071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به ژاپن

اعزام دانشجو به ژاپن

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ژاپن کشوری با قدمت چند هزار ساله دارای کیفیت آموزشی و فرهنگ تحصیل بالا است که همچنین تمام این موقعیت آموزشی را با قیمت مناسب در اختیار دانشجویان خارجی می گذارد. از بزرگترین مزیت های موسسات آموزشی ژاپن تبادلات و داشتن پروژه های مشترک با دانشگاه های اروپایی و آمریکایی است. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر می پردازد:

  • اعزام دانشجو به ژاپن و شرایط تحصیل
  • اعزام دانشجو به ژاپن و مزایا و معایب تحصیل
  • اعزام دانشجو به ژاپن و زبان تحصیل
  • اعزام دانشجو به ژاپن توسط موسسه میرداماد

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد تماس حاصل کنید.

اعزام دانشجو به ژاپن و شرایط تحصیل

در ژاپن ، آموزش عالی با اتمام تحصیلات 12 ساله شروع می شود: آموزش ابتدایی (شش سال ابتدایی) و آموزش متوسطه (سه سال دوره متوسطه اول و سه سال متوسطه دوم). پنج نوع موسسه آموزش عالی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند در آن پذیرش شوند که عبارتند از:

  1. دانشکده های فناوری
  2. کالج های آموزش حرفه ای (دوره بعد از ترم تحصیلات دانشگاهی تخصصی)
  3. کالج های جوانان
  4. دانشگاه ها (کارشناسی)
  5. مدارس تحصیلات تکمیلی.

بسته به نهادهای موسس، این مؤسسات آموزش عالی به سه دسته ملی، محلی عمومی و خصوصی تقسیم می شوند. سطح تحصیلات ژاپنی حتی طبق استانداردهای جهانی بالاست. در برنامه ارزیابی بین المللی دانشجویی OECD (PISA) با هدف پانزده ساله، دانشجویان در ژاپن موفقیت های بالایی را به ویژه در زمینه های مرتبط با علم ثبت کردند. فعالیت های آموزشی در خارج از مدرسه نیز همیشه وجود دارد و برنامه هایی که منجر به آموزش پیشرفته می شود اجرا می شوند.ثبت نام در دبیرستان ها، نیمه دوم آموزش متوسطه، به بیش از 90٪ می رسد و ثبت نام در دانشکده ها نیز بسیار زیاد است و به بیش از 50٪ می رسد. پذیرش در دبیرستان ها و دانشکده ها عمدتا از طریق امتحانات ورودی انجام می شود که از ژانویه تا مارس برگزار می شود. آموزش عالی در ژاپن در دانشگاه ها (دایاکاکو)، کالج های جوان (tanki daigaku)، کالج های فناوری (koto senmon gakko) و مدارس و کالج های آموزش ویژه (senshu gakko) ارائه می شود. از این چهار نوع موسسه، فقط دانشگاه ها و دانشکده های جوان ارائه دهندگان دوره های تکمیلی هستند.

اعزام دانشجو به ژاپن و شرایط تحصیل
اعزام دانشجو به ژاپن و شرایط تحصیل

بخش خصوصی در ژاپن با داشتن 77.1 درصد از کل ثبت نام های سطح سوم، نقش اساسی در آموزش پس از متوسطه دوم را دارد. در سطح دانشگاه موسسات متنوعی وجود دارد، از موسسات بزرگ گرفته تا بسیار کوچک و از دانشگاه های بسیار تخصصی گرفته تا دانشگاه هایی با چند دانشکده.در سال 2018، در کل 709 دانشگاه در ژاپن وجود داشت که شامل 87 دانشگاه ملی، 80 دانشگاه دولتی محلی و 542 دانشگاه خصوصی بود. در حالی که دولت شروع به تصویب اصلاحات ناشی از کاهش تعداد فارغ التحصیلان دبیرستان می کند ، در دو سال گذشته تعداد دانشگاه ها در سطح عمومی کاهش چشمگیر داشته است. اگرچه جمعیت ژاپن پایدار است، اما تعداد دانش آموزان دبیرستانی رو به کاهش است و تعداد دانش آموزان دبیرستانی در سال 2007 از بیش از پنج میلیون نفر به چهار میلیون نفر در سال 2010 کاهش یافته است.در آوریل 2003 ، یک برنامه سه ساله از ادغام ها آغاز شد و حداقل 35 دانشگاه از 100 دانشگاه ملی ژاپن ادغام شده یا در حال انجام این کار هستند. بین سال های 2003 و 2004 ، تعداد دانشگاه های ملی از 100 به 87 کاهش یافته است. برای دانشگاه های خصوصی ژاپن که نسبتاً خودمختاراز وزارت هستند، هیچ برنامه ادغام اعلام نشده است. تعداد دانشگاه های خصوصی با سرعت تقریبی 16 دانشگاه در سال در حال رشد است.

اعزام دانشجو به ژاپن و مزایا و معایب تحصیل

مسائل مختلفی وجود دارد که شما را به تحصیل در کشور ژاپن ترغیب و یا منصرف کند. در این بخش به بازگو کردن چند مزیت و عیوب تحصیل در ژاپن پرداخته ایم:

مزایای تحصیل در ژاپن

  • ژاپن به خاطر سیستم آموزشی با کیفیت بالا شناخته شده است. اگر تصمیم دارید در ژاپن تحصیل کنید ، شایان ذکر است که تحصیلات در این یک امر مهم تلقی می شود. چه مدرسه دولتی و چه خصوصی، دبستان یا دانشگاه، سیستم مبتنی بر دستاوردی که در ساختار آموزشی ژاپن به کار رفته است، نتایج جدی را به همراه داشته . چگونه می توانید از شروع تحصیلات خود در خارج از کشور در برنامه ژاپن در 10 کشور برتر برای آموزش رتبه بندی کنید. شما می توانید یک تابستان را در دانشگاه تویزن در توکیو بگذرانید، یا از شهر تاریخی قدیمی کیوتو که در یکی از بزرگترین دانشگاه های ژاپن است لذت ببرید. در ژاپن به زبان ژاپنی تحصیل کنید تا مهارت های زبانی خود را بیشتر کنید. اگر مایل هستید در کلاس های تجاری، بازاریابی و فلسفه به زبان چینی بروید.
  • طبیعی است که گشت و گذار بین المللی شما بعد از مدتی تحصیل در خارج از کشور مانند خانه شروع شود. بازگشت به کشور خود می تواند به راحتی میسر نباشد. این مهمترین تجربه تحصیل در خارج از کشور در ژاپن است: تقاضای زیادی برای کارگران خارجی وجود دارد. اگر بعد از فارغ التحصیلی تصمیم بگیرید ژاپن را به خانه دائمی خود تبدیل کنید، تقاضا برای معلمان انگلیسی یک اتفاق دارای ثبات است، به طور معمول با پرداخت حقوق دائمی و شامل مسکن همراه است.
  • یکی از غیرقابل بحث ترین دلایل تحصیل در ژاپن ، تأثیر فرهنگی عظیم این کشور بر جهان است و دامنه فعالیت های کاملاً منحصر به فردی که قادر خواهید بود در آن شرکت کنید. اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستید در مکانی مثل ژاپن با فرهنگ پرشکوه، با تکنولوژی بالا و بسیار تأثیرگذار، قطب اصلی شماست. محله Akihabara نماد توکیو است: به عنوان یک شهر برقی مشهور است، این مقصد محبوب توریستی دارای تعداد زیادی از فروشگاه های الکترونیکی ، مانگا ، انیمه و بازی های ویدئویی است که فرهنگ الکترونیک ژاپنی را می فروشند. اسباب بازی های مشهور در ژاپن به وسایل الکترونیکی ختم نمی شوند .
مزایای تحصیل در ژاپن
مزایای تحصیل در ژاپن

معایب تحصیل در ژاپن

  • تحصیل در ژاپن برای دانشجویان کالج های فراوانی با تسهیلاتی که شامل لوکس، راحت و سرگرم کننده بودن است را ارائه می دهد. کلوپ های خرید و شبانه در سطح جهانی تا ساعت شش صبح وجود دارد. سوپرمارکت هایی به سبک غربی ، پیچیده ، توالت الکترونیکی و کافه هایی با مضامین وجود دارد که از جوجه تیغی گرفته تا خدمتکاران فرانسوی تا اجرای روباتیک ارائه می شود. اما تمام این ها هزینه های بالایی را رقم می زند و شما باید مدام پول خرج کنید.
  • برای بیشتر دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، هر مکان با چالش های فرهنگی و به طور بالقوه مانع زبانی روبرو می شود. با توجه به تفاوت چشمگیر انگلیسی از نظر نوشتاری و گفتاری، این تجربه به احتمال زیاد در ژاپن نسبت به سایر مناطق برجسته تر است. شما قادر خواهید بود توانایی های هنری خود را تغییر دهید، به فرهنگ عمیق تر بپردازید و کاری انجام دهید که احساس مثمر ثمر و پاداش دارد. اما تغییر و پذیرش این تفاوت ها دشوار است.

اعزام دانشجو به ژاپن و زبان تحصیل

دانشگاه های ژاپن رشته های مختلفی را به زبان ژاپنی و انگلیسی ارائه می دهند. در صورت تمایل به ماندن در ژاپن بهتر است شما به زبان ژاپنی تحصیل کنید. یادگیری ژاپنی کار سختی است یا آسان است؟ جواب این است که هم دشوار است و هم آسان. تلفظ ژاپنی بسیار آسان است. ژاپنی از 46 هجا تشکیل شده است که فقط به یک صورت قابل تلفظ هستند. تقریباً تمام این هجاها در زبان های انگلیسی و سایر زبانهای اروپایی وجود دارند ، بنابراین می توانید خیلی سریع به تلفظ تسلط داشته باشید و افراد اغلب هنگام خواندن رومانیایی که به الفبای چینی خوانده می شوند، شما را درک می کنند. ژاپنی ها همچنین از هزاران کلمه انگلیسی استفاده می کنند که با تلفظ ژاپنی تطبیق یافته است. پس از تسلط بر این موضوع، بلافاصله به یک واژگان عظیم دسترسی خواهید داشت.

اعزام دانشجو به ژاپن و زبان تحصیل
اعزام دانشجو به ژاپن و زبان تحصیل

معروف ترین آزمون زبان ژاپنی برای اثبات مهارتتان، آزمون مهارت زبان ژاپنی (JLPT) است. این آزمون دارای پنج سطح است، از سطح پایه N5 به بالاترین سطح N1 ارتقا می یابد. این سطوح تقریباً برابر با CEFR با مقادیر A1 تا C1 است. این آزمون سالی دو بار برای افراد غیر بومی ژاپنی برگزار می شود که مایل به استفاده از زبان ژاپنی بصورت اعتباری و حرفه ای هستند. آزمون ماه ژوئیه فقط برای سطوح پیشرفته N1 و N2 است و آزمون دسامبر برای همه سطوح است. با این وجود، در بعضی از کشورها آزمون فقط سالی یک بار در ماه ژوئیه داده می شود و در این زمان می توان تمام سطوح را شرکت رد. تخمین زده می شود که برای گذراندن N3 سطح متوسط به حدود 7001000 ساعت مطالعه، برابر با یک دوره یک ساله در مدرسه زبان ژاپنی و حدود 1200 1600 ساعت مطالعه ، 1.5 2 سال مطالعه برای سطح N2 کفایت کرده و می توانید تحصیل یا حرفه خود را شروع کنید.

اعزام دانشجو به ژاپن توسط موسسه میرداماد

ژاپن کشوری با وسعت زیاد و سیستم آموزشی با سابقه می باشد. هر سال جوانان زیادی را برای تحصیل به خود جذب می کند و موسسات مختلفی در میان رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان دارد. علاوه بر کیفیت بالای تحصیل، شما می توانید به هر دو زبان انگلیسی و یا ژاپنی تحصیل کنید. موسسه میرداماد با سابقه بالا در اخذ پذیرش دانشجویی آماده است تا از ابتدایی ترین قدم یعنی ارائه مشاوره برای انتخاب و تحصیل در ژاپن تا گام های بعد همچون اخذ پذیرش از موسسات، دریافت ویزای دانشجویی ژاپن و … به شما خدمات ارائه کند.

با مطالعه مقاله بالا نسبت به شرایط تحصیل و انواع موسسات آموزشی ژاپن، مزایا و معایب تحصیل در ژاپن و مهارت زبانی لازم برای اعزام دانشجو به این کشور اطلاعات کسب کردید. برای دریافت مشاوره با موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به ژاپن

1- هزینه اعزام دانشجو به ژاپن و تحصیل چقدر است؟

هزینه تحصیل دانشجو در حدود 3000 دلار تا 10000 دلار می تواند متغییر باشد.

2- زبان تحصیل برای اعزام دانشجو به ژاپن چیست؟

زبان تحصیل ژاپنی، انگلیسی و تعداد کمی به زبان چینی ارائه می شود.

3- هزینه زندگی دانشجویی برای اعزام دانشجو به ژاپن چقدر است؟

هزینه زندگی در ژاپن به طور معمولی در حدود 500 دلار در ماه می تواند باشد.

4- آیا دانشگاه های ژاپن برای اعزام دانشجو معتبر است؟

بله دانشگاه های ژاپن از جایگاه بالایی برخوردارند.

5- آیادانشگاه های ژاپن برای اعزام دانشجو مورد تایید وزارت علوم هستند؟

بله بسیاری از موسسات ژاپن مورد تایید وزارت علوم هستند.

6- آیا می توان در ژاپن رشته پزشکی را به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟

بله، اما تعداد کمی دانشگاه موجود است و شانس پذیرش شما می تواند پایین باشد.

7- آیا در ژاپن می توان با ویزای دانشجویی کار کرد؟

بله به مدت محدود در هفته می توانید کار کنید.

8- آیا بعد از تحصیل می توان در ژاپن ماند؟

بله می توانید کار پیدا کرده و در ژاپن بمانید.

9- آیا دانشگاه های ژاپن در رتبه بندی جهانی حضور دارند؟

بله بسیاری از دانشگاه های ژاپن مورد تایید سیستم های جهانی هستند.

10- آیا تحصیل برای خارجی ها در ژاپن رایگان است؟

خیر تحصیل رایگان صرفا با اخذ بورسیه امکان پذیر است.

11- آیا دانشگاه های ژاپن بورسیه تحصیلی دارند؟

بله بورسیه های زیادی برای تحصیل و یادگیری زبان چینی وجود دارد.

اسکرول به بالا