071-91009294  | 021-88724227  |

اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آب و هوای دل‌انگیز در بهار و تابستان و شرایط آسان گرفتن اقامت از راه‌های گوناگون، می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای متقاضیان آغاز زندگی در کشوری جدید یعنی گرجستان باشد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای اخذ اقامت این کشور، اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک است. برای آگاهی دقیق از شرایط لازم و کسب اطلاعاتی بیشتر از مقاله‌ی پیشِ رو و یا مبحث سرمایه گذاری، با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

شرایط اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

چرا من در املاک و مستغلات تفلیس سرمایه گذاری نمی کنم. از آن تاریخ، من در صحنه املاک و مستغلات در پایتخت گرجستان غرق شدم و یک دهم املاک خریدم. اما در سال 2014، نظر من درباره سرمایه گذاری و شرایط خرید ملک و اخذ اقامت در گرجستان هنوز قطعی نشده است. در یک روز معتدل در ماه دسامبر، من صبح زود رانندگی در اطراف تفلیس را با یکی از رنگارنگ ترین املاک و مستغلات که امروز دیدم، گذراندم.

در حالی که ما اغلب در مورد این ایده صحبت می کنیم که سرمایه قابل تعویض است و جایی که بهتر باید صرف شود، سرمایه نمی تواند به جایی رود که نمی داند. در این نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات، نماینده من به من گفت که عملا هیچ کس حتی در مورد گرجستان نشنیده بود، فقط کشور اوراسیا را بر روی نقشه پیدا کردند. این یک چیز خوب است. فقط روز دیگر، من گرجستان را به اشتراک گذاشتم که یکی از کشورهای سرمایه داری جهان است. این مکان یک مکان واقعا کارآمد است که حس اروپایی دارد و در حال توسعه و جذاب است.

عاشق اینجا هستم. این واقعیت که گرجستان چنین کشور کوچکی است بخشی از این است که من آن را دوست دارم. پس از همه، کشورهای کوچک اغلب ثروت را به مراتب بهتر از غول های غول پیکر که میلیون ها شهروند ثروتمند را به سرقت می برند و به همراهان خود برای آغاز جنگ می پردازند، رفتار می کند.

گرجستان نمی تواند این کار را انجام دهد، به همین دلیل تعداد مالیات از 21 تا شش برابر کاهش یافته است. دولت این کار را انجام می دهد ممکن است آن را بر روی نقشه دریافت کند. در حالی که گرجستان در مسیر درست هدایت می شود و نمرات خوبی در تمام نمودارهای “بازار آزاد کشور” دارد، هنوز هم خیلی کوچک است و بیشتر کشورهای جهان توجه زیادی به آن نکرده اند.

طبق قانون گرجستان در مورد ارتقاء و ضمانت فعالیت های سرمایه گذاری، گرجستان‌ اقامت دائم را به خارجی هایی اعطا می کند که حداقل 300000 دلار آمریکا در مناطق خاصی از اقتصاد گرجستان سرمایه گذاری کنند. طبق آیین نامه های جدیدی که از تاریخ 2 ژوئیه 2019 به اجرا درآمد، 2 گزینه مختلف برای دریافت مجوز اقامت سرمایه گذاری (اجازه اقامت دائم) در گرجستان‌ وجود دارد:

با ایجاد یک سرمایه گذاری شخصی در املاک و مستغلات؛ خرید املاک غیر کشاورزی (زمین، آپارتمان، منطقه تجاری و غیره) در گرجستان که بیش از 300،000 دلار آمریکا ارزش دارد. یک گزارش ارزیابی باید تهیه شود که نشان می دهد قیمت بازار ملک از 300000 دلار آمریکا فراتر رفته است. اجازه اقامت سرمایه گذاری در ابتدا به مدت 5 سال صادر می شود. اگر بعد از 5 سال متقاضی املاک و مستغلات را به فروش نرساند، به آنها اجازه اقامت دائم گرجستان اعطا می شود.

اخذ اقامت سرمایه گذاری با سرمایه گذاری از طریق شرکت گرجستانی. متقاضیان باید یک شرکت را در گرجستان تاسیس کنند و300،000 دلار آمریکا سرمایه گذاری در شرکت خود انجام دهند (خرید املاک و مستغلات، صدور وام ها، پول در حساب سپرده شرکت و غیره). یک گزارش ارزیابی باید تهیه شود که نشان می دهد میزان سرمایه گذاری بیش از 300000 دلار آمریکا است. برای این نوع اقامت سرمایه گذاری هیچگونه شرط لازم برای هر نوع گردش مالی یا شرایط اضافی وجود ندارد. پس از ترکیب و سرمایه گذاری، اجازه اقامت سرمایه گذاری به مدت 5 سال صادر می شود. پس از دریافت مجوز اقامت سرمایه گذاری به متقاضی، گردش مالی سالانه شرکت باید بیشتر از حد مجاز معینی باشد:

  • 50،000 دلار آمریکا برای سال اول؛
  • 100،000 دلار آمریکا برای سال دوم؛
  • 120 هزار دلار آمریکا برای سالهای سوم، چهارم و پنجم

اگر متقاضی این معیارها را رعایت کند، پس از 5 سال مجوز اقامت دائم دریافت می کنند. پس از 10 سال اقامت مستمر و قانونی در گرجستان، خارجی ها اگر دارای شرایط خاصی مانند دانستن زبان محلی، تاریخ و آداب و رسوم و یا ازدواج با یک شهروند گرجستانی باشند، یا شرکت در فعالیت های اقتصادی که برای دولت و اقتصاد گرجستان مهم تلقی شود، می توانند برای تابعیت گرجستان درخواست کنند.

همسر، فرزندان خردسال و افراد وابسته ناتوان متقاضی می توانند برای اقامت دائم درخواست کنند. کودکان بالای 18 سال و والدین ممکن است برای اقامت موقت درخواست کنند.

سرمایه گذاری: سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا در یک شرکت گرجستانی با سرمایه گذاری حداقل 300000 دلار آمریکا در املاک و مستغلات غیر کشاورزی یا در یک شرکت تازه وارد گرجستان.

شرایط:

  • مدارکی مبنی بر 300،000 دلار آمریکا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری در یک شرکت تازه تاسیس گرجستان.
  • گزارش پرونده جنایی از آژانس پلیس محلی متقاضی

در مورد خرید املاک مسکونی افراد خارجی دارای حق مساوی با شهروندان گرجستانی می باشند. هیچ شرایط یا مالیات اضافی برای افراد خارجی وجود ندارد. تنها مدرک مورد نیاز برای خرید ملک، کپی پاسپورت است. علاوه بر ملک مسکونی، همان شرایط برای خرید املاک تجاری مانند هتل ها، مغازه ها، رستوران ها، دفاتر و غیره اعمال می شود. هیچ محدودیتی نیز وجود ندارد.

تنها نوع سرمایه گذاری املاک که برای خارجی ها امکان پذیر نیست، زمین کشاورزی است. از می 2017، افراد خارجی امکان خرید یا مالکیت زمین کشاورزی را ندارند.

ممکن است شما قصد کشاورز شدن را نداشته باشید؛ اما عبارت ” زمین کشاورزی ” برای هر نوع زمینی است که خارج از شهر های اصلی مانند تفلیس و باتومی است. برای کسی که علاقه مند به خرید یک خانه با باغچه در حومه شهر یا روستای کوچکی است این مشکل است، زیرا زمین به عنوان کشاورزی تلقی می شود. به منظور پیروی از قوانین جدید، افراد خارجی که قبل از می 2017 اقدام به خرید کرده اند زمین خود را از دست می دهند.

اما برای اکثریت خریدارانی که به دنبال خرید یک آپارتمان یا خانه درون شهر تفلیس هستند، هیچ محدودیتی وجود ندارد، پس می توانید با خیال راحت در گرجستان سرمایه گذاری کنید.

مزایای خرید ملک در گرجستان
مزایای خرید ملک در گرجستان

مزایای خرید ملک در گرجستان

قیمت املاک و مستغلات در تفلیس از پایین ترین نرخ از هر پایتختی در جهان توسعه یافته میباشد، که قیمت آپارتمانهای تمام شده با شروع از کمتر 30000 دلار است. برای هر کسی که به دنبال خرید املاک و مستغلات بین المللی در جای دیگری است و قیمت های خارج از دستری را پیدا کرده است، تفلیس مقصد مناسبی برای خرید است.

  • به طور مداوم تعداد گردشگران افزایش می یابند

تعداد گردشگرانی که هر ساله به تفلیس می روند، رو به افزایش است. در نیمه اول سال 2017 تنها تعداد گردشگران بازدید کننده از این شهر بیش از 30٪ افزایش یافته و تعداد بازدید کنندگان بین المللی که وارد فرودگاه تفلیس می شدند بیش از 42 ٪ کاهش یافته است. و هنوز هم رشد زیادی در تعداد نفراتی که به تفلیس می آیند وجود دارد. در حال حاضر اکثر بازدید کنندگانی که به این شهر می آیند از خاورمیانه اوکراین، روسیه و کشورهای آسیای میانه هستند. تعداد پروازهای مستقیم به اروپای غربی هنوز محدود است. اما با اضافه شدن مداوم مسیرهای جدید تفلیس می تواند در انتظار افزایش تعداد گردشگران ولخرج اروپایی باشد که طی چند سال آینده از این شهر بازدید می کنند.

  • نرخ اشتغال بالا

تعداد گردشگرانی که از تفلیس بازدید می کنند با سرعت بسیار بیشتری از تعداد اتاقهای هتل به بازار افزوده می شوند.این منجر به اشغال بسیار عالی بیش از 80٪ برای املاک و بازاریابی خوب می شود و نرخ نسبتاً زیاد اتاق به خصوص در شلوغ ترین ماه های تابستان میشود.

  • عدم رقابت

در حالی است که تعداد قابل توجهی از آپارتمان ها در حال حاضر در تفلیس برای اجاره برای تعطیلات بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد، بسیاری از آپارتمان ها به پایان رسیده است و به سلیقه گرجستانی مبله شده است. عدم وجود اقامتگاه های اساسی در این شهر باعث شده که تبدیل به بازار بین المللی جذاب و پر هزینه تبدیل شود.

  • سقف اجاره باورنکردنی

بازده اقتصادی اساسی است. تقاضای زیاد و عرضه کم، دستورالعمل بازده عالی است. قیمت خرید بسیار مناسب ملک در تفلیس را اضافه کنید و به اگر دنبال بازپرداخت بسیار عالی اجاره ای هستید، برای داشتن املاک مناسب در مکان مناسب به روشی مناسب که می توانید به بازده اجاره ناخالص حداکثر 20 % مراجعه کنید.

  • پتانسیل سود سرمایه

با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تفلیس امروز شما در اولین موج سرمایه گذاران املاک و مستغلات قرار خواهید گرفت که از فرصت های منحصر به فرد این شهر استفاده می کنید. این فرصتها هنوز برای همیشه مخفی نخواهد ماند. و هنگامی که بقیه جهان از پتانسیل بیدار شدن از قیمت معاملات املاک و مستغلات تفلیس در حال افزایش سریع است.

در نتیجه، پذیرندگان اولیه که وارد بازار می شوند، می توانند با چشم انداز افزایش قیمت آپارتمانشان، منتظر افزایش سریع سرمایه باشند.

  • هیچ مانعی برای خریداران خارجی وجود ندارد

برخی از کشورها خرید ملک برای خارجی ها را دشوار می کنند. در گرجستان اینگونه نیست.خریداران قادر به خرید ملک در اینجا به طور کامل و تحت شرایطی مشابه با خریداران گرجی داخلی هستند. سیستم ثبت املاک فوق العاده سریع و مستقیم هدایت می شود. آپارتمان ظرف چند ساعت می تواند به نام شما ثبت شود.

  • بدون مالیات برای املاک

هزینه ثبت نام یک ملک در گرجستان بسته به سرعت پردازش شما فقط 50-200 لاری/ دلار 20-80 است. هیچ تمبر یا معادل آن برای پرداخت وجود ندارد. جلوگیری از هزینه های پنهان مالکیت دارایی که در بیشتر کشورها مشترک است.

قیمت ملک در گرجستان

بررسی بازار و رشد فروش 31 درصدی؛ در طول سال 2018، 34591 آپارتمان در تفلیس فروخته شد، که ارزش کل آن 4100000000 لاری ( 1384760130.98 دلار ) بود. این رشد 31 درصد بیشتر از سال 2017 است، در حالی که نرخ رشد تقریبا دو برابر بیشتر از سال 2017 است. 65٪ از فروش مربوط به آپارتمان های تازه ساخته شده است.

سال گذشته، در کل 2318000 متر مربع در تفلیس فروخته شد، به این معنی که متوسط آپارتمان متوسط 67 متر مربع است. طبق تحقیقات انجام شده، میانگین قیمت هر متر مربع در تفلیس برای سال 2018، 1764 لاری ( 595.354 دلار ) بوده است. قیمت هر متر مربع به مبلغ در مقایسه با سال 2017، 6٪ افزایش یافته است. متوسط افزایش قیمت آپارتمان های جدید 716 دلار و 660 دلار برای آپارتمان های قدیمی است.

با فرض اینکه متوسط اندازه یک آپارتمان فروخته شده در تفلیس 67 متر مربع و میانگین قیمت هر متر مربع 1764 لاری ( 595.354 دلار ) باشد، میانگین قیمت به 118188 لاری ( 39865.12 ) می رسد.

براساس این تحقیق، صندوق مسکن تفلیس شامل 290000 آپارتمان با پوشش 21640000 متر مربع است. طی 28 سال گذشته صدها ساختمان مسکونی جدید ساخته شده است. با این حال، ساختمانهای ساخته شده پس از 1991 تنها 19٪ از صندوق مسکن شهر را تشکیل می دهند. 81٪ بقیه ساختمان های ساخته شده قبل از سال 1991 را تشکیل می دهند.

اجاره در هر ماه:

  • آپارتمان (1 خوابه ) در مرکز شهر 942.52 لاری ( 318.103 دلار )
  • آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 564.00 لاری ( 190.351 دلار )
  • آپارتمان (3 خوابه ) در مرکز شهر 1908.45 لاری ( 644.107 دلار )
  • آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 1117.93 لاری ( 377.304 دلار )

قیمت خرید آپارتمان

  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 2938.84 لاری ( 991.866 دلار )
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز 1622.65 لاری ( 547.648 دلار )

مراحل خرید ملک در گرجستان

مراحل خرید ملک در گرجستان

ثبت حق ایجاد مالکیت در مجتمع خدمات عمومی (وزارت دادگستری جورجیا). مراحل ثبت نام کامل و شفاف است. پیدا کردن ضامن مطمئن کار سختی است. شهروندان خارجی مجاز به خرید املاک و مستغلات هستند. برای ثبت اسناد به پاسپورت احتیاج خواهید داشت. هزینه ثبت نام بستگی به مدت زمان بستگی دارد:

  • 1 روز کاری: 70 دلار
  • 4 روز کاری: 25 دلار

روند ثبت نام:

  1. انعقاد قرارداد خرید و فروش املاک و مستغلات بین فروشنده و خریدار.
  2. رسمیت و ثبت نام قرارداد می تواند در مجتمع خدمات عمومی (وزارت دادگستری جورجیا) انجام شود.
  3. خریدار طبق قرارداد منعقد شده به حساب بانکی فروشنده پرداخت می کند. پرداخت به هر روشی راحت انجام می شود (با پرداخت نقدی یا غیر نقدی)
  4. املاک و مستغلات مطابق قرارداد منعقد شده و رضایت پرداخت به نام خریدار ثبت می شود.
  5. ثبت نام در مجتمع خدمات عمومی (وزارت دادگستری جورجیا) رسمی می شود.
  6. هنگام خرید ملک در گرجستان نیازی به پول نقد نیست.
  7. پرداخت باید به هر طریق راحت (پرداخت نقدی یا غیر نقدی) انجام شود.
  8. روش رایج تر نیز پرداخت بانکی میباشد.

شهروندان خارجی امکان باز کردن حساب های بانکی در هر بانک گرجستان را بدون محدودیت دارند. آنها فقط به گذرنامه و پول احتیاج دارند. در بعضی موارد (به دلیل مبلغ زیاد) بانکها می توانند اظهارنامه درآمد را مطالبه نمایند. پرداخت واقعی املاک و مستغلات از توسعه دهندگان توسط پول ملی (لاری گرجستان) انجام می شود. پرداختی که به حساب شرکت ساخت و ساز انجام می شود با نرخ ارز تعیین شده تبدیل می شود که توسط بانک ملی جورجیا در روز پرداخت صورت میگیرد.

در وب سایت ما قیمت ها برای افزایش سهولت به دلار آمریکا ارائه می شود. کلیه افراد علاقه مند می توانند خلاصه مربوط به ثبت حقوق در املاک غیر منقول را می تواند مرور کرده که موارد زیر به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی ثبت احوال گرجستان موجود میباشد (اطلاعات مربوط به مالکان، توقیف ها، انتقال مالکیت، وام های بازپرداخت،رهن، دادخواستها و اختلافات بدهی و غیره)

توافق نامه معامله خرید و خلاصه آن از ثبت عمومی در مورد مالکیت موضوع املاک و مستغلات باید به زبان گرجی تهیه شود. در صورت لزوم، در صورت درخواست مشتری نیز موجود است:

  • ترجمه به زبان خریدار (معمولاً 3-6 صفحه) در خدمات ترجمه. هزینه 5 دلار / صفحه است.
  • محضری کردن ترجمه سند. هزینه 15 دلار / سند میباشد.

نکات مهم در مورد خرید ملک در گرجستان

 آیا افراد خارجی میتواند در گرجستان صاحب ملک شوند؟

بله. بر خلاف بسیاری از کشورها در سراسر جهان، افراد خارجی در هنگام خرید خانه با افراد بومی یکسان می باشند. همه املاک و مستغلات در گرجستان بر اساس مالکیت قطعی ساخته شده و شما می توانید با نام خود ملک خریداری کنید. بدون نیاز به راه اندازی یک شرکت گرجستان و یا برخی از روش های پیچیده دیگر امکان داشتن ملک در این کشور وجود دارد.

آیا افراد خارجی می توانند وام دریافت کنند؟

متاسفانه در اکثر موارد خیر. به علت بالا بودن نرخ بهره (سالانه 8 تا 9 درصد) در اصل به وام نیازی ندارید. اگر پول کافی برای خرید خانه ندارید، بهترین گزینه پیش خرید خانه ای است که دو یا سه سال تا تمام شدن آن مانده است در این حالت می توانید 30 درصد از پول را در ابتدا و مابقی را به صورت قسط در طول ساخت و ساز خانه پرداخت کنید.

آیا برای سفر به گرجستان ویزا نیاز است؟

احتمالا نه. گرجستان یکی از مهمترین دولت های آزادی ویزا در جهان است. یکی از دلایل رشد کسب و کار گردشگری در این کشور همین آزادی است. اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، شورای همکاری خلیج فارس و یا کشورهای شمال آمریکا یا استرالیا هستید، فقط به Tbilisi نیاز دارید. سپس یک تمبر روی پاسپورت شما می خورد و به شما تا یک سال مجوز اقامت می دهد.

قاب سفید چیست؟

اکثر آپارتمان در گرجستان در قالب “قاب سفید” به فروش می رسند. در اصل این آپارتمان ها یک مسکن خالی بدون هیچ گونه وسایل و حتی نمای داخلی می باشند. گرجی ها معمولا این گونه خانه ها را ترجیح می دهند چون در این صورت می توانند طراحی مخصوص خودشان را انجام بدهند. هزینه این که یک آپارتمان در قالب سفید کاملا مجهز شود از کف مناسب،کاشی کاری، دیوار رندر و رنگ شده، سقف، لوله کشی و برق سراسری، حمام، و غیره به حداقل بودجه 150 دلار در ماه نیاز است.

نکات مهم در مورد خرید ملک در گرجستان
نکات مهم در مورد خرید ملک در گرجستان

هزینه های نهایی چه چیزهایی را در بر می گیرد؟

عملا هیچ چیز. فقط یک هزینه جزیی قابل پرداخت برای خدمات عمومی به منظور ثبت اموال به نام شما وجود دارد. اگر عجله ای نداشته باشید 50 تا 20 دلار هزینه خواهد داشت و چهار روز طول می کشد. برای اینکه کار شما در یک روز انجام شود باید 80 تا 200 دلار هزینه کنید. تنها مدارک مورد نیاز یک کپی از پاسپورت به همراه قرارداد خرید برای ملک می باشد.

آیا افراد خارجی می توانند در گرجستان حساب بانکی داشته باشند ؟

بله، این روند بسیار ساده است. دو تا از بزرگترین بانک ها در گرجستان بانک گرجستان و TBC می باشند. هر دو بانک در بورس اوراق بهادار لندن و کاملا مطمئن می باشند و بزرگترین شبکه شعب و دستگاههای خودپرداز در سراسر تفلیس و گرجستان را دارند. برای باز کردن یک حساب بانکی، فقط نیاز به یک کپی از پاسپورت خود و هزینه های جزیی برای خرید یک کارت بدهی ویزا یا مستر کارت دارید. هیچ حداقلی برای موجودی حساب شما وجود ندارد و هزینه های ماهیانه بسیار پایین است.

در عرض 24 ساعت، می توانید کارت خود را که می توانید در سطح بین المللی از آن استفاده کنید را از شعبه مربوطه دریافت کنید. هر دو بانک نیز ارائه خدمات تلفن همراه و بانکداری اینترنتی را ارائه می دهند،به گونه ای که می توانید پول خود را از هر نقطه در جهان را مدیریت کنید. می توانید حساب خود را به دلار و پوند و لاری انجام دهید.

مشاوران و وکلای زبده و باتجربه موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد در شعبه های اصلی تهران و شیراز، بهترین گزینه مهاجرتی مناسب را در اختیار شما قرار می دهند و تا رسیدن به هدف و مقصد در کنار شما خواهند بود. این مشاوران هرگونه اطلاعات به روز و جدیدی را در مورد گزینه های گوناگون مهاجرتی و تحصیلی و کاری و اخذ اقامت کشورهای بزرگ و توسعه یافته جهان به شما ارائه می دهند. به منظور اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت تحصیلی و کاری و انتخاب بهترین شهر گرجستان برای زندگی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بازار کار املاک در گرجستان

این عالی است اگر شما شروع به راه اندازی یک کسب و کار در گرجستان کنید. در عرض چند دقیقه شما می توانید یک شرکت در گرجستان راه اندازی کنید و یک حساب بانکی بسیار کاربردی را بسیار سریع باز کنید. تا قبل از اینکه به تفلیس بیایم، تا به حال هرگز نمی توانستم یک کسب و کار راه بیاندازم و کارت بانکی خود را به آسانی و سرعت بگیرم.

بازار کار املاک در گرجستان

اما در حالی که تمام این “بحث های کوچک” ممکن است برای سازه های دریایی یا به عنوان یک واسطه بانکی مناسب باشد، این امر به طور خاص برای املاک و مستغلات بد است. اخبار بازار، که دونالد تامپف قصد دارد در اینجا سرمایه گذاری کند، مرا ناامید کرده است. به نظر می رسد که بازار املاک و مستغلات در تفلیس بخاطر منافع غیر از کشور گرجستان غالب است. طبق قوانین در صورتی که فردی نسبت به خرید ملکی با قیمت ذکر شده در قانون اقدام نماید، می تواند به راحتی اقامت این کشور را کسب کند.

مشکلات اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

شرایط اقتصادی گرجستان اخیرا نقل محافل سیاسی و عمومی بوده است. کاهش ارزش پول ملی این کشور ، انتظارات تورم و جذابیت محیط سرمایه گذاری موضع اصلی این مقاله خواهد بود.در همه دنیا به این مسئله اذعان شده است که یک پول ملی بی ثبات می تواند به رشد اقتصادی و بهبودی شرایط اقتصادی یک کشور آسیب جدی بزند.

محیط قانون گذاری(مجلس) بی ثبات و اصلاحات قانونی (متمم قانون اساسی) به تاخیر افتاده. به تاخیر افتادن مداوم اجرای لوایح و متمم های مهم تصویب شده در مجلس این کشور تبدیل به یک رفتار و خصلت دولت گرجستان شده است. این امر موجب شده که یک مانع بزرگ برای ائتلاف احزاب در مجلس بشود و باعث شود که شاهد یک مجلس باثبات و محیط سالم قانون گذاری در این کشور نباشیم.

الزام اجرای چند متمم قانونی جدید و غیر منطقی موجب شد که روند ورود اتباع خارجی دچار پیچدگی قانونی بشود و به مشکل بر بخورد تا اخذ اقامت قانونی این کشور سخت بشود. این قوانین باعث اخلال بی مورد برای ورود دانشجویان و سرمایه گذاران شد و حتی افرادی که قصد داشتند به خانواده های خود برای زندگی در این کشور ملحق شوند با مشکلات عدیده ای روبرو شدند. در سال 2013 مجلس این کشور یک تصمیم بی مورد و غیرقانونی(خلاف قانون اساسی) گرفت که به موجب آن یک قانون برای ممانعت از خرید زمین های کشاورزی برای خارجیان ایجاد کرده است.

حداقل مبلغ ملک جهت اخذ اقامت گرجستان

بر اساس قوانین گرجستان ، با توجه به مجوز اقامت و برگه های اقامت، گرجستان مجوز اقامت سرمایه گذاری را برای شهروندان خارجی که حداقل 112570 دلار در گرجستان سرمایه گذاری کنند صادر می کند. مجوزهای اقامت گرجستان که به شخص مجوز اقامت دائم می دهد، همچنین برای دیگر اعضای خانواده سرمایه گذار نیز صادر می شود. اقامت سرمایه گذاری تابعیت برای شخص به حساب نمی آید، اما یک راه برای اقامت طولانی در گرجستان است.

اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک پیش فروش

در صورتی که تمام سرمایه خود را در اختیار ندارید، بهترین سرمایه گذاری در گرجستان در پروژه ای است که دو یا سه سال تا اتمام آن باقی مانده، بنابراین شما می توانید 30٪ هزینه را هنگام عقد قرارداد و باقی هزینه ها را به صورت اقساط در طول دوره ساخت و ساز بپردازید. بیشتر آپارتمان ها در گرجستان به صورت نیمه کاره فروخته می شوند. در این حالت خانه به صورت دیوارهای خالی به همراه بتن ریزی در کف، سقف و دیوارهای بیرونی و اندکی امکانات دیگر است.

خود گرجستانی ها معمولا ترجیح می دهند که آپارتمان ها را در چنین وضعیتی خریداری کنند تا بتوانند فضای داخلی را مطابق با نیازهای فردی خود طراحی کنند. برای اینکه یک آپارتمان به مرحله اتمام برسد با امکاناتی نظیر کف کاشی ، دیوارها و سقف اجرا شده و رنگ شده، لوله کشی و برق کاری کامل، حمام کامل و غیره، بودجه حداقل 150 دلار در هر متر مربع مورد نیاز است.

در گرجستان تقریبا هیچ هزینه ای برای اتمام کار پرداخت نمی شود. هزینه ای برای تمبر مالیاتی یا معادل آن وجود ندارد، فقط یک هزینه کوچک برای ثبت نام اموال به نام خود در محل اداره ثبت املاک باید پرداخته شود. اگر می توانید چهار روز صبر کنید، این هزینه می تواند 20 دلار باشد. اما اگر بخواهید همان روز کارتان راه بیفتد باید 80 دلار بپردازید. تنها اسناد مورد نیاز شما ، یک کپی پاسپورتتان به همراه قرارداد خرید اموال است. مشاورین موسسه حقوقی میرداماد بر آنند تا کامل ترین و آگاهانه ترین راه جهت سرمایه گذاری در گرجستان را به شما پیشنهاد دهند.

سوالات متداول در مورد اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

1- حداقل میزان سرمایه گذاری برای درخواست خرید ملک در کشور گرجستان چقدر است؟

35000 دلار

2- آیا می توان با سرمایه گذاری در کشور گرجستان تابعیت این کشور را بدست آورد؟

خیر, سرمایه گذاری تابعیت برای شخص به حساب نمی آید، اما یک راه برای اقامت طولانی در گرجستان است.

3- اقامت کشور گرجستان از طریق خرید ملک پیش فروش چگونه است؟

در صورتی که سرمایه کافی ندارید، بهترین راه سرمایه گذاری در پروژه ای است که دو یا سه سال تا اتمام آن باقی مانده، شما می توانید 30٪ هزینه را هنگام عقد قرارداد و باقی هزینه ها را به صورت اقساط در دوره ساخت بپردازید.

4- گرجستان چگونه کشوری ست؟

آب و هوای دل‌انگیز در بهار و تابستان و شرایط آسان گرفتن اقامت از راه‌های گوناگون، می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای متقاضیان آغاز زندگی در کشوری جدید یعنی گرجستان باشد.

5- پروسه خرید ملک در کشور گرجستان چگونه است؟

آپارتمان باید در شهرداری به نام خریدار ثبت شود و یک کارشناس ارزیابی که مورد تایید مرکز اعتبار دهی گرجستان است باید ملک را بررسی کند تا اطمینان حاصل شود که ارزش واقعی اموال بیش از مبلغ پرداختی نیست.

6- چه مدارکی برای خرید ملک در کشور گرجستان نیاز می باشد؟

  • گواهی تمکن مالی
  • یک کپی از مدارک ثبت ملک
  • داشتن مهر قانونی ورود و تمبر پاسپورت
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • باید سه شهروند گرجستانی درخواست شما را برای اخذ اقامت این کشور تایید کنند.

7- اعتبار ویزا در زمان درخواست اقامت کشور گرجستان باید چقدر باشد؟

باید حداقل 40 روز از اعتبار ویزا باقی مانده باشد.

8- آیا بررسی مدارک برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشور گرجستان هزینه دارد؟

بله, 85 دلار آمریکا

9- چه زمان نتیجه بررسی مدارک برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشور گرجستان اعلام می گردد؟

20 الی 30 روز بعد

10- مدت زمان اقامت اولیه از طریق خرید ملک در کشور گرجستان چقدر است؟

یک سال

11- چگونه می توان از طریق خرید ملک در کشور گرجستان اقامت دائم بدست آورد؟

می توان با شش بار تمدید متوالی اقامت یک ساله گرجستان از طریق خرید ملک، اقامت دائم گرجستان را کسب نمود.

نظرات کاربران

  • توسط هما كفايتي
    تاریخ: خرداد 30, 1399
    نفر
    نفر

    سلام من متقاضي اخذ ويزاي تحصيلي براي پسرم هستم امهرماه سال دوازدهم. و شروع ميكنن لطفا تماس داشته باسيم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 2, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در مدارس و یا دانشگاه قصد اقدام دارید؟ متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت در تماس باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی نماییم.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا