071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد + شرایط پذیرش 2023

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور پادشاهی سوئد به دلایل فراوانی مورد توجه مهاجران قرار دارد. این کشور یکی از برترین گزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی برای متقاضیان ایرانی محسوب می شود. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد می پردازیم.

تحصیل در سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد

چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد؟

وجود دانشگاه های برتر جهانی، بالا بودن کیفیت آموزشی و امکان اخذ ویزای کار پس از فارغ تحصیلی از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان به کشور سوئد می باشد. متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های معتبر با رنکینگ های جهانی و همکاری با محققان و پژوهشگران مطرح بین المللی و همچنین تدریس به زبان انگلیسی یک فرصت بی نظیر برای تحصیل و زندگی در یکی از برترین کشورهای جهان را در اختیار دارند.کشور سوئد که سومین کشور وسیع و پهناور اتحادیه اروپا می باشد، از گران ترین ترین کشورهای جهان است. 

این کشور پادشاهی به دلیل بالا بودن امنیت و رفاه اجتماعی و بالا بودن سطح درآمد و بالا بودن کیفیت زندگی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی محسوب می شود. علاوه بر این موارد وجود طبیعت بکر و دست نخورده، مکان های تاریخی قرون وسطایی و عدالت و برابری اجتماعی نیز موجب شده است تا متقاضیان بسیاری برای زندگی و تحصیل روانه این کشور شوند. زبان رسمی این کشور سوئدی است اما زبان تحصیل در برخی دانشگاه های سوئد انگلیسی می باشد.دانشجویان بین المللی می توانند با کار دانشجویی، میزان زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. دانشجو می تواند پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود با فرصت ۶ ماهه تا یک سالی که برای جست و جوی کار در اختیار دارد، در این کشور کار مناسب پیدا کند و ویزای کار را دریافت کند. 

مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل و زندگی و برخورداری از بورسیه های تحصیلی مختلف به همراه کار دانشجویی و اعتبار مدارک دانشگاهی و زبان تدریس انگلیسی از مهم ترین دلایل انتخاب کشور سوئد برای تحصیل می باشد.کشور سوئد از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی است و حدود ۱۰۰.۰۰۰ مهاجر ایرانی در این کشور زندگی و کار می کنند. متقاضیان ایرانی همواره از مهاجران تحصیلی کشور سوئد محسوب می شود. بر این اساس مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) در این مقاله به بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور سوئد پرداخته اند. اگر قصد تحصیل در کشور سوئد را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

ویزاهای اخذ شده

دلایل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل و زندگی محسوب می شود. متقاضیان تحصیل در این کشور برای انتخاب این کشور دلایل فراوانی را ذکر می کنند. یکی از مهم ترین این دلایل رواج زبان انگلیسی در این کشور است. از مهم ترین دلایل چرایی تحصیل در سوئد موارد زیر را می توان برشمرد:

وجود آزادی بیان و عقاید

اهمیت استقلال فکری و آزادی بیان نظرها و انتقادها به طور قطع از مهم ترین موارد موثر در نوآوری و خلاقیت محسوب می شود. دانشجو در فضای آزاد و بدون طبقه بندی این کشور می تواند نظر موافق و یا مخالف خود را بر اساس مطالعات و بررسی های دقیق ارائه دهد و وضعیت جامعه و مشکلات پیش رو را به چالش بکشد.

برابری و عدم تبعیض جنسیتی و نژادی

اهمیت کشور سوئد در برقراری برابری اجتماعی موجب شده است تا همه مردم در مواقع بحرانی در حل مشکلات به نوعی مداخله مثبت داشته باشند و بنا به عدم وجود تبعیض نژادی و جنسیتی همه مردم و مهاجران محترم شمرده شوند. حل مشکلات به صورت گروهی و با احترام به همه نظرهای موافق و مخالف موجب می شود تا افراد مهارت حل مسئله را فرا بگیرند.

کسب مهارت های عملی و کارآموزی در حین تحصیل

سیستم آموزشی سوئد بر اصل کسب مهارت و کارآموزی متمرکز است و بر این اساس متقاضیان تحصیل در این کشور با تحصیل به مهارت های عملی و کارورزی به منظور کسب تجربه برای اشتغال و کار آینده نائل می شوند. دانشجویان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد می توانند ضمن تحصیل از تجربه عملی کلاس ها و کار ضمن تحصیل از کسب تجربه برخوردار شوند.

اهمیت به محیط زیست

کشور سوئد از کشورهای پیشگام در زمینه حل مشکلات زیست محیطی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است. این کشور با دارا بودن ۲۹ پارک ملی و ۴۰۰۰ ذخیره طبیعی فرصت های فراوانی را برای استفاده از محیط زیست تمیز برای ساکنانش فراهم می کند. پایداری و ثبات محیط زیست و استفاده از انرژی های تجدید پذیر این کشور را به پایدارترین کشور جهان تبدیل کرده است.

برخورداری از معتبرترین نظام آموزشی جهان

دانشگاه های کشور سوئد همواره در بالاترین فهرست برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. اعتبار نظام آموزشی و تمرکز سیستم آموزشی بر تفکر انتقادانه و عقلانی و نه صرفا یادگیری طوطی وار و سطحی موجب شده است تا دانش و علم فراگرفته در دانشگاه های این کشور بتواند منشا تغییرات بنیادی در جامعه شود.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

متقاضیان تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی سوئد باید در آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت کنند. رشته های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی سوئد به زبان های سوئدی و انگلیسی تدریس می شوند و بر این اساس دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ الزامی می باشد. از آن جا که زبان آزمون های ورودی زبان سوئدی می باشد، متقاضیان باید به زبان سوئدی نیز مسلط باشند و دارای مدرک مهارت زبان سوئدی باشند.از دیگر موارد مهم در تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد دارا بودن تمکن مالی کافی به منظور اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در سوئد می باشد. متقاضیان با تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی سوئد پس از فارغ تحصیلی می توانند با یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی سوئد خود به ویزای کاری پس از چند سال طبابت و کار اقامت این کشور عضو اتحادیه اروپا را اخذ کنند. پزشکی و دندانپزشکی از پردرآمدترین شغل های کشور سوئد محسوب می شوند. متوسط درآمد یک پزشک عمومی در سوئد در حدود ۱۲۷۱۷۵ کرون سوئد و متوسط درآمد یک دندانپزشکی در این کشور در حدود ۱۱۱۷۸۵ کرون سوئد می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد
شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی سوئد

متقاضی که قصد تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی کشور سوئد را دارد، باید از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی سوئد عبارت است از:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷
  • ارائه مدرک مهارت زبان سوئدی TISUS
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی سوئد

متقاضی به منظور اخذ ویزای تحصیلی سوئد باید از دانشگاه مورد نظر پذیرش تحصیلی را دریافت کند. پس از اخذ پذیرش تحصیلی متقاضی باید با ارائه مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند. از مدارک مهم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه آدرس محل اقامت در سوئد
  • ارائه بیمه دانشجویی
  • ارائه مدارک شناسایی متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه
  • ارائه عکس در اندازه پاسپورت

تحصیل در دوره دندانپزشکی سوئد

متقاضیان تحصیل در دوره دندانپزشکی سوئد باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ باشند، زیرا درس های این رشته تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود. طول مدت تحصیل دوره دندانپزشکی سوئد در حدود ۵ سال است و متقاضیان در این مدت به فراگیری درس های بیماری های دهان و دندان، ارتودنسی و پریودنتولوژی می پردازند. متقاضیان می توانند باتحصیل در دوره تکنسین دندانپزشکی در مدت ۳ سال مدرک این رشته تحصیلی را اخذ کنند. متقاضیان پس از سال سوم دندانپزشکی باید دروس دندانپزشکی عمومی را بگذرانند و مدرک دندانپزشکی عمومی را دریافت کنند.متقاضیان با تحصیل ۵ ساله دوره دندانپزشکی سوئد مهارت و دانش کافی در حوزه های بهداشت دهان و دندان، مراقبت های دهان و دندان، جراحی های دهان و دندان و علوم پزشکی عمومی را فرا خواهند گرفت. از مجموع ۵ سال تحصیل دندانپزشکی سوئد در حدود ۱۸ ماه برای کارورزی و به صورت اجباری می باشد. یکی از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش دندانپزشکی سوئد ارائه نمره های عالی در درس زیست شناسی دبیرستان می باشد. اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های زبان سوئدی را داشته باشد، باید دارای مدرک مهارت زبان سوئدی C1 باشد.

تحصیل در دوره دندانپزشکی سوئد
تحصیل در دوره دندانپزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی سوئد مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱

دانشگاه های کشور سوئد در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی دارای برترین رتبه های جهانی می باشند. خبر خوب برای متقاضیان ایرانی این است که بیشتر دانشگاه های سوئد مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند. از جمله دانشگاه های معتبر جهانی و معتبر سوئد مورد تائید وزارت بهداشت ایران دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  1. دانشگاه کارولینسا با رتبه ۱ در سوئد و رتبه جهانی ۴۰
  2. دانشگاه اوپسالا با رتبه ۲ در سوئد و رتبه جهانی ۸۷
  3. دانشگاه لاند با رتبه ۳ در سوئد و رتبه جهانی ۹۸
  4. دانشگاه استکهلم با رتبه ۴ در سوئد و رتبه جهانی ۱۵۳
  5. دانشگاه گوتنبرگ با رتبه ۵ در سوئد و رتبه جهانی ۲۵۰۲۰۱
  6. دانشگاه علوم کشاورزی با رتبه ۶ در سوئد و رتبه جهانی ۳۰۰۲۵۱
  7. دانشگاه اومئا با رتبه ۷ در سوئد و رتبه جهانی ۳۵۰۳۰۱
  8. دانشگاه لینکوپینک با رتبه ۸ در سوئد و رتبه جهانی ۴۰۰۳۵۱
  9. دانشگاه اوربرو با رتبه ۹ در سوئد و رتبه جهانی ۵۰۰۴۰۱
  10. دانشگاه مالمو با رتبه ۱۰ در سوئد

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های سوئد

دولت سوئد با اتخاذ سیاست های اعطای کمک هزینه های دانشجویی و بورسیه های تحصیلی و همچنین اعطای مجوز پاره وقت دانشجویی به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل خود را داشته باشند. دانشجویان دوره های پزشکی و دندانپزشکی سوئد می توانند در صورتی که واجد شرایط باشند، از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی برخوردار شوند. دانشجویان برای برخورداری از بورسیه های تحصیلی باید واجد شرایط خاصی باشند. از مهم ترین شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی سوئد می توان موارد زیر را ذکر کرد.

  • دارا بودن مدرک مهارت زبان با نمره عالی
  • دارا بودن رزومه و سوابق تحصیلی عالی
  • دارا بودن مقاله های چاپ شده در ژورنال های علمی جهان
  • بالا بودن سطح و سواد علمی و نمره های دانشجو

کار در حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در کشور سوئد در حین تحصیل می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی پاره وقت تا ۴۰ ساعت در هفته به کار و اشتغال بپردازند و علاوه بر کسب درآمد و تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در سوئد به کسب مهارت و تجربه کار در جهت اشتغال پس از فارغ تحصیلی نیز بپردازند. دانشجویان برای تعامل و ارتباط موثر با مردم سوئد و ورود به بازار کار این کشور ناچار به فراگیری زبان سوئدی می باشند.علاوه بر این کارفرماهای سوئدی دارا بودن مهارت زبان سوئدی را به عنوان یک امتیاز مثبت برای استخدام متقاضیان در نظر می گیرند. دانشجویان با انجام کارهای دانشجویی می توانند تا ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه درآمد داشته باشند.

کار در حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد
کار در حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد

اخذ ویزای همراه دانشجویی سوئد

کشور سوئد با اتخاذ سیاست های حمایت از بنیان خانواده و اتحاد و همراهی خانواده دانشجو زمینه لازم برای اخذ ویزای همراهان را برای دانشجویان فراهم کرده است. بر این اساس دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی مشغول به تحصیل در این کشور می توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست اخذ ویزای همراه کنند و در مدت تحصیل در سوئد آن ها را در این کشور همراه داشته باشند. مجوز اقامت اعضا خانواده دانشجو به مدت زمان دوره تحصیل دانشجو بستگی دارد. در صورتی که مجوز اقامت دانشجو برای بیشتر از ۶ ماه باشد، همسر دانشجو می تواند با اخذ مجوز کار در این کشور به کار و فعالیت بپردازد.

وضعیت کار پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

متقاضیان تحصیل در سوئد می توانند پس از تمام شدن تحصیل با یافتن کار مناسب ویزای کار این کشور را اخذ کرده و در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در حدود ۶ درصد و نیاز دولت سوئد به پزشکان و دندانپزشکان ماهر و باتجربه فارغ تحصیلان دوره های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور می توانند با ارائه مدرک معتبر وارد بازار کار وطبابت این کشور شوند.دولت سوئد در راستای حمایت از فارغ تحصیلان، فرصت یک ساله جست و جوی کار را در اختیار فارغ تحصیلان می گذارد تا با یافتن شغل و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار مقدمات اخذ اقامت دائم این کشور را فراهم کنند. متقاضیان می توانند با یافتن شغل ویزای کاری سوئد را دریافت کنند و پس از ۵ سال کار و اشتغال برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنند.

اخذ اقامت سوئد با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

متقاضیان با تحصیل در کشور سوئد نمی توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. در واقع تحصیل راه دریافت اقامت را راحت تر می کند، از این نظر که فارغ تحصیل با مهلت یک ساله جست و جوی کار می تواند شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند.فارغ تحصیل با ۵ سال طبابت و اشتغال و اقامت در سوئد می تواند در صورتی که همه مالیات ها و بیمه را به طور منظم پرداخت کرده باشد، اقامت دائم سوئد را دریافت کند. پس از گذشت ۵ سال از اخذ اقامت دائم، در صورتی که متقاضی هنوز در کشور سوئد اقامت داشته باشد و واجد شرایط خاصی باشد، می تواند تابعیت سوئد و شهروندی این کشور را اخذ کند.از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت سوئد، زندگی و اقامت به مدت ۵ سال در این کشور و پرداخت به موقع مالیات می باشد. متقاضیان برای اخذ شهروندی و تابعیت سوئد باید دارای مدرک مهارت زبان سوئدی باشند. متقاضی در صورت اخذ شهروندی و تابعیت سوئد به دلیل اعتبار پاسپورت سوئد در میان دیگر کشورهای جهان که دارای رتبه چهارم می باشد، می تواند بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۲۷ کشور جهان سفر کند. دانشجویان با تمام شدن دوره تحصیلی خود و یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می توانند پس از ۵ سال کار و اشتغال تابعیت این کشور را دریافت کنند. متقاضیانی که از طریق ازدواج با تبعه سوئدی اقامت این کشور را اخذ کرده اند، پس از ۵ سال زندگی مشترک با همسر سوئدی می توانند برای تابعیت و شهروندی سوئد اقدام کنند.

اخذ اقامت سوئد با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی
اخذ اقامت سوئد با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و زندگی در سوئد

دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در سوئد که شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا می باشند، نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه های سوئد ندارند. اما متقاضیان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل و شهریه می باشند.

  • هزینه های تحصیل در دوره پزشکی سوئد در حدود ۴۰۰۰ یورو تا ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه های تحصیل در دوره دندانپزشکی سوئد در حدود ۶۰۰۰ یورو تا ۱۲.۰۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی سوئد به زبان انگلیسی در حدود ۲۰.۰۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه های آزمون زبان سوئدی TISUS برای متقاضیان داخل کشور سوئد ۱۶۰۰ کرون سوئد و برای متقاضیان در خارج از کشور سوئد در حدود ۲۰۰۰ کرون سوئد می باشد.
  • هزینه های زندگی هر فرد در هر جای دنیا به سبک زندگی و الگوی مصرف وی بستگی دارد اما هزینه های زندگی در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کمی بالاتر است.
  • متوسط هزینه های زندگی در سوئد ماهانه در حدود ۱۰۰۰ یورو تا ۱۵۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه محل اقامت در سوئد در حدود ۴۰ درصد هزینه زندگی دانشجو می باشد.
  • هزینه اجاره بهای محل اقامت یک دانشجو در این کشور ماهانه در حدود ۵۰۰ یورو می باشد.
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و زندگی در سوئد
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و زندگی در سوئد

در شهرهای دانشجویی این میزان کمی متغیر است. به طور مثال در شهر گوتنبرگ و استکهلم ماهانه در حدود ۱۲۰۰ یورو، در شهر لوند و لینشوپینگ ماهانه در حدود ۱۰۰۰ یورو و شهر اوپسالا ماهانه در حدود ۹۵۰ یورو تا ۱۱۰۰ یورو می باشد.

مزایا و معایب تحصیل و زندگی در سوئد

متقاضی تحصیل در رشته های مختلف و به ویژه رشته پزشکی و دندانپزشکی کشور سوئد می تواند از مزیت های فراوان زندگی در این کشور برخوردار شود. علاوه بر مزایا هر کشوری دارای معایبی نیز می باشد. از جمله مهم ترین مزیت ها و معایب تحصیل و زندگی در سوئد موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. برخورداری از اقتصاد قدرتمند و بالاترین میزان درآمد در بین کشورهای اروپایی
  2. بالا بودن امید به زندگی مردم سوئد، بر اساس آمار بانک جهانی میزان امید به زندگی زنان سوئدی ۸۳/۷ و مردان سوئدی ۸۰/۱ می باشد.
  3. برخورداری از فرهنگ برابری حقوق انسان ها
  4. اهمیت خانواده در سوئد
  5. استفاده پدر و مادر از ۱۸ماه مرخصی باحقوق از زمان تولد فرزند
  6. وجود حمل و نقل عمومی و شبکه گسترده حمل و نقل ریلی و جاده ای و هوایی
  7. عدم تبعیض و برابری مذهب
  8. دین اسلام به عنوان یکی از بزرگترین مذهب های موجود در کشور سوئد
  9. وجود نظم و ترتیب و دقت فراوان در زندگی مردم
  10. پایین بودن نرخ بیکاری و وجود تعطیلات طولانی مدت در تقویم این کشور
  11. امکان برخورداری از مزایای شهروندی کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن
  12. بالا بودن امنیت اجتماعی و رفاه و بالا بودن استانداردهای زندگی
  13. عدم تبعیض نژادی و رعایت برابری و عدالت اجتماعی
  14. رواج زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم مردم
  15. امکان زندگی در کشوری پیشرفته با بالاترین سرعت اینترنت، دارای رتبه پنجم در جهان
  16. بالا بودن میانگین جهانی از لحاظ کیفیت محیط زیست
  17. وجود تعادل میان کار و زندگی و وجود ساعت های کاری انعطاف پذیر و دریافت حقوق در تعطیلات
  18. امکان برخورداری مهاجران از بیمه ها و خدمات اجتماعی
  19. زندگی در اجتماع مردم صلح طلب و ورزش دوست سوئد
  20. برابری و عدالت در محیط کار و عادت مردم به سفرهای تفریحی و کشتی سواری شبانه
  21. مرخصی برای والدین و مرخصی های با حقوق تا ۵ هفته در سال
  22. دارا بودن سیستم حمل و نقل منظم و دقیق
  23. وجود جاذبه های طبیعی بکر و فوق العاده
مزایا و معایب تحصیل و زندگی در سوئد
مزایا و معایب تحصیل و زندگی در سوئد

معایب تحصیل و زندگی در سوئد

  • سردی آب و هوا و همچنین سردی و عدم صمیمیت مردم سوئد
  • دشواری و سختی های فراگیری زبان سوئدی
  • زندگی در یکی از گران ترین کشورهای جهان و بالا بودن سطح مالیات
  • الزام به پرداخت شهریه و هزینه دانشگاه برای متقاضیان خارجی و رایگان نبودن تحصیل
  • بالا بودن شهریه دانشگاه ها و پایین بودن دستمزدها( هر یک ساعت حدود ۵ تا ۸ یورو)
  • کشور سوئد دارای زمستان های بسیار طولانی است و گاهی اوقات در هر شبانه روز فقط ۳ تا ۴ ساعت هوا روشن است.
  • در معامله های ملکی کشور سوئد فقط ساختمان و بنای خانه و ملک خرید و فروش می شود و زمین آن متعلق به دولت می باشد.

سخن آخر

در این مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گرفت که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی در میان کشورهای اروپایی می باشد. اعتبار مدارک دانشگاهی، رواج زبان انگلیسی، پایین بودن هزینه های تحصیل و امکان اخذ ویزای کار و اقامت پس از فارغ تحصیلی از مهم ترین دلایل مهاجران تحصیلی برای انتخاب این کشور می باشد.کشور سوئد به دلیل بالا بودن امنیت و رفاه اجتماعی و بالا بودن سطح درآمد، بالا بودن کیفیت زندگی، وجود جاذبه های طبیعی و عدالت و برابری اجتماعی و مدنی و مذهبی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی می باشد.

اگر قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور سوئد را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر) تماس بگیرید. این موسسه در شعبه های تهران و شیراز با برترین مشاوران و وکلای حقوقی و مهاجرتی و آگاهی از به روزترین قوانین مهاجرتی بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی را به متقاضیان ارائه می دهند. با مشاوره با کارشناسان مجرب و برجسته موسسه برتر کشور در زمان و هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید.

در این مقاله به چگونگی اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد و شرایط تحصیل در امن ترین و مرفه ترین کشور جهان پرداختیم. اعتبار مدارک دانشگاهی و امکان اخذ اقامت دائم سوئد با تحصیل در این کشور و همچنین رواج زبان انگلیسی از مهم ترین دلایل انتخاب کشور سوئد برای مهاجرت تحصیلی می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد ارائه مهلت یک ساله جست و جوی کار و اخذ اقامت و تابعیت این کشور پس از فارغ تحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار می باشد. برخورداری دانشجویان از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی و امکان کار دانشجویی موجب می شود تا دانشجویان توانایی تامین بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در سوئد را داشته باشند. اگر برای تحصیل در سوئد نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

هزینه های تحصیل در دوره پزشکی سوئد در حدود ۴۰۰۰ یورو تا ۱۰.۰۰۰ یورو و هزینه های تحصیل در دوره دندانپزشکی سوئد در حدود ۶۰۰۰ یورو تا ۱۲.۰۰۰ یورو می باشد.

دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و دارا بودن تمکن مالی کافی به منظور اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در سوئد

پاسپورت معتبرارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ارائه مدرک مهارت زبان سوئدی TISUSارائه گواهی تمکن مالیارائه آخرین مدرک تحصیلیارائه گواهی عدم سوپیشینه

دارا بودن مدرک مهارت زبان با نمره عالیدارا بودن رزومه و سوابق تحصیلی عالیدارا بودن مقاله های چاپ شده در ژورنال های علمی جهان و بالا بودن سطح علمی و نمره های دانشجو

بله. دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور می توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست اخذ ویزای همراه کنند.

دانشگاه کارولینسا دانشگاه اوپسالا دانشگاه لانددانشگاه استکهلمدانشگاه گوتنبرگ دانشگاه علوم کشاورزی دانشگاه اومئا دانشگاه لینکوپینک دانشگاه اوربرو

دانشجو پس از فارغ تحصیلی با یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می تواند پس از پنج سال اقامت سوئد را اخذ کند.

هزینه های زندگی ماهانه در حدود ۱۰۰۰ یورو تا ۱۵۰۰ یورو و هزینه محل اقامت در سوئد در حدود ۴۰ درصد هزینه زندگی دانشجو می باشد.

زندگی و اقامت به مدت ۵ سال در این کشور و پرداخت به موقع مالیات می باشد. متقاضیان برای اخذ شهروندی و تابعیت سوئد باید دارای مدرک مهارت زبان سوئدی باشند.

سردی آب و هوا و عدم صمیمیت مردمدشواری فراگیری زبان سوئدیزندگی در گران ترین کشورهای جهان و بالا بودن سطح مالیاترایگان نبودن تحصیلبالا بودن شهریه دانشگاه ها

اقتصاد قدرتمند و بالاترین میزان درآمد در بین کشورهای اروپاییپایین بودن نرخ بیکاری و وجود تعطیلات طولانی مدت در تقویم این کشوربرخورداری از مزایای شهروندی کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن

اخبار مرتبط

تخصص پزشکی در سوئد

تخصص پزشکی در سوئد

کشور سوئد یک کشور اسکاندیناوی است که شرایط زندگی و رفاهی مناسبی را ارائه می دهد. همچنین دانشگاه های معتبر

مشاهده

اسکرول به بالا