071-91009294  | 021-88724227  |

بسته شدن مرزهای یونان به دلیل کرونا

بسته شدن مرزهای یونان به دلیل کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور های مهاجر پذیر بسیاری وجود دارند که متقاضیان با روش های خاصی برای ورود به این کشور ها اقدام می کنند. یونان هم یکی از کشور های مورد علاقه مهاجران می باشد. با این حال یکی از اساسی ترین مشکلاتی که جدیدا با آن مواجه هستیم، بیماری کرونا و همه گیری آن می باشد. به همین منظور بسته شدن مرزهای یونان به دلیل کرونا تمدید شده است و باید با اقدامات مناسبی به جهت مهاجرت به یونان اقدام نمود.

بسته شدن مرزهای یونان به دلیل کرونا

مهاجرت به یونان همیشه برای برخی افراد بسیار لذت بخش بوده است و از راه های بسیاری مانند تحصیل یا کار در یونان امکان پذیر می باشد. البته افراد زیادی با اهداف توریستی یونان را انتخاب می کردند. با این حال در سال جاری به دلیل همه گیری ویروس کرونا و شیوع این بیماری در کشور های مختلف شرایط مهاجرت به یونان تحت تاثیر قرار گرفته است.

به همین دلیل برای جلوگیری از انتشار هر چه بیشتر بیماری دولت یونان هم مانند سایر کشور ها اقدامات بسیاری را صورت داده است. در واقع دولت یونان تصمیم گرفته است تا بسته شدن مرز های داخلی را تا تاریخ ۱۴ دسامبر طولانی تر کند.

به طور دقیق تری باید گفت که دولت یونان پس از ارزیابی وضعیت فعلی ویروس کرونا، محدودیت های مرزی و ممنوعیت ورود خود را که برای اتباع کشورهای ثالث وضع شده است ، تا ۱۴ دسامبر طولانی می کند. این تصمیم که توسط دولت کشور یونان ارائه شده است برای جلوگیری از گسترش هر چه بیشتر بیماری کووید ۱۹ می باشد. با این حال برای مهاجرت به یونان در این شرایط هم تفاوت ها و استثنا هایی وجود دارد.

مهاجرت به یونان در دوران کرونا

همان طور که اشاره کردیم خبر ها ناشی از تمدید بسته شدن مرز های یونان می باشد. از این اقدام معرفی شده، اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن، و همچنین شهروندان ژاپن، استرالیا، رواندا، تایلند، کره جنوبی، امارات متحده عربی، اروگوئه و سنگاپور مستثنی خواهند شد.

از این رو افرادی که در این کشور ها زندگی می کنند می توانند برای مهاجرت به یونان اقدامات اساسی انجام دهند. در  ادامه نیز مقامات در یونان اعلام کرده اند که فقط به تعداد محدودی از افراد که نتایج منفی آزمایش کرونا ویروس را دارند، اجازه ورود از طریق مرز های زمینی به کشور داده می شود.

بر اساس این اعلامیه، این ممنوعیت همچنین اتباع یونان و افرادی که حق اقامت در یونان را دارند و همچنین افرادی که مایلند برای موارد اضطراری وارد کشور شوند را شامل نمی شود. یک نکته مهم دیگر هم در این بیانیه ذکر شده است.

کامیون هایی که کالا حمل می کنند می توانند از چهار نقطه مرزی با بلغارستان و از طریق یک گذرگاه مرزی با ترکیه، مقدونیه شمالی، آلبانی عبور کنند. رانندگان آن ها نیازی به ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا ویروس ندارند.

اسکرول به بالا