071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت ژاپن از طریق کار و تحصیل

اقامت ژاپن از طریق کار و تحصیل

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همانطور که قبلا گفته شد 12 نوع اقامت ژاپن از طریق کار و تحصیل برای افراد وجود دارد که دنبال کردن هر یک از آنان داشتن تخصص در برخی از گرایش های حرفه ای را می طلبد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی میرداماد در این زمینه اطلاعات کامل را به شما خواهند داد.

اقامت ژاپن از طریق کار و تحصیل

کار در ژاپن

اشخاص خارجی که قصد اقامت ژاپن از طریق کار و تحصیلکار کردن در کشور ژاپن را دارند به اخذ ویزا برای ورود به سفارت و یا کنسولگری کشور ژاپن نیاز خواهند داشت. علاوه بر این اجازه کار بایستی از اداره کار کشور مقصد نیز گرفته شود.

همانطور که قبلا گفته شد 12 نوع اقامت برای افراد وجود دارد که دنبال کردن هر یک از آنان داشتن تخصص در برخی از گرایش های حرفه ای را می طلبد که مواردی نظیر: روزنامه نگاری؛ هنر؛ تحقیق؛ آموزش؛ مهندسی؛ تفریح و سرگرمی؛ مدیریت تجارت و بازرگانی؛ ارائه خدمات بین المللی و … را می طلبد.

اگر شما در حین اقامت در کشور ژاپن تغییر شغل داده اید و شغل اصلی خود را از دست داده اید (از آموزش تا مهندسی) پیشنهاد می شود که موضع اقامتی خود را نیز تغییر دهید. زیرا حتی برای مهاجرت به اسلواکی و تحصیل در مکزیک نیز شما بایستی ابتدا موضع اقامتی خود را مشخص کرده و سپس اقدام به اخذ اقامت نمایید.

مدرک دانشگاهی و یا تجارب حرفه ای در گرایش مورد نظر مستلزم در اختیار داشتن صلاحیت کافی می باشد و در ضمن جهت اخذ شغل مورد نظر افراد بایستی نوعی از ویزای کاری را در اختیار داشته باشند. این درحالیست که بسیاری از افراد به پیشنهاد کاری و یا یک حامی جهت اخذ مجوز اقامت به مدت 4 ماه تا 5 سال نیاز خواهند داشت که این فرایند نیز قابلیت تمدید را دارد.

اقامت ژاپن از طریق کار و تحصیل
اقامت ژاپن از طریق کار و تحصیل

تحصیل در ژاپن

اشخاص خارجی که قصد تحصیل در کشور ژاپن را دارند (بغیر از افرادی که قصد تحصیل به صورت کوتاه مدت را دارند و یا قصد شرکت در دوره های زبانی را دارند) بایستی نسبت به اخذ ویزای دانشجویی در سفارت و یا کنسولگری ژاپن مبادرت ورزند. اگر آنان قصد تحصیل به مدت طولانی تر را دارند بایستی نسبت به اخذ نوع دیگری از ویزا اقدام نمایند. نگران نباشید شما حتی اگر بخواهید برای تحصیل در تایوان نیز اقدام کنید بایستی همین روال را طی کنید.

وجود حامیان موسسات آموزشی ژاپن و اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش دهی تمامی هزینه های زندگی در طول دوره اقامت نیاز می باشد و در این راستا صلاحیت دانشجویان جهت اخذ ویزای دانشجویی نیز بایستی در نظر گرفته شود. بیاد داشته باشید که مجوز اقامت مابین 3 ماه تا 4 سال در اختیار افراد قرار می گیرد و این ویزای 3 ماهه قابلیت تمدید را دارد.

بیاد داشته باشید که دانشجویان مجوز شرکت در هر نوع فعالیتی را ندارند و جهت انجام هر فعالیتی بایستی مجوز را از اداره مهاجرت دریافت نمایند. پس از انجام این فرایند ممکن است دانشجویان تنها مجوز چند ساعت کار در هفته را داشته باشند.

در کشور ژاپن اخذ مجوز اقامت تا حد بسیاری بستگی به شرایط فرد دارد. بخاطر داشته باشید که تغییر موضع خود برای اخذ اقامت توسط سازمان مهاجرتی Bureau کنترل می شود؛ سازمانی که دیگر شعبه های خود را در سر تا سر کشور گسترانیده است.

در این باره براحتی می توانید از مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی میرداماد اطلاعات دقیق و لازم را کسب کنید. و از فرصت مشاوره تلفنی رایگان ما با مشاورین تلفنی بهره ببرید.

اسکرول به بالا