071-91009294  | 021-88724227  |

کار دندانپزشکی در عمان

کار دندانپزشکی در عمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دندانپزشکان معمولا پس از اتمام دوره کارشناسی، از طریق چهار سال تحصیل در رشته دندانپزشکی تخصص خود را می گیرند. دندانپزشکان به دنبال اعتبار بیشتری در زمینه های تخصصی هستند که اغلب سال های تحصیل را دربر می گیرند. پس از تکمیل برنامه، آن ها یک درجه DDS یا DMD دریافت خواهند کرد که به آن ها اجازه می دهد کار دندانپزشکی در عمان را داشته باشند.

قوانین کار دندانپزشکی در عمان

بعد از تحصیل در عمان پزشکان عمومی و دندانپزشکان به دنبال کار در این کشور نیاز به حداقل سه سال تجربه، بر اساس قوانین وزارت بهداشت دارد. طبق فرمان وزیر بهداشت، پزشکان و دندانپزشکان مراقبت های خصوصی از این به بعد برای کسب مجوز برای کار به حداقل سه سال تجربه نیاز دارند. احمد بن محمد السعیدی، وزیر بهداشت اعلام کرد: ” با این حال ، افرادی که از کالج های عمان فارغ التحصیل می شوند از این قانون معاف هستند.” مقامات وزارت بهداشت می گویند که این تغییرات یک گام مهم در جهت بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی و تشویق بیشتر عمانی ها برای کار در بخش بهداشت و درمان است.

مراقبت های بهداشتی در عمان
مراقبت های بهداشتی در عمان

مراقبت های بهداشتی در عمان

یک مقام ارشد وزارت بهداشت گفت: “امید ما این است که این به روز رسانی ها برای پر کردن شکاف در بخش مراقبت های بهداشتی کمک کند.” خدمات بهداشتی در عمان در سال های گذشته به شدت پیشرفت کرده است. در اوایل 1970، تنها دو بیمارستان با 12 تخت و 10 کلینیک وجود داشت و تا سال 2013، وزارت بهداشت بیش از 50 بیمارستان را تاسیس و اداره می کند.

چشم انداز 2050 سلامت عمان ایجاد 10،000 مراکز بهداشتی برای برآوردن تقاضای روز افزون جمعیت رو به رشد و گسترش شهرنشینی است. یک مقام ارشد بهداشت گفته است:” انتظار می رود جمعیت عمان تا سال 2050 دو برابر شود و این به نوبه خود باعث دو برابر شدن خدمات بهداشتی می شود.”

تخصص های دندانپزشکی در عمان

آمار وزارت بهداشت نشان می دهد که تعداد پزشکان که وزارت بهداشت در سال 2015 نیاز دارد، 4،464 نفر است اما عمان می تواند تنها 1176 پزشک داشته باشد. وزارتخانه باید با جذب پزشکان خارج از کشور کمبود را پوشش دهد. یکی از مقامات ارشد بهداشت و درمان گفت: ” ما باید مطمئن شویم که این پزشکان در برخورد با بیماران با تجربه هستند.”

تحصیل دندانپزشکی در عمان یک رشته پزشکی می باشد که مربوط به سلامت و درمان دندان ها و دهان است. دندانپزشکان می توانند پزشکان عمومی یا متخصصین باشند تخصص ها عبارتند از: بهداشت دهان و دندان، اندودنتیکس، پاتولوژی دهان و فک و صورت، رادیولوژی دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و ارتوپدی دندانی، دندانپزشکی کودکان، پریودنتولوژی و پروتزهای دندانی. دندانپزشکان از مشکلات دهان، دندان ها یا لثه جلوگیری می کنند و در تشخیص و درمان بیماری ها کمک می کنند.

شرایط کار دندانپزشکی در عمان

دندانپزشکی، یک رشته پزشکی است که مربوط به سلامت و درمان دندان و دهان است. دندانپزشکان می توانند پزشکان عمومی یا متخصصین باشند . تخصص ها در این رشته عبارتند از:

  • بهداشت دهان و دندان
  • اندودنتیکس
  • پاتولوژی دهان و فک و صورت
  • رادیولوژی دهان و فک و صورت
  • جراحی دهان و فک و صورت
  • ارتودنسی و ارتوپدی دندان
  • دندانپزشکی کودکان
  • پریودنتولوژی و پروتزهای دندانی.

دندانپزشکان معمولا پس از 4 سال تحصیل دوره کارشناسی را در رشته دندانپزشکی طی خواهند کرد و پس از آن به دنبال کسب اعتبار و تجربه بیشتر خواهند بود. پس از تکمیل برنامه تحصیلی، دندانپزشکان DDS یا DMD را دریافت خواهند کرد که به آنها اجازه شروع فعالیت را می دهد. در کشور عمان دندانپزشکان اجازه درمان مشکلات دهان را ندارند، آنها تنها می توانند بیماری هایی از قبیل (م بیماری لثه)، آسیب یا ناهنجاری هایی که در دندان رخ می دهد را درمان کنند.

اکثر دندانپزشکان خود اشتغال هستند، و به دنبال ارتقاء شیوه های خود هستند و به صورت تمام وقت کار می کنند. بنابراین در چنین شرایط نیاز به سرمایه گذاری می باشد. در کشور عمان اشتغال دندانپزشکان همراه با بیمه درمانی و سایر مزایا می باشد. وظایف دندانپزشکان در کشور عمان یا هر کشور دیگری به شرح زیر می باشد:

  • مدیریت بیهوشی برای درد نکشیدن بیمار در طول مرحله درمان
  • تشخیص و درمان بیماری، آسیب دیدگی ها، و بد شکل شدن دندان ها و ارائه خدمات مرتبط.
  • مشاوره و توصیه به بیماران در مورد مراقبت های پیشگیرانه دندان، علل و درمان مشکلات دندان ها، و ارائه خدمات مشاوره بهداشت دندان ها.
  • بررسی دندان ها، لثه و بافت های مرتبط. استفاده از ابزار دندان پزشکی، اشعه ایکس و دیگر تجهیزات برای تشخیص دقیق تر.

علاوه بر موارد ذکر شده دندانپزشکان می توانند با استفاده از روش های نوین طرح لبخند را به بیماران خود ارائه دهند و از تخصص خود در زیبایی دندان ها مانند سفید کردن دندان، لمینت و ایمپلنت نیز استفاده نمایند.

حقوق و درآمد کار دندانپزشکی در عمان

هر شخصی که به عنوان دندانپزشک در این کشور فعالیت دارد، معمولا حدود 925 ریال عمان در ماه درآمد دارد. این میانگین ماهیانه حقوق شامل هزینه های مسکن، حمل و نقل، و بقیه مزایا نیز می شود. حقوق دندانپزشکان ممکن است بر مبنای تجربه کاری، مهارت، جنسیت، یا موقعیت مکانی متفاوت باشد.

حقوق دندانپزشکان در کشور عمان بین 600 ریال عمان ( حداقل حقوق) تا1.100 ریال عمان (حداکثر) در ماه متفاوت است. متوسط حقوق 1.000 ریال عمان در ماه است، که این بدین معنا است که حدود (50%) از افرادی که به عنوان دندانپزشک مشغول به کار هستند، کمتر از 1.000 ریال عمان در ماه بدست می آورند، در حالی که نیمی دیگر 1.000 ریال عمان در ماه درآمد دارند. با توجه به متوسط درآمد در کشور عمان، دو مقدار مشابه وجود دارد: درصدهای 25 و 75. با قرائت میانگین حقوق در می یابیم که، 25% از افرادی که به عنوان دندانپزشک فعالیت دارند، کمتر از 800 ریال درآمد دارند، در حالی که 75% از دندانپزشکان این کشور بیش از 800 ریال است.

تفاوت میانگین حقوق و متوسط حقوق چیست؟ هر دو این موارد شاخص هستند. اگر درآمد شما بیش از میانگین و متوسط باشد، فعالیت و درآمد شما خوب است.اگر حقوق شما کمتر از این دو شاخص باشد، بایستی در عملکرد خود بهبود ایجاد کنید. اگر حقوق شما عددی بین این دو شاخص باشد، بایستی در مواردی خاص بهبود را ایجاد کنید. سطح تجربه مهم ترین عامل تعیین کننده حقوق شما است. به طور طبیعی، هر چه تجربه بیشتر باشد دستمزد شما بالاتر است. دندانپزشک با تجربه کمتر از دو سال، تقریبا 660 ریال در هر ماه را بدست می آورد. در حالی که انتظار می رود پزشکی که سطح تجربه بین دو تا پنج سال دارد، 720 ریال در ماه حقوق دریافتی داشته باشد یعنی 9٪ بیشتر از افرادی که تجربه کمتر از دو سال دارند. همینطور که به جلو حرکت کنیم، سطح تجربه بین پنج تا ده سال حقوق 780 ریال در ماه را به همراه دارد،یعنی 8٪ بیشتر از یک دندانپزشک با تجربه دو تا پنج سال.

شرایط تایید مدرک دندانپزشکی برای خارجی ها جهت کار در عمان

معمولا، متقاضی ایده ال بایستی دوره CCT ( گواهی تکمیل آموزش ) یا معادل آن در حوزه تخصص خود را گذرانده باشد. مدارک معادل که در بقیه کشورها اعتبار دارند، عبارتند از:

  • ثبت نام در تیم امریکایی/ کانادایی
  • آلمانی
  • DES فرانسه
  • بورس های استرالیا یا نیوزلند
  • در موارد خاص، معادل مدرک دریافت شده از شبه قاره هند نیز مورد پذیرش است.
  • بعلاوه، متقاضی باید حداقل 3 سال سابقه کاری در فیلد دندانپزشکی داشته باشد( افرادی که از دانشگاههای کشور عمان فارغ التحصیل شده اند از این قانون مستثناء هستند).

با در نظر داشتن تغییرات، در صورت نداشتن 3 سابقه کار توسط متقاضی ( دکتر دندانپزشک خارجی )، بیمارستان های خصوصی نمی توانند برای ویزای فرد متقاضی اقدام کنند. ضمنا وزارت بهداشت به پزشک حق ادامه فعالیت را نمی دهد. متعاقبا، متقاضیانی که در پست های مشاوره قرار دارند که پیش زمینه آن CCT است، نیاز به بورسیه از دانشکده Royal در زمینه تخصص خود و داشتن حداقل 10 سال سابقه تحصیل دارند.

برخی از مراکز جذب نیرو، افراد با دانش صحبت کردن به زبان عربی را در اولویت قرار می دهند، در حالی که برخی دیگر اولویت را به افراد با تجربه و مسلط به زبان انگلیسی اختصاص می دهند. آمار وزارت بهداشت نشان می دهد که برآورد تعداد پزشکان مورد نیاز توسط وزارت بهداشت در سال 2015 به 4،464 می رسد، اما کشور عمان تنها می تواند 1176 پزشک را تامین کند. بنابراین وزارت بهداشت به تامین نیرو متخصص خارج از کشور اقدام می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های گفته شده بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول در مورد کار دندانپزشکی در عمان

1- شرایط دندانپزشکان پس از اتمام دوره ی کارشناسی در عمان چگونه است؟

آنها از طریق چهارسال تحصیل در رشته دندانپزشکی تخصص خود را می گیرند . دندانپزشکان به دنبال اعتبار بیشتری در زمینه های تخصصی هستند که اغلب سال های تحصیل را در بر میگیرند . پس از پایان تحصیل ، آنها یک درجه DDSیا DMD دریافت خواهند کرد که به آنها اجازه میدهد کار دندانپزشکی در عمان را داشته باشند .

2- قوانین کار دندانپزشکی در عمان چگونه است؟

طبق فرمان وزیر بهداشت ، پزشکان و دندانپزشکان مراقبت های خصوصی از این به بعد برای کسب مجوز برای کار حداقل به سه سال تجربه کاری نیاز دارند.

3- چه افرادی از قانون تجربه ی کار در رشته ی دندانپزشکی کشور عمان معاف هستند؟

افرادی که از کالج های عمان فارغ التحصیل شوند از این قانون معاف هستند .

4- مراقبت های بهداشتی در کشور عمان به چه صورت است؟

خدمات بهد اشتی در عمان در سالهای گذشته به شدت پیشرفت کرده است .چشم انداز 2050 سلامت عمان ایجاد 10.000 مراکز بهداشتی برای برآوردن تقاضای روز افزون جمعیت رو به رشد و گسترش شهرنشینی است ، انتظار میرود جمعیت عمان تا سال2050 دوبرابر شود و این به نوبه خود باعث دوبرابر شدن خدمات بهداشتی می شود .

5- آیا کشور عمان با کمبود پزشک( نیروی کار ماهر) مواجه است؟

بله – آمار وزارت بهداشت نشان میدهد که تعداد پزشکان که وزارت بهداشت در سال 2015 نیاز دارد ، 4.464 نفر است اما عمان تنها 1176 پزشک دارد . آنها به نیروی کار ماهر و با سابقه نیاز دارند .

6- تخصص های دندانپزشکی در کشور عمان چه مواردی هستند؟

تخصص ها عبارتند از : بهداشت دهان و دندان ،اندودنتیکس ، پاتولوژی دهان و فک و صورت ، ارتودنسی و ارتوپدی دندانی ، دندانپزشکی کودکان ، پریودنتولوژی و پروتزهای دندانی ، دندانپزشکان از مشکلات دهان ، دندان ها یا لثه جلوگیری می کنند و در تشخیص و درمان بیماری ها کمک میکنند .

7- مدت زمان تحصیل دندانپزشکان در کشور عمان چند سال است؟

دندانپزشکان معمولا 4 سال تحصیل دوره کارشناسی را در رشته دندانپزشکی طی خواهند کرد و پس از آن به دنبال کسب اعتبار و تجربه بیشتر خواهند بود .پس از پایان دوره دندانپزشکان DDSیاDMD را دریافت خواهند کرد . که به آنها اجازه شروع فعالیت را میدهد .

8- کار به عنوان دندانپزشک در کشور عمان چگونه خواهد بود ؟

در کشور عمان دندانپزشکان اجازه درمان مشکلات دهان را ندارند ، آنها تنها میتوانند بیماری هایی از قبیل( بیماری لثه) آسیب یا ناهنجاری هایی که در دندان رخ میدهد را درمان کنند .

9- وظایف دندانپزشکان در عمان یا در هرکشور دیگری چگونه است؟

  •  مدیریت بیهوشی برای درد نکشیدن بیمار در
  • طول دوره درمان
  •  تشخیص و درمان بیماری ، آسیب دیدگی ها ، و بد شکل شدن دندان ها و ارائه خدمات مرتبط .
  •  مشاوره و توصیه به بیماران در مورد مراقبت های پیشگیرانه دندان ، علل و درمان مشکلات دندان ها ، و ارائه خدمات مشاوره بهداشت دندانها .
  •  بررسی دندانها ، لثه و بافت های مرتبط ، استفاده از ابزار دندان پزشکی ، اشعه ایکس و دیگر تجهیزات برای تشخیص دقیق تر

10- حقوق و دستمزد دندانپزشک در کشور عمان چونه است؟

هرشخصی که به عنوان دندانپزشک در این کشور فعالیت دارد ، معمولا حدود 925 ریال عمان در ماه در آمد دارد. حقوق دندانپزشکان برمبنای تجربه کاری ، مهارت ، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت میباشد. حداقل حقوق دندانپزشکان در عمان 600 ریال و حداکثر حقوق 1.100 ریال میباشد .

11- در صورت نداشتن سابقه کار دندانپزشکی در میتوانم ویزای کاری کشور عمان را دریافت کنم ؟

خیر- بیمارستان های خصوصی نمیتوانند برای ویزای فرد متقاضی اقدام کنند. ضمنا وزارت بهداشت به دندانپزشک حق ادامه فعالیت را نمیدهد.

اسکرول به بالا