071-91009294  | 021-88724227  |

پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ( آیلتس )

پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ( آیلتس )

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شانس ویزای دانشجویی کانادا بدون داشتن مدرک زبان چقدر است ؟ طبق قانون جدید مهاجرت به کانادا برای تحصیل خارجی ها  در این کشور به تصویب رسیده است؛ روند اخذ ویزای دانشجویی کشور کانادا، دچار تغییراتی شده است. برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ( آیلتس ) ، متقاضی باید در یکی از دانشگاه هایی که پذیرش مشروط می‌دهند، ثبت نام کنند. طبق گفته متخصص تحصیل در خارج از کشور موسسه حقوقی میرداماد، در این قانون متقاضی باید در 90 روز پس از اتمام دوره زبان خود، وضعیت تحصیلی خود را مشخص کند.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا

پذیرش در مقطع لیسانس بدون مدرک زبان در کانادا

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا برای متقاضیانی که هیچ گونه مدرک زبان ندارند، پذیرش ارائه می‌دهند. متقاضیانی که علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا هستند و مدرک زبان ندارند؛ می‌توانند از دانشگاه‌های موجود، پذیرش مشروط بگیرند. این نوع پذیرش به این گونه است که، دانشجو باید قبل از شروع تحصیل در دوره‌های دانشگاهی، در دوره‌های زبان این دانشگاه‌ها و یا موسسات و کالج های همکار شرکت کنند. بعد از اتمام موفقیت آمیزدوره‌های زبان، می‌توانند در رشته های مورد نظر در این دانشگاه‌ها شروع به تحصیل کنند.

پذیرش در مقطع فوق لیسانس بدون مدرک زبان در کانادا

در مقطع کارشناسی ارشد تعداد دانشگاه‌هایی که پذیرش مشروط می‌دهند، محدود می‌شود. متقاضیان می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در بعضی از دانشگاه‌های کانادا، بدون مدرک زبان پذیرش مشروط بگیرند. باید توجه داشته باشند که در انتخاب دانشگاه، رشته و شهر محل تحصیل، محدودیت وجود خواهد داشت.

پذیرش مقطع دکتری بدون مدرک زبان در کانادا

متقاضیانی که قصد تحصیل مقطع دکتری در کشور کانادا را دارند، باید توجه داشته باشند که رزومه بسیار قوی تری نسبت به سایر دوره ها مورد نیاز است. این رزومه می تواند شامل مقاله‌های ISI و یا مقالات چاپ شده و شرکت در سمینارهای خارجی و بین‌المللی باشد. برای اخذ پذیرش کانادا در مقطع دکتری باید حداقل مدرک زبان دانشگاهی را داشته باشید. در حال حاضر دانشگاهی که پذیرش مشروط به متقاضیان علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری در این کشور دهد، وجود ندارد.

پذیرش مقطع دکتری بدون مدرک زبان در کانادا
پذیرش مقطع دکتری بدون مدرک زبان در کانادا

امکان دریافت پذیرش مشروط از دانشگاه های کانادا

ویزای تحصیلی یکی از ساده ترین راه‌ها برای اخذ اقامت در کشور کانادا می‌باشد. بعضی از دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش، نیازی به مدرک TOEFL یا IELTS ندارند. اساسا، دانش‌آموزانی که حداقل 4 سال در مدرسه انگلیسی زبان تحصیل کرده اند و یا از یک کشور انگلیسی زبان هستند، نیازی به ارائه مدرکی برای اثبات زبان انگلیسی ندارند. علاوه بر آن، برخی از دانشگاه‌های دیگری نیز وجود دارد که دوره زبان را قبل از دوره تحصیلی خود برگزار می‌کنند. بنابراین برای پذیرش تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان، هیچ مشکلی وجود ندارد. این دانشگاه و یا کالج‌ها در واقع یک پذیرش مشروط به دانشجو می دهند، تا متقاضی بتواند مدرک زبان خود را دریافت کند. پس از ارائه مدرک زبان، می‌تواند شروع به تحصیل در دوره‌های دانشگاهی کنند.

ثبت نام در مدارس کانادا بدون مدرک زبان ( آیلتس )

برای تحصیل در مدارس کانادا، به طور معمول نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. در زمان ثبت نام از متقاضی یک تست تعیین سطح زبان گرفته می‌شود؛ در صورتی که تشخیص داده شود زبان انگلیسی دانش‌آموز خوب نمی‌باشد، باید در دوره آمادگی زبان شرکت کند. در حال حاضر یکی از آسان ترین و سریع ترین راه‌های ورود به کانادا، ثبت نام فرزندان در مدارس می‌باشد. اگر فرزند شما زیر 18 سال داشته باشد، به یکی ازوالدین و یا قیم قانونی او ویزای گاردین داده می‌شود. پدر یا مادر فرزند، پس از اقامت در کانادا می‌تواند پذیرش از یک دانشگاه و یا کالج را اخذ کند، و از این طریق فرد دیگر را به کانادا منتقل کند.

با توجه به حجم زیادی از دانشجویان بین‌المللی به کشور کانادا، قوانین مهاجرتی سخت تر شده است؛ اما باز هم درصد زیادی از افراد موفق به دریافت ویزا می‌شوند. دانش آموزانی که در سنین کمتر از 17 یا 18 سال هستند؛ شانس دریافت ویزا برایشان بیشتر می‌باشد. بنا به شرایط تحریم ها برای ایرانیان برای شرکت در این دوره ها سختگیری خاصی در صدور ویزا وجود دارد.

آیا ارائه مدرک زبان به سفارت کانادا برای دریافت ویزا الزامیست؟

  • پذیرش دانشگاه یا مدرسه
  • اصل گذرنامه معتبر
  • تکمیل فرم درخواست
  • رسید پرداخت هزینه شهریه دانشگاه و یا مدرسه
  • ریز نمرات دیپلم و یا آخرین مدرک
  •  مدارک هویتی 
  • اثبات حمایت مالی

بسته به پرونده شما ممکن است به مدارک زیر نیز نیاز داشته باشید:

  1. انگیزه نامه
  2. گواهینامه بین المللی کبک (CAQ)
  3. قیم قانونی (فقط برای افراد زیر سن قانونی)
  4. نامه پذیرش از موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) باشد.

اگر قصد دارید در یک مدرسه پس از اتمام دبیرستان خود، مانند یک کالج یا دانشگاه شرکت کنید، مطمئن شوید که این موسسات در لیست مورد تایید سفارت قرار دارد. اگر پذیرش مشروط برای دوره تحصیلی خود دریافت کرده اید و لازم است در دوره های خاصی شرکت کنید؛ برای مدت زمان این دوره، اجازه تحصیل به شما داده می شود. هنگامی که کالج یا دانشگاه شما را برای دوره مورد نظر می پذیرد، پس از اتمام این دوره باید ویزای خود را تغییر دهید.

اگر قصد دارید در یک کالج یا دانشگاه در کبک تحصیل کنید، طبق قوانین این استان دانشجویان بین المللی فقط می توانند در یک موسسه آموزشی انتخابی که توسط دولت کبک انتخاب شده است، شرکت کنند. همچنین باید اجازه تحصیل از دولت کانادا برای تحصیل در کبک را داشته باشید این موارد ممکن است برای افراد مختلف جزو مزایا و معایب تحصیل در کانادا محسوب شود که در کل ارزشش را دارد.

شرایط پذیرش دوره زبان از کالج ها و دانشگاههای کشور کانادا

  1. دانشگاه‌هایی که پذیرش مشروط می‌دهند، را بیابید.
  2. رشته‌ و مقطعی که بدون مدرک زبان اجازه تحصیل دارید، را مشاهده کنید.
  3. یک لیست کوتاه از موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) را بدست خواهید آورد.

هزینه های تحصیلات را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها بسته به کشور مبدا شما متفاوت می‌باشد. در وب سایت دانشگاه‌ها، جزئیات بیشتری برای هر دوره دانشگاهی ارائه شده است. رشته‌ای که انتخاب کرده اید و زبان تحصیل در آن دانشگاه را مطالعه کنید. کانادا دو زبانه است، بنابراین شما می توانید زبان تحصیلی انگلیسی، فرانسوی یا هر دو را انتخاب کنید سپس بقیه اسناد الزامی را جمع آوری کنید.

هر دانشگاه الزامات پذیرش خود را تنظیم می کند، اما مدارک کلی مورد نیاز به صورت زیر است:

  • دیپلم و یا آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • تمکن مالی

توجه داشته باشید که باید نسخه اصلی اسناد را نیز ارسال کنید. در نظر داشته باشید که بازه زمانی ثبت نام، بین موسسات و دانشگاه‌ها متفاوت است. بعد از ثبت نام و پرداخت هزینه در دانشگاه مورد نظر، در صورت تایید شدن مدارک شما، پذیرش مشروط به شما داده می‌شود.

شانس ویزا برای کورس زبان انگلیسی در کانادا چقدر است؟

با توجه به اتفاقات پیش آمده سال‌های اخیر در کانادا، درصد دریافت ویزای کانادا از طریق دوره‌های زبان پایین تر آمده است. بهتر است برای اینکه شانس دریافت ویزا از طریق دوره‌های زبان را بالاتر ببرید، از موسساتی پذیرش بگیرید که بعد از گذراندن دوره زبان بتوانید در دانشگاه شروع به تحصیل کنید و یا از کالج های معتبر پذیرش مشروط بگیرید.

آیا همراه برای دریافت ویزای همراه کشور کانادا نیاز به داشتن مدرک زبان دارد؟

ویزای همراه تحصیلی کانادا به دوبخش تقسیم می‌شود:

ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا

از طریق تحصیل فرزندان، والدین دانش آموز می‌توانند تحت عنوان ویزای گاریدن به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند. برای این نوع ویزا والدین نیازی به داشتن مدرک زبان ندارند؛ اما می توانند پس از اقامت در کانادا در دوره های زبان شرکت کنند.

ویزای همراه دانشجویی کانادا

دانشجو می‌تواند برای همسر و یا فرزند زیر 18 سال خود، ویزای همراه بگیرد. تحت این نوع ویزا همراه دانشجو نیازی به ارایه مدرک زبان ندارد. همچنین در این نوع ویزا به همراه اجازه داده می‌شود، که پس از اقامت در کانادا در دوره‌های زبان و یا دوره های دانشگاهی شروع به تحصیل کنند.

آیا برای دریافت اجازه کار و اقامت پس از تحصیل در کانادا ارائه مدرک زبان لازم است؟

شما زمانی می توانید ویزای کار را از داخل کانادا درخواست کنید که:

  1.  مجوز کار داشته باشید.
  2.  همسر یا والدین شما دارای تحصیل معتبر یا مجوز کار باشند. 
  3.  از یکی از دوره های دانشگاه، کالج، CÉGEP، مدارس کانادا فارغ التحصیل شده باشید.

 برای تغییر ویزای تحصیلی، به دلیل این که شما حداقل 4 سال در مدارس و یا دانشگاه‌های انگلیسی زبان تحصیل کرده اید و قبل از آن برای پذیرش دانشگاه مدرک زبان ارائه داده اید و یا در دوره های آمادگی زبان شرکت کرده اید؛ نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید.

اسامی دانشگاه‌هایی که پذیرش مشروط می‌دهند:

در مرحله اول شما باید کالج و یا دانشگاه‌هایی، که دانشجویان خارجی را بدون مدرک زبان در موسسات خود می پذیرند، را پیدا کنید.  در زیر فهرستی از دانشگاه های کانادا که پذیرش مشروط به دانشجویان بین‌المللی می‌دهند، را آورده ایم:

  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه یادبود
  • دانشگاه رجینا
  • دانشگاه وینیپگ
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه بروک
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • کالج سینسا تورنتو
  • کالج کامبریا
  • کالج اوکننگان

در انتهای مطلب اگر سوالی در ذهن دارید که تاکنون پاسخ داده نشد، می توانید کلیه اطلاعات پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ( آیلتس ) را به صورت یکجا در همین درگاه و یا از طریق تماس تلفنی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی میرداماد، کسب کنید.

سوالات متداول در مورد پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ( آیلتس)

1- آیا برای دریافت اجازه کار و اقامت پس از تحصیل در کانادا ارائه مدرک زبان لازم است؟

شما زمانی می توانید ویزای کار را از داخل کانادا درخواست کنید که:

  • مجوز کار داشته باشید.
  • همسر یا والدین شما دارای تحصیل معتبر یا مجوز کار باشند.
  • از یکی از دوره های دانشگاه، کالج، CÉGEP، مدارس کانادا فارغ التحصیل شده باشید.
  • برای تغییر ویزای تحصیلی، به دلیل این که شما حداقل 4 سال در مدارس و یا دانشگاه‌های انگلیسی زبان تحصیل کرده اید و قبل از آن برای پذیرش دانشگاه مدرک زبان ارائه داده اید و یا در دوره های آمادگی زبان شرکت کرده اید؛ نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید.

2- اسامی دانشگاه‌هایی که پذیرش مشروط ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان می‌دهند کدامند ؟

  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه یادبود
  • دانشگاه رجینا
  • دانشگاه وینیپگ
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه بروک
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • کالج سینسا تورنتو
  • کالج کامبریا

3- شانس ویزا برای کورس زبان انگلیسی در کانادا چقدر است؟

با توجه به اتفاقات پیش آمده سال‌های اخیر در کانادا، درصد دریافت ویزای کانادا از طریق دوره‌های زبان پایین تر آمده است. بهتر است برای اینکه شانس دریافت ویزا از طریق دوره‌های زبان را بالاتر ببرید، از موسساتی پذیرش بگیرید که بعد از گذراندن دوره زبان بتوانید در دانشگاه شروع به تحصیل کنید و یا از کالج های معتبر پذیرش مشروط بگیرید.

4- آیا همراه برای دریافت ویزای همراه کشور کانادا نیاز به داشتن مدرک زبان دارد؟

ویزای همراه تحصیلی کانادا به دوبخش تقسیم می‌شود:

  • ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا
  • ویزای همراه دانشجویی کانادا

5- مدارک کلی مورد نیاز جهت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ( آیلتس) کدامند ؟

  • دیپلم و یا آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • تمکن مالی

6- شرایط پذیرش دوره زبان از کالج ها و دانشگاههای کشور کانادا چگونه است ؟

  • دانشگاه‌هایی که پذیرش مشروط می‌دهند، را بیابید.
  • رشته‌ و مقطعی که بدون مدرک زبان اجازه تحصیل دارید، را مشاهده کنید.
  • یک لیست کوتاه از موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) را بدست خواهید آورد.

7- آیا ارائه مدرک زبان به سفارت کانادا برای دریافت ویزا الزامیست؟

  • پذیرش دانشگاه یا مدرسه
  • اصل گذرنامه معتبر
  • تکمیل فرم درخواست
  • رسید پرداخت هزینه شهریه دانشگاه و یا مدرسه
  • ریز نمرات دیپلم و یا آخرین مدرک
  • مدارک هویتی
  • اثبات حمایت مالی

8- اگر قصد دارید در یک مدرسه پس از اتمام دبیرستان خود، مانند یک کالج یا دانشگاه پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ( آیلتس) شرکت کنید شرایط چگونه است ؟

مطمئن شوید که این موسسات در لیست مورد تایید سفارت قرار دارد. اگر پذیرش مشروط برای دوره تحصیلی خود دریافت کرده اید و لازم است در دوره های خاصی شرکت کنید؛ برای مدت زمان این دوره، اجازه تحصیل به شما داده می شود. هنگامی که کالج یا دانشگاه شما را برای دوره مورد نظر می پذیرد، پس از اتمام این دوره باید ویزای خود را تغییر دهید.

9- ثبت نام در مدارس کانادا بدون مدرک زبان ( آیلتس ) چگونه است ؟

برای تحصیل در مدارس کانادا، به طور معمول نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. در زمان ثبت نام از متقاضی یک تست تعیین سطح زبان گرفته می‌شود؛ در صورتی که تشخیص داده شود زبان انگلیسی دانش‌آموز خوب نمی‌باشد، باید در دوره آمادگی زبان شرکت کند. در حال حاضر یکی از آسان ترین و سریع ترین راه‌های ورود به کانادا، ثبت نام فرزندان در مدارس می‌باشد. اگر فرزند شما زیر 18 سال داشته باشد، به یکی ازوالدین و یا قیم قانونی او ویزای گاردین داده می‌شود. پدر یا مادر فرزند، پس از اقامت در کانادا می‌تواند پذیرش از یک دانشگاه و یا کالج را اخذ کند، و از این طریق فرد دیگر را به کانادا منتقل کند.

10- امکان دریافت پذیرش مشروط از دانشگاه های کانادا وجود دارد ؟

ویزای تحصیلی یکی از ساده ترین راه‌ها برای اخذ اقامت در کشور کانادا می‌باشد. بعضی از دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش، نیازی به مدرک TOEFL یا IELTS ندارند. اساسا، دانش‌آموزانی که حداقل 4 سال در مدرسه انگلیسی زبان تحصیل کرده اند و یا از یک کشور انگلیسی زبان هستند، نیازی به ارائه مدرکی برای اثبات زبان انگلیسی ندارند. علاوه بر آن، برخی از دانشگاه‌های دیگری نیز وجود دارد که دوره زبان را قبل از دوره تحصیلی خود برگزار می‌کنند. بنابراین برای پذیرش تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان، هیچ مشکلی وجود ندارد. این دانشگاه و یا کالج‌ها در واقع یک پذیرش مشروط به دانشجو می دهند، تا متقاضی بتواند مدرک زبان خود را دریافت کند. پس از ارائه مدرک زبان، می‌تواند شروع به تحصیل در دوره‌های دانشگاهی کنند.

11- پذیرش در مقطع لیسانس بدون مدرک زبان در کانادا چگونه است ؟

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا برای متقاضیانی که هیچ گونه مدرک زبان ندارند، پذیرش ارائه می‌دهند. متقاضیانی که علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا هستند و مدرک زبان ندارند؛ می‌توانند از دانشگاه‌های موجود، پذیرش مشروط بگیرند. این نوع پذیرش به این گونه است که، دانشجو باید قبل از شروع تحصیل در دوره‌های دانشگاهی، در دوره‌های زبان این دانشگاه‌ها و یا موسسات و کالج های همکار شرکت کنند. بعد از اتمام موفقیت آمیزدوره‌های زبان، می‌توانند در رشته های مورد نظر در این دانشگاه‌ها شروع به تحصیل کنند.

نظرات کاربران

  • توسط روح الله
    تاریخ: دی 27, 1398
    نفر
    نفر

    میشه بگین در طول سال هژینه چند میاید ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 30, 1398
      نفر
      نفر

      سلام
      بسته به کالج انتخابی شما متفاوت می باشد.

  • توسط فرشید
    تاریخ: دی 27, 1398
    نفر
    نفر

    شرایط بسیار خوبی دارن

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 30, 1398
      نفر
      نفر

      سلام
      بله شرایط خوبی را ارائه می دهند.

  • توسط مریم
    تاریخ: دی 12, 1399
    نفر
    نفر

    درود بر شما
    لیسانس حسابداری با معدل 19/29 و سال اخر ارشد معدل تقریبی 16/5 هستم . 29 ساله و زبانم در حد جنرال.
    ایا صدور ویزا برای ادامه تحصیل درمقطع لیانس پیشرفته بدون مدرک زبان ( بصورت مشروط ) در رشته حسابداری (یا مهندسی مالی و مدیریت ریسک) امکان دارد؟
    هرینه شهریه دانشگاه مموریال در این مقطع چقدر است ؟
    هزینه دوره زبان در این دانشگاه چقدر است؟
    با تشکرفراوان

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 13, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ ویزای کشور کانادا ارائه مدرک زبان الزامی است. بدون مدرک زبان شانس ویزای کانادا با پذیرش مشروط بسیار پایین است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا