071-91009294  | 021-88724227  |

اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا

اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر خوابگاه را از طریق وکیل اجاره کنید، باید هزینه ی وکیل را که معمولا 10 درصد اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا است را پرداخت کنید.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل پزشکی در ایتالیا
  3. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

پرداخت اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا

هزینه های اضافی تحصیل در ایتالیا، هزینه هایی هستند که شما علاوه بر اجاره هفتگی یا ماهانه پرداخت می کنید که شامل:

  • آب
  • سیستم گرمایش
  • برق
  • مدیریت پسماند
  • پارکینگ (در صورت داشتن کار)
  • حمل و نقل (گذرگاه اتوبوس، گذرگاه قطار و غیره)

پرداخت اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا

شما باید علاوه بر آنچه برای کرایه می پردازید، این هزینه های اضافی را نیز درنظر بگیرید تا بدانید چه مقدار پول لازم دارید.

انتخاب محل اقامت در ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا و یافتن مل اقامت در این کشور:

  • دنبال مسکن گشتن! خود را تحت فشار خرید خانه از اولین شخصی که با او صحبت می کنید قرار ندهید. مسکن مهم است و شما باید برای یافتن منزل مسکونی وقت بگذارید.
  • زود شروع کنید! قبل از اسباب کشی، با دقت به دنبال آپارتمان مناسب بگردید. شما نمی خواهید قبل از شروع برنامه ی تحصیلی تان بدون جا بمانید.
  • فراموش نکنید که نسخه قرارداد را بخوانید. هر قرارداد مسکن را به دقت بررسی کنید تا ببینید اجاره شما شامل چه چیزهایی می شود و چه چیزهایی در آن وارد نشده است.

 نرخ های اجاره در ایتالیا

 نرخ های اجاره زندگی در ایتالیا، بطور قابل توجهی باتوجه به اندازه (تعداد اتاق خواب ها)و کیفیت ملک، چند سال ساخت و امکانات ارائه شده متفاوت است.

با این حال، مهمترین عامل موثر بر اجاره، منطقه ایتالیا و محله خاص است. تا همین اواخر، ایتالیا دارای قانون اجاره عادلانه (equo canone) بود که اجاره ها را برای مواردی که توسط مقامات محلی بجای سطوح بازار تعیین می شدند، محدود می کرد. این امر منجر به کمبود در ملکهای اجاره ای در برخی مناطق شد و مالکان الان مجاز به تعیین نرخ اجاره در بازار شده اند؛ که این امر مالکان بیشتری را تشویق به ارائه ملک کرده است.

بیشتر نرخ ها قابل مذاکره هستند و شما باید برای کاهش نرخ تلاش کنید. گاهی اوقات یک وکیل پیشنهاد اجاره کاهش یافته را می دهد و حتی به شما می گوید که چه چیزی را ارائه دهید. پرداخت اجاره برای ساکنان دارای معافیت مالیاتی است. جدول زیر راهنمایی برای نرخ های اخیر است:

 نرخ های اجاره در ایتالیا اجاره های بالا برای املاک مبله، کیفیت خوب، جدید یا نوسازی شده در اغلب مناطق حومه و روستایی است. این نرخ ها شامل املاک در مراکز اصلی شهر و استراحتگاه های معروف (کوه آلپ، دریاچه ها و استراحتگاه های ایتالیایی)، مناطق مسکونی منحصر به فرد و مسکن مبله که نرخ ها سرسام آور است، نمی شود.

پرداخت اجاره ی خوابگاه در ایتالیا

اجاره به صورت پیش پرداخت در فواصل بیشتر از دوماه پرداخت نمی شود، صاحبخانه می تواند تقاضای ودیعه ای برابر با اجاره یک یا سه ماه را بکند. این سپرده باید با سود، دو ماه از خاتمه اجاره نامه برگردانده شود؛ و خسارات و تغییر دکوراسیون و غیره از پول کسر می شود.

 اگر چه غیرقانونی است، اما بسیاری از مستاجران اجاره چند ماه آخر خود را پرداخت نمی کنند و سپرده خود را از دست می دهند. اجاره به طور معمول یک ماه قبل پرداخت می  شود و شما ملزم به پرداخت مستقیم اجاره توسط سپرده های بانکی نیستید. علاوه بر اجاره، مستاجران در یک آپارتمان باید بیمه اجباری داشته باشند و هزینه خدمات (شارژ) را پرداخت کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد می گویند که مجموعه ای از قوانین و مقررات خانه (regolamento) وجود دارد، که شما باید یک کپی از آن داشته باشید. با ما در تماس باشید.

اسکرول به بالا