوانان بلند پرواز از سراسر جهان را به منطقه دیدنی ارمنستان ، جایی که سیستم آموزشی بر توانمند سازی رهبران آینده جهان متمرکز است ، وارد کند.  این مدرسه در سال دو هزار و چهارده میلادی به عنوان چهاردمین کالج جهانی شناخته شده است. 

مدرسه بین المللی فرانسه در ارمنستان

این مدرسه یعنی مدرسه بین المللی فرانسه در ارمنستان حدودا ده سال است که در این کشور فعال شده است. این مدرسه کلاس هایی را به زبان های مختلف برگزار می کند و زبان فرانسه زبان انتخابی است. همچنین ارمنی و انگلیسی هر هفته چند ساعت تدریس می شود ، در حالی که زبان های روسی و زبان های دیگر مانند آلمانی ، اسپانیایی ، ایتالیایی و پرتغالی هم در این مدرسه ارائه می شوند.

در این مدرسه کودکان از دو سالگی وارد می شوند. یک آزمون در پایان تحصیلات در این مدرسه وحود دارد که دانش آموزان باید در پایان سال آخر خود قبول شوند. پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان می توانند به طور خودکار در دانشگاه فرانسوی ارمنستان ثبت نام کنند یا به دنبال فرصت های تحصیلات پیشرفته خود در فرانسه باشند. شهریه تحصیل را باید در مدیریت یا وب سایت دانشگاه جستجو کنید. 

مدرسه بین المللی CIS ارمنستان

CIS ارمنستان ، یک مدرسه بین المللی جدیدتر واقع در ایروان ، دارای یک برنامه مدرسه پیش دبستانی و منظم برای کودکان و همچنین دانش آموزان تا هجده سال است. این برنامه درسی بر اساس برنامه های ملی انگلیس و ارمنستان است و تحصیلات IGCSE ، AS و A A را در سال های بالا تر ارائه می دهد. این مدرسه در سال گذشته استاندارد طلایی مدارک بین المللی را دریافت کرده است. 

مدرسه بین المللی CIS ارمنستان
مدرسه بین المللی CIS ارمنستان

مدرسه بین المللی انگلیس ارمنستان (BISA)

این مدرسه یعنی مدرسه بین المللی انگلیس ارمنستان (BISA) در سال دو هزار و هفده میلادی با دوره های سطح A راه اندازی شد. BISA سطوح داخلی KS3 ، iGSCE و iA را ارائه می دهد که برنامه درسی دوره راهنمایی و دبیرستان هستند و در سراسر جهان پذیرفته می شوند. BOO Academy یک موسسه پیش دبستانی است و بچه های انگلیسی زبان را نیز می پذیرد. آنچه این مدرسه را منحصر به فرد می کند این است که کلیه معلمان از طریق جلسات آموزشی Pearson Education صلاحیت حرفه ای خود را اخذ کرده اند. همچنین در این مدرسه بین المللی حداکثر تعداد دانش آموزانی که در کلاس خواهند بود دوازده نفر است. 

مدرسه بین المللی آنانیا شیراکاتسی ارمنستان

مدرسه شیراکاتسی آموزش مطابق با استانداردهای بین المللی ، عضوی از IBO و Round Square می باشد. این مدرسه برنامه ریزی های خود را برای دانش آموزان مقاطع مختلف دبستا، راهنمایی و دبیرستان ارائه می دهد. این مدرسه برنامه های تحصیلی را برای دانش آموزان ارمنی و بین المللی در نظر گرفته  است که در سال های گذشته به زبان انگلیسی ارائه شده اند. این مدرسه بین المللی در ارمنستان بیش از بیست سال است که تاسیس شده و پذیرای کودکان و دانش آموزان از سنین دو سالگی می باشد. 

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان

  1. آیا ارمنستان برای زندگی و تحصیل مناسب است؟

    بله ارمنستان یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی است.

  2. آيا تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان رایگان می باشد؟

    خیر برای تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان باید هزینه پرداخت نمود.

  3. آيا دانش آموزان ارمنی می توانند برای تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان اقدام کنند؟

    بله این امکان برای دانش آموزان محلی هم فراهم می باشد.

  4. سیستم آموزشی برای تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان بر چه مبنایی است؟

    این سیستم اصولا بر مینای سیستم درسی آمریکا، انگلیس یا فرانسه می باشد.

  5. تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان اصولا به چه زبانی است؟

    زبان های درسی و آموزشی در این مدارس بین المللی انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، آلمانی یا ژاپنی است.

  6. کدام مدارس در ارمنستان بین المللی هستند؟

    برخی از این مدارس عبارتند از: مدرسه بین المللی QSI ارمنستان، مدرسه بین المللی فرانسوی ارمنستان، مدرسه بین المللی انگلیس ارمنستان (BISA) و … . 

  7. قدیمی ترین مدرسه بین المللی ارمنستان کدام است؟

    قدیمی ترین آن ها مدرسه بین المللی QSI ارمنستان می باشد.

  8. آیا تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان به صورت شبانه روزی امکان دارد؟

    بله برخی از این مدارس امکانات تحصیل شبانه روزی دارند.

  9. آیا مدارس بین المللی ارمنستان امکانات مناسبی دارند؟

    بله این مدارس دارای کلاس های با ظرفیت پایین، امکانات ویژه، دوره های فوق برنامه و … هستند.

  10. مزیت مدرسه بین المللی فرانسوی ارمنستان چیست؟

    مزیت این مدرسه این است که پس از فارغ التحصیلی می توان مستقیما در دانشگاه فرانسوی ارمنستان تحصیل کرد.

  11. زبان تحصیل در مدرسه بین المللی QSI ارمنستان چیست؟

    زبان تحصیل در این مدرسه انگلیسی، ارمنی ، روسی و فرانسه می باشد. 

اسکرول به بالا