071-91009294  | 021-88724227  |

کاهش شهریه دانشگاه های استرالیا برای رشته های زیست محیطی

کاهش شهریه دانشگاه های استرالیا برای رشته های زیست محیطی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در استرالیا و مهاجرت تحصیلی به استرالیا همراه با هزینه های تحصیل و هزینه های مربوط به شهریه های تحصیلی می باشد. در واقع برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا لازم است تا قبل از هر چیزی برای دریافت پذیرش و سپس برای دریافت ویزای استرالیا اقدام نمود. در این راه اما لازم است تا هزینه هایی نیز پرداخت شود. در دوران شیوع کرونا دانشجویان با مشکلات پرداخت هزنیه های تحصیل و هزینه های شهریه خود مواجه شده اند. از این رو برخی دانشگاه ها اقدام به بهبود شرایط هزینه ای کرده اند. در این میان نیز اخباری مبنی بر کاهش شهریه دانشگاه های استرالیا برای رشته های زیست محیطی منتشر شده است.

کاهش شهریه دانشگاه های استرالیا برای رشته های زیست محیطی

در زمان شیوع ویروس کرونا و به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده، عموما دولت ها در صدد بازگشت هزینه ها و بهبود روند اقتصادی خود هستند. دانشگاه های استرالیا هم از این قضیه جدا نیستند. دانشگاه ها نیز با توجه به اصلاحات افزایش بودجه پیش می روند. اما یکی از تغییرات مثبتی که در این زمینه در دانشگاه های استرالیا رخ داده است، کاهش شهریه تحصیل در رشته های زیر شاخه زیست محیطی می باشد. این کاهش شهریه به مقدار ۲۹ درصدی برای رشته های زیست محیطی در دانشگاه های استرالیا اعمال شده است. این یکی از بزرگترین کاهش بودجه در هر دوره دانشگاهی است.

مطالعات زیست محیطی شامل علوم زیست شناختی و زمینی و همچنین مدیریت و برنامه ریزی است. فارغ التحصیلان به عنوان مسئولان سیاستگذاری دولت و مدیران در زمینه هایی از جمله منابع آب ، محیط زیست ، برنامه ریزی شهری و سازگاری با تغییرات اقلیمی کار می کنند. برای هر دانشجویی که مطالعات زیست محیطی انجام می دهد ، دانشگاه های استرالیا تقریباً ۱۰۰۰۰ دلار استرالیا سالیانه دریافت می کنند. هزینه زیاد این رشته باعث شده بود تا متقاضیان کم تری برای تحصیلات در این زیر شاخه ها اقدام نمایند و تجربه های یادگیری هم پایین تر بیاید. 

حمایت های دولتی از فارغ التحصیلان رشته های زیست محیطی استرالیا

دانشجویانی که در رشته های زیست محیطی در دانشگاه های استرالیا درس می خوانند علاوه بر کاهش شهریه ها با مزایای دیگری هم روبرو می شوند. بسته فارغ التحصیلان آماده شغل دولتی در این رشته از سال ۲۰۲۱ میلادی برای دانشجویان اعمال می شود. هزینه های تحصیلی نیز از حدود ۱۰۰۰۰ دلار یعنی ۹۶۹۸ دلار استرالیا به ۷۷۰۰ دلار کاهش می یابد. دولت استرالیا در این باره ابزار کرده است که ما از هر گونه کاهش هزینه تحصیل برای دانشجویان استقبال می کنیم.

در حال حاضر ، بودجه های دولتی مربوط به مطالعات زیست محیطی صرف امکانات تخصصی مانند آزمایشگاه های مجهز به فناوری های پیشرفته و مراکز میدانی می شود تا هم از آموزش و هم از تحقیقات پشتیبانی کند. در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در دوره های کارشناسی مطالعات زیست محیطی ثبت نام کرده اند. برخی منتقدان به کاهش این هزینه ها اظهار داشته اند که ممکن است این امر برای درآمد زایی دانشگاه ها ایجاد مشکل کند و حتی برخی دانشگاه ها این رشته را با ظرفیت کمتری ارائه دهند. 

اسکرول به بالا