071-91009294  | 021-88724227  |

اخذ اقامت کانادا از طریق خرید بیزنس و کسب و کار آماده

اخذ اقامت کانادا از طریق خرید بیزنس و کسب و کار آماده

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بسیاری از استان های کانادا دارای برنامه های مهاجرت تجاری خود که به عنوان برنامه های نامزد استان (PUP) شناخته شده است، می باشند. آنها کمی مانند بخش 205 ویزای کاری عمل می کنند. اخذ اقامت کانادا از طریق خرید بیزنس و کسب و کار آماده نیز در غالب شهر ها و استان ها امکان پذیر است که می تواند به روند درخواست اقامت کانادا برای شما کمک کند. ادامه مقاله را از دانسته های مشاور ارشد موسسه حقوقی میرداماد مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا

اخذ اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس و کسب و کار آماده

برنامه های نامزد استان (PNP)

 شما برای برنامه PEI نیاز به داشتن ارزش خالص فقط زیر 560000 دلار آمریکا ( 600000 دلار کانادا ) دارید، فقط کمی بیش از مبلغ 185000 دلار آمریکا( 200000 دلار کانادا) به عنوان یک سپرده امن قابل پرداخت، قرار دهید. حدود 185000 دلار آمریکا (200000دلار کانادا) در یک کسب و کار، سرمایه گذاری کنید.

دو سال تجربه مدیریت در پنج سال گذشته و آشنایی با زبان انگلیسی و حداقل الزامات تحصیلی را داشته باشید. برای موفقیت در برنامه، شما باید به طور مستقیم به PEI سفر کنید تا با مقامات استانی ملاقات کنید و آنها را نسبت به انگیزه خود برای سرمایه گذاری و زندگی در PEI راضی کنید. بازپرداخت سپرده امنیتی شما براساس آن تعهد می باشد. اگر سرمایه گذاری پیشنهادی شما در یک شرکت محلی تأیید شود، یک گواهینامه نامزد استانی برای شما صادر می شود که پردازش مهاجرت اولویت را برای شما فراهم می کند. این به اقامت دائمی منجر می شود؛ که در بیشتر موارد 12 تا 24 ماه طول می کشد.

خرید کسب و کار

زمانی که شما فکر خرید یک کسب و کار را به طور کامل دارید ، البته خطر اداره کردن مسیر در کسب و کار وجود دارد.  همچنین سرمایه گذاری که شما باید ایجاد کنید بسیار زیاد است و زمان شروع آن سریع می باشد. شما همچنین ممکن است با برخی از چالش های شروع کسب و کار مواجه شوید و بازده هایی که دریافت می کنید وابسته به میزان پیشروی کسب و کار می باشد.

خرید نمایندگی

اگر شما حق نمایندگی در زنجیره کسب و کار موجود را بگیرید، برای شما خطر کمتری وجود دارد. هزينه مربوط به آن نيز بسيار زياد نيست، به طوری که يک سوراخ در جیب شما بسوزد. به عنوان مالک اپراتور، سرمایه گذار خارجی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • تجربه مدیریت قابل انتقال، قابل تایید
  • دارایی های کافی برای خرید کسب و کار هدفمند در کانادا
  • توانایی زبان کافی در هر دو زبان انگلیسی یا فرانسه که به عنوان مدیر در کسب و کار به طور فعال کار کند.
  • کنترل بهره در کسب و کار: مالکیت بیش از 50% از سهام و نتواند اخراج شود.
  • مالکیت سهام به خودی خود تضمین نمی کند که یک فرد(تبعه) خارجی به عنوان مالک-اپراتور واجد شرایط باشد. پیشنهاد اشتغال باید به یک سرمایه گذار خارجی که به طور فعال در مدیریت کسب و کار مشغول خواهد بود، تبدیل شود. این مورد با بررسی اهداف فرد خارجی برای انجام کسب و کار و همچنین تجربه قبلی در مدیریت یا مدیریت یک کسب و کار ارزیابی خواهد شد.

مراحل چیست؟

  • بر اساس ویزای سرمایه گذاری کانادا، فرد یک کسب و کار را برای خرید شناسایی می کند.
  • یک ارزیابی تاثیرات بازار کار (LMIA) همراه با یک طرح تجاری مناسب ارسال می شود.
  • هنگامی که یک نظر مثبت LMIA صادر می شود، سرمایه گذار خارجی برای 12-24 ماه برای ویزای کار موقت قابل تمدید در سطح مدیریتی درخواست می دهد.

چقدر این فرآیند اخذ نمایندگی طول می کشد؟

هنگامی که یک کسب و کار مناسب پیدا شد، برای تکمیل فرآیند درخواست LMIA ، 2-3 ماه طول خواهد کشید. برای دریافت ویزای کار در اکثر حوزه های قضایی، کمتر از 3 ماه طول می کشد.

مراحل خرید بیزینس و کسب و کار آماده در کانادا
مراحل خرید بیزینس و کسب و کار آماده در کانادا

مراحل خرید بیزینس و کسب و کار آماده در کانادا

  1. خرید کسب و کار یکی از بزرگترین تعهداتی است که میتوانید در زندگی خود ایجاد کنید.
  2. مالکیت کسب و کار شامل سهمی باور نکردنی از عرق و پول و زمان است.

آیا شما با مراحل قانونی برای خرید کسب و کار آشنا هستید؟

مولفه کلیدی در هر کسب و کار موفق، این است که قبل از شروع کار از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید. در زیر پنج مرحله کلیدی که باید در هنگام خرید یک کسب و کار انجام دهید عبارتند از:

تحقیق کنید.

اولین گام این است که به درستی هر کسب و کار آینده نگری را مورد بررسی قرار دهیم تا حساسیت بسیار خوبی از نقاط قوت و ضعف کسب و کار و دقیقا همان چیزی که شما خریداری میکنید باشد. به عبارت دیگر،لاستیک ها را لگد کرده و آنچه را که زیر کاپوت قرار دارد ببینید.

برای مثال باید به شرکت درخواست دهید:

  • اظهارنامه های مالی
  • فهرست مشتریان و تامین کنندگان

فهرست کارمندان، شامل تفکیک حقوق و سال ها خدمات هرگونه قرارداد اصلی که برای عملیات کسب و کار لازم است، از جمله اجاره هر یک از لوازم و دارایی های مربوط به کسب و کار و هرگونه مجوز های مربوط به بدهی. قبل از به اشتراک گذاشتن این نوع اطلاعات دقیق با شما، فروشنده ممکن است اصرار داشته باشد که توافقنامه عدم افشا گری را امضا کنید تا از استفاده آن برای اهداف غیر از خرید کسب و کار جلوگیری شود. هرگونه اسنادی که از شما خواسته شده است در مرحله اولیه ثبت کنید باید به وکیل نشان دهید تا اطمینان حاصل شود که تعهدات قانونی غیر منصفانه ای را انجام نمی دهید.

هنگام مرور محتوا از پایگاه داده های دولتی موجود برای تایید هرگونه اطلاعات که ارائه شده صحیح است. این جستجوها نشان میدهد، به عنوان مثال اینکه آیا حق داشتن دارایی های تجاری وجود دارد یا اینکه آیا مالیات پرداخت نشده وجود دارد یا اینکه پرونده های مداوم یا شکایت های حقوق بشر وجود دارد و اینکه آیا ساختمان های خاصی یا وسایل نقلیه در واقع متلعق به فروشنده است.

در مورد یک ساختار برای خرید تصمیم بگیرید.

خرید به معنی اساسی ترین جنبه معامله است:

چه کسی خریداری و فروش خواهد کرد؟آیا سهام یا دارایی ها خرید میشود؟ چه قیمت پرداخت خواهد شد و چه زمانی و چگونه این مبلغ به فروشنده داده میشود.

مذاکره با شرایط دیگر قرارداد

شرایط قرارداد صرفا در مورد ساخت و ساز خرید. تاریخ فروش و اینکه آیا یک غرامت شخصی وجود خواهد داشت یا خیر. با این حال، تعداد و نوع شرایط دیگر باید بسته به خطرات مرتبط با کسب و کار متفاوت باشد. برای مثال در یک دارایی فروش یک کسب و کار با بسیاری از کارکنان، فروشنده ممکن است اصرار داشته باشد که شما تمام کارکنان را بپذیرید، در حالی که شما ممکن است فقط تعداد کمی از کارکنان را بخواهید.

فروشنده ممکن است از اخراج کارمندان در شب قبل از خرید امتناع کند. حتی اگر شما قصد استخدام دوباره کارمندان پس از خرید کسب و کار را دارید، این یک فرایند مهم است که به آن توجه داشته باشید. زیرا میتواند بر میزان بازپرداخت تاثیر بگذارد، ;که ممکن است مجبور شوید به کارکنان پرداخت کنید اگر بعد از تغییر مالکیت کار کند.

آیا اسناد حقوقی تهیه شده است؟

خریدار عموما مسئول تهیه اسناد حقوقی است که اغلب پیچیده و طولانی هستند و برای بررسی قبل از نهایی شدن به وکیل فروشنده ارسال میشوند. اولین سند حقوقی هرچند کوتاه و ساده است، معمولا نامه اینترنت نامیده میشود.(یا یک ورق) و برای ثبت جنبه های اصلی معامله در اوایل این معامله به کار میرود. این کار به منظور جلوگیری از سو تفاهم و جلوگیری از نیاز به مذاکره در هر شرایط کلیدی نزدیک به تاریخ فروش کمک میکند.

قوانین خرید بیزینس و کسب کار آماده در کانادا

وقتی که در نظر دارید صاحب یک کسب و کار شوید.شما میتوانید یک کسب و کار موجود را بخرید یا یک کسب و کار جدید را شروع کنید.گزینه ای که انتخاب میکنید برنحوه خرید دارایی های کسب و کار برای اهداف مالیات بر درآمد تاثیر خواهد گذاشت.

زمانیکه یک کسب و کار را خریداری میکنید، معمولا مبلغی را برای کل کسب و کار پرداخت می کنید. در برخی موارد، قرارداد فروش برای یک قیمت برای هر دارایی یک ارزش برای موجودی کسب و کار را تعیین میکند و اگر قابل اجرا باشد که میتواند به طور منطقی و با میل نسبت داده شود.

اگر قیمت دارایی های فردی در قرارداد فروش گذاشته شود و قیمت ها منطقی باشند، شما میتوانید از این قیمت ها برای محاسبه ادعای خود برای هزینه های سرمایه گذاری استفاده کنید. اگر قیمت دارایی فردی در قرار داد تنظیم نشده باشد، باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از قیمت خرید باید نسبت به هر دارایی باشد.

این مقادیر باید با مقادیر مجاز فروشنده در هنگام گزارش فروش مشخص شده باشد. مبلغی که به هر دارایی اختصاص می دهید، بایدFMV آن باشد. شما باید تعادل قیمت خرید را پس از مشخص کردن هر دارایی و موجودی حفظ کنید.  هنگامی که این مقادیر را برای دارایی ها و حسن نیت ها مشخص کردید، دارایی ها را در کلاس های مناسب به منظور مطالبه پول و هزینه سرمایه گذاری اختصاص دهید. در اول ژانویه سال 2017 ،سیستم مالکیت واجد شرایط با هزینه سرمایه جدید کلاس 14.1 با قواعد جدید جایگزین شد.

حسن نیت و برخی دیگر از خصوصیات نامشهود دیگر به عنوان مخارج سرمایه واجد شرایط در نظر گرفته نمیشود. در عوض این اموال در حال حاضر به عنوان اموال غیر قابل پرداخت در کلاس جدید 14.1 تلقی می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به فصل 5(( هزینه های سرمایه واجد شرایط)) در راهنمای T-4002 خود اشتغالی کسب و کار و کمیسیون ، کشاورزی و درآمد ماهیانه مراجعه کنید.

ارزش موجودی را به عنوان خرید کالا برای فروش مجدد رسیدگی کنید و آن را در محاسبه هزینه کالاهای فروخته شده در اظهارنامه درآمد خود در پایان سال ذکر کنید.  برای اهداف HST/GST اگر بخشی از یک کسب و کار را خریداری کنید و تمام یا حداقل( 90 درصد) از اموال را که میتوانید به طور منطقی لازم برای انجام کسب و کار در نظر بگیرید،و فروشنده میتواند به طور مشترک قادر باشد که با تکمیل فرم GST44 در مورد به دست آوردن یک کسب و کار، به طور مشترک مبلغ قابل HST/GST قابل پرداخت در فروش را انتخاب کند.

اگرفروشنده ثبت نام کرده و شما ثبت نام نکرده باشید. علاوه بر این همه یا تقریبا تمام دارایی های غیر مجاز را خریداری کنید. برای درخواست فروش، باید قادر به ادامه کار با دارایی خریداری شده در قرارداد فروش باشید. شما باید فرم GST44 را قبل از روزی که مجددا برای باز پرداخت HST/GST برای اولین دوره گزارش ارسال می کنید را وارد کنید.

یک راه دیگر برای کسب و کار موجود، خرید سهام یک شرکت است. این امر بر مبنای هزینه دارایی کسب و کار تاثیری ندارد. یک شرکت یک نهاد قانونی جداگانه است و میتواند به نام خود مالکیت داشته باشد. تغییری در مالکیت سهام بر ارزش مالیاتی دارایی های شرکت تاثیری نخواهد گذاشت. به طور کلی خرید سهام یک شرکت تابع HST/GST نیست.

مزایا و معایب خرید بیزینس و کسب و کار آماده در کانادا
مزایا و معایب خرید بیزینس و کسب و کار آماده در کانادا

مزایا و معایب خرید بیزینس و کسب و کار آماده در کانادا

مزایا و معایب خرید یک کسب و کار به جای راه اندازی یک کسب و کار جدید مزایای زیادی دارد اما بدون ریسک نیست. شما باید مزایا و معایب خرید یک کسب و کار موجود را بدانید و در مورد توانایی خود برای اداره یک کسب و کار صریح باشید.

مزایای خرید یک کسب و کار

خرید کسب و کار به طور کلی کمتر از شروع کسب و کار خوب برای خرید یک کسب و کار خوب مدیریت شده برای قیمت مناسب در نظر گرفته میشود.این مزایا را در نظر بگیرید. سختی کار قبلا انجام شده. کسب و کار باید طرح ها و روال های کاری داشته باشد. خرید یک تجارت ثابت به معنای جریان نقدی فوری است که کسب و کار یک تاریخچه مالی دارد.  که به شما این ایده را میدهد که چه انتظاری داشته باشید و بتوانید آن را ساده تر کنید و سرمایه گذاران را جذب کنید. شما مشتریان موجود را با حسن نیت خود به دست خواهید آورد. تامین کنندگان، تجهیزات کارخانه کارکنان و سهام. بازار برای محصول یا سرویس شما قبلا تاسیس شده است. میتوانید با کارکنان و مدیران موجود باتجربه شریک شوید.

معایب خرید بیزینس

به یاد داشته باشید که هر کاری در بازار یک چشم انداز خوب است. بسیاری از مالکان این کار را بدون سود و یا با سود انجام میدهند. در حالی که این می تواند فرصتی برای خرید و توسعه یک کسب و کار ارزان باشد، همچنین میتواند یک سرمایه گذاری پر مخاطره باشد. این معایب را در نظر بگیرید:

  1. این تجارت ممکن است به بهبود های اساسی در کارخانه و تجهیزات قدیمی نیاز داشته باشد.
  2. شما اغلب باید تا حدود زیادی سرمایه گذاری کنید و همچنین باید هزینه های حرفه ای وکلا و حسابداران را نیز در نظر بگیرید.
  3. این کسب و کار ممکن است موقعیت ضعیفی داشته باشد و یا بد مدیریت شود و روحیه کارکنان کم باشد.
  4. عوامل خارجی مانند افزایش رقابت و یا صنعت رو به کاهش، میتوانند بر رشد آتی تاثیر بگذارند.
  5. تحت انجام کسب و کارها می توانند به سرمایه گذاری زیادی را برای سودآوری انجام دهند.
  6. شخصیت فروشندگان و روابط ایجاد شده آنها می تواند عامل اصلی موفقیت در کسب و کار باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب آگاهی در زمینه مورد علاقه تان و اخذ اقامت کانادا از طریق خرید بیزنس و کسب و کار آماده ، با مشاورین ما در دفاتر شیراز و تهران موسسه حقوقی میرداماد تماس بگیرید و گفت و گو کنید.

سوالات متداول در مورد اخذ اقامت کانادا از طریق خرید بیزنس و کسب و کار آماده

1- خرید کسب و کار جهت اخذ اقامت کانادا چگونه میباشد ؟

زمانی که شما فکر خرید یک کسب و کار را به طور کامل دارید ، البته خطر اداره کردن مسیر در کسب و کار وجود دارد. همچنین سرمایه گذاری که شما باید ایجاد کنید بسیار زیاد است و زمان شروع آن سریع می باشد. شما همچنین ممکن است با برخی از چالش های شروع کسب و کار مواجه شوید و بازده هایی که دریافت می کنید وابسته به میزان پیشروی کسب و کار می باشد.

2- خرید نمایندگی جهت اخذ اقامت کانادا چگونه میباشد ؟

اگر شما حق نمایندگی در زنجیره کسب و کار موجود را بگیرید، برای شما خطر کمتری وجود دارد. هزينه مربوط به آن نيز بسيار زياد نيست، به طوری که يک سوراخ در جیب شما بسوزد.

3- به عنوان مالک اپراتور، سرمایه گذار خارجی جهت اخذ اقامت کانادا باید چه شرایطی را داشته باشد ؟

سرمایه گذار خارجی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • تجربه مدیریت قابل انتقال، قابل تایید
  • دارایی های کافی برای خرید کسب و کار هدفمند در کانادا
  • توانایی زبان کافی در هر دو زبان انگلیسی یا فرانسه که به عنوان مدیر در کسب و کار به طور فعال کار کند.
  • کنترل بهره در کسب و کار: مالکیت بیش از 50% از سهام و نتواند اخراج شود.

4- مراحل خرید نمایندگی جهت اخذ اقامت کانادا چگونه میباشد ؟

  • بر اساس ویزای سرمایه گذاری کانادا، فرد یک کسب و کار را برای خرید شناسایی می کند.
  • یک ارزیابی تاثیرات بازار کار (LMIA) همراه با یک طرح تجاری مناسب ارسال می شود.
  • هنگامی که یک نظر مثبت LMIA صادر می شود، سرمایه گذار خارجی برای 12-24 ماه برای ویزای کار موقت قابل تمدید در سطح مدیریتی درخواست می دهد.

5- چقدر این فرآیند اخذ نمایندگی جهت اخذ اقامت کانادا طول می کشد؟

هنگامی که یک کسب و کار مناسب پیدا شد، برای تکمیل فرآیند درخواست LMIA ، 2-3 ماه طول خواهد کشید. برای دریافت ویزای کار در اکثر حوزه های قضایی، کمتر از 3 ماه طول می کشد.

6- مراحل خرید بیزینس و کسب و کار آماده در کانادا کدامند ؟

  • خرید کسب و کار یکی از بزرگترین تعهداتی است که میتوانید در زندگی خود ایجاد کنید.
  • مالکیت کسب و کار شامل سهمی باور نکردنی از عرق و پول و زمان است.

7- قوانین خرید بیزینس و کسب کار آماده در کانادا چگونه است ؟

وقتی که در نظر دارید صاحب یک کسب و کار شوید.شما میتوانید یک کسب و کار موجود را بخرید یا یک کسب و کار جدید را شروع کنید.گزینه ای که انتخاب میکنید برنحوه خرید دارایی های کسب و کار برای اهداف مالیات بر درآمد تاثیر خواهد گذاشت.
زمانیکه یک کسب و کار را خریداری میکنید، معمولا مبلغی را برای کل کسب و کار پرداخت می کنید. در برخی موارد، قرارداد فروش برای یک قیمت برای هر دارایی یک ارزش برای موجودی کسب و کار را تعیین میکند و اگر قابل اجرا باشد که میتواند به طور منطقی و با میل نسبت داده شود.اگر قیمت دارایی های فردی در قرارداد فروش گذاشته شود و قیمت ها منطقی باشند، شما میتوانید از این قیمت ها برای محاسبه ادعای خود برای هزینه های سرمایه گذاری استفاده کنید. اگر قیمت دارایی فردی در قرار داد تنظیم نشده باشد، باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از قیمت خرید باید نسبت به هر دارایی باشد.

8- مزایای خرید یک کسب و کار جهت اخذ اقامت کانادا چه میباشد ؟

خرید کسب و کار به طور کلی کمتر از شروع کسب و کار خوب برای خرید یک کسب و کار خوب مدیریت شده برای قیمت مناسب در نظر گرفته میشود.این مزایا را در نظر بگیرید. سختی کار قبلا انجام شده. کسب و کار باید طرح ها و روال های کاری داشته باشد. خرید یک تجارت ثابت به معنای جریان نقدی فوری است که کسب و کار یک تاریخچه مالی دارد. که به شما این ایده را میدهد که چه انتظاری داشته باشید و بتوانید آن را ساده تر کنید و سرمایه گذاران را جذب کنید. شما مشتریان موجود را با حسن نیت خود به دست خواهید آورد. تامین کنندگان، تجهیزات کارخانه کارکنان و سهام. بازار برای محصول یا سرویس شما قبلا تاسیس شده است. میتوانید با کارکنان و مدیران موجود باتجربه شریک شوید.

9- معایب خرید بیزینس یک کسب و کار جهت اخذ اقامت کانادا چه میباشد ؟

  • این تجارت ممکن است به بهبود های اساسی در کارخانه و تجهیزات قدیمی نیاز داشته باشد.
  • شما اغلب باید تا حدود زیادی سرمایه گذاری کنید و همچنین باید هزینه های حرفه ای وکلا و حسابداران را نیز در نظر بگیرید.
  • این کسب و کار ممکن است موقعیت ضعیفی داشته باشد و یا بد مدیریت شود و روحیه کارکنان کم باشد.
  • عوامل خارجی مانند افزایش رقابت و یا صنعت رو به کاهش، میتوانند بر رشد آتی تاثیر بگذارند.
  • تحت انجام کسب و کارها می توانند به سرمایه گذاری زیادی را برای سودآوری انجام دهند.
  • شخصیت فروشندگان و روابط ایجاد شده آنها می تواند عامل اصلی موفقیت در کسب و کار باشد.

اسکرول به بالا