071-91009294  | 021-88724227  |

همه چیز درباره کار دانشجویی در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی می باشد و به دلیل تحصیل رایگان و اعتبار مدرک دانشگاهی، همواره مورد توجه دانشجویان از سراسر دنیا بوده است. تحصیل در فرانسه مزایای بسیاری دارد که یکی از آن ها اجازه کار دانشجویی همزمان با تحصیل در این کشور می باشد. کار دانشجویی در فرانسه می تواند علاوه بر کسب درآمد، از جهات مختلفی برای دانشجویان مفید باشد که از جمله آن ها می توان به برقراری ارتباط با افراد در فرانسه، درک بهتر فرهنگ مردم این کشور و یاد گرفتن زبان فرانسوی با قرار گرفتن در محیط اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم در مورد کار دانشجویی در کشور فرانسه، شرایط کار حین تحصیل، ساعت کار دانشجویی و … توضیحاتی ارائه دهیم.

شرایط و قوانین کار دانشجویی در کشور فرانسه

دانشجویان در فرانسه این اجازه را دارند که همزمان با تحصیل در این کشور، به کار پاره وقت مشغول شوند. یکی از اصلی ترین شرایط کار حین تحصیل در فرانسه، تسلط به زبان فرانسوی می باشد. افراد برای این که بتوانند کار کنند ناگزیرند که این زبان را یاد بگیرند و یا حداقل بتوانند به صورتی ابتدایی به این زبان صحبت کنند.

دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی خود، این امکان را دارند که تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. دانشجویان در فرانسه می توانند هم در داخل دانشگاه و هم خارج از آن به صورت پاره وقت مشغول به کار دانشجویی شوند. برای این که ساعات کار با ساعات کلاسی دانشجویان تداخل نداشته باشد و برای حمایت از وضعیت تحصیلی آن ها، ساعات کاری طوری برنامه ریزی شده است که مشکلی برای دانشجویان پیش نیاید. تمام دانشجویان حتی دانشجویان سال اولی و یا دانشجویانی که در دوره های زبان ثبت نام کرده اند می توانند به انجام کار های دانشجویی مشغول شوند.

ویزاهای اخذ شده

مزایای کار دانشجویی در فرانسه

اگر چه تحصیل در فرانسه هزینه های پایینی دارد، اما گران بودن هزینه های زندگی در این کشور همواره برای علافمندان مهاحرت به فرانسه مسئله ای بوده که که باید چاره ای برای آن اندیشید. به خصوص اگر افراد بخواهند در شهر های برتری همچون پاریس، مون پلیه و … زندگی و تحصیل کنند.

  • داشتن کار دانشجویی در فرانسه که دانشجو به صورت پاره وقت به آن مشغول شود، می تواند کمک بزرگی در تامین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور محسوب شود.
  • علاوه بر این که افراد می توانند با انجام کار دانشجویی در این کشور از پس هزینه های زندگی بربیایند، می توانند از این طریق مهارت های زندگی در فرانسه را تقویت کنند.
  • همچنین دانشجویان می توانند با انجام کار دانشجویی برای اشتغال به کار پس از پایان تحصیلات، زمینه سازی کرده و تجربه کسب نمایند و همچنین مهارت های خود را تقویت کنند.
  • دانشجویان می توانند با کار دانشجویی در فرانسه، دایره ارتباطات خود را گسترش داده و دوستان و همکاران فرانسوی زبان پیدا کنند.
  • دانشجویان از طریق کار در فرانسه به صورت پاره وقت می توانند زبان فرانسوی را بهتر یاد بگیرند و مهارت زبان خود را تقویت کنند.
  • افراد با انجام کار حین تحصیل با فرهنگ مردم فرانسه بیشتر آشنا می شوند و راه و روش زندگی در فرانسه را راحت تر و سریع تر می آموزند.

کار کردن در حین تحصیل

در صورتی که می خواهید اقدام به تحصیل پزشکی در فرانسه نمایید می توانید با مراجعه به کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی میرداماد اطلاعات لازم در این خصوص را گسب نمایید.

کسب اجازه کار دانشجویی از طریق اداره کار فرانسه

دانشجویان برای انجام کار حین تحصیل در فرانسه، نیاز به اخذ اجازه کار از اداره کار این کشور دارند. متقاضی برای دریافت اجازه کار باید به صورت حضوری به دفتر DDTEFP  یا وزارت کار، اشتغال و آموزش حرفه ای مراجعه نموده و برای استخدام موقت کسب اجازه نماید. برای دریافت اجازه نامه کار موقت، دانشجویان نیاز به یک سری مدارک دارند که عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • پاسپورت
  • کارت دانشجویی و اجازه اقامت تحصیلی
  • پاکت تمبر شده به همراه نام و آدرس محل زندگی متقاضی
  • تائید وابسته بودن موسسه آموزشی به سیستم تامین اجتماعی فرانسه

افراد می توانند برای تامین هزینه های زندگی دانشجویی، بر روی کار حین تحصیل در فرانسه حساب کنند، اما لازم است که برای یک سال اول تحصیل در این کشور، هزینه های لازم را در حساب خود داشته باشند. این کار برای محکم کاری و آسوده بودن خیال متقاضی لازم است، چرا که ممکن است دانشجو نتواند به راحتی کار پیدا کند.

چگونگی دریافت اجازه کار دانشجویی در کشور فرانسه

همان طور که در قسمت های قبلی به آن اشاره شد، دانشجویان می توانند در دانشگاهی که درآن کار می کنند و یا در دانشگاه دیگری برای کار درخواست ارائه دهند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای اجازه کار دانشجویی در کشور فرانسه، نیاز به مجوز اقامت دانشجویی خواهند داشت. افراد برای دریافت اجازه کار حین تحصیل در فرانسه، باید یک سری مدارک را برای کارفرما ارسال کنند که این مدارک به شرح موارد زیر می باشند:

  • رزومه تحصیلی
  • کارت سلامت
  • اوراق کاری
  • فیش حقوقی قدیمی
  • ویزا
  • کپی گذرنامه

پس از دریافت اجازه کار، دانشجویان می توانن به صورت پاره وقت در فرانسه مشغول به کار شوند و طبق قانون دستمزد بگیرند.

ساعت کار دانشجویی در فرانسه به چه صورت است؟

طبق قوانین کار در فرانسه دانشجویانی که به کار پاره وقت مشغول هستند، 964 ساعت می توانند کار کنند که زمانی معادل با 60 درصد بیشترین ساعت مجاز برای کار می باشد. در واقع دانشجویان حق کار پاره وقت بیش از 964 ساعت در سال را ندارند. دانشجویانی که در دانشگاه های فرانسه مشغول به کار هستند، در بازه زمانی اول سپتامبر تا 30 ژوئن مجاز به حداکثر 670 ساعت کار پاره وقت می باشند. از طرفی در مدت زمان بین یکم ژوئیه تا 31 اوت می توانند حداکثر 300 ساعت به صورت تمام وقت کار کنند. لازم به ذکر است دانشجویانی که در دوره تحصیلی 6 ماهه تحصیل می کنند، مجوز 472 ساعت کار پاره وقت خواهند داشت.

معرفی انواع کار دانشجویی در فرانسه

دانشجویان برای انجام کار دانشجویی در فرانسه، می توانند انواع شغل های موجود را بررسی کنند و از آن ها مطلع شوند. دانشجویان می توانند به عنوان کار دانشجویی در محیط دانشگاه فعالیت کنند و به کمک به اساتید بپردازند. افراد می توانند به عنوان دستیار استاد در دانشگاه مشغول به کار شوند و به فعالیت هایی همچون تحقیق و پژوهش در دانشگاه بپردازند. همچنین دانشجویان می توانند در دفتر بازاریابی یا دفتر بین المللی و یا موقعیت های دیگر موجود در دانشگاه، درخواست کار دهند و مشغول شوند. فرصت های کار دانشجویی در صورت نیاز به نیرو به طور مستمر در تابلوی اعلانات دانشگاه درج شده و به صورت سالیانه ارائه می شوند.

دستیار آموزشی

به جز مشاغل موجود در دانشگاه برای کار دانشجویی در فرانسه، افراد می توانند در خارج از فضای دانشگاه نیز مشغول به کار شوند. انجام کار هایی از جمله:

  • نگهداری از کودکان و نوزادان در منزل
  • کار در مهد کودک های خصوصی
  • پرستاری از سالمندان در منزل
  • کار های ابتدایی کامپیوتری
  • بازاریابی
  • آموزش زبان فرانسوی به افرادی که کم تر از شما تسلط دارند.

می توانند به عنوان کار دانشجویی در فرانسه در نظر گرفته شود.

علاوه بر این دانشجویان می توانند در کافه های فرانسه به صورت پاره وقت کار کنند. پاریس پر از کافه های رنگارنگ و زیبا است و همواره نیاز به نیروی کار در کافه ها و رستوران ها وجود دارد. از این رو دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت در مغازه ها و بازار کار کنند. افراد می توانند برای پیدا کردن کار دانشجویی در این کشور از طریق آژانس های کاریابی و دوستان و آشنایان اقدام کنند. اگر چه ممکن است بعضی شغل ها در زمینه مرتبط با تحصیل دانشجویان نباشد، اما دانشجویان از این طریق مهارت های دیگری را در خود پرورش می دهند.

تغییر وضعیت دانشجویان برای کار تمام وقت در فرانسه

دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات در فرانسه، ویزای خود را از نوع تحصیلی به نوع کاری تبدیل کنند. در واقع در صورتی که دانشجو تمایل دارد پس از فارغ التحصیلی در فرانسه مشغول به کار شود، باید اقدام به تغییر وضعیت خود نماید. دانشجویانی که در رشته های پر طرفداری همچون تکنولوژی تحصیل می کنند باید بدانند که این رشته بازار کار مناسبی در فرانسه دارد و افراد می توانند به راحتی در این کشور کار پیدا کنند. در صورتی که دانشجویان کاری پیدا کنند که درآمدی حداقل بیش از 1.5 برابر حداقل دستمزد در فرانسه داشته باشد، می توانند از DDTEFP اجازه کار دریافت کنند. پس از آن افراد باید با کارفرمای خود و ریاست محلی تماس بگیرند تا وضعیت آن ها را از دانشجو به کارمند تغییر دهند و افراد بتوانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

چه روش هایی برای پیدا کردن کار دانشجویی در فرانسه وجود دارد؟

برای پیدا کردن کار دانشجویی در فرانسه، علاوه بر معرفی دوستان و آشنایان روش دیگری وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. دانشجویان متقاضی انجام کار دانشجویی در کشور فرانسه می توانند به سایت های کاریابی مراجعه کنند. اگر هنوز هم دانشجویان به زبان فرانسوی تسلط کامل ندارند، همچنان می توانند از فرصت های شغلی مناسبی بهره مند شوند. در ادامه به برخی از بهترین و معتبر ترین سایت های کاریابی در فرانسه می پردازیم که افراد می توانند با مراجعه آن ها، با توجه به نیاز های فردی و شرایطی که دارند، می توانند شغل مناسبی پیدا کنند. سایت هایی که در پایین ذکر شده اند، طرفداران زیادی دارند و دانشجویان با استفاده از این سایت های مطمئن می توانند مشاغل مناسب با کیفیت بالا را پیدا کنند و مشغول به کار شوند.

  • Hostess Agency
  • Erasmusu
  • Indeed
  • Studentjob
  • JobInParis
  • Jobaviz
  • Tironem

سایت های کاریابی

حقوق کار دانشجویی در فرانسه

در فرانسه دانشجویان هم مانند سایر افراد در جامعه، هنگام کار حداقل حقوق تعیین شده در قانون کار را به صورت تضمینی دریافت می کنند. حداقل حقوق در فرانسه ساعتی 10.25 یورو است که این مبلغ ناخالص می باشد و 20 درصد آن بابت سهم تامین اجتماعی کسر می گردد که بعد از کسر این مقدار، مبلغ 8.20 یورو باقی می ماند. یعنی دانشجویی که به طور متوسط 10 ساعت در هفته کار می کند مبلغی حدود 82 یورو در ماه درآمد خواهد داشت. دانشجویان در قانون کار حداقل ساعتی 9.76 یورو دریافت می کنند که پس از کسر مالیات، مبلغی حدود 7.61 یورو در ماه خواهد بود.

مبلغ حقوق کار دانشجویی در فرانسه، به توانایی های جسمی و اخلاق کاری افراد نیز بستگی دارد. در کارهای بازاریابی حقوق افراد به صورت درصدی محاسبه می شود. در کار های تحقیقاتی در داخل دانشگاه نیز میزان درآمد دانشجو در فرانسه به عواملی همچون بودجه تحقیقاتی دانشگاه و میزان کارایی که افراد در آن طرح دارند بستگی دارد. حقوق دریافتی در مشاغل تحقیقاتی حدود 500 یورو می باشد که از سایر کار های دانشجویی در فرانسه، به طور قابل توجهی بالا تر است.

تامین هزینه های تحصیل و زندگی با کار دانشجویی

دانشگاه های فرانسه هر ساله میزبان بسیاری از دانشجویان بین المللی از نقاط مختلف دنیا می باشد و سالانه 300 هزار نفر برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. این تعداد دانشجوی بین المللی قطعا به دنبال کار دانشجویی نیز خواهند رفت تا بتوانند از این طریق درآمدی کسب کنند. داشتن یک درآمد ماهانه در کشور پر هزینه ای همچون فرانسه یک مزیت به شمار می رود، اما لازم است بدانید که از طریق کار پاره وقت نمی توان تمام هزینه های زندگی را تامین کرد. در واقع درآمد دانشجو در فرانسه فقط بخشی از هزینه های زندگی در فرانسه را پوشش می دهد و افراد برای تامین تمام هزینه های خود باید بخشی تمکن مالی داشته باشند. دانشجویان باید توجه داشته باشند که هنگام ورود به فرانسه و تحصیل در این کشور، از تامین مخارج خود اطمینان لازم را کسب نمایند، که مبادا در فرانسه با مشکل مواجه شوند.

مشاوره برای تحصیل در فرانسه

کار دانشجویی در کشوری غیر از کشور خود، یک تجربه فوق العاده است و افراد می توانند بسیاری از چیز ها را در حین کار یاد بگیرند. با انجام کاره پاره وقت، دانشجویان می توانند بخشی از هزینه های خود را تامین کنند و در کل مزایای زیادی برای افراد به دنبال دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که، هدف دانشجویان از مهاجرت به فرانسه، تحصیل است و مشغول شدن به کار دانشجویی نباید مانع از هدف اصلی یعنی تحصیل در فرانسه شود. دانشجویان باید طوری برنامه ریزی کنند که که با انجام کار پاره وقت، لطمه ای به تحصیل آن ها وارد نشود و این دو معقوله در کنار هم مدیریت شده و اولویت اصلی برای دانشجو درس باشد.

اگر تمایل دارید به تحصیل در فرانسه بپردازید و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می توانید از خدمات مشاوره ما در مجموعه مهاجرتی میرداماد بهره مند شوید. متخصصان ما با برخورداری از سال ها تجربه در زمینه مهاجرت و تحصیل در فرانسه می توانند بهترین راهنمایی ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

سخن پایانی

انواع کار دانشجویی در فرانسه یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد و تامین بخشی از هزینه های زندگی در این کشور می باشند. دانشجویان در کار دانشجویی علاوه بر کسب درآمد می توانند با فرهنگ زندگی در این کشور بیشتر آشنا شوند و سریع تر به زندگی در فرانسه عادت کنند. همچنین با انجام کار پاره وقت، افراد می توانند زبان فرانسوی را یاد بگیرند و تمرین کنند. دانشجویان با هر سطح تحصیلاتی که دارند می توانند در این کشور کار پیدا کنند و در تامین هزینه های زندگی موفق تر عمل کنند. همه دانشجویان در فرانسه حق کار دارند و می توانند کسب درآمد کنند. دانشجویان باید به خاطر داشته باشند که صرف انجام کار پاره وقت در فرانسه، نمی تواند تمام هزینه های زندگی در این کشور را برای آن ها تامین کند و افراد باید حتما تمکن مالی لازم را برای گذران زندگی داشته باشند. اگر شما هم قصد تحصیل در فرانسه را دارید می توانید به متخصصان ما در مجموعه مهاجرتی میرداماد مراجعه کرده و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول درباره کار دانشجویی در فرانسه

دانشجویان می توانند حداکثر 964 ساعت در سال کار کنند.

یک دانشجو می تواند در فرانسه سالانه 7900 یورو درآمد کسب کند.

انواع کار دانشجویی در فرانسه شامل مشاغلی همچون دستیار آموزشی در دانشگاه، پرستاری از کودکان در مهد کودک، پرستاری از سالمندان در منزل، آموزش زبان فرانسه برای کسانی که کم تر از شما می دانند، انواع بازاریابی ها و … می شوند.

بله. یک سال پس از تحصیل، دانشجویان فرصت دارند تا به دنبال کار بگردند، در صورتی که افراد شغل مناسبی پیدا کنند می توانند ویزای تحصیلی را به کاری تبدیل نمایند.

بله. افراد می توانند در کشور فرانسه در دوره های زبان شرکت کرده و مدرک زبان فرانسوی بگیرند و سپس وارد دانشگاه های این کشور شوند.

اخبار های مرتبط

ویزای کاری موناکو

ویزای کاری موناکو

موناکو در دریای مدیترانه و در سواحل جنوبی فرانسه واقع شده است. کار در موناکو مانند سایر کشور های اروپا

مشاهده
ویزای کار فرانسه

ویزای کار فرانسه

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] اگرچه آژانس هایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند ویزای کار فرانسه را برای

مشاهده
قانون کار در فرانسه

قانون کار در فرانسه

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] جهت آشنایی با قانون کار در فرانسه باید بدانید که قوانین در رابطه با کار با قوانین

مشاهده
شرایط کار در فرانسه

شرایط کار در فرانسه

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] هنگامی که شخصی شرایط کار در فرانسه را پذیرفته و اسم او در سیستم بهداشت و درمان این

مشاهده
بازار کار در فرانسه

بازار کار در فرانسه

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″] کشور فرانسه به بررسی مناطقی که دارای قدرت و یا ضعف نسبی می باشند نیز می پردازد

مشاهده

اسکرول به بالا