071-91009294  | 021-88724227  |

اعزام دانشجو به ایرلند

اعزام دانشجو به ایرلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله هدف ما بررسی اعزام دانشجو به ایرلند است. در حقیقت ما می خواهیم در زمینه مهاجرت تحصیلی، به بررسی روند اعزام دانشجو بپردازیم. اعزام دانشجو برای افرادی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشوری جدید ادامه بدهند با شرایط و ویژگی های خاص ارائه می شود. دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیلات خود قصد دارند وارد کشوری جدید شده و در دانشگاه های این کشور به تحصیل خود بپردازند. دقت داشته باشید که برای تحصیل در کشوری جدید لازم است  تا پس از اطلاع یافتن از دانشگاه های این کشور برای پذیرش و شرایط آن اقدام نمایند. پس از اخذ پدیرش می بایست برای دریافت ویزای تحصیلی نیز اقدام نمود.

برای مهاجرت به ایرلند لازم است تا شرایط و مشخصات مربوط به هر روش مهاجرتی را دانست. قطعا هر روش مهاجرتی برای خود شرایطی دارد و لازم است تا فرد قبل از اطلاع از این روش برای ارائه شرایط خود تصمیم گیری نماید. روش های بسیار مختلفی برای مهاجرت به ایرلند وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به مهاجرت تحصیلی به ایرلند، مهاجرت کاری به ایرلند، مهاجرت سرمایه گذاری به ایرلند، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ایرلند، مهاجرت از طریق ازدواج در ایرلند و … اشاره نمود. برای کسب اطلاع از این روش های مهاجرتی می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مشورت نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران است.

اعزام دانشجو به ایرلند

ایرلند با شهر های جذاب و تاریخ و ادبیاتی قوی، پذیرای افراد زیادی است. شما اهل هر کشوری که باشید، دلایل زیادی را  برای تحصیل در ایرلند خواهید داشت. در واقع می توان گفت دانشجویان بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند جهت تحصیل دراین کشور و یا در نهایت اخذ اقامت ایرلند، دلایل بسیار زیادی خواهند داشت. ایرلند همچنین با داشتن برخی از معتبرترین دانشگاه های اروپا ، خانه ای از انستیتو های نوآورانه فناوری است که سالانه هزاران فارغ التحصیل ماهر را به کل دنیا معرفی می کند.

علاوه بر این ، هزینه نسبتاً ارزان شهریه دانشجویان در ایرلند ، همراه با اقتصاد متنوع و در حال گسترش ، باعث می شود تحصیل در ایرلند نه تنها صرفا برای تحصیل بلکه برای ادامه زندگی در ایرلند و کار در ایرلند پس از تحصیل و فارغ التحصیلی جذابیت بسیاری داشته باشد. همانند روش های دیگر مهاجرت به ایرلند، یکی از مهم ترین عواملی که برای ورود به ایرلند مورد توجه قرار خواهد گرفت، مسئله ملیت است.

در حقیقت این که شما از کشور های اتحادیه اروپا وارد این کشور شوید یا از کشور های دیگر قطعا تفاوت های بسیاری با هم خواهند داشت که ما این تفاوت ها را در ادامه بیان خواهیم نمود. توجه داشته باشید که علاوه بر تحصیل در ایرلند به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند، شما می توانید برای کار در ایرلند و یا سرمایه گذاری در ایرلند هم وارد این کشور شوید. در حقیقت شما می توانید باخرید ملک در ایرلند و یا ثبت شرکت در ایرلند هم برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید.

اخذ ویزای تحصیلی ایرلند برای اعزام دانشجو

برای این که بتوانید وارد کشور ایرلند شوید، لازم است تا برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند اثدام نمایید. همان ظور که گفتیم اخذ ویزای ایرلند برای تحصیل در این کشور به ملیت و کشور مبدا بستگی دارد. در واقع این که شما در چه کشوری ساکن باشید یکی از برترین گزینه ها در ارتباط با اخذ ویزای این کشور است. از این رو شهروندان برخی از کشور ها که مایل به گذراندن دوره تحصیل در ایرلند هستند ، باید قبل از سفر به ایرلند درخواست ویزا کنند تا وارد این کشور شوند و اقامت ایرلند را داشته باشند.

اخذ ویزای تحصیلی ایرلند
اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

اگر شما ساکن یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستند و قصد تحصیل در ایرلند را دارید، باید در یک دوره تمام وقت در لیست موقت برنامه های واجد شرایط (ILEP) ثبت نام کنید. متقاضیان ویزا باید برای ویزای خود بصورت آنلاین اقدام کنند. نکته مهم دیگری هم که باید به آن توجه داشته باشید نوع ویزای شما بر مبنای دوره تحصیلی تان است. اگر مایل به گذراندن دوره های کم تر از سه ماه در ایرلند هستید، باید برای ویزای تحصیلی نوع C اقدام نمایید. اما توجه داشته باشید که اگر دوره شما بیش تر از سه ماه به طول بینجامد می بایست ویزای تحصیلی نوع D را درخواست دهید.

شما برای درخواست ویزای تحصیلی ایرلند لازم است تا مدارک بسیاری را ارائه دهید. به یاد داشته باشید ، اسناد اصلی لازم است و باید به زبان انگلیسی باشد یا همراه با ترجمه معتبر به سفارت ارائه شود. از جمله مواردی که باید برای دریافت ویزای تحصیلی ایرلند به سفارت یا کنسولگری ایرلند در کشور خود ارائه دهید عبارتند از: نامه قبولی از مدرسه یا کالج یا دانشگاه شناخته شده در ایرلند که تأیید می کند در دوره تحصیلی پذیرفته شده اید. این دوره تحصیلی باید تمام وقت (یک سال تحصیلی) باشد و حداقل پانزده ساعت در هفته زمان مطالعاتی داشته باشد.

مدارکی که نشان دهد توانایی شما در زبان انگلیسی بسیار بالا است مگر این که دوره به زبان انگلیسی باشد. مدارک مربوط به این که دوره هزینه تحصیل در ایرلند و برای این دانشگاه و دوره تحصیلی پرداخت شده است. مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی به مبلغ هفت هزار یورو. ارائه مدارک مربوط به بیمه های تحصیلی ، تایید این مطلب که قصد دارید هنگام خروج از ایرلند به کشور محل زندگی یا اقامت دائم خود بازگردید.

دقت کنید که با اخذ ویزای دانشجوییی ایرلند شما از همان ابتدا و به طور اتوماتیک وار نمی توانید برای دریافت ویزای همراه درخواست دهید. در واقع شما می بایست پس از ورود به ایرلند برای دریافت ویزای همراه ایرلند درخواست خود را ارائه نمایید.

بررسی دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به ایرلند

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشگاه های ایرلند نکات مهمی را ارائه نماییم. همان طور که گفتیم برای تحصیل در ایرلند و در دانشگاه های این کشور لازم است تا برای پذیرش اقدام نمایید. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایرلند، لازم است تا در ابتدا با دانشگاه های این کشور آشنا شوید. به عبارت عده زیادی می توان گفت که ایرلند محل زندگی برخی از بهترین دانشگاه های جهان است.

برخی از رشته های اصلی دانشگاه های ایرلند که در آن می توانید به بهترین نتیجه ها برسید و تخصص خود را بگیرید عبارتند از: علوم طبیعی ، فناوری ، اقتصاد و علوم انسانی. در سراسر ایرلند ، دوازده دانشگاه و انستیتوی فناوری وجود دارد که می توانید برای آنها درخواست کنید. گرفتن لیسانس یا کارشناسی ارشد در ایرلند یک تجربه عالی برای پیشرفت حرفه ای شماست ، اما گران تر از سایر نقاط اروپا است. البته این که چقدر در نهایت پرداخت می کنید به عوامل زیادی بستگی دارد.

اما ببینیم چه دانشگاه هایی در ایرلند برای دانشجویان وجود دارد؟! دانشگاه های برتر ایرلند عبارتند از کالج ترینیتی ، کالج ملی ایرلند ، کالج دانشگاه دوبلین ، کالج گریفیت ، دانشگاه ملی ایرلند گالوی ، موسسه فناوری واترفورد ، کالج IBAT دابلین ، دانشگاه مایونوت ، انستیتوی فناوری کورک و دوبلین. از این دانشگاه ها می توان به عنوان مقصد برتر دانشجویان که مورد علاقه دانشجویان بین المللی است نام برد. زبان و ادبیات ، مطالعات تجاری ، دوره های پزشکی در ایرلند ، پرستاری در ایرلند و علوم اجتماعی دوره های پرطرفدار دانشجویان بین المللی هستند.

بررسی هزینه تحصیل در ایرلند برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه تحصیل در ایرلند صحبت کنیم. برای زندگی و تحصیل در ایرلند لازم است تا قبل از ورود به این کشور در ارتباط با هزینه های مختلف اطلاعات لازم را کسب نمایید. همانطور که گفتیم هزینه های تحصیل در ایرلند برای دانشجویان ملیت های مختلف متفاوت است و دانشجویان هر کشور لازم است تا هزینه تحصیل متفاوتی بپردازند. در ایرلند ، مدرک کارشناسی (کارشناسی) برای شهروندان ایرلند ، کشورهای اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس رایگان است. هزینه ها توسط اداره آموزش عالی (HEA) تأمین می شود.

به خاطر داشته باشید که همه دوره های کارشناسی ارائه شده توسط دانشگاه های دولتی رایگان نیست. همیشه صفحه رسمی برنامه تحصیل را بررسی کنید تا ببینید هزینه شهریه برای دانشجویان چگونه است. برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) ، دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA می بایست که شهریه بین سه هزار تا سی هزار یورو در سال تحصیلی را بپردازند. دوره های تجاری و پزشکی معمولاً گرانترین دوره ها در ایرلند هستند. اما ببینیم شهریه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا چگونه است؟!

در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که تمام دانشجویان بین المللی (اعم از اتحادیه اروپا / EEA و شهروندان غیر اتحادیه اروپا یا EEA) برای خدمات دانشجویی ، مانند ورودی های امتحانی و پشتیبانی از باشگاه ها و جوامع دانشجویی، باید حداکثر سه هزار یورو در سال هزینه کنند. این هزینه از هر دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است و هر ساله می تواند تغییر کند. اما هزینه تحصیل در دوره های کارشناسی برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا بین نه هزار و هشتصد و پنجاه یورو تا پنجاه و پنج هزار یورو در سال می باشد.

هزینه تحصیل در ایرلند
هزینه تحصیل در ایرلند

هزینه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور بین نه هزار و نهصد و پنجاه یورو تا سی و پنج هزار یورو در سال متغیر می باشد. اما مقرون به صرفه ترین هزینه های تحصیل را دانشگاه های زیر دارند: دانشگاه لیمریک، کالج سنت پاتریک، دانشکده بازرگانی دوبلین، کالج کورک، انستستوی فناوری کورک و … . دقت کنید که بورسیه های تحصیلی ایرلند در دانشگاه های مختلف این کشور و بورسیه تحصیلی دولتی ایرلند هم برای دانشجویان در دسترس است. همچنین دانشجویان می توانند برای کار در زمان تحصیل در ایرلند نیز اقدام نمایند.

بررسی هزینه های زندگی برای اعزام دانشجو به ایرلند

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه های زندگی در ایرلند صحبت کنیم. هزینه های زندگی در ایرلند کمی بالاتر از میانگین برای منطقه اروپا است. شما باید انتظار داشته باشید که به طور میانگین در شهر های مختلف ایرلند ماهیانه ما بین پانصد و پنجاه تا هزار یورو هزینه کنید. هزینه زندگی در دوبلین بیشتر از سایر شهر های این کشور است و بین هزار و صد تا هزار و هشتصد یورو در ماه می باشد. اما توجه به این نکته ضروری است که موسسات آموزش عالی و دانشگاه های این کشور اقامت گاه ها و خوایگاه های دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند که نسبت به اجاره منزل مسکونی و آپارتمان ارزان تر است.

با این وجود باز هم نسبت به سایر دانشگاه های اروپایی این امکانات با قیمت بالا تری در اختیار دانشجویان خواهد بود. این هزینه معمولا بین دویست تا سیصد یورو می باشد. اما ببینیم میانگین قیمتی زندگی دانشجویی در کشور ایرلند چقدر است؟! دانشجویی که به تنهایی زندگی می کند می بایست ما بین چهارصد تا نهصد یورو در ماه پرداخت نماید. اگر دانشجویی به طور مشترک در خانه های چند نفره زندگی کند هزینه بین چهارصد و پنجاه تا پانصد و پنجاه یورو در ماه خواهد بود و برای دانشجویی که در دانشگاه زندگی می کند هزینه ها بین سیصد تا ششصد و پنجاه یورو در ماه می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به ایرلند

  1. آیا ایرلند کشوری مناسب برای اعزام دانشجو است؟

    بله ایرلند یکی از بهترین کشور ها با دانشگاه های بسیار معتبر برای زندگی و تحصیل می باشد.

  2. آیا دانشگاه های ایرلند برای اعزام دانشجو به ایرلند مناسب هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور با امکانات بسیار عالی و اعتبار بالا برای دانشجویان مناسب هستند.

  3. آيا امکان کار در زمان تحصیل در ایرلند می باشد؟

    بله در ایرلند امکان کار در زمان تحصیل می باشد.

  4. تحصیل در دانشگاه های ایرلند به چه زبانی می باشد؟

    دوره های تحصیل در ایرلند به زبان انگلیسی هستند.

  5. ارزان ترین دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به ایرلند کدامند؟

    ارزان ترین دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به ایرلند عبارتند از: دانشگاه لیمریک، کالج سنت پاتریک، دانشکده بازرگانی دوبلین، کالج کورک، انستستوی فناوری کورک .

  6. چه مدارکی برای ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به ایرلند لازم است؟

    از جمله این مدارک عبارتند از: گواهی مربوط به پذیرش تحصیلی، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه، پاسپورت معتبر، بیمه نامه و … .

  7. آیا در زمینه اعزام دانشجو به ایرلند امکان دریافت بورسیه های تحصیلی است؟

    بله بورسیه های تحصیلی متنوعی در اختیار دانشجویان می باشد.

  8. تحصیل در دانشگاه های ایرلند رایگان است؟

    خیر تحصیل در دانشگاه های ایرلند نیاز به پرداخت هزینه دارد. البته برای دانشجویان ایرلند و اتحادیه اروپا شرایط متفاوت است.

  9. برای اعزام دانشجو به ایرلند هزینه تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی چقدر است؟

    هزینه بین نه هزار و نهصد و پنجاه یورو تا سی و پنج هزار یورو در سال می باشد.

  10. بهترین دوره ها برای اعزام دانشجو به ایرلند کدامند؟

    بهترین دوره ها عبارتند  از: علوم طبیعی ، فناوری ، اقتصاد و علوم انسانی.

  11. دوره های تحصیلی برای اعزام دانشجو به ایرلند باید چه شرایطی داشته باشند؟

    این دوره ها باید به صورت تمام وقت و با پانزده ساعت زمان مطالعه در هفته باشند.

اسکرول به بالا