071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس 2023

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

قبرس سومین جزیره بزرگ واقع در شرق دریای مدیترانه می باشد که شامل دو بخش ترک نشین و یونانی نشین می شود و زبان رسمی آن ها ترکی و یونانی می باشد. قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندانپزشکی پیشرفت های چشمگیری داشته و تمامی امکانات تحصیلی با کیفیتی بسیار عالی و هزینه ای اندک در اختیار دانشجویان قرار می گیرد از این رو همه ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس می باشند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

تحصیل در قبرس در رشته هایی همچون پزشکی و دندانپزشکی به دلیل اعتبار بین المللی و قدمت دانشگاه های پزشکی قبرس و همچنین همکاری مستقیم دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی قبرس با دانشگاه های معتبر ترکیه متقاضیان بیشتری نسبت به سایر رشته های تحصیلی دارد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس در اغلب دانشگاه های به زبان انگلیسی ارائه می شود از این رو متقاضیان میبایست به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند.

قبرس با داشتن دانشگاه های بسیار معتبر در زمینه پزشکی و دندانپزشکی و ارائه بهترین امکانات تحصیلی و زندگی با هزینه ای بسیار کمتر از سایر کشورها مقصد بسیاری از علاقه مندان ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. یکی از معتبر ترین دانشکده های دندانپزشکی در قبرس مربوط به دانشگاه NEU می باشد که در سال 2007 در پایتخت قبرس یعنی شهر نیکوزیا تاسیس شد. تمامی مقاطع تحصیلی مربوط به رشته ی دندانپزشکی اعم از تکمیلی و تخصصی در این دانشکده ارائه می شود. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در قبرس میبایست مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی با حداقل معدل 15 را داشته باشند البته لازم به ذکر است که به علت تازه تاسیس بودن دانشکده برای دانشجویان امتحان ورودی برگذار نمی شود و حداقل معدل دیپلم قابل قبول 15 می باشد که این شرایط تنها برای دانشجویان بین المللی می باشد. شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه NEU  به زبان انگلیسی حدود 10000 یورو در سال می باشد که نسبت به دیگر دانشگاه های داندانپزشکی به زبان انگلیسی بسیار کمتر می باشد که دانشجویان می توانند این مبلغ را طی 8 قسط پرداخت نمایند.

دانشگاه دندانپزشکی قبرس با دانشگاه آنکارای ترکیه همکاری مستقیم دارد و البته مدارک دانشجویان نیز از سوی دانشگاه ترکیه صادر می شود. از مزایای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه NEU در قبرس این است که همزمان با اتمام درس دانشجویان و اخذ مدرک دندانپزشکی برای آن ها مجوز طبایت در ترکیه نیز صادر می شود و دانشجویان به راحتی می توانند در ترکیه مشغول کار شوند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرسدانشگاه مدیترانه شرقی در قبرس ارائه دهنده ی رشته پزشکی به زبان انگلیسی و با کیفیتی بسیار بالا و ارزان می باشد. رشته پزشکی در قبرس و در دانشگاه مدیترانه شرقی با همکاری مستقیم دانشگاه مرمره در ترکیه ارائه می شود به این صورت که دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه مدیترانه شرقی 3 سال تحصیلی را در این دانشگاه و 3 سال دیگر را در دانشگاه مرمره ترکیه به پایان می رسانند و مدارک تحصیلی دانشجویان از سوی دانشگاه مرمره ترکیه که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران می باشد صادر می شود.

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه مدیترانه شرقی میبایست مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی با حداقل معدل 16 را داشته باشند. شهریه تحصیل پزشکی در قبرس حدود 9500 دلار برای هر ترم تحصیلی می باشد البته دانشجویان هنگام ثبت نام در دانشگاه باید مبلغ 10000 دلار به صورت یکجا به عنوان ثبت نام و شهریه ترم اول پرداخت نمایند. دانشگاه مدیترانه شرقی در رشته پزشکی محدودیت پذیرش دانشجو دارد به این صورت که در هر ترم تحصیلی تنها 40 دانشجو می توانند در این دانشگاه مشغول تحصیل در رشته پزشکی شوند از این رو متقاضیان میبایست در روزهای اول مدارک خود را تحویل داده و اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه نمایند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه مدیترانه شرقی علاوه بر ارائه امکانات آموزشی با کیفیت بسیار بالا به دانشجویان امکانات دیگری همچون: خوابگاه های دانشجویی در داخل یا خارج از محوطه دانشگاه با تمامی امکانات رفاهی، مراکز درمانی بسیار مجهز و البته رایگان، کارگاه های مجهز و پیشرفته، اینترنت پرسرعت، مجهزترین کتابخانه در اروپا در اختیار دانشجویان این دانشگاه می باشد، مجموعه های ورزشی روباز و سرپوشیده، رستوران و… می باشد که دانشجویان می توانند از تمامی امکانات به صورت رایگان یا با هزینه هایی بسیار اندک استفاده نمایند.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در قبرس

تحصیل در رشته پزشکی در قبرس در میان دانشجویان بین الملل بیشتر از همیشه محبوبیت پیدا کرده است. تعداد دانشجویان بین الملل که برای تحصیل در رشته پزشکی به قبرس سفر میکنند در حال افزایش است.کشور قبرس در طول بیست سال گذشته سرمایه گذاری بسیار خوبی در سیستم آموزشی کشور کرده است . چهار دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته های پزشکی، داروخانه، دندانپزشکی و دامپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه میدهند.این چهار دانشگاه شامل دانشگاه نیکوزیای قبرس،دانشگاه مدیترانه شرقی،دانشگاه پزشکی خاورمیانه(NEU)دانشگاه اروپایی قبرس(EUC) می شود.

با وجود اینکه خیلی از دانشگاه های پزشکی در قبرس نوپا هستند اما با پیوستن به تجربه های موسسه های بین الملل شریک، زیادی کسب کرده اند. به عنوان مثال دوره های فارغ التحصیلی پزشکی توسط دانشگاه های لست جورج لندن و دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا برگزار میشود.دانشگاه های پزشکی قبرس با برنامه های بین المللی محیط امن و دوستانه ای را در آب و هوای مدیترانه ای عالی ایجاد کرده اند. از دیگر نکات تحصیل در دانشگاه های پزشکی قبرس مقرون به صرفه بودن ان است.در قبرس دوره پزشکی 6 ساله است و هیچ گونه دوره مقدماتی پزشکی برای تحصیل نیاز نیست زیرا برنامه های تحصیلی تمام مطالب اساسی علوم پایه را آموزش می دهند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در قبرس

تحصیل در رشته دندان پزشکی در دانشگاه قبرس 5 سال طول میکشد و در پایان دوره 5 ساله مدرک کارشناسی دندان پزشکی به دانشجو تعلق می گیرد. تدریس های دانشگاهی به زبان انگلیسی انجام میشوند و شامل 5000 ساعت دروس تئوری و عملی می باشد که معادل 300 واحد درسی است. دانشجو باید هر سال 60 واحد را بگذراند.

رشته دندان پزشکی ترکیبیست از دانش و مهارت های عملی و کلینیکی! در دانشگاه ها تاکید روی آموزش است و می توانید برای کسب تجربه و ارتباط با بیمار و آموزش عملی در کلینیک دنداپزشکی خصوصی دانشگاه کار انجام دهید. دانشجویانی که از دانشگاه های دندانپزشکی قبرس فارغ التحصیل میشوند می توانند در محدوده کشور های عضو اتحادیه اروپا و کشور های دیگر با سایر استاندارد های سلامت بین المللی به خوبی کار کنند.

دانشجویانی که به زبان یونانی تسلط نداشته باشند، لازم است که چند واحد آموزش زبان یونانی نیز در کنار سایر دروس خود بگذرانند. اما واحد های زبان یونانی جزو 300 واحد اصلی که باید بگذرانید محسوب نمی شوند.

متقاضی تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشگاه های قبرس باید حداقل دیپلم دبیرستان یا دیپلم IB و یا هر مدرکی معادل آن را داشته باشند. هم چنین داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی از ضروریات است و متقاضی باید حداقل نمره 6.5 آیلتس را کسب کرده باشد. اما اگر زبان مدرسه محل تحصیلتان انگلیسی بوده است احتیاجی به این مدرک نخواهد بود.

دانشگاه های معتبر پزشکی قبرس

  • Medicine in Cyprus

    تحصیل در دانشگاه پزشکی قبرس با استقبال بسیاری روبرو شده است .بعد بین المللی آموزش و پرورش در این دانشگاه بسیار مهم است .

    آموزش و پرورش این کشور با برنامه های بین المللی متمایزی برقرار است، این کشور با ایجاد محیط امن و دوستانه ، هزینه های مقرون به صرفه ی تحصیل و زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش طرفداران بسیار زیادی را بوجود آورده است.

  • University of Nicosia Medical School in Cyprusدانشگاه نیکوزیا اولین دانشکده پزشکی در قبرس است که در سال 2011 با ارائه مقطع تحصیلات تکمیلی MBBS در دانشگاه سنت جورج لندن فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر بر اساس تجربیات MBBS، دانشکده پزشکی نیکوزیا در حال حاضر یک برنامه سالانه 6 ساله برای دانش آموزان دبیرستان ارائه می دهد.
  • Eastern Mediterranean University. Study pharmacy at Eastern Mediterranean Universityدانشکده داروسازی مدیترانه شرقی در سال تحصیلی 2011-2012 فعالیت خود را آغاز کرد. متوسط دوره آموزش انگلیسی در برنامه پزشکی پنج ساله است که شامل 10 ترم است. دانشکده همچنین 6 سال آموزش Pharm.D ارائه می دهد.
  • Near East University Faculty of Medicine. Study medicine of Near East University

    این دانشگاه در حال حاضر در فهرست دایرکتوری مدارس پزشکی قرار دارد و فارغ التحصیلان مدارس موجود در این دایرکتوری می توانند امتحان تخصصی خود را در ایالات متحده آمریکا انجام دهند و به عنوان دکتر در هر کشوری در سرتاسر جهان کار کنند .

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

شهریه تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در برخی از دانشگاه های قبرس :

  • دانشگاه مدیترانه شرقی (eastern mediterranean university) سال تحصیلی 2018 _ 2019شهریه تحصیل در رشته پزشکی : 20041 دلار در سالشهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی: 10780 دلار در سال
  • دانشگاه نیکوزیا (University of Nicosia) :شهریه تحصیل در رشته 6 ساله پزشکی در دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه برای هر یک از سه سال اول 18000 یورو و هر یک از سه سال دوم 22000 یورو می باشد.
  • دانشگاه نیر ایست (Near East University):شهریه تحصیل در رشته پزشکی : 12600 یورو در سالشهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی: 8600 یورو در سال
  • دانشگاه اروپایی قبرس (European University Cyprus) :شهریه تحصیل در رشته پزشکی در مقطع کارشناسی : 19000 یورو در سال

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

  • تکمیل فرم درخواست
  • ارائه مدارک اتمام دوره دبیرستان به همراه فتو کپی از آن ها با نتایج بسیار خوب و داشتن نمره بسیار عالی (قبولی 90%) در دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضی.
  • ارائه مدرک معتبر و بین المللی زبان انگلیسی جهت اثبات داشتن مهارت و تسلط به این زبان.
  • داشتن مدرک IELTS با نمره حداقل 6/5 یا مدرک TOEFEL با حداقل نمره 213 یا هر مدرک معتبر دیگر در این راستا الزامی می باشد.
  • نوشتن انگیزه نامه جهت ارائه دلایل و انگیزه ها و اهداف متقاضی برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و سطح اطلاعات از قدم های بعدی جهت دریافت تخصص در این رشته ها الزامی می باشد. لازم به ذکر است که انگیزه نامه دانشجو باید به زبان انگلیسی نوشته شود.
  • تایید قبولی دانشجو

مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس و اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی قبرس عبارتند از:

  • ریز نمرات 3 ساله دبیرستان
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • مدرک مقطع پیش دانشگاهی
  • ریز نمرات مقطع پیش دانشگاهی
  • پاسپورت
  • عکس
  • شناسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی سلامت

لازم به ذکر است که تمامی مدارک میبایست همراه با کپی و ترجمه رسمی و تایید شده باشند

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

  • دانشگاه نیکوزیا در قبرس
  • دانشگاه مدیترانه شرقی
  • Near East University Faculty of Medicine

شهریه تحصیل پزشکی در قبرس حدود 9500 دلار برای هر ترم تحصیلی می باشد.

شهریه تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی حدود 10000 یورو در سال می باشد.

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی میبایست مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی با حداقل معدل 16 را داشته باشند.

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در قبرس میبایست مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی با حداقل معدل 15 را داشته باشند البته لازم به ذکر است که به علت تازه تاسیس بودن دانشکده برای دانشجویان امتحان ورودی برگزار نمی شود.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی 6 سال می باشد.

تحصیل در رشته دندان پزشکی 5 سال طول میکشد.

زبان تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس انگلیسی می باشد اما نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست.

هزینه متوسط زندگی سالیانه برای دانشجویان بین المللی 9،000 یورو می باشد.

  • ریز نمرات 3 ساله دبیرستان
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • مدرک مقطع پیش دانشگاهی
  • ریز نمرات مقطع پیش دانشگاهی
  • پاسپورت
  • عکس
  • شناسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی سلامت
  • تکمیل فرم درخواست
  • ارائه مدارک اتمام دوره دبیرستان به همراه فتو کپی از آن ها با نتایج بسیار خوب و داشتن نمره بسیار عالی (قبولی 90%) در دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضی.
  • ارائه مدرک معتبر و بین المللی زبان انگلیسی جهت اثبات داشتن مهارت و تسلط به این زبان.
  • داشتن مدرک IELTS با نمره حداقل 6/5 یا مدرک TOEFEL با حداقل نمره 213 یا هر مدرک معتبر دیگر در این راستا الزامی می باشد.
  • نوشتن انگیزه نامه جهت ارائه دلایل و انگیزه ها و اهداف متقاضی برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و سطح اطلاعات از قدم های بعدی جهت دریافت تخصص در این رشته ها الزامی می باشد. لازم به ذکر است که انگیزه نامه دانشجو باید به زبان انگلیسی نوشته شود.
  • تایید قبولی دانشجو

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا