071-91009294  | 021-88724227  |

تابعیت جمهوری آذربایجان

تابعیت جمهوری آذربایجان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

افرادی خارجی که جهت گرفتن تابعیت جمهوری آذربایجان اقدام کرده اند پس از 3 روز از ارسال تقاضا نامه، به فرد خارجی سند ثبت نام محل سکونت داده می شود.

شهروندی و تابعیت جمهوری آذربایجان

به دست آوردن یا به دست نیاوردن تابعیت جمهوری آذربایجان منوط به عوامل زیر می باشد:

  • قبول تابعیت
  • شهروند دوگانه: پذیرفته نیست. استثنا: رئیس جمهور ممکن است تابعیت دوگانه را اعطا کند.
  • داوطلبانه: ترک ارادی شهروندی آذربایجان به وسیله قانون مجاز است. برای جزئیات بیشتر و مدارک مورد نیاز با سفارت تماس بگیرید.
  • غیر ارادی
  • فرد داوطلبانه تابعیت خارجی می گیرد.
  • شخص مربوطه به کاری می پردازد که مغایر با قوانین شهروندی آذربایجان است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان

حکم اسناد ویژه خارجیان و افراد بدون شهروندی که ساکن جمهوری آذربایجان هستند، در مجلس ملی جمهوری آذربایجان در 30 دسمبر 1997 تأیید شد.سندی که شخصیت افراد ساکن در آذربایجان بدون شهروندی را شناسایی می کند، کارت شناسایی است که توسط روش و فرم تعریف شده در قانون شهروندی آذربایجان به آنها داده می شود.فرد خارجی که تمایل به اقامت در قلمرو جمهوری آذربایجان برای بیش از 30 روز را دارد باید در مدت 3 روز از زمان دریافت محل اقامت خدمات ثبت در ادارات یا بخش های مربوطه پلیس درخواست دهد، به منظور ثبت نام در محل اقامت و همچنین ثبت شرکت در آذربایجان می باشد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان

اقامت در جمهوری آذربایجان

پس از 3 روز از ارسال تقاضا نامه، به فرد خارجی سند ثبت نام محل سکونت داده می شود. سند ثبت نام شامل شماره سریال سند، نام و نام خانوادگی کامل صاحب، مکان و تاریخ تولد، تابعیت، جنسیت، نام خدمات ذکر شده و تاریخ مذکور.خارجی ها و افراد بدون شهروندی مجبور به ترک خاک جمهوری آذربایجان در مدت تعیین شده توسط قطعنامه در مورد اخراج از مرز جمهوری آذربایجان است، اگر فرد سرپیچی کند بر اساس حکم دادستان کل جمهوری آذربایجان دستگیر می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد گسترش مجوز اقامت موقت می توانید با مشاورین حقوقی موسسه میرداماد گفت و گو کرده و سوالات خود را با آنها در میان بگذارید تا آنها نیز با توجه به شرایط شما بهترین راه را به شما پیشنهاد دهند.

اسکرول به بالا