071-91009294  | 021-88724227  |

کم هزینه ترین کشور اروپایی برای تحصیل

کم هزینه ترین کشور اروپایی برای تحصیل

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شاید باور نکنید که با هزینه ای بسیار اندک و بودجه ای دانشجویی می توانید در بسیاری از کشورهای اروپایی و پیشرفته جهان به تحصیل خود ادامه دهید و ضمن فراگیری علم و دانش برای اخذ اقامت دائم در این کشورها نیز اقداماتی را انجام دهید. بحث ادامه تحصیل با کمترین بودجه و مسائل مالی مرتبط با شهریه های دانشجویی ممکن است در تصمیم بسیاری از جویندگان علم و دانش در سودای سفر به کشورهای اروپایی اختلال ایجاد کند.اما خبر خوب این است که شما با کمترین بودجه و در برخی موارد بدون پرداخت یک دلار به عنوان شهریه می توانید در بهترین دانشگاه های کشورهای اروپایی به تحصیل خود ادامه دهید.اما چگونه می توان با کمترین هزینه در دانشگاه های کشورهای اروپایی تحصیل کرد؟ این مقاله که به همت مشاوران ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تهیه شده است به توضیح این موارد و شرایط این دانشگاه ها می پردازد.

کشور های ارزان اروپایی برای زندگی و تحصیل

  • آلمان 

دانشگاه های دولتی در بیشتر نواحی آلمان از دانشجویان محلی و بین المللی شهریه ای دریافت نمی کنند، در معدودی از نواحی آلمان که شهریه همانند مونیخ پرداخت می شود، این مبلغ به طور متوسط برابر با 1000 دلار آمریکا می باشد. بیشتر شهر های آلمان برای زندگی راحت تر از شهر های دیگر اروپا مانند پاریس و لندن می باشند.

دانشگاه های برتر آلمان برای دانشجویان بین المللی: دانشگاه فنی برلین( Technische Universität Berlin )؛ دانشگاه آزاد برلین( Freie Universität Berlin )؛ دانشگاه هومبولت برلین( Humboldt-Universität zu Berlin )؛ دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ( Ludwig Maximilian University of Munich )؛ و دانشگاه فنی مونیخ ( Technical University، Munich )

متوسط هزینه شهریه: 1000 یورو برای هر سال تحصیلی

  • بلژیک

بروکسل، پایتخت بلژیک و در واقع کل کشور بلژیک برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه می باشد، میانگین شهریه سالانه 1000 دلار آمریکا است. هزینه زندگی در این کشورنسبتاً پایین و کیفیت زندگی بالا می باشد. دانشگاه های برتر بلژیک برای دانشجویان بین المللی: دانشگاه در لون، بلژیک( University in Leuven، Belgium )؛ دانشگاه وریج بروکسل( Vrije Universiteit Brussel (VUB) )و دانشگاه آزاد بروکسل ( Université Libre de Bruxelles (ULB) )

متوسط هزینه شهریه: 1،500 یورو برای هر سال تحصیلی

  • مجارستان 

دانشگاه های مجارستان میزان جزئی شهریه از دانشجویان بین المللی دریافت می کنند. هزینه خوابگاه به همان اندازه شهریه مقرون به صرفه می باشد. دانشگاه های مجارستان همچنین بسته های بورسیه تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. هزینه کلی زندگی در شهرهای مجارستان در مقایسه با سایر شهر های اروپایی ارزان می باشد. بنابراین، مجارستان یک مقصد تحصیلی مقرون به صرفه برای دانشجویان نیجریه ای محسوب می شود که می خواهند برای تحصیل به خارج از کشورشان سفر کنند.

دانشگاه های برتر برای دانشجویان بین المللی: دانشگاه دبرسن( University of Debrecen )، دانشگاه سگد( University of Szeged )، دانشگاه کروینوس بوداپست( Corvinus University of Budapest ) و دانشگاه اوتوش لوراند( Eötvös Loránd University )

متوسط هزینه شهریه: 1000 یورو برای هر سال تحصیلی

کشور های ارزان اروپایی برای زندگی و تحصیل
کشور های ارزان اروپایی برای زندگی و تحصیل
  • ایتالیا 

بسیاری از دانشگاه های ایتالیا شهریه ارزانی از دانشجویان بین المللی دریافت می کنند. این دانشگاه ها گزینه های اقامتی متنوعی با هزینه های مقرون به صرفه را به دانشجویان ارائه می دهند. ایتالیا به دلیل ارائه بهترین آموزش و تحصیلات در رشته هایی از جمله، مد، تاریخ، علوم انسانی و هنرهای زیبا، کم هزینه شناخته شده است. در واقع این کشور بهترین مکان برای تحصیل هنر می باشد.

دانشگاه های برتر برای دانشجویان بین المللی: دانشگاه بولونیا( University of Bologna )، دانشگاه روم لا ساپینزا( University of Rome La Sapienza )، دانشگاه پلی تکنیک میلان( Polytechnic University of Milan )، دانشگاه رم تور ورگاتا( University of Rome Tor Vergata ) و غیره

متوسط هزینه شهریه: 1000 یورو برای هر سال تحصیلی

  • فرانسه 

فرانسه برای دانشجویان محلی و بین المللی میزان شهریه پایینی دارد. پاریس پایتخت فرانسه برای 2 سال متوالی جز بهترین شهرهای دانشجویی QS شناخته شده است. سایر شهرهای فرانسه از مزیت داشتن هزینه کمتری برای زندگی نسبت به پاریس برخوردارند. میانگین شهریه 1000 دلار آمریکا می باشد. دانشگاه های فرانسه بسته های اقامتی متنوعی را با نرخ های مناسب به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

دانشگاه های برتر برای دانشجویان بین المللی: دانشگاه لیون، فرانسه( University in Lyon، France )، دانشگاه عالی نرمال لیون( Ecole Normale Supérieure de Lyon )، و دانشگاه ژان مولن لیون( Université Jean Moulin Lyon )

متوسط هزینه شهریه: 1000 دلار برای هر سال تحصیلی 

  • فنلاند 

فنلاند هیچ شهریه ای را برای دوره دکترا و لیسانس از دانشجویان محلی و بین المللی دریافت نمی کند. برخی از رشته های کارشناسی ارشد برای دانشجویان غیر- اتحادیه اروپا و غیر-منطقه اقتصادی اروپا دارای شهریه می باشد. گرچه منطقه شمالی اروپا به دلیل هزینه های بالای زندگی معروف است، اما هلسینکی یکی از ارزان ترین شهرهای این کشور محسوب می شود.

دانشگاه های برتر برای دانشجویان بین المللی فنلاند: دانشگاه آلتو( Aalto University ) و دانشگاه هلسینکی( University of Helsinki )

براساس وب سایت StudyinFinland،« بدون در نظر گرفتن سطح تحصیلات و ملیت دانشجویی، هیچ شهریه ای در مقاطع تحصیلات عالی فنلاند دریافت نمی شود، که این قانون از پاییز 2014 شروع شده است.» این بدان معنی است که تحصیلات در دانشگاه های فنلاند برای همه از جمله دانشجویان نیجریه رایگان می باشد.

  • اتریش

دانشگاه های دولتی در اتریش در هر ترم به طور متوسط شهریه ای در حدود 726.72 یورو به علاوه 17.50 یورو اضافی برای بیمه و هزینه اتحادیه دانشجویان اتریش دریافت می کنند.

شهروندان کشورهایی با کمترین پیشرفت در دانشگاه های دولتی اتریش آموزش رایگان دریافت می کنند و فقط در هر ترم 17.50 یورو پرداخت می کنند. هزینه زندگی در اتریش در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی در سطح مطلوبی قرار دارد. 

دانشگاه های برتر برای دانشجویان بین المللی در اتریش: دانشگاه وین( University of Vienna )، دانشگاه لئوپولد فرانسنس اینسبورگ( Leopold-Franzens-Universität Innsbruck )، و دانشگاه گراتس( University of Graz ) و غیره.

متوسط هزینه شهریه: 1000 دلار برای هر سال تحصیلی

  • نروژ 

دانشگاه های دولتی و کالج های دانشگاه نروژ تحصیلات رایگان را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. دانشجویان فقط در هر ترم 50 تا 100 دلار پرداخت می کنند. این آموزش رایگان برای دانشجویان بین المللی از برنامه کارشناسی تا کارشناسی ارشد و دکتری ادامه می یابد. رشته های دانشگاه های خصوصی دارای شهریه می باشند، با این حال آن ها نیز مقرون به صرفه هستند. اما هزینه های زندگی در نروژ بالاتر از سایر کشور های اروپایی می باشد.

دانشگاه های برتر برای دانشجویان بین المللی در نروژ: دانشگاه اسلو( University of Oslo )، دانشگاه بروگن( ( University of Bergen، دانشگاه علوم و فناوری نروژ( Norwegian University of Science ) و دانشگاه ترومس( Technology and University of Thrones ).

متوسط هزینه شهریه: رایگان. تحصیلات عمومی برای دانشجویان محلی و بین المللی در نروژ رایگان می باشد.

  • سوئد 

دانشجویان بین المللی از کشور های غیر-اتحادیه اروپا و غیر- منطقه اقتصادی اروپا و کشورهای اسکاندیناوی یا سوئیس در دانشگاه های سوئد شهریه پرداخت می کنند. با این حال بسیاری از دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی را بصورت جزئی و یا کامل به عنوان شهریه به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. اما رشته های های دکترا برای دانشجویان بین المللی رایگان می باشد. هزینه زندگی در سوئد نسبتاً بالا است.

دانشگاه های برتر سوئد برای دانشجویان بین المللی: دانشگاه لوند( Lund University )، دانشگاه اوپسالا( Uppsala University )، موسسه کارولینسکا( Karolinska Institute )، انستیتوی فناوری رویال( Royal Institute of Technology )و دانشکده اقتصاد استکهلم( Stockholm School of Economics )

متوسط هزینه شهریه: 80000 کرون ( 8،304.8 دلار ) برای هر سال تحصیلی

  • اوکراین

دانشگاه های اوکراین یکی از ارزانترین تحصیلات مهندسی و پزشکی را نسبت به سایر کشور های اروپایی ارائه می دهند. شرایط پذیرش ساده است زیرا تافل و آیلتس لازم ندارد و نیازی به پرینت گردش حساب نمی باشد و تمام پرداخت ها هنگام ورود انجام می شود. هزینه زندگی در اوکراین بسیار پایین است اما در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در سطح مطلوبی قرار دارد. در تعطیلات تابستانی فرصت های شغلی نیز وجود دارد. به دانشجویان شایسته ویزای دانشجویی داده می شود.

دانشگاه های برتر برای دانشجویان بین المللی در اوکراین: دانشگاه ملی پزشکی خارکوف( Kharkiv National Medical University )، آکادمی پزشکی دولتی دنیپروپتروفسک ( Dnipropetrovsk State Medical Academy )، آکادمی دندانپزشکی پزشکی اوکراین( Ukrainian Medical Stomatological Academy )، دانشگاه علوم پزشکی کریمه( Crimea State Medical University )، دانشگاه پزشکی ایالتی اودسا( Odessa State Medical University)

مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد با دو شعبه در شهرهای تهران و شیراز بهترین مشاوره ها و خدمات را در مورد ارزان ترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل و شرایط اخذ پذیرش را به شما افراد جویای علم و دانش و مهارت و تخصص ارائه می دهند. قطعا با تماس با مشاوران برترین موسسه حقوقی و مهاجرتی کشور در تصمیم خود برای ادامه تحصیل در کشورهای برتر جهان پابرجا خواهید ماند و این فرصت طلایی برای گشودن افق های روشن در کار و زندگی آینده را از دست نخواهید داد. با ما در تماس باشید و شرایط تحصیل رایگان در اروپا را نیز از دست ندهید.

سوالات متداول در مورد کم هزینه ترین کشور اروپایی برای تحصیل

1- کشورهای ارزان اروپایی برای تحصیل کدامند ؟

  • آلمان
  • بلژیک
  • مجارستان
  • ایتالیا
  • فرانسه
  • فنلاند
  • اتریش
  • نروژ
  • سوئد
  • اوکراین

2- هزینه و شرایط تحصیل دردانشگاه های دولتی کشور آلمان به چه صورت است ؟

دانشگاه های دولتی در بیشتر نواحی آلمان از دانشجویان محلی و بین المللی شهریه ای دریافت نمیکنند . اما شهریه به طور متوسط برابر با 1000 دلار امریکا می باشد .

3- د انشگاه های برتر آلمان برای تحصیل دانشجویان بین المللی کدامند ؟

  • دانشگاه های فنی برلین
  • دانشگاه های آزاد برلین
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه فنی مونیخ

4- شرایط تحصیل دربروکسل برای دانشجویان بین المللی چگونه است ؟

بروکسل پایتخت کشور بلژیک است و درواقع کل کشور بلژیک برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه می باشد . میانگین شهریه تحصیل سالانه 1000 دلار امریکا است .

5- هزینه زندگی در شهر بروکسل چگونه است ؟

هزینه زندگی در این کشور نسبتا پایین و کیفیت زندگی بالا میباشد .

6- دانشگاه های برتر کشور بلژیک کدامند؟

  • دانشگاه لون، بلژیک
  • دانشگاه وریج بروکسل
  • دانشگاه آزاد بروکسل

7- شرایط تحصیل در کشور مجارستان برای دانشجویان بین المللی چگونه است؟

دانشگاه های مجارستان میزان جزئی شهریه از دانشجویان بین المللی را دریافت میکنند . هزینه خوابگاه مقرون به صرفه است ، دانشگاه های مجارستان بورسیه تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه میدهند .

8- دانشگاه های برتر مجارستان برای دانشجویان بین المللی کدامند؟ و هزینه تحصیل به چه صورت است ؟

  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه کروینوس بوداپست
  • دانشگاه اوتوش لوراند

متوسط هزینه شهریه: 1000 یورو برای هر سال تحصیلی میباشد .

9- برای تحصیل رشته ی هنر کدام کشور بهتر و مقرون به صرفه تر است؟

کشور ایتالیا به دلیل ارائه بهترین آموزش و تحصیلات در رشته هایی از جمله : مد ، تاریخ ، علوم انسانی و هنرهای زیبا و کم هزینه بودن دانشگاه شناخته شده است .درواقع این کشور بهترین مکان برای تحصیل رشته ی هنر میباشد .

10- دانشگاه های برتر کشور ایتالیا برای تحصیل دانشجویان بین المللی کدامند ؟ هزینه تحصیل به چه صورت است ؟

  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه رم ساپینزا
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه روم تور ورگاتا

متوسط هزینه شهریه در این دانشگاه ها : 1000 یورو برای هرسال تحصیلی میباشد .

11- دانشگاه های برتر کشور فرانسه برای تحصیل دانشجویان بین المللی کدامند و شهریه تحصیل به چه صورت است ؟

  • دانشگاه لیون فرانسه
  • دانشگاه عالی نرمال لیون
  • دانشگاه ژان مولن لیون

متوسط هزینه شهریه : 1000 دلار برای هر سال تحصیلی میباشد .

12- دانشگاه های برتر برای دانشجویان بین المللی در کشور فنلاند کدامند ؟

دانشگاه آلتو و دانشگاه هلسینکی دانشگاه های برتر کشور فنلاند میباشند .

اسکرول به بالا