071-91009294  | 021-88724227  |

بررسی شرایط دقیق تحصیل دوره خلبانی در کشور های مختلف

بررسی شرایط دقیق تحصیل دوره خلبانی در کشور های مختلف

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شوق پرواز در طول دوره تحصیل، همواره تا دست یافتن به شغل مقدس خلبانی، همراه با دانشجویان این رشته است، تا جایی که در ادامه راه، حاضرند جان خود را فدای مردم و میهن شان نمایند. خلبان به عنوان فرمانده هواپیمایی که میلیون ها دلار ارزش آن است، در این وسیله حرف اول را می زند و از این رو باید تمام آمادگی های لازم جهت پذیرش این مسئولیت را داشته باشد. در ادامه این مطلب از موسسه حقوقی میرداماد قصد داریم شما را با فرصت تحصیل خلبانی در خارج از کشور و بررسی شرایط دقیق تحصیل دوره خلبانی در کشور های مختلف، آشنا کنیم.

مختصری درباره رشته خلبانی

رشته مقدس خلبانی، از زیر شاخه های رشته هوانوردی است که دانشجویان خود را ازمیان داوطلبان گروه های ریاضی، فنی و علوم تجربی می پذیرد.لازم به ذکر است رشته هوانوردی علاوه بر خلبانی دارای دو زیر شاخه دیگر، شامل مراقبت پرواز و ناوبری هوایی می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی،رویای پرواز به حقیقت پیوسته است. خلبانی شغلی سرشار از هیجان و جذابیت است. در صورت داشتن علاقه به این رشته پر هیجان، نه تنها از تحصیل در آن خسته نمی شوید، بلکه رفته رفته بر تلاشتان برای خلبان شدن افزوده می شود.

تحصیل خلبانی در فیلیپین
تحصیل خلبانی در فیلیپین

تحصیل خلبانی در فیلیپین

کشور فیلیپین به جهت داشتن شرایط آب و هوایی مناسب، فراهم بودن امکانات آموزشی و از همه مهمتر وجود هواپیماهای آموزشی، به بهترین مرکز آموزشی خلبانی در شرق آسیا تبدیل شده است. سیستم آموزشی تمام دانشگاه ها و موسسات آموزشی در فیلیپین برگرفته از ایالات متحده آمریکا است، به نحوی که برگزاری آزمون‌های خلبانی در مقاطع مختلف کاملا به صورت کامپیوتری است و مدت زمان هر آزمون نیز کاملا استاندارد است.

تمامی مراکز و مدارس خلبانی در این کشور از کیفیت بالایی برخوردارند و تنها نکته جدا کننده آن‌ها از هم، بزرگ و یا کوچک بودن فرودگاه‌های آن‌هاست. آموزش در مدارس کوچک این فرصت را به دانشجویان می‌دهد که تمام زمان پرواز را در محدوده همان فرودگاه باشند و به بهترین شکل از زمان پرواز خود استفاده کنند. اما در فرودگاه‌های بزرگتر شما این امکان را نخواهید داشت و مجبور هستید جهت تمرین مانور‌های پرواز و آموزش به فرودگاه‌های کوچکتر بروید که همین مسئله باعث می‌شود زمان زیادی از پرواز شما صرف این مورد شود. البته گفتنی است که پرواز در فرودگاه های بزرگ می‌تواند علاوه بر کسب تجربه، اعتماد به نفس دانشجویان را افزایش دهد.

از موارد مهم جهت تحصیل رشته خلبانی در فیلیپین این است که از سال 2011 داشتن مدرک (EPL(english language proficiency، که آیلتس سطح 4 را نیاز دارد، برای دانشجویان رشته خلبانی اجباری شده است. از دیگر موارد قابل ذکر این است که به همه داوطلبان و متقاضیان تحصیل رشته خلبانی در فیلیپین توصیه می‌شود حتما کلاس‌های زمینی PPL را در ایران بگذرانند تا بتوانند با معلومات بالا در کشور فیلیپین ادامه تحصیل دهند.

تحصیل خلبانی در آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی امروزه دانشجویان زیادی را از سرتا سر جهان جهت آموزش رشته خلبانی جذب می کند. یکی از مهمترین دلایل این امر، ناوگان بسیار گسترده و شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب آفریقای جنوبی جهت پرواز می باشد. دوره های رشته خلبانی در آفریقای جنوبی شامل دوره های PPL، CPL و IR می باشد که مدت زمان آن ها حداقل 2 سال و هزینه تقریبی این دوره ها مبلغی در حدود 30 میلیون تومان است. از بهترین آموزشگاه ها و مدارس خلبانی در آفریقای جنوبی می توان به مدرسه 43 و مدرسه بلوچیت اشاره کرد.

مدرسه 43 از بهترین مدارس خلبانی در دنیا به حساب می‌‌آید و با بیشتر ایرلان‌ها قرار داد دارد و دانشجویان بورسیه آنها را می‌پذیرد. مدرسه 43 آفریقای جنوبی با ایرلاین‌های:

  • South African Airways
  • Kenya Aiways
  • Air Namibia
  • Air Botswana
  • British Airways Comair
  • Air Seychelles
  • Sonair، Angola
  • Swazi Defence Force
  • Namibian Defence Force
  • Aero Contractors، Nigeria قرار داد دارد.

مدارک مورد نیاز جهت گذراندن دوره های خلبانی در کشور آفریقای جنوبی به شرح زیر است:

  • گذراندن یک دوره سه ماهه زبان مخصوص دوره های خلبانی
  • ارائه مدرک حداقل تحصیلات دیپلم متوسطه
  • ارائه پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه 6 عدد عکس رسمی
تحصیل خلبانی در ترکیه
تحصیل خلبانی در ترکیه

تحصیل خلبانی در ترکیه

امکان تحصیل رشته خلبانی و هوانوردی در کشور ترکیه، برای متقاضیان و مشتاقان تحصیل در این رشته، در دانشگاه هوانوردی ترکیه وجود دارد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های این کشور به حساب می آید که در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این دانشگاه دارای 3 پردیس است که در دو شهر متفاوت واقع شده‌اند . ارائه دهنده آموزش‌های تخصصی خلبانی به دانشجویان هستند. فعالیت‌های این دانشگاه تحت نظر انجمن حمل و نقل هوایی ترکیه می‌باشد و به داشتن تخصص در زمینه‌های علوم هوایی شهرت دارد.

در این دانشگاه امکان تمرینات هوانوردی و پرواز‌های آموزشی برای دانشجویان مهیاست و همچنین آموزش‌های هوانوردی پیشرفته و هوانوردی در هوای یخ زده به دانشجویان ارائه می‌شود و در نهایت و پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های عملی و تئوری، مجوز این دوره‌ها به آنها اعطا می‌شود.همچنین این دانشگاه امکان پرواز در آسمان به مدت 243 ساعت را برای دانشجویان خود مهیا کرده است.

متقاضیان تحصیل در این رشته، پس از گذراندن این دوره ها در دانشگاه هوانوردی ترکیه، موفق به اخذ مدرک کارشناسی می‌شوند که امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز برای آنها وجود دارد. تمامی آموزش‌های ارائه شده در این دانشگاه همگام با استاندارد‌های پرواز در موسسات آژانس‌های هواپیمایی اروپا، سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری، اداره مشترک هوایی، فدراسیون هوایی بین‌المللی و مقامات هواپیمایی کشوری ترکیه است.

فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از فرصت‌های شغلی بسیار خوبی بهره‌مند می‌شوند و امکان کار در موسسات و شرکت‌های هوایی ترکیه برای آنها مقدور است. مدارک لازم جهت تحصیل رشته هوانوردی و خلبانی در دانشگاه هوانوردی ترکیه به شرح زیر است:

  • ارائه 2 قطعه عکس
  • پرداخت هزینه جهت بررسی پرونده دانشجو
  • مهارت در زبان انگلیسی و ارائه مدرک تافل یا آیلتس
  • موفقیت در آزمون UTAA و کسب حداقل 60 امتیاز

تحصیل دوره خلبانی در کانادا

بهترین دوره های رشته خلبانی در کشور کانادا در شهر ونکوور برگزار می‌شود که بعد از گذراندن این دوره امکان کار به عنوان یک خلبان برای شما مقدور خواهد شد و این می‌تواند راهی برای مهاجرت شما به این کشور باشد. جهت پذیرش در دوره‌های رسمی رشته خلبانی در کشور کانادا شما نیاز به مدرک دیپلم و یا لیسانس دارید. همچنین شرایط سنی لازم جهت شرکت در این دوره ها بالای 18 است و نیاز به مدرک آیلتس 6 دارید. توجه داشته باشید قبل از پذیرفته شدن در این دوره‌ها، سلامت عمومی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و شما پس از ورود به کانادا موظف به گذراندن تست پزشکی می‌باشید که تست‌های بینایی و شنوایی از مهمترین تست‌های این آزمون است. دوره‌های رسمی رشته خلبانی در کانادا شامل سه دوره می‌باشد.

دوره اول، دوره اخذ مجوز رسمی پرواز‌های تفریحی در کانادا می‌باشد. مدت زمان این دوره 12 هفته است و شما پس از اخذ این مدرک و پس از آن گذراندن دوره یک ساله commercial قادر خواهید بود به عنوان یک خلبان تجاری مشغول به کار شوید. دوره دوم رشته خلبانی در کانادا، دوره اخذ مجوز رسمی پرواز تجاری است که مدت زمان آن 1 سال است و پیش نیاز شرکت در آن دارا بودن مجوز رسمی پرواز‌های تفریحی می باشد. بعد از گذراندن این دوره به شما امکان شرکت در آزمون اخذ مجوز پرواز داده خواهد شد که پس از موفقیت شما در آن آزمون، مجوز رسمی پرواز تجاری به شما اعطا خواهد شد و شما می‌توانید به عنوان یک خلبان تجاری حرفه‌ای مشغول به کار شوید.

و اما دوره سوم رشته خلبانی در کانادا، دوره کاردانی خلبانی حرفه‌ای در کالج می‌باشد که مدت زمان آن 2 سال است. در این دوره شما امکان پذیرش مشروط همراه با دوره زبان را خواهید داشت. جهت پذیرش مشروط شما نیاز به کسب حداقل نمره 5 در آزمون آیلتس در بخش‌های reading، writing، listening و speaking را دارید. 

تحصیل خلبانی در اروپا

در بین کشورهای اروپایی جهت تحصیل رشته خلبانی می‌توان به کشور‌های روسیه و اوکراین اشاره کرد. کشور روسیه از قدرت‌های برتر در عرصه پرواز با هواپیما‌های جنگی و غیرجنگی محسوب می‌شود و از این رو بسیاری از متقاضیان تحصیل در این رشته محبوب، آرزوی تحصیل در این کشور را دارند. از طرفی کشور روسیه در تعداد محدودی از دانشگاه‌های برتر خود امکان تحصیل در این رشته را فراهم کرده است. دانشگاه ایالتی هوا فضا در سنت پترزبورگ از برترین دانشگاه های رشته خلبانی در روسیه است که ارائه دهنده رشته هایی چون خلبانی هواپیما، مراقبت از هواپیما، مهندسی فرودگاه، حمل و نقل هوایی، مدیریت خطوط هوایی و سایر رشته‌های مرتبط است. این دانشگاه یکی از پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های خلبانی در اروپا به حساب می‌آید و یکی از اعضای کنوانسیون بولونیای ایتالیا است و فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند اجازهکار در 45 کشور عضو این کنوانسیون را داشته باشند.

از دیگر کشورهای اروپایی که می‌تواند مقصد مناسبی برای متقاضیان و علاقمندان به تحصیل رشته خلبانی باشد، کشور اوکراین است. دانشگاه ملی university kharakov aviatation institute یکی از بهترین مراکز آموزش خلبانی در این کشور است. از زیر شاخه‌های رشته خلبانی در اوکراین می‌توان به مواردی چون مهندسی موشک و هواپیما، مدیریت جهت یابی هوایی، پایداری اقتصاد تشکیلات هوایی و … اشاره کرد. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی بین 4 تا 4.5 سال و در مقطع کارشناسی ارشد زمانی حدود 1 تا 1.5 سال است. زبان تدریس نیز روسی و یا اوکراینی است. از دیگر دانشگاه‌های برتر اوکراین جهت تحصیل رشته خلبانی می‌توان به دانشگاه ملی نیروی هوایی، آکادمی پرواز اوکراین، دانشگاه ملی هوا فضا و دانشگاه ملی خلبانی کیف اشاره کرد. 

بهترین گزینه برای تحصیل رشته خلبانی
بهترین گزینه برای تحصیل رشته خلبانی

بهترین گزینه برای تحصیل رشته خلبانی

باید توجه داشت که گواهینامه خلبانی توسط سازمان هواپیمایی هر کشور صادر می شود و مدارس خلبانی زیر نظر سازمان های متبوع هر کشور فعالیت دارند. مدارک خلبانی صادر شده در تمامی کشورهای عضو سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ICAO معتبر هستند، اما تعدادی از کشورهای خاص از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار بالاتری قرار داشته و بیشتر مورد توجه شرکت های هواپیمایی قرار می گیرند. کشور فیلیپین،استرالیا، روسیه و اوکراین،آفریقای جنوبی از جمله همین کشور هاست.

هزینه گذراندن دوره خلبانی در کشور های مختلف چقدر است؟

  • هزینه تحصیل در دانشکده خلبانی آکادمی پرواز استرالیا جهت دروس تئوری در هر ترم 10/000 دلار و جهت دروس عملی جهت هر ساعت، 250 دلار می‌باشد.
  • شهریه و هزینه تحصیل رشته خلبانی در کشور فیلیپین بسته به نوع پکیج انتخابی متقاضی متفاوت است، اما به طور میانگین هزینه دوره به علاوه هزینه خوابگاه، مبلغی بین 36 تا 37 هزاردلار می‌باشد.

در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه در رشته خلبانی مسافربری هزینه ها شامل:

  • دوره تئوری یک ساله کالج روسی سالیانه 4500 یورو،
  • دوره اصلی خلبانی 4 ساله هواپیمای مسافربری به زبان روسی سالیانه 4000 یورو،
  • هزینه هر ساعت پرواز آزمایشی هر ساعت 400 یورو، می‌باشد.(حداقل 150ساعت پرواز در طول دوره باید انجام شود.)

در کشور کانادا و در سه دوره مختلف رشته خلبانی هزینه ها به این شرح می‌باشد:

  • هزینه تحصیل دوره اخذ مجوز رسمی پرواز تفریحی 13/000 دلار کانادا
  • هزینه تحصیل دوره اخذ مجوز رسمی پرواز تجاری 21/700 دلار کانادا
  • هزینه دوره کاردانی خلبانی حرفه‌ای در کالج 17/400 دلار کانادا 

بررسی بازار کار خلبانی در ایران و کشور های دیگر

فارغ‌التحصیلان رشته خلبانی می‌توانند در شرکت‌های هواپیمایی مشغول به کار شوند. این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلفی از قبیل مسافر‌بری، حمل و نقل، کشاورزی، آموزشی و غیره فعالیت دارند. همچنین فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به استخدام ارتش و یا سایر سازمان‌های نظامی از قبیل سپاه پاسداران در‌آیند. در شغل مقدس خلبانی ساعات کاری متفاوت است و شب‌ها و روز‌های تعطیل را نیز شامل می‌شود. به دلیل مسائل امنیتی، ساعات کاری بسیار دقیق و اغلب شناور است و بسته به طول سفر و مدت زمان آن، خلبانان مدتی را از خانه دور خواهند بود. البته باید ذکر کرد که صنعت هوایی کشور عزیزمان ایران که متحمل حدود 40 سال تحریم می‌باشد، حالا دیگر جایی برای استخدام خلبانان ندارد و این در حالی است که خلبان شده از دیرباز همیشه آرزوی بسیاری از شهروندان ایرانی بوده است.

در حال حاضر وضعیت استخدام خلبانان در ایرلاین‌های داخلی اصلا مناسب نیست و تعداد زیادی از خلبانان با مدرک معتبر و ساعات پرواز آموزشی بالا هنوز نتوانسته اند در هیچ یک از ایر‌لاین‌های داخلی مشغول به کار شوند و همین امر باعث شده مسئله مهاجرت خلبانان به ترکیه و یا کشور‌هایی مانند امارت و هند مطرح شود و به علاوه حقوق پایین خلبانان و کمک خلبانان موجبات مهاجرت تعداد زیادی از خلبانان با تجربه را فراهم کرده است. 

شرایط ورود به رشته خلبانی ( شرایط سنی، تحصیلات،مدرک زبان و وضعیت جسمانی )

به علت اینکه امنیت جان هزاران انسان و همین طور مسئولیت یک هواپیما بر عهده خلبان می‌باشد، لازم است که این فرد از هر لحاظ سالم و تندرست باشد. جهت تحصیل در رشته خلبانی شما باید در مواردی چون شرایط سنی، تحصیلات مدرک زبان و وضعیت جسمانی، صلاحیت لازم را داشته باشید. به طور مثال، این شرایط در کشور روسیه به این شرح است:

حداقل سن متقاضی جهت تحصیل در رشته خلبانی 20 تا 26 سال است. قد متقاضی نباید کمتر از 165 سانتیمتر باشد. ارائه مدرک پزشکی سلامت بینایی بسیارمهم است، زیرا مهمترین عضو بدن یک خلبان چشم اوست. یک خلبان با مشکل کور‌زنگی یا تاری دید هیچ‌گاه قادر به پرواز نخواهد بود.گواهی پزشکی سلامت دهان و دندان نیز از اهمیت بالایی برخور‌دار است، تا جایی که یک فرد اگر بیش از 4 دندان پر شده و یا عفونت دهان و لثه داشته باشد و یا حتی یک دندان افتاده داشته باشد، با وجود داشتن تمام شرایط، جهت ورود به این رشته مردود خواهد شد. همچنین معاینات قلب، فشار خون، اعصاب، شنوایی و حلق و بینی نیز انجام خواهد شد.

حداقل مدرک مورد نیاز جهت تحصیل در رشته خلبانی دیپلم است و شما احتیاج به مدرک زبان آیلتس خواهید داشت. شرایط کلی پذیرش در رشته خلبانی موارد اشاره شده در بالاست که ممکن است در هر کشور تفاوت های اندکی داشته باشد.

شرایط تحصیل خلبانی برای خانم ها
شرایط تحصیل خلبانی برای خانم ها

شرایط تحصیل خلبانی برای خانم ها

خلبانی یکی از شغل های پر خطر و استرس زا در دنیا است. در گذشته های دور اکثر خلبانان مرد بودند، اما رفته رفته و ا گذشت زمان و به علاوه با پیشرفت حقوق زنان در سطح دنیا، زنان زیادی به این حرفه روی آورند. امروزه زنان زیادی در جهان به عنوان خلبان، کمک خلبان و مهماندار در مشهورترین خطوط هوایی مشغول به کار هستند. برای ورود به این حرفه توانایی و مهارت متقاضیان در سه مرحله مورد بررسی قرار می گیرد. جهت ورود به این رشته، حداقل مدرک مورد نیاز دیپلم است، از دیگر شرایط داشتن حداقل سن 18 و حداکثر 26 سال است و داشتن سلامت جسمی و روانی نیز از دیگر الزامات می باشد. در انتها اگر تمایل دارید تا اطلاعات لازم را درباره تحصیل رشته خلبانی در خارج از کشو دریافت کنید و روند اقدام را طبق بررسی شرایط دقیق تحصیل دوره خلبانی در کشور های مختلف کسب کنید، می توانید با مشاورین حرفه ای  موسسه حقوقی میرداماد در تماس باشید و کسب اطلاعات کنید.

سوالات متداول در مورد بررسی شرایط دقیق تحصیل دوره خلبانی در کشور های مختلف

1- رشته خلبانی در کانادا چگونه میباشد ؟

رشته مقدس خلبانی، از زیر شاخه های رشته هوانوردی است که دانشجویان خود را ازمیان داوطلبان گروه های ریاضی، فنی و علوم تجربی می پذیرد.لازم به ذکر است رشته هوانوردی علاوه بر خلبانی دارای دو زیر شاخه دیگر، شامل مراقبت پرواز و ناوبری هوایی می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی،رویای پرواز به حقیقت پیوسته است. خلبانی شغلی سرشار از هیجان و جذابیت است. در صورت داشتن علاقه به این رشته پر هیجان، نه تنها از تحصیل در آن خسته نمی شوید، بلکه رفته رفته بر تلاشتان برای خلبان شدن افزوده می شود.

2- از موارد مهم جهت تحصیل رشته خلبانی در فیلیپین چیست ؟

از موارد مهم جهت تحصیل رشته خلبانی در فیلیپین این است که از سال 2011 داشتن مدرک (EPL(english language proficiency، که آیلتس سطح 4 را نیاز دارد، برای دانشجویان رشته خلبانی اجباری شده است. از دیگر موارد قابل ذکر این است که به همه داوطلبان و متقاضیان تحصیل رشته خلبانی در فیلیپین توصیه می‌شود حتما کلاس‌های زمینی PPL را در ایران بگذرانند تا بتوانند با معلومات بالا در کشور فیلیپین ادامه تحصیل دهند.

3- تحصیل خلبانی در آفریقای جنوبی چگونه است ؟

کشور آفریقای جنوبی امروزه دانشجویان زیادی را از سرتا سر جهان جهت آموزش رشته خلبانی جذب می کند. یکی از مهمترین دلایل این امر، ناوگان بسیار گسترده و شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب آفریقای جنوبی جهت پرواز می باشد. دوره های رشته خلبانی در آفریقای جنوبی شامل دوره های PPL، CPL و IR می باشد که مدت زمان آن ها حداقل 2 سال و هزینه تقریبی این دوره ها مبلغی در حدود 30 میلیون تومان است. از بهترین آموزشگاه ها و مدارس خلبانی در آفریقای جنوبی می توان به مدرسه 43 و مدرسه بلوچیت اشاره کرد.

4- مدارک مورد نیاز جهت گذراندن دوره های خلبانی در کشور آفریقای جنوبی کدامند ؟

  • گذراندن یک دوره سه ماهه زبان مخصوص دوره های خلبانی
  • ارائه مدرک حداقل تحصیلات دیپلم متوسطه
  • ارائه پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه 6 عدد عکس رسمی

5- تحصیل دوره خلبانی در کاناداچگونه است ؟

بهترین دوره های رشته خلبانی در کشور کانادا در شهر ونکوور برگزار می‌شود که بعد از گذراندن این دوره امکان کار به عنوان یک خلبان برای شما مقدور خواهد شد و این می‌تواند راهی برای مهاجرت شما به این کشور باشد. جهت پذیرش در دوره‌های رسمی رشته خلبانی در کشور کانادا شما نیاز به مدرک دیپلم و یا لیسانس دارید. همچنین شرایط سنی لازم جهت شرکت در این دوره ها بالای 18 است و نیاز به مدرک آیلتس 6 دارید. توجه داشته باشید قبل از پذیرفته شدن در این دوره‌ها، سلامت عمومی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و شما پس از ورود به کانادا موظف به گذراندن تست پزشکی می‌باشید که تست‌های بینایی و شنوایی از مهمترین تست‌های این آزمون است. دوره‌های رسمی رشته خلبانی در کانادا شامل سه دوره می‌باشد.

6- دوره اول تحصیل خلبانی در کانادا چگونه میباشد ؟

دوره اول، دوره اخذ مجوز رسمی پرواز‌های تفریحی در کانادا می‌باشد. مدت زمان این دوره 12 هفته است و شما پس از اخذ این مدرک و پس از آن گذراندن دوره یک ساله commercial قادر خواهید بود به عنوان یک خلبان تجاری مشغول به کار شوید. دوره دوم رشته خلبانی در کانادا، دوره اخذ مجوز رسمی پرواز تجاری است که مدت زمان آن 1 سال است و پیش نیاز شرکت در آن دارا بودن مجوز رسمی پرواز‌های تفریحی می باشد. بعد از گذراندن این دوره به شما امکان شرکت در آزمون اخذ مجوز پرواز داده خواهد شد که پس از موفقیت شما در آن آزمون، مجوز رسمی پرواز تجاری به شما اعطا خواهد شد و شما می‌توانید به عنوان یک خلبان تجاری حرفه‌ای مشغول به کار شوید.

7- دوره سوم رشته خلبانی در کانادا چگونه میباشد ؟

و اما دوره سوم رشته خلبانی در کانادا، دوره کاردانی خلبانی حرفه‌ای در کالج می‌باشد که مدت زمان آن 2 سال است. در این دوره شما امکان پذیرش مشروط همراه با دوره زبان را خواهید داشت. جهت پذیرش مشروط شما نیاز به کسب حداقل نمره 5 در آزمون آیلتس در بخش‌های reading، writing، listening و speaking را دارید.

8- تحصیل خلبانی در اروپا چگونه میباشد ؟

در بین کشورهای اروپایی جهت تحصیل رشته خلبانی می‌توان به کشور‌های روسیه و اوکراین اشاره کرد. کشور روسیه از قدرت‌های برتر در عرصه پرواز با هواپیما‌های جنگی و غیرجنگی محسوب می‌شود و از این رو بسیاری از متقاضیان تحصیل در این رشته محبوب، آرزوی تحصیل در این کشور را دارند. از طرفی کشور روسیه در تعداد محدودی از دانشگاه‌های برتر خود امکان تحصیل در این رشته را فراهم کرده است. دانشگاه ایالتی هوا فضا در سنت پترزبورگ از برترین دانشگاه های رشته خلبانی در روسیه است که ارائه دهنده رشته هایی چون خلبانی هواپیما، مراقبت از هواپیما، مهندسی فرودگاه، حمل و نقل هوایی، مدیریت خطوط هوایی و سایر رشته‌های مرتبط است. این دانشگاه یکی از پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های خلبانی در اروپا به حساب می‌آید و یکی از اعضای کنوانسیون بولونیای ایتالیا است و فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند اجازهکار در 45 کشور عضو این کنوانسیون را داشته باشند.

9- بهترین گزینه برای تحصیل رشته خلبانی در کانادا کدامند ؟

باید توجه داشت که گواهینامه خلبانی توسط سازمان هواپیمایی هر کشور صادر می شود و مدارس خلبانی زیر نظر سازمان های متبوع هر کشور فعالیت دارند. مدارک خلبانی صادر شده در تمامی کشورهای عضو سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ICAO معتبر هستند، اما تعدادی از کشورهای خاص از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار بالاتری قرار داشته و بیشتر مورد توجه شرکت های هواپیمایی قرار می گیرند. کشور فیلیپین،استرالیا، روسیه و اوکراین،آفریقای جنوبی از جمله همین کشور هاست.

10- شرایط تحصیل خلبانی در کانادا برای خانم ها چگونه است ؟

خلبانی یکی از شغل های پر خطر و استرس زا در دنیا است. در گذشته های دور اکثر خلبانان مرد بودند، اما رفته رفته و ا گذشت زمان و به علاوه با پیشرفت حقوق زنان در سطح دنیا، زنان زیادی به این حرفه روی آورند. امروزه زنان زیادی در جهان به عنوان خلبان، کمک خلبان و مهماندار در مشهورترین خطوط هوایی مشغول به کار هستند. برای ورود به این حرفه توانایی و مهارت متقاضیان در سه مرحله مورد بررسی قرار می گیرد. جهت ورود به این رشته، حداقل مدرک مورد نیاز دیپلم است، از دیگر شرایط داشتن حداقل سن 18 و حداکثر 26 سال است و داشتن سلامت جسمی و روانی نیز از دیگر الزامات می باشد. در انتها اگر تمایل دارید تا اطلاعات لازم را درباره تحصیل رشته خلبانی در خارج از کشو دریافت کنید و روند اقدام را طبق بررسی شرایط دقیق تحصیل دوره خلبانی در کشور های مختلف کسب کنید

نظرات کاربران

  • توسط Maryam
    تاریخ: دی 16, 1399
    نفر
    نفر

    با سلام مریم هستم
    ممنون از اطلاعات خوبتون

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 16, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و تشکر از دیدگاه مثبت شما

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا