071-91009294  | 021-88724227  |

کار در اروپا| بررسی شرایط مهاجرت کاری به اروپا از طریق اخذ پیشنهاد شغلی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت به کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری و تورم، امنیت شغلی زیاد، سطح رفاه بالا، دستمزد عالی، بازار کار فعال و امکان اخذ اقامت دائم این روزها مورد توجه بسیاری از ایرانیان و سایر مهاجران خارجی قرار گرفته است. اغلب این افراد به دنبال پاسخ سوالاتی در زمینه شرایط مهاجرت کاری به اروپا مبنی بر اینکه چگونه در اروپا کار پیدا کنیم؟ نرخ بیکاری در اروپا چقدر است؟ بهترین کشور اروپایی برای کار و زندگی کدام است؟ نحوه استخدام در کشورهای اروپایی هستند؟ که ما در این مقاله به آنها پاسخ مناسبی خواهیم داد. اگر پس از مطالعه کامل این مقاله همچنان سوالاتی در زمینه کار در اروپا داشتید می‌توانید با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید و خدمات مشاوره تلفنی رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

کار در اروپا و بهترین کشور برای مهاجرت کاری و هزینه‌ها

کشورهای عضو اتحادیه اروپا

 مهاجران این کشورها می‌توانند بدون ویزا مهاجرت کنند و بدون مجوز نیز کسب و کار جدید در اروپا راه‌اندازی کنند. قوانین و شرایط کار در کشورهای اروپایی با یکدیگر متفاوت هستند. پس برای پیدا کردن کار و مهاجرت به اروپا از طریق کار در ابتدا باید بهترین کشور اروپایی برای زندگی و کار را پیدا و انتخاب کنید و شرایط خود را با شرایط مهاجرت کاری آن کشور تطبیق دهید.

در این بین شرایط کار در اروپا برای ایرانیان به دلیل بهره‌مندی از امنیت شغلی، حقوق و درآمد مناسب، تنوع کشورها و مقاصد مهاجرتی، نیازهای شغلی مختلف و امکان دریافت اقامت دائم بسیار مهیا است. البته هزینه‌های زندگی در برخی از کشورهای اروپایی نسبت به ایران بسیار بالاتر است که بستگی به سبک زندگی و مخارج افراد دارد.

ویزاهای اخذ شده

شرایط کار در اروپا

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا در هنگام یافتن شغل نسبت به اروپاییان با قوانین سختگیرانه‌ای در زمینه مهاجرت کاری اروپا روبرو هستند. به طوری که این مهاجران برای اخذ ویزای کار اروپا و دریافت مجوز کار از اتحادیه و حوزه شنگن نیاز به دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اروپایی دارند. بر این اساس از شرایط کار در اروپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط کار در اروپا
شغلشغل مناسب با رشته تحصیلی
داشتن سابقه‌کاری مرتبط با رشته تحصیلییک تا سه سال
مدرک تحصیلیلیسانس، فوق لیسانس، دکترا
کشور مقصدبستگی به نیاز کاری کشور مقصد دارد
نوع ویزاویزای کاری، ویزای تحصیلی و غیره
داشتن پیشنهاد شغلیضرورت داشتن جاب آفر
سن مناسبزیر 35 سال
مدرک زبانداشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره خوب

قوانین کار در اروپا و ساعت کار

از آنجایی که 27 کشور عضو اتحادیه اروپا نیستند، به همین دلیل قوانین و شرایط کار در بسیاری از کشورهای اروپایی با یکدیگر متفاوت زیادی دارند. اما به طور کلی از قوانین کار و ساعت کار در این قاره پهناور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قوانین کار در اروپا و ساعت کار
ساعات کاری استاندارد در روز8  ساعت
ساعت کاری استاندارد در هفته37  تا 40 ساعت
حداکثر ساعات کاری در هفته48  ساعت
میزان مرخصی‌ها4  هفته در سال با حقوق
روزهای کاریدوشنبه تا جمعه
روزهای تعطیل هفتهشنبه و یکشنبه

نحوه اخذ ویزای کاری اروپا با مدارک لازم

کار در اروپا از طریق مهاجرت تابع قوانین خاص کشور مقصد است. کار در کشورهای اروپایی متناسب با شرایط داخلی آنها از جمله کمبود نیروی کار تخصصی در زمینه‌های مورد نیاز تعریف می‌شود و براساس آن ویزاهای کاری را به شهروندان سایر کشورها ارائه می‌دهند.

ویزای کار اروپا بدون مدرک زبان

با توجه به اینکه داشتن زبان مشترک برای ارتباط‌گیری یک ضرورت محسوب می‌شود، شانس دریافت ویزای کار اروپا بدون مدرک زبان بسیار پایین است. در صورتی که متقاضی دریافت اقامت کاری اروپا بدون مدرک زبان هستید باید شرایط کشورها را در سایت کاریابی اروپا مورد بررسی قرار دهید تا شاید مواردی را برای اخذ ویزای کار اروپا پیدا کنید.

کار در اروپا با مدرک فنی حرفه ای

مهاجرت کاری اروپا با مدرک فنی و حرفه ایی

 بنابراین برای پیدا کردن کار در اروپا با مدرک فنی‌ حرفه‌‌ای باید کشوری را پیدا کنید که مدارک فنی ‌حرفه‌ای ایران را قبول داشته باشد و همچنین به نیروهای فنی و متخصص در زمینه‌های مختلف اعلام نیاز کرده باشد. مهم‌ترین مزیت اعزام نیروی کار به اروپا با شرایط حرفه‌ای مانند تحصیلات دانشگاهی و پیشنهاد کاری و قرارداد کاری مناسب بهره‌مندی از امتیاز بلوکارت اتحادیه اروپا است. در این راستا نیروی‌های واجد شرایط خارج از اتحادیه اروپا، حق زندگی و کار در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دریافت خواهد کرد.

مراحل اخذ ویزای کاری اروپا

از مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای کاری اروپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دریافت وقت سفارت
  2. نگارش رزومه
  3. نگارش انگیزه نامه
  4. پیدا کردن کار در سایت‌های کاریابی
  5. ارسال رزومه به شرکت‌های آگهی دهنده
  6. انجام مصاحبه اسکایپی با شرکت‌هایی که به درخواست شما پاسخ مثبت داده‌اند
  7. دریافت قرارداد کاری
  8. ترجمه و آماده‌سازی مدارک لازم برای ارائه در روز مصاحبه
  9. دریافت وقت سفارت VIP
  10. انجام مصاحبه در سفارت

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کاری در اروپا

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت اروپا از طریق کار بستگی به شرایط داخلی کشور مقصد دارد. اما به طور کلی متقاضیان برای اخذ ویزای کار اروپا باید مدارک زیر را ارائه دهند.

  • ارائه فرم درخواست کار در اروپا
  • ارائه دو قطعه عکس
  • ارائه پاسپورت معتبر و ترجمه آن
  • ارائه نشانی محل سکونت در کشور مقصد
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • ارائه قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی از کارفرما (در صورت وجود)
  • ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات به همراه ترجمه مورد تایید وزارت خارجه، دادگستری و سفارت
  • ارائه مدرک زبان با نمره خوب
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه ترجمه سوابق کاری به همراه بیمه تامین اجتماعی
  • ارائه رزومه کامل با فرمت قابل قبول سفارت

کار در اروپا| نرخ بیکاری در اروپا چقدر است؟

اغلب کشورهای اروپایی به دلیل رشد پایین جمعیت و گسترش سالمندی و نداشتن نیروی کار فعال با بحران نیروی کار متخصص رو به رو هستند. به همین دلیل برای تامین نیروهای کاری مورد نیاز خود برای رسیدن به توسعه و پیشرفت قوانین مهاجرتی خود را تسهیل کردند تا مهاجران کشورهای دیگر را بپذیرند. در این بین هر چه مهارت بیشتری داشته باشید امکان کاریابی در کشورهای اروپایی افزایش خواهد یافت. همچنین در این رابطه داشتن سن کمتر نیز یک شانس بزرگ محسوب می‌شود. همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا نرخ بیکاری در اروپا سیر نزولی بگیرد و در حال حاضر به طور میانگین نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی زیر 7 درصد است. وضعیت بیکاری در اروپا موقعیت را برای اخذ ویزای کاری و شرایط کار در اروپا برای مهاجران تسهیل کرده است.

چگونه جاب آفر اروپا را بگیرم؟

جاب آفر (Job Offer) در واقع همان پیشنهاد شغلی است که از طریق یک کارفرما در یکی از کشورهای اروپایی به متقاضیان کار داده می‌شود. برای کار در برخی از کشورهای اروپایی ارائه جاب آفر یک ضرورت است و بدون آن امکان اخذ ویزا کاری امکان‌پذیر نیست. در این راستا برای  گرفتن پیشنهاد شغلی خارجی از کارفرمایان کشورهای اروپایی باید رزوه قوی، مهارت شغلی بالا و سطح دانش زبان قابل قبولی داشته باشید. پس برای گرفتن جاب آفر اروپا به معتبرترین سایت کاریابی در اروپا سری بزنید و با شرکت‌ها و موسسات اروپایی ارتباط بگیرید.

برترین کشورهای اروپایی برای کار در اروپا

برای انتخاب بهترین کشور اروپایی برای کار در اروپا باید معیارهای مختلفی مدنظر قرار داد که بسیاری آنها بستگی به شرایط مهاجران دارد. بنابراین برای انتخاب یک کشور مقصد باید شرایط آن را از نظر نرخ بیکاری، هزینه زندگی، میانگین حقوق و درآمد ماهیانه، شرایط اخذ اقامت دائم و پاسپورت، میزان نژاد پرستی و مهاجر پذیری و موارد دیگر را مد نظر قرار دهید. با توجه به این شاخص‌ها از برترین کشور اروپایی برای کار و زندگی ایرانیان می‌توان به اتریش، آلمان، انگلستان، دانمارک، فنلاند، سوئد، هلند و غیره اشاره کرد. در جدول زیر بهترین کشور اروپایی از نظر میانگین درآمد ماهیانه را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

رتبهکشورحداقل درآمد ماهانه (با کسر مالیات)میانگین درآمد ماهانه (با کسر مالیات)
1سوئیس2800  یورو4800  یورو
2لوکزامبورگ2100  یورو3800  یورو
3دانمارک1950  یورو3600  یورو
4ایرلند1800  یورو3000  یورو
5سوئد1700  یورو3000  یورو
6فنلاند1550  یورو2900  یورو
7هلند1550  یورو3050  یورو
8فرانسه1400  یورو2750  یورو
9بلژیک1350  یورو2700  یورو
10آلمان1300  یورو2800  یورو

کار در کشورهای اروپای غربی چگونه است؟

با توجه به فاکتورهای متعددی که برای انتخاب بهترین کشور برای اقامت کاری در اروپا بیان شد، بسیاری از کشورهای اروپای غربی برای اخذ ویزای کار اروپا و انتخاب شغل مناسب هستند. در این بین کشورهای اروپای شرقی به دلیل نرخ بیکاری بسیار بالا، فرصت‌های شغلی کمتری برای متقاضیان ویزای کار در اروپا دارند و بسیاری از آنها نیز ویزای جستجوی کار نیز ارائه نمی‌دهند. در واقع شما نمی‌توانید برای پیدا کردن کار به این کشورها سفر کنید و در صورت ضرورت نیز پیش از سفر باید پیشنهاد شغلی داشته باشید، در این رابطه موسسه ما می‌تواند به شما گزینه‌های مختلفی را پیشنهاد دهد.

کار در اروپا| مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت کاری به اروپا

با توجه به رشد علم و تکنولوژی و افزایش نیازهای اجتماعی مردم، سطح نیازهای شغلی کشورها نیز تغییر کرده است. بنابراین کسانی می‌توانند کار مناسب در کشورهای اروپایی پیدا کنند که حداقل از تحصیلات آکادمیک و مهارت‌های مختلف برخوردار باشند. در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت کاری به اروپا را مشاهده خواهید کرد:

  • مهندسان نرم افزار و IT
  • کارشناسان حوزه فناوری و کامپیوتر
  • متخصصان تحلیل داده
  • مهندس مکانیک
  • پرستار
  • مشاوران مالی
  • پزشکان
  • کاردرمانی
  • پرستاران خانگی
  • روان درمانگری
  • مشاغل حیطه فروش و تجارت

میزان درآمد و حقوق برای کار در اروپا

درآمد ماهیانه (یورو)نام کشور
3.450لوگزامبورگ
3.400دانمارک
2.700اتریش
2.600انگلیس
2.600سوئد
2.550فنلاند
2.550ایرلند
2.420آلمان
2.325فرانسه
2.250بلژیک
2.200هلند
1.880ایتالیا
1.880اسپانیا
1.750قبرس
1.200استونی
1.150اسلونی
1.000اسلواکی
1.000چک
1.000پرتغال
970مالتا
910یونان
895لهستان
875کرواسی
830لیتونی
800لاتویا
720مجارستان
670رومانی
510بلغارستان

کار در اروپا| موسسات کاریابی در اروپا

موسسات کاریابی در اروپا می‌توانند نقش موثری در جهت تسهیل شرایط کار در اروپا برای شما ایفا کنند. بدین ترتیب شما از طریق موسسه کاریابی در اروپا می‌توانید قبل از ورود به کشور مقصد مورد نظر خود یک کار مناسب را متناسب با توانمندی و مهارت خود پیدا کنید. همچنین زمانی که از طریق ویزای جستجوی کار وارد کشوری شده باشید نیز می‌توانید از طریق این موسسات سریع‌تر به هدف خود دست پیدا کنید. این موسسات روش‌های مختلفی را برای ارائه خدمات خود در پیش گرفته‌اند.

برای دریافت خدمات از این موسسات باید در سایت کاریابی اتحادیه اروپا یا یک سایت کاریابی در اروپا ثبت نام کنید و در آن به جستجوی کار بپردازید. البته بسیاری از شرکت‌ها، موسسات و کارفرمایان نیاز خود به نیرو با مهارت‌های مختلف را در این سایت‌های کاریابی اعلام می‌کنند. در زیر نام تعدادی از برترین موسسات برای پیدا کردن کار در اروپا را با توجه به نوع خدمات و تخصص، لیست کرده‌ایم:

نام برترین موسسات کاریابی اروپاییخدمات و تخصص
Tiger Recruitmentاین آژانس استخدام بین‌المللی در نقش منشی‌گری و پشتیبانی فعالیت دارد
Adeccoاین آژانس استخدام بین‌المللی با 500 شعبه در بیش از 60 کشور خدمات مشاوره، راهنمایی و استخدام ارائه می‌دهد
Laurence Simonsاز موسسات کاریابی برتر در اروپا که دفاتر آن در لندن، آمستردام، ژنو، پاریس و فرانکفورت فعال است
Approach People Recruitmentجزو پنج آژانس برتر استخدام اجتماعی است که دفاتر نمایندگی آن در شهرهای پاریس، لیون، دوبلین، بارسلونا و ژنو فعال است
HR Globally Talentاز موسسات کاریابی برجسته در اروپا که در زمینه مهندسی، نرم افزار و IT ، امور مالی و حسابداری تخصص دارد
Voltاین آژانس روی مشاغل مهندسی، فناوری اطلاعات، علوم زندگی، مخابرات و تجزیه و تحلیل داده در بلژیک، فرانسه و انگلیس تمرکز دارد
Seuss Recruitmentتخصص در مشاغل دارویی و بیوتکنولوژی دارد
European Recruitmentارائه خدمات در سراسر اروپا، آسیا و آمریکای شمالی و متخصص در بخش فناوری از جمله هوش مصنوعی، واقعیت مجازی-گرافیک و فناوری‌های تحت وب

ویزای همراه برای کار در اروپا

بسیاری از کسانی که متقاضی کار در اروپا هستند، به دلیل متاهل بودن و داشتن فرزند زیر 18 سال سن می‌خواهند که اعضای خانواده خود را نیز همراه خود به کشور مقصد ببرند. این افراد باید برای خانواده خود ویزای همراه تهیه کنند. در ویزاهای جستجوی کار امکان مهاجرت همزمان متقاضی همراه با خانواده وجود ندارد. به طوری که شما بعد از اینکه کار مورد نظر خود را پیدا کردید، می‌توانید جهت اخذ اقامت اعضای خانواده خود نیز اقدام کنید. در این پروسه اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه اعضای خانواده اهمیت زیادی دارد و متقاضی باید اثبات کند که امکانات لازم از جمله مسکن مناسب و حقوق کافی را برای تامین مخارج و هزینه زندگی اعضای خانواده خود دارد.

چگونه کسب و کار جدید در اروپا راه اندازی کنیم؟

همواره راه اندازی کسب و کار جدید در اروپا به منظور کسب درآمد و اخذ اقامت کار در اروپا مورد توجه بسیاری از ایرانیان دارای سرمایه بوده است. شما برای کارآفرینی در کشورهای اروپایی باید ثابت کنید که کسب و کار مورد نظر شما برای مردم کشور مقصد مفید است و پیش از آن نیز در زمینه این تجارت فعالیتی صورت نگرفته است. به عبارتی دیگر باید طرح تجاری یا بیزینس پلن شما یک ایده نو بوده و مشابه آن در کشور مقصد وجود ندارد. بنابراین برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید باید نیازهای بازار کار کشور مورد نظر را بررسی کنید و سپس برای گرفتن ویزای کاری اروپا اقدام کنید.

خدمات موسسه میرداماد برای کار در اروپا

موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، سال‌های متمادی است که در زمینه اخذ انواع ویزاهای کاری، پذیری تحصیلی، اقامت دائم و موقت و غیره فعالیت داشته و در این رابطه بیش از 50 هزار پرونده موفق در سوابق کاری خود دارد.

خدمات موسسه میرداماد برای مهاجرت کاری به اروپا بسیار گسترده است و جهت دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط بگیرید. البته با تکمیل کردن فرم ارزیابی، کارشناسان و مشاوران ما در کمتر از ۲ ساعت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین اگر سوالی یا پیشنهادی در زمینه کار در اروپا و اخذ ویزای کاری از کشورهای اروپایی دارید، می‌توانید نظرات و سوالات خود در قسمت پایین صفحه با ما به ‌اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

کشورهای توسعه سافته قاره سبز و پهناور اروپا همواره یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی ایرانیان بوده است. بسیاری از مهاجران ایرانی برای برای کار و اخذ اقامت کاری به کشورهای اروپایی مهاجرت می‌کنند. هر چند شرایط کار در اروپا بستگی به کشور مقصد، میزان مهارت و توانمندی و تحصیلات آکادمیک شما و نوع ویزا مورد درخواست دارد، اما معمولا سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و مدرک زبان از مهم‌ترین شرایطی است که برای مهاجرت کاری به اروپا نیاز خواهید داشت. برای مهاجرت به اروپا از طریق اخذ پیشنهاد شغلی می‌توانید با کارشناسان موسسه ما ارتباط بگیرید تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، جاب آفر بگیرید و با یک شرایط آیده‌ال و مناسب مهاجرت کنید.

سوالات متداول درباره کار در اروپا

ایرانیان در صورت داشتن تخصص و مهارت، گرفتن جاب آفر و داشتن پیشنهاد شغلی می‌توانند به ‌راحتی در اروپا کار کنند.

جاب آفر همان پیشنهاد شغلی است که از طرف یک کارفرما در یکی از کشورهای اروپایی به شما داده می‌شود.

در صورت اثبات تمکن مالی و داشتن درآمد و کار مناسب می‌توانید درخواست ویزای همراه بدهید.

متقاضیان از طریق موسسات کاریابی‌ اروپایی و  گرفتن ویزای جستجوی کار می‌توانند برای یافتن کار مناسب اقدام کنند.

داشتن مدرک زبان یکی از مدارک اصلی جهت گرفتن جاب آفر و ویزای کاری در اروپا است و بدون آن شانس افراد برای پیدا کردن کار مناسب بسیار کم است.

اخبار مرتبط

تحصیل در پرتغال

تحصیل در پرتغال

پرتغال به عنوان چهارمین کشور مسالمت آمیز جهان در سال های اخیر از مقاصد مهاجرت تحصیلی متقاضیان بین المللی و

مشاهده

اسکرول به بالا