071-91009294  | 021-88724227  |

کاهش سطح مهاجرت و اقامت کانادا در پی همه گیری کرونا

کاهش سطح مهاجرت و اقامت کانادا در پی همه گیری کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شیوع ویروس کرونا که از ووهان چین در سال جاری شروع شد مشکلات بسیاری را برای کشور های مختلف به همراه داشته است. هر کشوری با چالش های بسیاری مواجه شده است. بسته شدن مرز ها، کاهش تعداد مهاجران، شرایط عبور و مرور و غیره هر کدام تاثیر بسیار زیادی برا شرایط خواهند داشت. همه گیری ویروس کرونا بیشتری خسارت را به بخش اقتصادی کشور ها وارد کرده است که این مسئله خود دلایل بسیاری در درون خود دارد. کانادا نیز یکی از کشور های تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا می باشد. در واقع مهاجرت به کانادا هم با مشکلاتی مواجه شده است. کاهش سطح مهاجرت و اقامت کانادا در پی همه گیری کرونا کاملا مشهود است.

کاهش سطح مهاجرت و اقامت کانادا در پی همه گیری کرونا

 

همه گیری ویروس کرونا اختلالات بسیاری را در کشور های مختلف به وجود آورده است. مهاجرت به کانادا با کاهش بسیار زیادی مواجه شده است. این مسئله به دلیل همه گیری ویروس کرونا اتفاق افتاده است. اطلاعات مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی جدید کانادا (IRCC) نشان می دهد که کانادا در سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی از ۱۵۰۲۵ مهاجر جدید استقبال کرده است.

این در مقایسه با ۳۵ هزار مهاجر کانادایی که در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی پذیرفته شده اند ، بسیار کم تر است. به طور کلی ، کانادا از ژانویه تا سپتامبر از حدود ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ مهاجر استقبال کرده است ، این بدان معنی است که در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی این تعداد به نسبت سال گذشته کاهش بسیاری یافته است. در نه ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی ، کانادا از ۲۶۴ هزار مهاجر و بیش از ۳۴۱ هزار مهاجر در سال گذشته پذیرایی کرده است.

قبل از همه گیری ویروس کرونا و بسته شدن مرز های کانادا به روی مسافران بین المللی در ماه مارس سال جاری مارکو مندیچینو وزیر مهاجرت کشور کانادا اظهار داشت که این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی از تعداد ۳۴۱ هزار مهاجر پذیرایی می کند. اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا این مسئله امکان پذیر نیست. 

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

دلایل کاهش سطح مهاجرت به کانادا

افراد به دلایل محتلفی از جمله تحصیل در کانادا اقدام به مهاجرت به این کشور می نمایند. کانادا به سه دلیل عمده قادر به دستیابی به این هدف نخواهد بود. اول از همه این که همه گیری ویروس کرونا شرایط مهاجرت به این کشور را مختل کرده است. اقدامات فاصله گذاری اجتماعی از توانایی به اتمام رساندن آزمون های رسمی زبان مانند IELTS یا CELPIP ، تا ارائه بیومتریک ، گرفتن ویزای کانادا از مقامات دولت کانادا تأثیر گذاشته است. ثانیا هزاران نفر از افرادی که برای اقامت دائم کانادا مانند روش اکسپرس اینتری اقدام کرده اند به دلایل زیادی پشت مرز ها مانده اند. این مسئله خود باعث شده تا تعداد مهاجران به کانادا کاهش یابد.

دلیل آخر این است که محدودیت های ورود به کانادا، باعث شده تا متقاضیان نتوانند مشغول به کار در کانادا شوند. در عین حال ، بیماری همه گیر موقتی است و کانادا دو هفته پیش تأیید کرد که همچنان به استقبال از سطح بالای مهاجرت می پردازد. مندیچینو اعلام کرد که کانادا برای جبران سقوط مهاجرت در سال جاری ، اهداف مهاجرتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

اسکرول به بالا