071-91009294  | 021-88724227  |

ارزانترین کشور دنیا برای زندگی

ارزانترین کشور دنیا برای زندگی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

امروزه مهاجرت مسئله مهمی در زندگی بسیاری از افراد می باشد. افراد به دلایل مختلفی مهاجرت می کنند. معمولا مسئله ای که در انتخاب کشور مقصد مورد توجه مهاجران قرار می گیرد، هزینه های زندگی و امکانات رفاهی می باشد. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد سعی کرده اند اطلاعاتی در رابطه با ارزانترین کشور دنیا برای زندگی و ارزان ترین کشور برای زندگی و تحصیل را به شما ارائه دهند.

کم هزینه ترین کشور برای زندگی

 افراد به دلایل مختلف مانند یافتن فرصت شغلی بهتر و روابط جدید یا راحت تر زندگی کردن مهاجرت می کنند. مطالعات اخیر سازمان ملل که بزرگترین مرکز برای زندگی و کار مهاجرین است، نشان داده است از حدود 14300 نفر مهاجر از 174 ملیت و 191 کشور مختلف نظر خواهی کرده است تا به 43 جنبه زندگی در خارج از کشور پی ببرد.

یکی از معیارهای ارزیابی، هزینه های زندگی در خارج از کشور بوده است که اطلاعات فقط در زمینه هزینه های زندگی مهاجرین بیان شده است. 67 کشور شامل این فهرست می شود. هر کشور حداقل 50 نفر و همچنین بیش از 100 نفر نظر دهنده داشته است. ارزان ترین کشور اروپایی برای زندگی عبارتند از:

  1. رومانیا: دولت از مالیات های سالانه جهت فعالیت های بیشتر در این کشور استفاده می کند که باعث بیشتر شدن فرصت های شغلی مختلف چه برای بومی ها و چه برای مهاجرین شده است. البته هزینه های زندگی در این کشور بسیار پایین است.
  2. اسپانیا: مادرید و بارسلونا و والنسیا پر از فرصت های شغلی است و نسبت به غرب اروپا بالاترین درآمد محسوب می شود. این کشور از لحاظ آب و هوای عالی شهرت دارد، علاوه بر آن هزینه های مسکن و غذا و وسایل نقلیه پایین می باشد.
  3. مالتا: این کشور امسال موفق شد که در لیست، جهش مثبت داشته باشد و بر طبق گفته اکثریت نظر دهنده ها مشخص شده که درآمد ها نسبت به هزینه های کم زندگی بسیار مطلوب بوده است.
  4. لهستان: شهری مانند مارسا پر از فرصت های شغلی مناسب برای مهاجرین است و هزینه های زندگی بسیار کمتر از لندن و پاریس و فرانکفورت است.
  5. فیلیپین: هزینه پایین مسکن یکی از بهترین معیارهای انتخاب این کشور می باشد و حدود 50 در صد نسبت به کشور های هم رده خود مانند تایلند ارزان تر است.
  6. جمهوری چک: زندگی در پایتخت آن پراگ البته به نسبت بقیه قسمت ها گرانتر است. هینه غذا و وسایل نقلیه و مسکن در مناطق حومه پایتخت مناسب تر است. در این کشور فرصت های شغلی مناسبی به چشم می خورد.
  7. اکوادور: اکثریت نظر دهنده ها اظهار داشتند که هزینه های زندگی در این کشور نسبت به درامد خیلی بد است. تنها 20 درصد از مهاجرین این کشور بیان کردند که تنها به دلایل مالی به این کشور مهاجرت کردند.
  8. مجارستان: رتبه این کشور به رتبه نخست این فهرست بسیار نزدیک است و مهاجرین اظهار داشتند که هزینه های زندگی بسیار پایین است و درآمد ها به نسبت قانع کننده است. 30 درصد مهاجرین اظهار داشتند که از لحاظ موقعیت مالی در وضعیت مطلوبی قرار دارند. (از سال 2015 صعود مثبت 19 درصدی داشته است.
  9. مکزیک: جاه های مختلفی در مکزیک مانند شهر چانچون بسیار مورد توجه توریست های آمریکایی قرار گرفته است که برای مهاجرین شغل زایی کرده است. در حالی که این کشور ارزان ترین هزینه های زندگی در دنیا را دارد، ولی برای عده ای از مهاجرین همچنان گران به نظر می آید.
  10. ویتنام: در این کشور هزینه های مسکن و غذا نسبت به بقیه کشور های دنیا بسیار پایین است.
  11. تایوان: 83 درصد از نظر دهنده ها از هزینه های زندگی در این کشور رضایت دارند و 96 درصد اظهار دارند که درآمد های خانواده برای گذران زندگی روزانه مطلوب است.
  12. تایپی-تایوان: هزینه های مصرفی مهاجرین جهت غذا و وسایل نقلیه و حمل و نقل نسبت به کشور های غربی اروپایی بسیار پایین است.
  13. اوکراین: این کشور شرقی اروپایی رتبه نخست هزینه های پایین زندگی را کسب کرده است و 45 درصد مهاجرین اظهار دارند که از عهده مخارج زندگی به راحتی بر می آیند. 75 درصد مهاجرین اعلام کردند که به دلیل هزینه های بسیار پایین این کشور را به عنوان اولین هدف برای مهاجرت انتخاب کردند.

ارزانترین کشور دنیا برای تحصیل

تحصیل در خارج از کشور سرمایه گذاری در آینده شماست که به احتمال زیاد سال های آینده سود شخصی و حرفه ای خود را پرداخت می کند. با این وجود، هزینه های مقدماتی مربوط به دانش جویانی که بودجه محدودی دارند ممکن است مضر باشد. بورس های تحصیلی و سایر کمک های مالی ممکن است بتوانند بخشی از هزینه ها را کاهش دهند، اما می توانید با انتخاب یک رشته تحصیلی مناسب تر در خارج از کشور، بودجه تحصیل خود را مقرون به صرفه تر نمایید.

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله استاندارد زندگی در کشور مورد نظر و این که در کدام قاره واقع شده است. با این حال، در سراسر جهان تحصیل مقرون به صرفه ای وجود دارد.

آن چه در لیست زیر آورده شده، لیستی از برخی از ارزان ترین مقاصد می باشد. برخی از آن ها برای تحصیل دانش جویان آمریکایی در خارج از کشور محبوب هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است کمی نا اشنا و غیر معمول نظر برسند، اما هرکدام از آن ها این پتانسیل را دارند که بتوانند با توجه به بودجه شما تجربه ای فراموش نشدنی را به شما ارائه دهند.

  • آلمان: یکی از محبوب ترین مقاصد سفر برای تحصیل در خارج از کشور در اروپا و نیز یکی از کم هزینه ترین هاست. قیمت رستوران ها با ایالات متحده قابل مقایسه می باشد و شما اغلب می توانید ضمن بازدید از موزه ها، قلعه ها و بنا های تاریخی که از قرون وسطی تا به امروز مشاهده می شود، از تخفیف های دانشجویی استفاده کنید.
  • فرانسه: مهم نیست که برای تحصیل به خارج از کشور به کجا می روید. در فرانسه می توانید فرهنگ و شیوه زندگی پر جنب و جوشی را پیدا کنید که دارای سنت های دیرینه در زمینه های علمی، ادبیات، هنر و … باشد.
  • چین: چین دانش جویان را از سراسر جهان به خود جذب می کند و فرصت های ارزشمندی را برای رشد حرفه ای و شخصی فراهم می نماید. این کشور یک مرکز مالی بین المللی است که فرصت های منحصر به فردی برای اقتصاد و تجارت دارد.
  • پراگ، جمهوری چک: پراگ شهری زیبا است که با قلعه های قرون وسطایی و جاده های سنگفرش شده، چیزی شبیه یک افسانه به نظر می رسد.
  • لندن، انگلستان: به طور کلی، لندن یک مقصد ارزان برای مسافران خارج از کشور نیست. با این حال، دانش جویان یک استثنا هستند، زیرا این شهر تخفیف های فراوان دانشجویی را ارائه می دهد. علاوه بر این، بسیاری از مقصد های دیدنی که ممکن است شما علاقه مند به دیدن آن ها باشید، مانند کلیسا ها، پارک ها و برخی موزه ها، هزینه بازدید ندارند.
  • تایلند: تایلند دانش جویان خارجی را از سراسر جهان از جمله آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به خود جذب می کند. این ممکن است به این دلیل باشد که با دانش جویان در خارج از کشور با احترام رفتار می شود و دسترسی آسان به سایر مناطق آسیا وجود دارد.
  • ویتنام: ویتنام به عنوان یک مکان تحصیلی مقرون به صرفه در خارج از کشور توسط مجله Forbes در سال 2017 شناخته شد. شما می توانید در هنگام یادگیری چیز های زیادی درباره فرهنگ ویتنامی با شرکت در پخت غذا های محلی، در پول خود صرفه جویی زیادی کنید. می توانید یک غذای پروتئینی، از برنج و سوپ یا سبزیجات را انتخاب کنید و فقط حدود سه تا چهار دلار آمریکایی هزینه نمایید.
  • لاهه، هلند: به طور کلی، هلند کشور خوب و مقرون به صرفه برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. به طور خاص، لاهه برای هر کسی که علاقه مند به عدالت، سیاست بین الملل و بوم شناسی باشد، مقصد مناسبی است. لاهه یکی از سبزترین شهر ها در اروپا، محل اکثر سفارت خانه های خارجی در هلند و محل دیوان بین المللی دادگستری می باشد.
  • لوزان، سوئیس: سوئیس یکی از ثروتمند ترین کشور ها در جهان می باشد و با این وجود، به طور کلی در خارج از بزرگترین شهر های ژنو و زوریخ، هزینه زندگی پایین تر از لندن یا پاریس می باشد. فرصت فراوانی برای تحصیل زبان در سوئیس وجود دارد، زیرا چهار زبان ملی مختلف را آموزش می دهد: فرانسوی، آلمانی، رومانیایی و ایتالیایی.
  • ورونا، ایتالیا: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ورونا را در سال 2000 به عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته است. این شهر یک مکان ایده آل برای تجربه فرهنگ و تاریخ معتبر ایتالیایی بدون گم شدن در جمع گردشگران می باشد. در این شهر با اندازه متوسط همواره کار هایی در قالب ورزش، جشنواره، بازار های روباز و سایر فعالیت ها انجام می شود.
ارزانترین کشور دنیا برای راه اندازی بیزینس
ارزانترین کشور دنیا برای راه اندازی بیزینس

ارزانترین کشور دنیا برای راه اندازی بیزینس

اگر قصد کارآفرینی دارید، بهتر است که در بیرون از امریکا به دنبال آن باشید. Expert Market، سایت مقایسه محصولات B2B واقع در انگلستان است که اخیراً تحقیقاتی را برای تعیین بهترین کشورها برای کارآفرینان جوان، مشتاق و آزاد که به دنبال سبک زندگی انعطاف پذیری هستند، انجام داده است. آنها داده های بانک جهانی، مجمع اقتصاد جهانی، نومبئو، KPMG، Wifimap.io و وضعیت گزارش اینترنتی Akamai را بررسی و ارزیابی کرده اند.

یکی از عواملی که محققین بسیار بررسی کرده اند، هزینه های زندگی بوده است. آنها همچنین نرخ مالیات بر درآمد، دسترسی به کارت اعتباری، دسترسی به حمل و نقل عمومی، سهولت در راه اندازی بیزینس، سرعت متوسط اینترنت و گستردگی وای فای رایگان را در نظر گرفته اند، سپس 57 کشور بزرگ جهان را بر اساس مناسب بودن شرایط رتبه بندی کرده اند.

ارزانترین کشورها با بیشترین کارآفرینان

هنگ کنگ، قطب مالی جهانی، در صدر این فهرست قرار دارد. سیستم ترانزیت عمومی، نرخ مالیات بر درآمد شخصی نسبتاً پایین 15 درصدی (سومین کشور با کمترین مالیات از 57 کشور) و دسترسی به کارت اعتباری باعث شده است تا این کشور رتبه یک را در این رده بندی به خود اختصاص دهد. Expert Market همچنین به امارات متحده عربی که چهارمین کشور با کمترین مالیات است، اشاره کرد.

5 کشور از کشورهای زیر در آمریکای مرکزی یا جنوبی قرار دارند و هیچ یک از آنها جزء 10 کشور برتر نیستند. نیمی از 10 کشور برتر، کشورهای اروپایی می باشند.

  • هنگ کنگ
  • رومانی
  • کره جنوبی
  • امارات متحده عربی
  • نروژ
  • اسپانیا
  • نیوزلند
  • استونی
  • بلغارستان
  • جمهوری چک
  • لتونی
  • فرانسه
  • پرتغال
  • لیتوانی
  • قطر
  • دانمارک
  • آلمان
  • ترکیه

بهترین کشور دنیا برای پرداخت مالیات

کشورهای دنیا هرکدام سیستم مالیاتی خود را دارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در زیر کشورهایی که مناسب ترین مالیات را از افراد دریافت می کنند، را برای شما آورده ایم:

  1. آندورا: این دهکده قرون وسطایی در کنار کوه واقع شده است که می توان زیبایی روستاهای آن را مشاهده کرد. فشار اتحادیه اروپا باعث شد تا آندورا اولین مالیات بر درآمد خود را در سال 2015 عملی کند، اما آندورا همچنان کشوری با مالیات کم است که به راحتی بین دو کشور اسپانیا و فرانسه با مالیات بالا جای گرفته است.
  2. بلغارستان: بلغارستان دارای جذابیت های شهری اروپای شرقی، استراحت گاه های متعدد ساحلی در دریای سیاه و نرخ مالیات ثابت 10 درصدی بدون حداقل می باشد. بلغارستان با مالیات ثابت 10 درصدی، پایین ترین نرخ مالیات بر درآمد شخصی را در اروپا دارد. میزان مالیات بر درآمد شرکت ها نیز همان نرخ ثابت 10% (مشترک با قبرس) است، و بلغارستان معاهدات مالیاتی را با بسیاری از کشورها حفظ می کند و امکان رسیدگی مالیاتی ویژه برای برخی از کارآفرینان بین المللی فراهم می شود.
  3. جمهوری چک: جمهوری چک کشوری با مالیات کم در اروپا است. با اینکه پراگ یک مقصد گردشگری برتر در اروپا محسوب می شود، اما باید گفت هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی مرکزی کمتر است. جمهوری چک با وجود این که نرخ مالیات بر درآمد شخصی و شرکت را در سطح معقول افزایش داده است، اغلب به عنوان یک قلمرو با مالیات کم دیده نمی شود؛ اما همواره زندگی در جمهوری چک بسیار با ارزش است.
  4. گرجستان: کشور گرجستان دارای مناطق توریستی متعدد و جایگاه خاصی در میراث جهانی یونسکو دارد. گرچه گرجستان در مرکز اروپا نیست، اما موقعیت آن در قفقاز، آن را کاملا بین اروپای شرقی و آسیا قرار داده است. گرجستان تقریبا تنها کشور اروپایی می باشد که دارای سیستم مالیاتی قلمرویی زیادی است، به این معنا که درآمد منابع خارجی با اصول، در اکثر شرایط مالیات ندارند.
  5. جبل الطارق: جبل الطارق ویزاهای اقامتی را به سرمایه گذاران ثروتمند که علاقه مند به پرداخت مالیات سالانه ثابت هستند، اعطاء می کند. این کشور مدتهاست که برای شهروندان بریتانیایی اقامتگاه مالیاتی محبوبی بوده است، اما مزایای مالیاتی آن برای همه افراد در دسترس می باشد. جبل الطارق که در ساحل جنوبی اسپانیا قرار دارد، یک سرزمین برون مرزی انگلیسی است و یک قلمرو مستقل نیست، اما قادر است سیاست های مالیاتی خود را تنظیم کند.
  6. مالتا: مالتا به اتباع خارجی این امکان را می دهد تا سالانه مبلغ مالیاتی ثابت خود را پرداخت کنند و از مالیات بر درآمد خارجی معاف شوند. مالتا یکی از تنها 4 کشور عضو منطقه شنگ است و یکی از تنها سه کشوری است که جزئی از اتحادیه اروپا می باشد. این کشور برخی از برنامه های دوستانه مالیاتی اتحادیه اروپا را برای ساکنین و شرکت ها توسعه داده است که نرخ مالیات شرکت ها برای شرکت های غیر مقیم 5% حداقل ممکن است.
  7. موناکو: موناکو در سال 1869 مالیات بر درآمد را به طور کلی حذف کرد و آن را به تنها قلمرو مستقل بدون مالیات در اروپا تبدیل کرد. در حالی که موناکو به طور کامل عضو اتحادیه اروپا نیست، یکی از اعضای بدون مرز در منطقه شنگن می باشد و پویایی بسیار خوبی دارد. انحصاری بودن و نزدیکی این کشور به فرانسه و سایر اروپا باعث شده که مالیات اقامت جدی تری نسبت به برخی از جزایر کوچک وسط اقیانوس داشته باشد.
  8. مونته نگرو: مونته نگرو دارای مالیات کم شرکتی است و یکی از ارزانترین کشورها در اروپا برای راه اندازی یک شرکت می باشد. مونته نگرو به پایین ترین نرخ مالیات بر درآمد شخصی و مالیات بر درآمد شرکت ها در اروپا افتخار می کند، که برای هر دوی آنها 9% ثابت در نظر گرفته شده است.
  9. پرتغال: حتی اگر پرتغال کشوری با مالیات بالا باشد، خارجیان می توانند از معافیت ده ساله مالیات غیر مسکونی بهره مند شوند و 100% درآمد خود را از مالیات پرتغال معاف کنند. اکثر مردم پرتغال را کشوری با مالیات پایین نمی بینند. در بیشتر موارد آنها حق دارند، پرتغال یک کشور مطلوب از نظر مالیاتی برای میانگین ساکنین به شمار نمی رود. با این حال، خارجیان می توانند از معافیت ده ساله مالیات غیر مسکونی بهره مند شوند و 100% درآمد خود را از مالیات پرتغال معاف کنند.
ارزانترین کشور دنیا برای خدمات درمانی
ارزانترین کشور دنیا برای خدمات درمانی

ارزانترین کشور دنیا برای خدمات درمانی

  • تایلند: پیشنهاد می شود در گوگل درباره برخی از بیماران تغییر جنسیت جستجو کنید. با نگاهی به تصاویر آنها، هیچ کس تشخیص نمی دهد زنانی که در تصویر هستند، پیش از آن مرد بوده اند. این نشان دهنده عمل های تغییر جنسیت بسیار حرفه ای و با کیفیت در بیمارستان های کشور تایلند است. تایلند یکی از پیشگامان در زمینه پزشکی گردشگری است. بیماران خارجی تقریبا همواه در بیمارستان های خصوصی مناطق شهری دیده می شوند که عمده دلیل آن، هزینه های کم درمانی است. علاوه بر عمل های زیبایی، این کشور برای درمان های ارتوپدی، دندانپزشکی و عمل قلب نیز شناخته شده می باشد.
  • هند: این کشور دارای نیروی کاری است که به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. همچنین هزینه های کم بلیط هواپیما و اقامت در هتل باعث شده تا بیماران زیادی از آمریکا و اروپا برای معالجه به این کشور سفر کنند. این کشور در چند سال اخیر شاهد ورود موج عظیمی از آمریکایی ها بوده است. هند طیف گسترده ای از اقدامات پزشکی و عمل های جراحی متعددی را انجام می دهد. همچنین درمان های سنتی و روش آیوروديك را نیز ارائه می دهد. این روش درمانی جایگزین، باعث می شود بیماران از گیاهان، ماساژ و یوگا استفاده کنند.
  •  سنگاپور: سنگاپور از نخستین کشورهایی بود که از رونق پزشکی گردشگری بهره مند شد. این کشور یکی از بهترین سیستم های مراقبت بهداشتی در جهان را برای شهروندان و ساکنان دائمی خود فراهم کرده است و تخصص خود را برای خدمت رسانی حتی به بیماران خارجی نیز گسترش داده است. بیمارانی که به خدمات درمانی در سطح جهانی با هزینه پایین نیاز دارند، سنگاپور را انتخاب می کنند. این کشور تمیز است، سیستم حمل و نقل عمومی آن بسیار کارآمد است و رفت و آمد از هتل به بیمارستان ها بسیار راحت است. همچنین پزشکان می توانند با تمام مشکلات و بیماری های پزشکی از جمله درمان های سلول های بنیادی مقابله کنند.
  • چین: این کشور برای افرادی که شایعات پزشکی را اعم از داروهای فاسد تا قطع عضو غیر اخلاقی را نادیده بگیرند، مناسب است. چین به دلیل درمان تجربی انواع اختلالات و آسیب ها محبوب است.
  • لهستان: لهستان در درجه اول برای دندانپزشکی گردشگری شناخته می شود و در بین بیماران انگلیسی محبوب است. همچنین در این کشور روش های درمانی در چشمه های آب گرم مانند حمام حرارتی و غار نمکی ارائه می شود.
  •  مجارستان: این کشور مقصد محبوب دیگری برای گردشگران غربی، به ویژه بیماران با مسائل دندانپزشکی از اتریش، آلمان و سوئد است. دسترسی راحت به کشور اصلی ترین عاملی است که شهروندان اروپای غربی این کشور را انتخاب می کنند. بلغارستان، رومانی و جمهوری چک نیز محبوب شده اند، بنابراین انتظار می رود که رقابت در بین این کشورهای شرقی نیز افزایش یابد.
  • مکزیک: میزان رضایت از خدمات پزشکی مکزیک بسیار بالاست. به دلیل هزینه های کم پزشکی، شرکت های بیمه آمریکایی، پوشش بیمه را در بیمارستان های مکزیک ارائه می دهند. خدمات درمانی مکزیک برای افرادی که قصد انجام عمل های زیبایی، مسائل دندانپزشکی و عمل چشم دارند، بسیار محبوب است.
  • کاستاریکا: کاستاریکا به تدریج اما مطمئناً در پزشکی گردشگری جایگاه خود را حفظ کرده است. این کشور در نزدیکی آمریکا و کاناداست، و مهارت زیادی در امور دندانپزشکی و جراحی پلاستیک و عمل زیبایی دارد. همچنین روند توانبخشی و بهبود برای توریستان پزشکی فراهم است.
  •  برزیل: برزیلی ها قد بلند، برنزه و دوست داشتنی هستند. برزیل کشوری است که دارای زیبایی وسواس است. همچنین این کشور، افرادی چون Giselle Bundchen، Alessandra Ambrosio و Adriana Lima را پروورش داده است. این کشور بیش از 4500 عمل زیبایی با مجوز، بیشترین تعداد براساس سرانه جهانی، انجام داده است. آنها قادر به انجام هر کاری از لیفت صورت و برنامه های کاهش وزن تا عمل های چاقی و عمل بینی هستند.
  • کوبا: ممکن است کوبا در چشم دولت آمریکا طرد شده باشد، اما مطمئنا دارای پزشکان متخصص و آموزش دیده حرفه ای است. مردم آمریکای لاتین و اروپایی ها مدت هاست که درباره آن آگاهی دارند. حتی رئیس جمهور ونزوئلا برای معالجه سرطان خود نیز به آنجا می رود.

در صورت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین کشور برای مهاجرت با توجه به شرایط شما می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه کنید.

اسکرول به بالا