071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت پس از تحصیل در دانمارک

اقامت پس از تحصیل در دانمارک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

موسسه حقوقی میرداماد با داشتن زبده ترین کارشناسان در کلیه امور مهاجرتی می تواند بهترین انتخاب برای اخذ اقامت پس از تحصیل در دانمارک باشد. در این مقاله که به دست مشاورین موسسه تهیه شده است در خصوص کار پس از تحصیل و همچنین ویزای دانشجویی صحبت شده است.

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در دانمارک

کشور دانمارک امکانات فراوان کاری در اختیار فارغ التحصیلان قرار می دهد. در حالیکه شما مشغول پیشرفت در مراحل تحصیلی خود هستید، هم زمان می توانید توازن بین کار و زندگی را در بازار کار کشور دانمارک بدست آورد. افراد غیر شهروندی اتحادیه اروپا، این افراد نیاز به داشتن ویزا کار در کشور دانمارک دارند. پس از فارغ التحصیلی از موسسات عالی و تحصیلی کشور دانمارک، مجوز اقامت شما برای بیش از شش ماه معتبر خواهد بود و به شما این امکان داده می شود تا به دنبال کار و استخدام در کشور دانمارک باشید.

در صورت تمدید نکردن ویزای خود برای بیش از 6 ماه شما می توانید درخواست تمدید ویزا داشته باشید. شهروندان غیر اروپایی برای کار کردن بصورت تمام وقت در کشور دانمارک نیاز به درخواست ویزا و اقامت این کشور دارند. ویزا تحصیلی به شما اجازه دریافت مزایای بیکاری را در طی دوره جستجو برای کار نمی دهد. یکی از روش های دیگر برای دریافت اقامت پس از تحصیل، ادامه تحصیل در رشته مورد نظر می باشد. در این صورت شما باید ویزا تحصیلی خود را تمدید کنید.

غیر اروپاییان می توانند به مدت حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. این محدودیت شامل ماه های اوت، جولای و ژوئن نمی شود. شما می توانید درخواست خود را برای تمدید اقامت ظرف ۳ ماه قبل از انقضا اقامت در دانمارک ارائه نمایید. اما اگر شما دانشجوی یک موسسه اموزشی که از سوی مقامات دولتی اعتبار سنجی شده است، شما می توانید درخواست خود را ۴ ماه قبل از پایان اقامت خود ارائه فرمایید. این نکته حائز اهمیت است که شما درخواست خود را پیش از پایان مهلت اقامت خود ارائه بدهید.

چنانچه شما درخواست تمدید اقامت خود را پس از پایان مهلت اقامت ارائه نمایید، می باید امکان رد درخواست خود را انتظار داشته باشید. این بدان معناست که درخواست شما مورد بررسی قرار نمی گیرد مگر آنکه دلیل موجهی برای ان داشته باشید. اگر درخواست شما مورد قبول واقع نشود، می باید خاک دانمارک را ترک گفته و مجددا برای ویزا اقدام نمایید. این درخواست همچون تمام درخواست های جدید بررسی شده و قوانین جدید را شامل می شود.

کار پس از تحصیل در دانمارک

مهاجرت به دانمارک از طریق کار نیز امکان پذیر است. کشور دانمارک امکانات فراوانی برای کار پس از فارغ التحصیلی ارائه می دهد. بازار کار دانمارک، تعادل مناسب بین کار و زندگی و کمک به پیشرفت حرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم می کند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس نیاز به اجازه اقامت برای کار در دانمارک دارند. پس از فارغ التحصیلی از موسسه عالی آموزش و پرورش دانمارک، اجازه اقامت شما برای شش ماه اضافی معتبر خواهد بود، که به شما اجازه می دهد تا در دانمارک به دنبال کار باشید. به شرط آنکه ویزای شما برای شش ماه اضافی تمدید نشده باشد، شما می توانید برای این اجازه نامه درخواست کنید.

کار پس از تحصیل در دانمارک

شما همچنین به عنوان یک فارغ التحصیل بین المللی از موسسه آموزش عالی دانمارک می توانید البته از فرصت شروع کسب و کار خود نیز استفاده کنید. اگر پس از اتمام تحصیلی، شما بلافاصله کار پیدا نکنید، ممکن است مستحق دریافت مزایای بیکاری با شرایط ویژه ای برای فارغ التحصیلان باشید. این نیاز به درخواست شما برای پذیرش در صندوق بیمه بیکاری دو هفته بعد از تاریخ فارغ التحصیلی تان می باشد. با این حال، به منظور حق داشتن مزایای بیکاری، باید دارای برخی شرایط باشید؛ مهم ترین

الزامات مورد نیاز برای شما به عنوان یک خارجی، شما باید اجازه کار داشته باشید. شهروندان غیر اتحادیه اروپا EEA / به اجازه اقامت و کار تمام وقت نیاز دارند. مجوز اقامت دانشجویی همچنین شامل اجازه اقامت برای 6 ماه دیگر پس از پایان تحصیلات است. اما مجوز اقامت مستلزم این نیست که شما در طول دوره جستجوی شغلی مزایای بیکاری دریافت کنید. شما باید قبل و بعد از تحصیل در دانمارک بمانید. شما نیاز به داشتن به یک آدرس دائم در طول تحصیلات دارید (همچنین تا 14 روز پس از پایان تحصیلات). شما نیازی به اقامت در دانمارک در طول تحصیلات ندارید.

قوانین تبدیل ویزای دانشجویی و تحصیلی دانمارک به اقامت

برای تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت در دانمارک دو راه وجود دارد، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانمارک در مقطع دکترا را دارند، می توانند برای تمدید مجوز تحصیلی خود به عنوان دانشجوی دکترای با حقوق _ بدون حقوق و یا دانشجوی دکترای مهمان درخواست دهند. درخواست برای تمدید پیش از اتمام اعتبار مجوز باید صورت بگیرد. شرایط تمدید مجوز برای تحصیل دکترا :

  • ثبت نام در برنامه دکترا مرتبط با رشته تحصیلی قبلی
  • باید در طول تحصیل دانشجوی فعالی باشید.
  • توانایی حمایت از خود در دوران تحصیل داشته باشید. اگر یک دانشجوی دکترای با حقوق باشید، با اخذ حقوق از دانشگاه، نیاز مالی برطرف می شود.
  • اگر دانشجوی بدون حقوق باشید باید مدارکی از منابع کافی مالی برای تامین مخارج زندگی و تحصیل ارائه دهید.

مزایای مجوز تحصیلی و تمدید آن:

  • اقامت و تحصیل
  • کار : نیمه وقت در دوره تحصیل (20 ساعت در هفته) و به صورت تمام وقت در ماه های ژوئن، جولای و اوت.
  • مزایای عمومی
  • یادگیری دروس دانمارکی به طور رایگان

دانشجویانی که از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دانمارک فارغ التحصیل شده اند، مجوز اقامت آنها برای شش ماه دیگر معتبر است و می توانند در این شش ماه به جست و جوی شغل در دانمارک بپردازند. این ویزای شش ماهه غیر قابل تمدید است. در مدت این شش دارندگان ویزای جست و جوی شغلی می توانند کار کنند و زمانی که شغلی دائمیاز طرف یک کارفرما به آنها پیشنهاد شد باید برای مجوز کار و اقامت جدید درخواست دهند.

همچنین به عنوان یک فارغ التحصیل از دانشگاه های دانمارک می توانید فرصت های شروع کسب و کار خودتان را کشف کنید و یک استارت آپ در دانمارک راه اندازی کنید و با توجه به آن می توانید برای اقامت دانمارک اقدام نمایید. اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری نیز امکان پذیر است، برای دریافت اطلاعات بیشتر بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

اسکرول به بالا