071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین کشور برای مهندسین عمران

بهترین کشور برای مهندسین عمران

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

نیاز به ساخت و ساز، از ابتدای زندگی بشر تا به امروز مورد نیاز بوده و خواهد بود و امروزه نیز به یکی از مهمترین نیاز های شغلی تبدیل شده است. مهندسین عمران چه در ایران و چه در سایر کشورهای جهان می توانند فرصت های شغلی بسیار خوب همراه با درآمد بالا داشته باشند. در این مقاله بر آن شدیم تا به معرفی بهترین کشورها برای مهندسین عمران بپردازیم. با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد همراه باشید.

مهاجرت مهندسین عمران به کشور های خارجی

مهندسی زمینه کاری بسیار پر سودی است و در بازار جهانی تقاضای نیروی کار در این رشته بیشتر از عرضه آن است. بنابراین برخلاف بسیاری از حرفه های دیگر، در رشته های مهندسی این فرصت را خواهید داشت که به هر نقطه ای از جهان که بیشتر شما را ترغیب می کند، مهاجرت کنید، چرا که فرصت های شغلی مهندسی فراوان هستند. در اینجا لیست کاملی از بهترین کشورها برای مشاغل مهندسی در خارج از کشور را برای شما آورده ایم:

  • کانادا

کانادا یک کشور با زیرساخت بسیار سالم و دارای اقتصاد پیشرفته و دسترسی گسترده به منابع طبیعی مانند گاز و الوار است. این کشور همچنین دارای قانون گذاری رو به پیشرفت محیطی و اجتماعی است که این امر موجب شده است مکانی عالی برای کار مهندسین پرشور که این دغدغه را دارند، فراهم شود. کسانی که به دنبال مشاغل مهندسی نفت یا مشاغل مهندسی شیمی در خارج از کشور هستند، از اقتصاد غنی منابع کانادا بهره مند می شوند. برای شروع فعالیت باید از یک انجمن مهندسی حرفه ای مطلع از بازار کار مهندسی عمران در کانادا مجوز بگیرید، اما ورود به یکی از پویاترین نیروی کار در جهان، ارزش این کار را دارد.

  • برزیل

برزیل با داشتن یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان هنوز در مرحله توسعه است و مکانی عالی برای ورود مهندسان در طبقه همکف می باشد. برزیل که در جنوب آمریکای جنوبی قرار دارد، کشوری عالی برای یافتن شغل مهندسی در خارج از کشور است. در حالی که این کشور یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان را دارد، با این وجود کشوری در حال توسعه، با استانداردهای زیرساختی پایین باقی مانده است که این امر باعث شده است که مقصدی عالی برای مهندسان عمران که می خواهند در ساخت ساختمان های امن و سود بردن از آن شریک شوند، باشد. برزیل یک کشور بزرگ با بیش از 200 میلیون شهروند است، اما هنوز هم در نیروی کار خود با کسری مهندس روبرو است، به این معنی که مشاغل مهندسی در برزیل بسیار متنوع و زیاد است.

  • آلمان

در جهان کشور های کمی هستند که به اندازه آلمان دارای سابقه ای غنی در مهندسی باشند. آلمان که به طور گسترده برای صنایع پر رونق خودرو و داروسازی اش مطرح است، مکانی بسیار سودآور برای یافتن شغل مهندسی در خارج از کشور به ویژه در بخش های مکانیکی و زیست پزشکی است. دانشگاه های آلمان در بین بهترین های جهان از لحاظ تحقیقات علمی رتبه بندی شده اند و روحیه نوآوری که دارند در بخش های حرفه ای اش وارد شده است و آن را به مکانی جذاب برای جستجوی شغل مهندسی تبدیل کرده است.

  • سوئیس

سوییس که در همسایگی آلمان و در رشته کوههای آلپ قرار دارد، می تواند مقصدی مفید برای جستجوی مشاغل مهندسی در خارج از کشور باشد. این کشور بی طرف، یکی از ثروتمندترین کشور های جهان است و هیچ بخشی از این کشور مستقیماً بابت موفقیت در مهندسی نوآورانه دسته بندی نشده است. تحقیقات علمی و تولید، هر دو، مؤلفه های اساسی اقتصاد سوئیس هستند، بنابراین مهندسان مکانیک و شیمی به خوبی می توانند در این کشور صلح آمیز اروپایی به دنبال کار باشند.

  • امارات متحده عربی

امارات متحده عربی كشور دیگری است كه در حال تبدیل شدن به آهنربایی برای مهندسین از سراسر جهان است. این کشور دارای بزرگترین ذخایر نفتی در جهان است و از این درآمد برای توسعه سایر بخش های اقتصاد خود استفاده کرده است تا در سطح جهانی رقابت کند. مهندسان نفت و مهندسان هوافضا می توانند از صنایع پر رونق در امارات متحده عربی که میزبان تعداد زیادی از کارگران مهاجر است، بهره مند شوند. امارات متحده عربی در بازار کار بین المللی دارای فرصت های زیادی برای مهندسینی که به دنبال اشتغال در خارج از کشور هستند، می باشد.

  • هند

کشور هند واقع شده در جنوب آسیا، شاید مهمترین کشور در حال ظهور در جهان بین المللی امروز باشد. با وجود جمعیتی بالغ بر 1،3 میلیارد نفر، مهندسین همه پیشینه ها و مهارتهای مختلف، در هندوستان فرصت دارند تا بتوانند این نیروگاه اقتصادی بالقوه را در عرصه رقابت جهانی یاری کنند. چه به دنبال یک کار مهندسی عمران جهت کمک به زیرساخت های تازه کار این کشور باشید و چه کار مهندسی زیست پزشکی جهت تولید داروهای جدید که می تواند برای میلیون ها نفر سودمند باشد، کمبود شغل مهندسی در کشور هند برای متقاضیان بین المللی وجود دارد.

  • چین

چین در شمال آسیا قرار دارد و به زودی از ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان پیشی خواهد گرفت. بنابراین نباید شگفت زده شوید که رشته مهندسی نقش مهمی در توسعه سریع آن داشته است. دولت چین سرمایه گذاری زیادی بر زمینه های علمی، زیرساختی و نوآوری در فناوری انجام داده است و همچنین تلاش زیادی می کند که در رده بندی بین المللی جدید، خود را جهانی کند. به همین دلایل نیروهای کار خارجی در چین بسیار ارزشمند هستند و مشاغل مهندسی در همه بخش های این حرفه فراوان است. از زیر ساخت های چشمگیر و حمل و نقل عمومی تا نوآوری در فناوری، چین سرزمین فرصت ها برای مهندسان خارجی محسوب می شود.

بهترین کالج ها برای مهندسین عمران
بهترین کالج ها برای مهندسین عمران

بهترین کالج ها برای مهندسین عمران

  • موسسه فناوری ماساچوست

این کالج در ایالات متحده آمریکا، رتبه یک را در رنکینگ جهانی دارد. همچنین به دلیل داشتن برنامه های برجسته تحقیقاتی و دانشگاهی، یکی از موسسات پیشرو در زمینه علوم و مهندسی به شمار می رود.

  • دانشگاه استنفورد

این دانشگاه که بیشتر در زمینه تحقیقات متمرکز است، رتبه دو را در سطح جهانی کسب کرده است. در حال حاضر بخش تحقیقاتی این دانشگاه شامل رشته های مهندسی و نوسازی سدها، هیدرودینامیک صخره های مرجانی و مواد ساختاری مبتنی بر زیست محیط و غیره می شود. همکاری تحقیقاتی این دانشگاه در آسیا و آفریقا نیز گسترش یافته است.

  • دانشگاه ملی سنگاپور

دانشگاه ملی سنگاپور یکی از دانشگاه های پیشرو در آسیا و بهترین دانشگاه سنگاپور است. در این دانشگاه تحقیق و آموزش با محوریت دیدگاه و تخصص آسیایی ارائه می شود. دانشجویان از بیش از 100 کشور در جامعه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملی سنگاپور در حال تحصیل هستند.

  • امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن یکی از دانشگاه های لندن است که تنها بر رشته های علوم، مهندسی، پزشکی و تجارت متمرکز است. این دانشگاه در جنوب کنزینگتون در لندن واقع شده و در رنکینگ QS جهانی رتبه 8 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کمبریج در انگلستان و دانشگاه کالیفرنیا برکلی نیز جز 10 کالج برتر در زمینه کارشناسی ارشد مهندسی عمران هستند.

بهترین کشور برای حقوق مهندسین عمران

رشته مهندسی عمران، یکی از رشته هایی است که فرصت های شغلی بسیاری با حقوق خوب و بالا برای آن موجود می باشد. کشورهای زیادی حقوق بالایی برای مهندسین عمران در نظر گرفته اند، در جدول زیر می توانید در 10 کشور برتر را مشاهد کنید:

 نام کشور / میانگین حقوق سالیانه

  1. سوئیس 77438 دلار
  2. دانمارک 71565 دلار
  3. نروژ 67154 دلار
  4. آمریکا 62019 دلار
  5. استرالیا 54155 دلار
  6. کانادا 47262 دلار
  7. آلمان 44803 دلار
  8. فرانسه 42211 دلار
  9. انگلستان 40692 دلار
  10. هلند 40612 دلار

سوئیس

سوئیس یکی از بهترین کشورهای جهان است و در لیست شادترین کشورها نیز قرار دارد و نه تنها دارای اقتصاد پر رونق و رو به رشد است، بلکه یکی از زیباترین کشورهای جهان با دره های سرسبز خیره کننده و کوه های شگفت انگیز می باشد.

دانمارک

دانمارک قلمرویی از شهرهای پر جنب و جوش و مناظر خیره کننده است. جامعه نوآورانه آن با سبک زندگی سبز در هم آمیخته شده اند.

نروژ

بخش ساختمان و ساخت و ساز شامل ساخت و نگهداری خانه ها و ساختمان های تجاری و توسعه جاده ها، فرودگاه ها و امکانات مربوط به دفاع، انرژی، نفت، گاز، راه آهن و تراموا می باشد.

بهترین مشاغل برای مهندسین عمران

بهترین مشاغل برای مهندسین عمران بعد از دریافت مدرک کارشناسی ارشد چیست؟ پس از تکمیل دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران، مسیرهای شغلی بسیار زیادی برای شما باز می شود.

برخی از این مشاغل عبارتند از: 

مهندس ساختمان: به عنوان مهندس ساختمان شما وظیفه مدیریت طراحی، اجرا و نظارت بر تمام جنبه های مختلف پروژه که مرتبط با مهندسی عمران است را برعهده دارید. شما با بخش های مرتبط با ساخت و ساز سروکار دارید و اطمینان از اینکه پروژه بر اساس قواعد اصلی ایمنی ساخته شود و در بازه زمانی تعیین شده اجرا شود را برعهده دارید. 

مهندس آب: شما مسئولیت تهیه آب تمیز، دفع زباله آب و فاضلاب و جلوگیری از خسارت های ناشی از سیل را بر عهده دارید. مدیریت منابع بخش مهمی از کار شما را تشکیل می دهد که شامل تعمیر، حفظ و ساخت ساختارهایی است که منابع آب را کنترل می کنند.

مهندس سازه: به عنوان مهندس سازه شما با معماران و مهندسان کار خواهید کرد تا اطمینان حاصل کنید که سازه ها مطابق با قواعد اصلی ایمنی برای استفاده انسان ساخته می شوند.

مهندس طراحی: به عنوان مهندس طراح شما وظیفه ارائه طرح اولیه، طراحی، توسعه و مدیریت پروژه که مرتبط با مهندسی عمران است را بر عهده دارید.

نقشه بردار ساختمان: به عنوان نقشه بردار ساختمان شما در زمان طراحی منازل، دفاتر کار و ساختمان ها و همچنین در زمان تغییر، توسعه و تبدیل آنها وظیفه دارید که اطمینان حاصل کنید که آنها از قواعد ساخت و ساز و دیگر قوانین مربوطه پیروی کرده اند.

بهترین مشاغل برای مهندسین عمران
بهترین مشاغل برای مهندسین عمران

انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران برای هر دانشجویی که تمایل دارد در خارج از کشور تحصیل کند، بسیار تعیین کننده است. همانطور که در بخش قبلی مشاهده کردید، موقعیت ها و پیشنهادات شغلی مختلفی برای دانشجویان مهندسی عمران وجود دارد. البته جایگاه و نوع موقعیت شغلی به کالج و کشوری که در آن تحصیل کرده اید بستگی دارد. قطعا آمریکا در سطح جهانی برای تحصیل دوره کارشناسی ارشد پیشتاز است، اما برخی از فاکتورها مثل هزینه تحصیل و دیگر هزینه ها باعث می شود که دانشجویان این کشور را انتخاب نکنند، هر چند که بعد از تکمیل دوره کارشناسی ارشد در آمریکا فرصت های زیادی برای مهندسان وجود دارد.

بعد از آمریکا، بازار کار مهندسی عمران در آلمان انتخاب مناسبی است. هزینه تحصیل در این کشور برای دوره کارشناسی ارشد مقرون به صرفه است، اما برنامه های درسی آن با استانداردهای اولیه کمی متفاوت می باشد.

وظایف مهندسین عمران

مهندسین عمران وظیفه ایجاد، طراحی، ساخت، نظارت، بهره برداری، طرح ریزی و حفظ پروژه ها و سیستم های زیرساخت ها در بخش دولتی و خصوصی از جمله جاده ها، ساختمان ها، فرودگاه ها، تونل ها، سدها، پل ها، سیستم های آبرسانی و تصفیه فاضلاب را بر عهده دارند. بسیاری از مهندسین عمران در بخش های طراحی، برنامه ریزی، تحقیقات و آموزش نیز مشغول به کار هستند.

به طور معمول مهندسین وظایف زیر را انجام می دهند: 

  1. آنالیز برنامه های بلند مدت، گزارش های بازرسی، نقشه ها و دیگر اطلاعات مربوط به برنامه ریزی و طراحی پروژه ها
  2. در نظر گرفتن هزینه های ساخت و ساز، قوانین و مقررات دولتی، خطرات احتمالی محیطی و دیگر فاکتورها در زمان برنامه ریزی و مرحله آنالیز خطرات پروژه 
  3. جمع آوری و ارسال درخواست مجوزها برای ادارات محلی، ایالتی و فدرال که تایید می کنند پروژه قوانین مختلف را رعایت کرده است.
  4. سرپرستی و آنالیز نتایج خاکبرداری برای تعیین مناسب بودن موقعیت و استقامت پایه ها 
  5. آنالیز نتایج آزمایش مصالح ساختمانی مثل بتن، چوب، آسفالت یا فولاد برای استفاده در پروژه های مخصوص 
  6. تهیه هزینه ارزیابی شده برای مصالح، تجهیزات و نیروی کار برای تایید اینکه پروژه از لحاظ اقتصادی قابلیت اجرایی شدن را دارد.
  7. استفاده از نرم افزارهای طراحی برای برنامه ریزی و طراحی سیستم های حمل و نقل، سیستم های هیدرولیکی و ساختارها برای مطابقت داشتن با استانداردهای صنعتی و دولتی. 
  8. اجرا و نظارت بر عملیات های موقعیت یابی، طراحی اولیه ساختمان، نقاط مرجع، درجه ها و سایت های ساخت و ساز. 
  9. مدیریت تعمیر، حفظ و جایگزینی زیرساخت های دولتی و خصوصی. 

مهندسین عمران همچنین باید کشفیات خود در مورد موضوعات عمومی مثل پیشنهادات مزایده، اعلامیه های تاثیرات محیطی یا تشریح ملک را ارائه دهند. بسیاری از مهندسین عمران در موقعیت های اجرایی یا نظارتی بر سایت های ساختمانی، مهندسی شهری، مدیریت امور عمومی و مدیریت شهری کار می کنند. به عنوان ناظر، مهندسین عمران وظیفه دارند که تایید کنند که از شیوه های کار ایمن برای ساخت و ساز استفاده می نمایند. دیگر مهندسین در بخش های طراحی، توسعه، تحقیقات و تدریس مشغول به کار خواهند بود.

آنها با افراد زیادی در پروژه های مختلف کار می کنند و ممکن است دیگر تکنسین های عمران با آنها همکاری داشته باشند. آنها مدارک مجوزها برای کار بر روی پروژه ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر را تهیه می نمایند. همچنین تصدیق می کنند که پروژه الزامات محلی، ایالتی و فدرال را رعایت کرده است. آنها آنالیز اطلاعات برای پروژه های فتوولتائیک در مقیاس بزرگ و پروژه های انرژی خورشیدی را انجام می دهند.

مهندسین عمران وظیفه ارزیابی توانایی طرح ها و ساختارها برای تحمل باد، طوفان، فعالیت های لرزه ای و دیگر منابع را بر عهده دارند. این افراد در پروژه های بادی در مقیاس بزرگ و زیر سازی جاده ها برای عبور کامیون های بزرگ در توربین ها را فراهم می کنند. آنها همچنین با پروژه های بزرگ پیچیده همکاری دارند و با تکمیل موفقیت آمیز پروژه احساس رضایت شغلی خواهند داشت. مهندسین معمولا در یکی از زمینه ها تخصص دارند.

مهندسین ساختمان پروژه های ساختمانی را مدیریت می کنند و این اطمینان را ایجاد می کنند که طراحی و ساخت و ساز مطابق با برنامه ها و ویژگی های تعیین شده انجام شده است. آنها همچنین وظیفه طراحی و ایمنی ساختارهای موقتی که در ساخت و ساز استفاده می شود را برعهده دارند و ممکن است وظیفه نظارت بر بودجه، مدیریت زمان و ارتباطات پروژه را بر عهده داشته باشند.

مهندس ژئوتکنیک این اطمینان را ایجاد می کند که سازه ها از جاده ها و ساختمان ها تا باند فرودگاه و سدها محکم و قوی ساخته شده اند. آنها بر نحوه ارتباط ساخت و سازها مثل ساختمان ها یا تونل ها با زمین (از جمله خاک و سنگ) متمرکز هستند. علاوه بر این آنها وظیفه طراحی و برنامه ریزی تونل ها، دیواره های نگهدارنده و شیب ها را بر عهده دارند.

مهندس سازه، طراحی و ارزیابی پروژه های اصلی مثل ساختمان ها، پل ها و سدها را برای اطمینان از استحکام و دوام آنها انجام می دهند. مهندس حمل و نقل وظیفه برنامه ریزی، طراحی، بهره برداری و نگهداری سیستم هایی که هر روز مورد استفاده قرار می گیرد، مثل جاده ها و بزرگراه ها را بر عهده دارد. آنها همچنین طراحی پروژه های بزرگ مثل فرودگاه ها، بنادر کشتیرانی، سیستم های حمل و نقل و بندرگاه ها را بر عهده دارند. کار مهندسین عمران رابطه نزدیکی با مهندسین محیط دارد.

رشته مهندسی عمران از جمله رشته های تحصیلی قدیمی می باشد که علاقه مندان و طرفداران بسیاری دارد و همیشه و در همه نقاط جهان مورد استفاده بوده است. اگر قصد تحصیل در این رشته را دارید و یا از فارغ التحصیلان آن می باشید و قصد دارید در سایر نقاط جهان به دنبال کار باشید، می توانید جهت مشاوره و انجام مراحل کار با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد بهترین کشور برای مهندسین عمران

1- بهترین کشور برای مهندسین عمران کدام کشور است؟

رشته مهندسی عمران نوید بخش است که فرصت های شغلی زیادی را با رشد و جبران حقوق و دستمزد فراهم می کند. سوئیس یکی از بهترین کشورهای جهان است که اغلب در صدر لیست شادترین کشورهای جهان نیز قرار دارد.

2- کدام کشورها نیاز زیادی به مهندسان عمران دارند؟

طی سالهای اخیر، تقاضا برای مهندسین عمران و سازه در کشورهایی مانند استرالیا، نیوزیلند، عربستان سعودی و چین بسیار زیاد بوده است.

3- کدام کشور دارای بالاترین حقوق برای مهندسان عمران است؟

مهندسین عمران در کشور های زیر بالاترین حقوق را دریافت می کنند:

  • سوئیس: متوسط حقوق سالانه: 77 ، 438 دلار
  • دانمارک: متوسط حقوق سالانه: 71،565 دلار
  • نروژ: متوسط حقوق سالانه: 67154 دلار
  • ایالات متحده: متوسط حقوق سالانه: 62019 دلار
  • استرالیا: متوسط حقوق سالانه: 54155 دلار
  • کانادا
  • آلمان
  • فرانسه

4- کدام کشور بهترین مهندس را دارد؟

10 کشور برتر که بیشترین مهندسین را تولید می کنند:

  • روسیه
  • ایالات متحده آمریکا
  • ایران
  • ژاپن
  • اندونزی
  • اوکراین
  • مکزیک
  • فرانسه

5- برای کار مهندسین عمران در استرالیا باید چه نوع ویزایی را دریافت نمایند؟

مهندسین عمران در استرالیا می توانند برای ویزای مهارتی استرالیا اقدام نمایند.

6- مهندسان عمران روزانه چه کاری انجام می دهند؟

بطور روزمره، مهندسان عمران برنامه ریزی و طراحی سیستم های حمل و نقل یا سیستم های هیدرولیک یا سازه هایی را با استفاده از رایانه طراحی یا ابزار طراحی می کنند.

7- آیا بازار کار کشور کانادا از مهندسین عمران استقبال می کند؟

بله، بازار کار کانادا یکی از پویاترین بازار کار دنیا است که به استقبال مهندسین عمران ماهر می رود.

8- آیا بازار چین تقاضا به مهندسین عمران دارد؟

بازار و اقتصاد بزرگ چین تقاضای زیادی به مهندسین چین دارد.

9- آیا می توان پس از تحصیل مهندسی عمران در آلمان، در این کشور ماند؟

بله، کشور آلمان یک کشور صنعتی است که به مهندسین عمران نیاز دارد.

10- بهترین مشاغل برای مهندسین عمران چیست؟

بهترین مشاغل برای مهندسین عمران عبارتند از: مهندسی سازه، مهندسی ساخت و ساز، مهندسی ساختمان، مهندسی آب و مهندسی طراحی و غیره

11- آیا رشته مهندسی عمران از مشاغل پرطرفدار است؟

رشته مهندسی عمران یکی از شغل های پر طرفدار در جهان است و امکان کار در بخش های مختلف نیز وجود دارد.

اسکرول به بالا