071-91009294  | 021-88724227  |

پذیرش تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

دوره های مختلف مدرسه بین المللی در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آلمان که در قاره اروپا قرار گرفته کشوری با مردم آلمانی زبان است اما هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا برای تحصیل به زبان انگلیسی به خود جذب می نماید. شرایط مهاجرت به آلمان و مزایا و معایب تحصیل در آلمان نیز مورد توجه بسیاری از علاقه مندان مهاجرت است. در این مقاله به پذیرش تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور پرداخته ایم و شما می توانید برای هرگونه سوال و یا رفع ابهام به موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز به عنوان معتبرترین موسسه مهاجرتی به خارج از کشور مراجعه کنید.

شرایط پذیرش تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

در نگاه اول، آلمان ممکن است جایی به نظر برسد که محدود به تحصیل برای کسانی است که ار مهارت های زبان آلمانی خوبی برخوردار هستند. با این حال، بر خلاف باور عمومی، شما مجبور نیستید برای تحصیل در آلمان، آلمانی صحبت کنید. با توجه به موقعیت مرکزی در اروپا و پذیرا بودن آن از فرهنگ های خارجی، موانع زبان در آلمان بسیار  کمتر از آنچه که بسیاری معتقدند، می باشد.

در واقع، بسیاری از بزرگترین دانشگاه های کشور در حال تغییر زبان آموزش خود به ترکیبی از انگلیسی و آلمانی هستند، به این معنی که در حال حاضر شما به طور کامل قادر به تکمیل یک دوره آموزشی تحصیل در آلمان بدون نیاز به مدرک و شرکت در هیچ دوره خاص زبان آلمانی هستید. این واقعیت باعث شده است که آلمان در سالهای اخیر یکی از محبوب ترین مقصد های خارج از کشور برای تحصیل به شمار رود. طیف وسیعی از شهرهای آلمان اکنون برنامه های تحصیل در خارج از کشور را به طور خاص به دانشجویان انگلیسی زبان اختصاص می دهند، که شامل بسیاری از دوره هایی است که با زبان انگلیسی تدریس می شود.

دوره های مختلف مدرسه بین المللی در آلمان

شرایط تحصیل زبان در آلمان

با وجود کلمات طولانی، زبان آلمانی به صورت کلی ممکن است کاملا ترسناک باشد (این کلمه به معنی «بیمه مسئولیت خودکار» می باشد، برای خوانندگان کنجکاو). با این حال، دانشجویان بالقوه در حال تحصیل در خارج از کشور که در آلمان به سر می برند نیازی به روان بوند در زبان آلمانی ندارند. تقریبا تمام دانشگاه های بزرگ آلمان دارای دوره هایی هستند که به زبان انگلیسی تدریس می شود، مانند Freddie University برلین، که به دانشجویان اجازه می دهد زبان آلمانی را به عنوان یک جنبه از غوطه ور شدن فرهنگی، به جای نیاز تحصیلی، فرا بگیرند.

آلمان یک کشور متعامل است که در سطح جهانی سخن می گوید و این بدان معنی است که آنها از اهمیت درک زبان انگلیسی، به ویژه در دنیای تجارت آگاه هستند. به ویژه این واقعیت که آلمان در زمره برخی از بهترین برنامه های علمی در جهان برای مطالعه علوم انسانی (به ویژه فرهنگ های باستانی) و همچنین فعالیت های مدرن تر در حوزه های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) قرار دارد به اهمیت آن افزوده است، شما یک دوره تحصیلی برتر در خارج از کشور را انتخاب کرده اید، صرف نظر از اینکه چه مهارت هایی در زبان آلمانی دارید.

ملزومات تحصیل زبان در آلمان

زبان آموزش در اکثر دانشگاه های آلمان، آلمانی است. تمام دانش آموزانی که در یک برنامه آموزش آلمانی شرکت می کنند باید بتوانند دانش پایه ای زبان خود را با استفاده از یک نتیجه آزمون زبان یا با استفاده از یک دوره آماده سازی نشان دهند. آزمونهای مهارت زبانی مورد قبول شامل: D.S.H (آزمون ورودی دانشگاه های زبان آلمانی برای متقاضیان بین المللی)، T.e.s.t.D.a.F (تست زبان آلمانی به عنوان یک زبان خارجی)، G.D.S (دیپلم زبان آلمانی موسسه Goethe) و D.S.D (دیپلم زبان آلمانی از کنفرانس وزرای آموزش و پرورش و امور فرهنگی، سطح دوم). اگر فقط یک یا دو ترم در آلمان تحصیل می کنید، ممکن است لازم نباشد این شواهد را ارائه کنید.

اگر شما دانش محدودی از آلمانی دارید، می توانید برنامه انگلیسی زبان را در نظر بگیرید. تعداد زیادی از برنامه های آموزش انگلیسی در دانشگاه های آلمان، به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی و بورسیه تحصیلی در آلمان وجود دارد. اگر انگلیسی زبان غیر مادری شما باشد، ممکن است لازم باشد مدارک زبان انگلیسی خود را به صورت مدرک TOEFL یا I.E.L.T.S ارائه کنید. اگر دانشگاه مورد نظر شما این مدارک را لازم بداند، آنها مدارک زبان انگلیسی را به عنوان یک نیاز برای ورودی فهرست می کنند.

مهارت های زبان آلمانی

مهارت های زبان آلمانی

دانش خوب از زبان آلمانی یک پیش نیاز مهم برای موفقیت در تحصیلات شما در TUM است. مدارک کافی در مورد زبان آلمانی باید قبل از پایان دوره درخواست برای همه دوره های تحصیلی که زبان آموزشی آن آلمانی است، ارائه شود. متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه های آلمان هستند، نیاز به تایید مهارت های زبان آلمانی ندارند. شهروندان آلمانی که دارای مدرک تحصیلی عالی بین المللی هستند که حداقل دو سال تحصیلی را در یک مدرسه آلمانی گذرانده اند، می توانند مدارک تحصیلی خود را به عنوان مدرک تحصیلی خود در آلمان ارائه دهند.

در اینجا، اطلاعات دقیق تر در مورد شرایط کنفرانس پایه وزرای آموزش و پرورش در آلمان (KM K) در مورد اثبات مهارت زبان آلمانی را پیدا خواهید کرد. برای برنامه های تحصیلی صرفا انگلیسی، اثبات کردن مهارت در زبان آلمانی لازم نیست. به این منظور لازم است با پیش نیاز ها و شرایط تحصیل در آلمان و بررسی شرایط مهاجرت به آلمان آشنا شوید و در این امر بهترین راه صحبت با افراد با تجربه می باشد.

اخذ پذیرش تحصیل مقطع لیسانس در آلمان بدون مدرک زبان

وقتی حرف از کیفیت تحصیلات عالی، زیرساخت های تحقیقاتی، روش آموزش، تحصیلات کم هزینه و چشم انداز شغلی میشود، نام آلمان به میان می آید. به همین دلیل است که بسیاری از کشور ها همچنان معتقدند که آلمان بهترین مکان برای دنبال کردن تحصیلات عالی بیشتر می باشد. از طرفی دیگر هر فرد خارجی نمی تواند بلافاصله به دنبال چنین رویایی برود. زیرا بسیاری از ملیت ها اجازه ورود و اقامت در قلمرو آلمان را بدون بهره گرفتن از ویزای مناسب آلمانی نمی دهند.

 با ویزای دوره زبان آلمانی می توانید در یک دوره فشرده زبان آلمانی شرکت کنید.نیاز به تمدید ویزا دارید: در صورتی که دوره های زبان آلمانی با تحصیلات تمام وقت دنبال نشوند ـ تمدید باید تا 1 سال صورت بگیرد (از اولین روز ورود به آلمان محاسبه می شود) و اگر قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارید، داشتن یک مدرک زبان از الزامات می باشد.

پذیرش کارشناسی ارشد در آلمان بدون مدرک زبان

برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی انواع ویزا ارائه می شود که عبارتند از، ویزای دوره زبان که به ویزای دانشجویی تبدیل نمی شود. ویزای تحصیل دوره زبان برای مدت زمان سه ماه صادر می گردد اما می توان آن را تا 18 ماه تمدید کرد در صورتی که افراد متقاضی ادامه دوره زبان آلمانی باشند. ویزای دانشجویی که برای مدت زمان یک سال صادر می شود.

به منظور اخذ ویزا شما باید پاسپورت داشته باشید و نامه پذیرش از یک دانشگاه آلمانی ارائه دهید. یا از یک سازمان یا مراکز تحصیلی گواهی ارائه دهید و گواهی تمکن مالی تهیه کنید که شما از تمکن مالی برخوردارید و می توانید هزینه تحصیل خود را بپردازید شما باید مدرک زبان المانی را از دانشگاه های المانی دریافت کنید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

کشور آلمان دارای الزامات سختگیرانه زبان برای دانشجویان بین المللی می باشد که قصد درخواست تحصیل در آلمان را دارند. الزامات زبانی در چندین عوامل متفاوت می باشد، از جمله: زبان تدریس رشته مورد نظر و کشوری که به آن تعلق دارید. دانشجویان خارجی باید تاییدیه مهارت زبانی را ارائه دهند، در غیر این صورت ویزای آنها رد می شود. در اینجا جزئیات الزامات زبانی که باید همراه با درخواست ویزا ارائه دهید را می بینید.

  • اگر برنامه شما به زبان آلمانی باشد.
  • اگر برنامه مورد نظر شما به زبان آلمانی باشد، پس باید مهارت زبان آلمانی را ارائه دهید. دو آزمون برای مهارت زبان انگلیسی قابل قبول می باشد.
  • گواهی آلمانی توسط مؤسسه گوته (GI) یا توسط TEL (آزمون استاندارد بین المللی)
  • گواهی آلمانی برای نوجوانان توسط GI (مؤسسه گوته)

اگر دانشگاه یا کالج شما به طور واضح در نامه درخواست شما بنویسد که مهارت زبان آلمانی شما را تا سطح لازم دانشگاه مورد بررسی قرار داده اند، می توانید برای دوره زبان آلمانی 20 ساعت در هفته درخواست دهید. در تمام موقعیت های دیگر باید گواهی زبان آلمانی را از یکی از سازمان های آزمون شناخته شده تهیه کنید.

 اگر دوره مورد نظر شما به زبان انگلیسی است. بسیاری از دانشگاه ها و کالج های آلمانی برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگر دوره های مورد نظر شما به زبان انگلیسی باشد باید فقط مهارت زبان انگلیسی را ارائه دهید. دو آزمون قابل قبول انگلیسی وجود دارد.

  • تافل ـ حداقل نمره 550 روی برگه آزمون یا 213 در آزمون کامپیوتری
  • آیلتس ـ حداقل نمره آیلتس 6

اگر مقیم یک کشور انگلیسی زبان هستید یا یک برنامه حداقل 2 ساله را در یک کشور انگلیسی گذرانده باشید، نیازی به ارائه تست زبان انگلیسی ندارید. مشاورین و وکلای موسسه حقوقی میرداماد آماده ارائه انواع مشاوره در رابطه با موضوع مهاجرت می باشند.

اسکرول به بالا