071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین دانشگاه های پزشکی لهستان

بهترین دانشگاه های پزشکی لهستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امروزه تحصیل پزشکی در لهستان به یکی از بهترین فرصت های تحصیلی در جهان تبدیل شده است. کشور لهستان طی سال های گذشته با فراهم آوردن شرایطی مناسب جهت دانشجویان بین المللی، موفق به جذب تعداد زیادی از آنها به این کشور شده است. با کارشناسان موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد همراه باشید تا در جریان کامل جزییات مهاجرت به لهستان قرار گیرید.

دانشگاه های برتر پزشکی در کشور لهستان

سطح بالای تحصیلات، که مطابق استانداردهای جهانی میباشد و چندین برابر پایین تر از هزینه تحصیل است، تکرار استدلال برای پذیرش در آموزش پزشکی در لهستان است. امروزه حدود 7000 خارجی از اوکراین، بلاروس، نروژ، سوئد، اسپانیا، هند و سایر کشورها در دانشگاه های پزشکی لهستان تحصیل میکنند. دومین بحث مهم برای بیگانگان، فرصت یادگیری علوم نه تنها به زبان لهستانی است. بلکه در دروس انگلیسی زبان نیز هست.

سیستم آموزش پزشکی در لهستان

اساسا برنامه آموزش 5-6 ساله( دارو، داروسازی، دندانپزشکی) که با آزمون عمومی به پایان میرسد. پزشک تازه کار باید 1 سال کارآموزی پزشکی بگذراند که بعد از آن در آزمون عمومی شرکت کند که قبولی در این آزمون مجوز فعالیت وی خواهد بود. همچنین دانشجویان در طول تحصیل می بایست دوره کارآموزی اجباری را در بیمارستان یا موسسات دیگر بگذرانند. ثبت نام دانشجو در ترم بعد منوط بر گذراندن دوره کار آموزیست. پس از آن برای دو سال اول، دانشجویان جوان پزشکی در حال تحصیل در رشته پزشکی عمومی هستند. مانند زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک، که در طول کار حرفه ای آنها استفاده خواهد شد. و تنها در سالهای بعد دانش بیشتر به سمت حرفه انتخاب شده سوق می یابد.

سیستم آموزش پزشکی در لهستان
سیستم آموزش پزشکی در لهستان

دانشگاه های علوم پزشکی در لهستان

فقط 9 دانشگاه دولتی و 2 دانشگاه خصوصی،3 کالج، و 5 دانشکده پزشکی نیست. نکته قابل توجه این است که تمامی موسسات آموزشی که مجوز تحصیل در رشته پزشکی را دریافت کرده اند تحت نظارت یک موسسه ویژه قرار دارند که اجرای کلیه ضوابط و مقررات قانونی و از این رو آموزش و پرورش با کیفیت را تضمین میکند. آموزش و پرورش در لهستان توسط موسسات آموزش عالی زیر ارائه می شود:

  • 1. دانشگاه پزشکی لودز قدیمی ترین دانشگاه پزشکی لهستان است که در سال 2002 تاسیس شده است.
  • 2. دانشگاه علوم پزشکی کارول مارس مینکوفسکی در پوزنان
  • 3. دانشگاه پزشکی سیلیس در کاتوویتس
  • 4. دانشگاه پزشکی ورشو
  • 5. دانشگاه پزشکی در لوبلین
  • 6. دانشگاه علوم پزشکی در بیالیستوک
  • 7. دانشگاه علوم پزشکی گداسک
  • 8. دانشگاه پزشکی پامرانیان در سزچین
  • 9. دانشگاه پزشکی به نام پیاستو سیلز در وروکلاو نامگذاری شده است.
  • 10. دانشکده پزشکی دانشگاه ژاژیونی
  • 11. دانشگاه نیکولاس کوپرنیک
  • 12. آکادمی مودزوسکی در کراکوف، دانشکده پزشکی یک دانشگاه خصوصی است که در سال 2016 حق انجام آموزش پزشکی را دریافت کرد.
  • 13. دانشگاه لازار در ورشو
  • 14. دانشکده پزشکی یک دانشگاه خصوصی است که در سال 2017 حق انجام آموزش پزشکی را دریافت کرده است.
  • 15. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی در دانشگاه ژان کوچانوفسکی د رگلیس
  • 16. دانشکده پزشکی دانشگاه رزسو
  • 17. دانشکده پزشکی و بهداشت دانشگاه زلونگر
  • 18. دانشگاه علوم طبیعی و تکنولوژی دانشگاه اوپول از سال 2017 حق دارد آموزش پزشکی را برگزار کند.
  • 19. دانشکده علوم پزشکی و تربیت بدنی دانشگاه صنعت و علوم انسانی در رادوم حق دارد در سال 2017 آموزش پزشکی را انجام دهد.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته پزشکی لهستان

سال هاست که تحصیل پزشکی در لهستان در بین جوانان بسیار محبوب است. به همین دلیل شرایط پذیرش بسیار زیادی تعیین نموده اند. در طی مراحل پذیرش افراد خارجی در مدارس پزشکی لهستان پیش از هر کاری یک ارزیابی نسبت به نمرات زیست شناسی، شیمی، ریاضی،فیزیک و زبان خارجی متقاضی صورت می گیرد. همچنین، اکثر دانشگاه ها مصاحبه اسکایپی با داوطلبان خارجی انجام می دهند. این مصاحبه می تواند یک مکالمه ساده در مورد موضوعات کلی، انگیزه و غیره باشد. همچنین امکان دارد طی این مصاحبه دانش متقاضی در 2 درس از 4 درس اصلی (زیست شناسی، شیمی، ریاضیات، فیزیک) ارزیابی شود و چندین سوال در این راستا بپرسند.

دانش زبان بسیار حائز اهمیت است. اگر می خواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید، سطح انگلیسی شما حداقل باید B2 باشد. سطح دانش زبان شما را ممکن است توسط اسکایپ چک کنند یا دانشگاه می تواند از شما یک گواهینامه بین المللی بخواهد. اگر می خواهید به زبان لهستانی تحصیل کنید، می توانید از طریق مصاحبه در اسکایپ دانش زبانی خود را به اثبات برسانید و یا ممکن است به یک گواهی صادر شده توسط کمیسیون ویژه لهستانی یا یک دوره مقدماتی سالانه سروفکا احتیاج داشته باشید. در لهستان، تنها یک سروفکا وجود دارد که افراد خارجی را برای آموزش ها در زمینه پزشکی آماده می کند و آن دوره مقدماتی یک ساله در دانشگاه لودز می باشد. 

هزینه تحصیل رشته پزشکی لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان بسیار پرهزینه است، اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می باشد. به عنوان مثال هزینه تحصیل پزشکی در لهستان برای دانشجویان اوکراینی و بلاروسی بسیار بیشتر از بومیان کشور است و هزینه تحصیل برای دانشجویان اروپایی کمتر می باشد.اما باید خاطر نشان کرد که سطح تحصیلات پزشکی لهستان بسیار بالاست. متقاضیان لهستانی ( دارنده کارت شناسایی لهستان) که شهروند این کشور باشند، می توانند به طور رایگان در دانشگاه های عمومی به تحصیل بپردازند.

هزینه تحصیل پزشکی در لهستان برای دانشجویان خارجی:

  1. رشته های پزشکی، دندانپزشکی به زبان لهستانی: بین 8000_ 12000 یورو در سال؛ هزینه این رشته ها به زبان انگلیسی: 10000 –15000 یورو در سال
  2. داروسازی: بین 4000–8000 یورو در سال
  3. زنان و زایمان، خدمات اورژانس، پرستاری، بهداشت عمومی، دندانسازی: بین 4000–­ 6000 یورو در سال
  4. پوست و مو، فیزیوتراپی، تغذیه و سایر رشته ها: بین 2000–5000 یورو در سال 
هزینه تحصیل رشته پزشکی لهستان
هزینه تحصیل رشته پزشکی لهستان

تحصیل دکترای رشته پزشکی لهستان 

دانشکده پزشکی دانشگاه گدانسک از متقاضیان بومی و بین المللی برای تحصیل در مقطع دکترا دعوت به عمل می آورد. در این دوره 4 ساله کلیه آموزش های لازم برای پزشکی بالینی و پایه ارائه می شود. اگر پزشک، دامپزشک، زیست شناس یا بیوتکنولوژیست هستید یا مدرک دانشگاهی علوم زیستی را دارید، از شما دعوت میشود تا در این مقطع شرکت کنید.

تحصیل در مقطع دکترا در این دانشگاه، آموزش دانشگاهی را در هر شاخه پزشکی مدرن تضمین می کند: از علوم اعصاب و ژنتیک گرفته تا انکولوژی، جراحی و روانپزشکی. شما برای کشف اسرار بدن انسان و پیدا کردن روش های جدید برای کمک به بیماران به جامعه علمی پر جنب و جوشی خواهید پیوست. از تلاش های شما پشتیانی می شود و هر دانشجوی دکترا، استاد راهنمای مخصوص به خود را دارد که در کل دوره،به دانشجو کمک می کند و به او مشاوره می دهد.

برای اخذ مدرک دکترا باید دوره را کامل بگذرانید و تعداد واحد های لازم را دریافت کنید. در پایان دوره باید اصل نتایج تحقیقات خود را در قالب پایان نامه تحت نظر استاد راهنما، به رئیس دانشکده ارائه دهید. سپس پایان نامه توسط دو منتقد و یا کارشناس خارجی در حوزه پزشکی امتیاز دهی می شود. اصالت، علاقه به زمینه مربوطه و کیفیت تحقیقات ارائه شده از ویژگی هایی هستند که مورد ارزیابی قرار می گیرند. معمولا باید پایان نامه به نحوی نوشته شده باشد که ارزش چاپ در مجلات بین المللی و یا حق انحصاری را داشته باشد. در صورتی که نظر کارشناسان مثبت بود، باید پیش از دفاع عمومی در سه آزمون اضافی دیگر قبول شوید:

  • آزمونی درباره رشته اصلی مرتبط با زمینه تحقیقاتی
  • فلسفه ( یا اخلاقیات یا تاریخ پزشکی)
  • زبان خارجی

آخرین مرحله دفاع عمومی از پایان نامه ط در برابر هیئت علمی دانشگاه متشکل از دانشمندان ارشد است که به شما مقام دکتری را خواهند داد، انجام می شود.

  • شهریه تحصیل: حدود 5250 یورو در هر ترم
  • مزایا: خدمات درمانی، دسترسی به فعالیت های ورزشی

ما در این مقاله تنها به گوشه ای از شرایط تحصیل در دانشگاه های لهستان اشاره داشتیم. در صورت داشتن شرایط لازم و تصمیم به ادامه تحصیل در لهستان می توانید با کادر مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید و تمامی امور مربوط به مهاجرت تحصیلی خود را به آنان بسپارید.

اسکرول به بالا