071-91009294  | 021-88724227  |

قوانین کار در امارات در دوران کرونا

قوانین کار در امارات در دوران کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شیوع ویروس کرونا این روز ها به سر خط خبر های جهان تبدیل شده است و بر مولفه های بسیار زیادی تاثیر داشته است. در این میان بخش اقتصادی و کاری در کشور های مختلف بیش از همه تحت تاثیر شرایط قرار گرفته است. بسیاری از افراد از کار برکنار شده اند یا با سختی های زیادی مواجه شده اند. عده زیادی هم در روند مهاجرت کاری به خارج از کشور با مشکل مواجه شده اند. به طور مثال مهاجرت کاری به آمریکا و کار در آمریکا به دلیل تصمیمات پرزیدنت ترامپ با مشکلاتی مواجه شده است. اما امارات متحده عربی هم مانند هز کشور دیگری شرایط خاصی را دارد. در ادامه به اخبار دقیق قوانین کار در امارات در دوران کرونا می پردازیم.

قوانین کار در امارات در دوران کرونا

همان طور که می دانید کار در هر کشوری نیاز به قوانین خاصی دارد و حتی باید اجازه کار هم صادر شود. سوالی که پیش می آید این است که آیا در دوران کروتا با لغو اجازه کار، امکان کار قانونی در امارات وجود دارد یا خیر؟! با توجه به این که کار غیر قانونی می تواند شرایط سختی را داشته باشد در ادامه قوانین مهمی را در ارتباط با دوران کرونا و کار می گوییم. ما فرض می کنیم که شما در یک شرکت اصلی در دبی استخدام شده باشید. در ادامه فرض می کنیم که تمام حق و حقوق قانوین شما پرداخت شده و توسط کارفرمای خود حمایت مالی شده اید.

اما در ادامه کارفرمای شما به دلایلی مانند ویروس کرونا، ویزای اقامت امارات شما را لغو کرده است. در این حالت شرایط خاصی به وجود می آید. به طور مثال ممکن است فرد با گذراندن یک دوره اخطاری که در قرارداد کاری وی ثبت شده است، در وزارت منابع انسانی امارات شرایط خاصی را داشته باشد. اما موارد دیگری هم در این زمینه ممکن است رخ دهد.

بررسی قوانین کاری امارات در دوران کرونا

در مورد قرارداد های مدت دار (محدود) (تصویب شده توسط وزارت برای مدت بیش از دو سال) ، اگر هر یک از طرفین (کارفرما یا کارمند) به طور یک جانبه برای فسخ قرارداد اقدام کند ، رابطه کاری فسخ می شود. اما نکته مهم این است که طرف فسخ کننده هرگونه عواقب قانونی فسخ زودرس را به همراه دارد. در مورد قراردادهای نامحدود (محدود تا مدتی) ، اگر یك طرف در هر زمان اقدام به فسخ قرارداد كند منوط به اطلاع دادن به طرف دیگر و ادامه احترام به تعهدات قراردادی مدت زمان اخطار مشکلی نخواهد بود.

البته مدت زمان اخطار نمی تواند کم تر از یک ماه و بیشتر از سه ماه هم باشد. براساس ماده فوق الذکر قانون ، یک قرارداد کار برای مدت محدود ممکن است دارای یک دوره اخطار ذکر شده در آن نباشد. از این رو طرفین باید با هم توافق کنند. دقت داشته باشید که در این میان ممکن است حتی جریمه های مالی هم وجود داشته باشد. در دوران کرونا نیز قوانین به همین نحو پیش می روند و بر حمایت های همه جانبه از طرفین قرار داد نظارت دارند. 

اسکرول به بالا