071-91009294  | 021-88724227  |

تابعیت و شهروندی سوئیس + شرایط و قوانین 2023

اقامت دائم و تابعیت سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

افراد تبعه سوئیس هم مثل افراد مقیم این کشور از شرایط مشابه اقامت دائم و تابعیت سوئیس برخوردار می باشند اما یک تفاوت ظریف میان افرادی که اقمت دائم این کشور دارند.

برنامه اخذ اقامت دائم و تابعیت سوئیس

اقامت دائم و تابعیت کشور سوئیس تفاوت چندانی با هم ندارند کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند می توانند مثل افراد تبعه سوئیس از خدمات یکسانی تحت شرایط زندگی در سوئیس برخوردار باشند.

این خدمات برای افراد مقیم سوئیس شامل موارد زیر می باشد:

  • استفاده از تمامی امکانات رفاهی کشور سوئیس
  • امکان اسکان در تمامی ایالات کشور سوئیس
  • امکان خرید ملک بدون هیچ گونه محدودیت
  • امکان تحصیل در تمامی دانشگاه بدون هیچ گونه محدودیت
  • امکان تاسیس شرکت و راه اندازی کار در شاخه های مختلف
  • امکان اشتغال در هر سازمان و ارگان

افراد تبعه سوئیس هم مثل افراد مقیم این کشور از همین شرایط مشابه برخوردار می باشند اما یک تفاوت ظریف میان افرادی که اقمت دائم این کشور دارند با تبعه های آن موجود است و آن حق رای و کاندید شدن در ریاست جمهوری این کشور می باشد.

اقامت دائم و تابعیت سوئیس

اخذ تابعیت دوگانه کشور سوئیس

اگر فردی به مدت 12 سال در کشور سوئیس اسکان داشته باشد می تواند بدون لغو تابعیت قبلی خود، تابعیت این کشور را نیز اخذ کند.

درخواست اقامت دائم کشور سوئیس

اگر فردی به مدت 10 سال در کشور سوئیس اسکان داشته باشد می تواند به راحتی جهت اخذ اقامت دائم این کشور یا اخد مجوز اقامت نوع C  اقدام کند.

نکته: اتباع کشور آمریکا و کانادا می توانند بعد از گذشت 5 سال جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند. البته طی این مدت فرد متقاضی اقامت دائم می تواند گاهی برای مدتی کوتاه کشور سوئیس را ترک کند و این موضوع هیچ صدمه ای به اخذ اقامت دائم وی وارد نخواهد کرد.

شرایط جدید جهت اخذ تابعیت سوئیس

از سال 2014 یک سری شرایط جدید مهاجرت و شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس جهت اخذ تابعیت کشور سوئیس طراحی شد اما در سال 2018 این شرایط قابل اجرا می باشند. البته باید خاطر نشان کرد که این تغییرات صرفا جهت رفاه حال متقاضیان طراحی شده است.

در ادامه شرایط جدید به صورت جامع بیان شده است.

  • امکان اخذ تابعیت بعد از 10 سال اقامت( به جای 12 سال)
  • افرادی که بین 5 تا 10 سال در کشور سوئیس اقامت بلند مدت داشته اند( حتی به واسطه اقامت موقت تحصیلی) می توانند جهت اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

به طور کلی روند اقدام برای اقامت سوئیس در چارچوب قوانین همان کشور یا برای مثال اعزام دانشجو و تحصیل در سوئیس صورت می گیرد. اما شما میتوانید با راهنمایی مشاورین و وکلای حقوقی ما در موسسه حقوقی میرداماد کامل ترین بسته مشاوره ای را دریافت کنید.

نظرات کاربران

  • توسط سید سهیل حسینی
    تاریخ: بهمن 1, 1397
    نفر
    نفر

    با سلام خدمت شما من 20 سالمه و دارای قهرمانی ورزشی در مقام های کشوری،اروپا و جهانی هستم خواستم ببینم می توان با یادگیری یکی از زبان های مربوط به کشور سوئیس به این کشور مهاجرت کرد.

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 2, 1397
      نفر
      نفر

      با سلام
      شما بهتر است که رزومه خود را به باشگاه های مورد نظر ورزشی ارسال کنید، تا پیشنهاد شغلی را دریافت و جهت درخواست ویزا اقدامات لازم را انجام دهید.

  • توسط محمود زارع خورمیزی
    تاریخ: خرداد 25, 1399
    نفر
    نفر

    سلام.ایا برای شخصی که در جنگ ایران و عراق شرکت داشته و سالهای زیادی نیز در اسارت نیروهای عراقی بوده،برای خود و خانواده اشان امتیاز ویژه ای جهت اقامت در سوئیس وجود دارد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 27, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      خیر متاسفانه در رزومه فرد تاثیری نخواهد داشت.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا