071-91009294  | 021-88724227  |

کار در مجارستان | مهاجرت کاری به مجارستان (شرایط و هزینه‌ ها)

کار در مجارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

افراد مختلف از سراسر جهان به جهت کار و بهبود روند زندگی خود وارد کشورهای مختلف می‌شوند و اقدام به فعالیت‌های کاری می‌کنند. فعالیت‌های کاری می‌تواند در بخش‌های مختلفی صورت گیرد و افراد مختلفی برای کار اقدام می‌کنند. یافتن کار در مجارستان ممکن است با مشکلاتی رو به رو باشد به همین دلیل برای یافتن کار مناسب در این کشور لازم است اقدامات خاص و برنامه ریزی شده‌ای صورت بگیرد. برای این که بتوانید در کشور مجارستان و دیگر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوید لازم است تا ویزای کار دریافت نمایید. از این رو در این مقاله هدف ما بررسی روند و قوانین مربوط به اخذ ویزای کار مجارستان می‌باشد.

مهاجرت کاری یکی از انواع مهاجرت‌ها است که پیش روی متقاضیان زیادی قرار گرفته است. از این رو لازم است تا متقاضیان برای مهاجرت کاری به کشور مورد نظر خود اقدامات دقیقی را صورت دهند. مهاجرت به مجارستان نیز با روش‌های مختلفی امکان پذیر است و راه‌های گوناگونی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. برای مهاجرت به مجارستان می‌توان از راه‌هایی مانند مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به مجارستان، مهاجرت کاری به مجارستان، مهاجرت سرمایه گذاری به مجارستان، مهاجرت از طریق ازدواج در مجارستان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در مجارستان و … اقدام نمود. برای اطلاع از نحوه مهاجرت به مجارستان می‌توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی‌های معتبر در شهر های شیراز و تهران می‌باشد.

ویزاهای اخذ شده

ویزای کار مجارستان

کار کردن یکی از مهم‌ترین روند‌های زندگی است و از این باب افراد مختلف در طول زندگی خود برای کار اقداماتی را صورت می‌دهند. اگر شما متقاضی کار در کشور‌های مختلف باشید لازم است تا در زمینه یافتن کار در ابتدای راه اقدام نمایید. برای مهاجرت به مجارستان نیز یکی از راه‌ها اخذ ویزای کار این کشور است. در واقع شما با داشتن ویزای کار مجارستان می توانید مجوز اقامت و کار در این کشور را داشته باشید.

البته همان طور که گفتیم برای مهاجرت به مجارستان می‌توان از روش‌های دیگری هم اقدام نمود. به طور مثال شما می‌توانید با تحصیل در مجارستان و دریافت بورس پزشکی مجارستان در این کشور حضور داشته باشید. علاوه بر آن می‌توانید با سرمایه گذاری در مجارستان به طور مثال خرید ملک در مجارستان یا ثبت شرکت در مجارستان برای حضور در این کشور اقدام نمایید. مجارستان کشوری در اتحادیه اروپا است که به کارگران مهاجر شرایط خوب کار و حقوق پایدار ارائه می‌دهد. اتباع کشور‌های ثالث می‌توانند از دو طریق در مجارستان اجازه کار بگیرند.

از یک طرف، در چارچوب اقامت و اشتغال اتباع کشورهای ثالث مطابق با روش تلفیقی اعطای مجوز توسط بخشنامه 2011/98 / EC، از سوی دیگر با اخذ مجوز کار. از این رو برای دریافت ویزای کار مجارستان لازم است تا موارد خاصی را مورد بررسی قرار داد. البته دقت داشته باشید که شما می بایست برای دریافت ویزای کار مجارستان در ابتدا در این کشور با یک کارفرما یا شرکت مخصوصی قرارداد ببندید. اما باید دید که چگونه می‌توان مجوز کار در مجارستان را دریافت نمود و در واقع دریافت اجازه کار در این کشور چگونه است؟! 

مجوز کار در مجارستان

کار در مجارستان برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همسران این افراد بدون نیاز به دریافت مجوز امکان پذیر است. مجارستان به افراد غیر اتحادیه اروپا که مایل به کار قانونی در مجارستان هستند و در یک شرکت محلی مجارستانی با قرارداد کار استخدام شده اند، مجوز کار ارائه می‌دهد. شما اجازه اقامت دریافت خواهید کرد و اجازه کار بر اساس اهداف شغلی با اعتبار بر اساس قرارداد شما با کارفرما صادر می‌شود. در واقع اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید و می‌خواهید در مجارستان کار کنید، به مجوز کار نیاز دارید.

"مجوز

درخواست اجازه کار در حال حاضر باید به عنوان بخشی از درخواست اقامت انجام شود. این درخواست با عنوان اجازه اقامت به منظور اشتغال شناخته می‌شود. اجازه اقامت به شما امکان می‌دهد در صد و هشتاد روز،  نود روز را در دیگر کشور‌های شنگن حضور داشته باشید. اما با این مجوز نمی‌توانید در کشور‌های شینگن دیگر کار کنید. همچنین در صورت تغییر کارفرما، باید مجوز کار جدید را درخواست کنید. اجازه کار صادر شده به عنوان کارت اجازه اقامت یکپارچه قابل تمدید است. نکته مهم‌تر این است که شهروندان اتحادیه اروپا هنگام اشتغال به کار در این کشور نیازی به درخواست مجوز کار ندارند.

برای دریافت مجوز کار شما باید به مقامات ثابت کنید که در مجارستان شغل دارید. هیچ کس نمی تواند “اجازه اقامت به منظور اشتغال” (“اجازه کار”) را بدون “پیشنهاد شغلی” یک کارفرما یا شرکت مجارستانی دریافت کند. اگر پیشنهاد کاری ندارید باید حتما در این باره اقدام نمایید و شغلی را در مجارستان برای خود بیابید. در حال حاضر تقاضای زیادی برای کارگران ماهر و غیر ماهر در مجارستان وجود دارد. 


شرایط عمومی کشور مجارستان

کشور مجارستان در اروپای مرکزی و منطقه پانونی قرار گرفته است. مساحت کشور مجارستان 93.030 کیلومتر مربع است و دارای جمعیتی نزدیک به 10 میلیون نفر است که 98 درصد جمعیت این کشور به زبان مجاری صحبت می‌کنند.  کشور مجارستان با کشورهای اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، اسلوونی و اتریش همسایه است. پایتخت کشور مجارستان شهر بوداپست است که در شمال این کشور قرار گرفته است. شهر بوداپست پرجمعیت‌ترین شهر کشور مجارستان محسوب می‌شود و پس از آن شهرهای دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دیور بزرگترین و مهم‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شوند.

در قرن بیست و یکم مجارستان یک کشور با قدرت متوسط شناخته شده است که بر اساس برآورد صندوق بین‌المللی پول مجارستان از بین ۱۹۱ کشور، پنجاه و هشتمین قدرت اقتصادی جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی به‌شمار می‌رود. واحد پول رسمی کشور مجارستان فارینت مجاری است. کشور مجارستان از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شده است و از سال 2007 در منطقه شنگن قرار گرفته است به همین دلیل تبدیل به یکی از مقاصد برتر برای مهاجرت شده است. مهاجرت به مجارستان از طریق روش‌های متنوعی امکان پذیر است که تحصیل در مجارستان و مهاجرت کاری به این کشور دو روش محبوب برای مهاجرت هستند. در ویدیو زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درمورد شرایط عمومی کشور مجارستان دریافت کنید.

مراحل دریافت ویزای کار مجارستان

قبل از استخدام یک خارجی ، کارفرما و شرکت مجارستانی ابتدا باید شغل خود را در اداره کار مجارستان (Munkaügyi Központ) برای مدت زمان مشخص پانزده روز تبلیغ کند تا به شهروندان مجارستانی بیکار اجازه دهد برای این موقعیت درخواست کنند. پس از آن و در صورت عدم درخواست کارفرما می تواند برای دریافت یک کارمند خارجی در این پوزیشن درخواست خود را ارائه نماید.

توجه داشته باشید که این اجازه کار فقط برای کار در شرکتی که درخواست مجوز را انجام می دهد معتبر خواهد بود. برای این کار لازم است تا گواهی آموزش های مربوط به زبان مجارستانی و گواهی معایته پزشکی ارائه شود. در نهایت اگر هیچ گونه مشکل یا نقصی نباشد اجازه کار پس از ده تا پانزده روز صادر می شود. پس از اعطای مجوز کار ، فرد متقاضی مجبور به درخواست ویزای اقامت (Tartózkodási engedély) است که ویزای “D” برای ورود برای یک اقامت طولانی مدت (بیش از نود روز) در این کشور است. برای دریافت ویزای کاری مجارستان نیز لازم است تا به کنسولگری یا سفارت محل زندگی مراجعه نمود. 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری

اگر شما مجوز و اجازه کار در مجارستان را در ضمن قرارداد با شرکتی دریافت نمایید می توانید در نهایت برای اخذ ویزای مجارستان جهت کار در این کشور و اقامت مجارستان اقدام نمایید. برای دریافت ویزای کار مجارستان لازم است تا مدارک خاصی را تهیه نمایید.

این مدارک برای اخذ ویزای مجارستان جهت کار در این کشور عبارتند از: مدرک مربوط به اجازه کار، قرارداد استخدام، پاسپورت معتبر و دو عکس پاسپورت، گواهی مربوط به اثبات محل اقامت هنگام ورود به مجارستان، گواهی عدم سو پیشینه، بیمه درمانی و فرم درخواست تکمیل شده. دقت داشته باشید که برای رسیدگی به درخواست باید هزینه ای هم پرداخت شود. ویزا و مجوز کار به طور کلی برای یک سال صادر می شود ، اما اگر کارمند بخواهد اقامت خود را در مجارستان تمدید کند و همچنان به الزامات درخواست خود ادامه دهد می تواند درخواست ویزای مجارستان را تمدید نماید.

یک نکته بسیار مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر هدف از اقامت در مجارستان اشتغال شخصی و خوداشتغالی باشد ، اجازه کار صادره از اداره مهاجرت و ملیت لازم است. در این روش لازم است تا علاوه بر گواهی های فوق به اثبات حمایت مالی خود در مجارستان هم بپردازید. همچنین لازم است تا طرح تجاری هم ارائه نمایید. پس از صدور مجوز کار ، درخواست ویزای اقامت (Tartózkodási engedély) باید به کنسولگری یا سفارت مجارستان در محل اقامت ارسال شود.

مدارک برای دریافت ویزای کاری مجارستان

هزینه‌های دریافت ویزای کاری مجارستان 

برای دریافت ویزای کاری مجارستان باید برای دریافت مجوز و افتتاح حساب و … هزینه‌هایی را پرداخت کنید که شامل هزینه اخذ مجوز کار و مجوز اقامت که قبل از اقدام برای ویزای کاری باید پرداخت شود و حدود 900 یورو هزینه دارد؛ هزینه اخذ کارت امنیت اجتماعی که برای حضور در کشور مجارستان است و حدود 100 یورو هزینه دارد؛ هزینه دریافت ویزای کاری مجارستان که باید به سفارت این کشور پرداخت شود و 60 یورو هزینه دارد و در اخر افتتاح حساب بانکی در این کشور که حدود 100 یورو هزینه دارد.

مشاغل مورد نیاز کشور مجارستان

برای این که بتوانید در مجارستان مشغول به کار شوید و ویزای کاری مجارستان را دریافت نمایید لازم است که شغلی را در این کشور بیابید. از این رو بهترین کار این است که با یک کارفرما در مجارستان قرارداد داشته باشید. در این صورت است که می توانید اجازه کار در مجارستان را دریافت نموده و سپس برای اخذ ویزای مجارستان اقدام نمایید. اما مجارستان هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود ار ارائه می دهد. با استفاده از این لیست یافتن کار در مجارستان بسیار راحت تر خواهد بود و به دلیل نیاز های عموما دولتی به این کار ها دریافت مجوز اقامت مجارستان ساده تر خواهد شد.

در این بخش ما قصد داریم لیست مشاغل مورد نیاز برای حضور در کشور مجارستان ارائه دهیم. مشاغلی که در مجارستان مورد نیاز هستند عبارتند از: متخصص آی تی، مدیر فروشگاه های زنجیره ای، مدیر منابع انسانی، متخصص ارتباطات راه دور، حسابداری ACCA، مدیریت پروژه، کارشناس فروش و … . یافتن کار در این مشاغل بسیار راحت تر از سایر حوزه های شغلی در محارستان می باشد. دقت داشته باشید که با تمام این توضیحات نرخ بیکاری در مجارستان نزدیک به سه و نیم درصد است که عدد بسیار مناسبی می باشد.

یافتن کار برای دریافت ویزای کاری مجارستان

برای یافتن کار در مجارستان روش‌ها و راه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با یکی از این روش‌ها برای پیدا کردن کار در این کشور اقدام نمایید. دقت داشته باشید که میزان کار در در این کشو چهل ساعت در هفته و بدون اضافه کاری می باشد. برای این که بتوانید کاری مناسب را در مجارستان برای خود پیدا کنید لازم است، رزومه و سابقه کاری قوی‌ای داشته باشید. از این رو با داشتن یک رزومه مناسب، سابقه کار و مدارک تحصیلی یا کاری مناسب می توانید راحت تر به یافتن کار بپردازید. در یافتن کار به حقوق و ساعات کاری مورد نظر نیز توجه کنید؛ برای این کار می‌توانید از مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد نیز کمک بگیرید.

اما برای یافتن کار در این کشور اروپایی می‌توانید به موسسات بین المللی کاریابی در این کشور مراجعه نمایید. از جمله این موسسات می‌توان به موسسه کاریابی PANNONJOL، موسسه کاریابی KARRIER HUNGRIA، موسسه کاریابی NEXT CONSULTING، موسسه کاریابی ADECCO، موسسه کاریابی RANDSTAD، موسسه کاریابی GRAFTON و … اشاره نمود. شما با جستجو در وب سایت‌های موجود و ارسال رزومه خود می‌توانید برای کار مورد نظر خود را به سرعت بیابید.

موسسات معتبر کاریابی در مجارستان 
موسسه کاریابی PANNONJOL
موسسه کاریابی KARRIER HUNGRIA
موسسه کاریابی NEXT CONSULTING
موسسه کاریابی ADECCO
موسسه کاریابی GRAFTON
موسسه کاریابی Reed
موسسه کاریابی  Hays
موسسه کاریابی RANDSTAD

علاوه بر موسسات کاریابی می‌توانید با ثبت نام در سایت‌های کاریابی و پر کردن فرم درخواست شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

سایت‌های کاریابی در کشور مجارستان
Iagora.com
Workania.hu
Glassdoor.com
اخذ اقامت و تابعیت مجارستان
اخذ اقامت و تابعیت مجارستان

اقتصاد کشور مجارستان

کار در مجارستان یکی از گزینه‌های معتبر برای افرادی است که می‌خواهند در خارج از کشور کار کنند. در چند سال اخیر اقتصاد کشور مجارستان رشد فراوانی کرده و در رده بالایی قرار گرفته است؛ البته هنوز نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در وضعیت خوبی نیست. واحد پول کشور مجارستان فورینت است و نرخ تورم در کشو مجارستان به 9 درصد و بالاتر می‌رسد. با این حال نرخ بیکاری در کشور مجارستان بسیار پایین است و این نشان می‌دهد کشور مجارستان در موقعیت خوبی از نظر کاریابی قرار دارد. نرخ بیکاری در سال‌های اخیر بین 3.5 تا 4 درصد بوده است که تقریبا برابر با کشورهای برتر اروپایی است. بیشترین موقعیت شغلی در این کشور در بخش خصوصی است که شما با دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما مجاری می‌توانید ویزای کاری مجارستان را دریافت کنید و در این کشور اقامت کنید.

نرخ بیکاری در کشور مجارستان 

در هنگام انتخاب یک کشور برای مهاجرت کاری یکی از نکته‌های مهمی که باید به آن توجه کرد نرخ بیکاری آن کشور است. نرخ بیکاری در یک کشور، نسبت افراد بیکار را به افراد شاغل نشان می‌دهد. با بررسی نرخ بیکاری می‌توان بهترین کشور برای حوزه‌های مختلف کاری را مشخص کرد. کشور مجارستان پس از جدا شدن از اقتصاد کمونیسیتی و وارد شدن به باز آزاد اقتصادی توانسته است رشد بسیاری در اقتصاد خود داشته باشد. نرخ بیکاری در کشور مجارستان در ده سال اخیر بسیار کاهش پیدا کرده و یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود. میانگین نرخ بیکاری در کشور مجارستان در ده سال اخیر تقریبا 7 درصد است و نرخ بیکاری در سال‌های 2021 و 2022، 3.8 درصد بوده است.

هزینه‌های زندگی در کشور مجارستان

هرینه زندگی در کشور مجارستان که یکی از کشورهای عضو اتحادیه شنگن است نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کم‌تر است. هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در یک ماه بین 500 تا 800 یورو است و میانگین درآمد در این کشور در هر ماه 1350 یورو است. با توجه به هزینه‌های زندگی در یک ماه درآمد کشور مجارستان خوب است و مردم از قدرت خرید متوسطی برخوردارند. هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور مجارستان متفاوت است. معمولا هزینه‌های زندگی در پایتخت کشور بیشتر است این موضوع درمورد کشور مجارستان نیز صدق می‌کند. شهر بوداپست پایتخت کشور مجارستان است و هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره به صورت میانگین در این شهر 1700 یورو است. این هزینه در دیگر شهرهای کشور مجارستان پایین‌تر است مانند دبرتسن برای یک نفر به 450 یورو و برای یک خانواده به 1500 یورو می‌رسد.

هزینه مسکن در کشور مجارستان پایین‌ است و تنها کشور اروپایی است که هزینه مسکن در آن از کشور ایران نیز پایین‌تر است. هزینه اجاره یک مسکن 70 متری در بوداپست، پایتخت کشور مجارستان 300 یورو است. در بعضی کشورهای اروپایی هزینه تحصیل رایگان است مانند آلمان، اتیش و نروژ، اما هزینه تحصیل در کشور مجارستان رایگان نیست. با اینکه هزینه تحصیل در مجارستان رایگان نیست ولی هزینه‌های زندگی در این کشور بسیار پایین‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است. در کشور مجارستان هزینه خورد خوراک نسبتا خوب است که در ادامه به بررسی قیمت برخی از آن‌ها می‌پردازیم .

                                  مواد خوراکی                                   قیمت
                                 نان(یک عدد)                                   1 یورو
                                 شیر( یک لیتر)                                   1 یورو
                                 آب( بطری 1.5 لیتری)                                   0.35 یورو
                                 1 کیلوگرم سینه مرغ                                   3.75 یورو
                                گوشت گاو (یک کیلوگرم)                                   7 یورو
                                برنج(یک کیلو)                                   1 یورو
                               تخم‌مرغ(شانه۱۲ عددی)                                   2 یورو

کار در مجارستاندرآمد شغل‌های مختلف در مجارستان

حداقل درآمد موجود در اروپای مرکزی و در مجارستان در حال افزایش است و کشور مجارستان از لحاظ بالا بودن درآمد در جهان رتبه 17 را دارد. به همین دلیل مهاجرت کاری به مجارستان بسیار مورد توجه جهانیان است. میزان حقوق و درآمد در کشور مجارستان به عوامل مختلفی مانند نوع شغل، سابقه کار، تحصیلات و جنسیت بستگی دارد. افرادی که 2 تا 5 سال سابقه کاری دارند معمولا بیشتر از تازه کاران حقوق دریافت می‌کنند. در کشور مجارستان تبعیض جنسیتی نیز وجود دارد و میزان حقوق مردان 8 درد از حقوق زنان بالاتر است. به طور میانگین درآمد شغل‌های مختلف در کشور مجارستان 1280000 فورینت است. در ادامه درآمد شغل‌های مختلف را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر افرادی که مهاجرت کاری به مجارستان را انتخاب می‌کنند در بخش‌های خصوصی کشور مجارستان مشغول به کار می‌شوند. بخش خصوصی کشور مجارستان در اقتصاد این کشور اهمیت بالایی دارد و تقریبا 80 درصد تولیدات ناخالصی در کشور مجارستان را شامل می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد مختلف از سراسر جهان کشور مجارستان را برای کار و مهاجرت کاری انتخاب می‌کنند مزایا و حقوق بالا در این کشور است. با اینکه میزان حقوق در کشور مجارستان به عوامل مختلفی بستگی دارد اما میانگین حقوق برای یک کارگر در کشور مجارستان 125000 فارینت مجارستان است.

  • اورولوژی: 4360000 فورینت
  • مدیر عامل: 2170000 فورینت
  • مدیر مالی: 2420000 فورینت
  • متخصص بیهوشی: 3710000 فورینت
  • جراح: 3490000 فورینت
  • چشم پزشکی: 2520000 فورینت
  • مدیر فروش و بازاریابی: 2040000 فورینت
  • استاد دانشگاه: 1790000 فورینت
  • مدیر رستوران: 1390000 فورینت

دریافت ویزای همراه در مجارستان 

افرادی که می‌خواهند با خانواده خود مهاجرت کنند هنگام انتخاب کشور مورد نظر خود برای مهاجرت باید به قوانین موجود برای ویزای همراه در آن کشور توجه کنند. همراه در بیشتر کشورها و همینطور کشور مجارستان شامل همسر و فرزندا زیر 18 سال می‌شود. برای دریافت ویزای همراه باید نشان دهید که می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی خانواده خود بر بیاید؛ برای این کار یا باید مدرک تمکن مالی ارائه دهید و یا درآمد شغل شما در مجارستان باید هزینه‌های زندگی همسر و فرزندان را پوشش دهد. با توجه به اینکه هزینه‌های زندگی در کشور مجارستان بالا نیست، دریافت ویزای همراه می‌تواند آسان باشد.

اخذ اقامت و تابعیت مجارستان از طریق کار

یکی از سوالاتی که عموما برای افراد متقاضی کار و مهاجرت پیش می آید این است که آیا با احذ ویزای کاری مجارستان و کار در این کشور می توان اقامت مجارستان و تابعیت مجارستان را اخذ نمود؟! قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که با داشتن ویزای کار این کشور می توان همسر و فرزندان زیر هجده سال را به این کشور برد. اما اگر شما پنج سال متوالی در مجارستان ساکن باشید و در این کشور کار کنید می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. اما باید دید که آیا می توان تابعیت این کشور را نیز اخذ نمود؟!

در پاسخ به این سوال باید گفت که با داشتن اقامت دائم این کشور و کار در مجارستان می توان تابعیت مجارستان را نیز اخذ نمود. شما پس از این که دو یا سه سال از دریافت اقامت دائم تان گذشت می توانید برای اخذ تابعیت مجارستان اقدام نمایید. در واقع پس از هفت یا هشت سال ورود در کشور مجارستان و کار در این کشور، پردات مالیات و پیش بردن دقیق امور می توانید برای تابعیت مجارستان هم اقدام نمایید.

سوالات متداول درباره مهاجرت کاری به مجارستان

بله مجارستان یکی از بهترین کشور های اروپایی برای کار و زندگی می باشد.

بله در این حالت می توان برای اخذ ویزای همراه اقدام نمود.

بله با داشتن ویزای کار این کشور می توان برای اقامت این کشور اقدام نمود.

بله اخذ ویزای کار این کشور منحر به دریافت تابعیت این کشور پس از هفت یا هشت سال می شود.

نرخ بیکاری در سال‌های اخیر بین 3.5 تا 4 درصد بوده است که تقریبا برابر با کشورهای برتر اروپایی است.

از جمله این مشاغل عبارتند از: مهندس آی تی، مدیر فروشگاه زنجیزه ای، مدیر منابع انسانی، حسابدار و …

اولین کار برای دریافت ویزای کار در این کشور اخذ مجوز و اجازه کار است.

از جمله مدارک عبارتند از: پاسپورت و عکس معتبر، مجوز کار در محارستان، قرارداد کاری، بیمه نامه و … .

برای یافتن کار در این کشور می توان به موسسات کاریابی و وب سایت های کاریابی مجارستان مراجعه نمود.

می‌توان به موسسه کاریابی PANNONJOL، موسسه کاریابی KARRIER HUNGRIA، موسسه کاریابی NEXT CONSULTING، موسسه کاریابی ADECCO، موسسه کاریابی RANDSTAD، موسسه کاریابی GRAFTON و … اشاره نمود.

به طور میانگین درآمد شغل‌های مختلف در کشور مجارستان 1280000 فورینت است.

میزان حقوق و درآمد در کشور مجارستان به عوامل مختلفی مانند نوع شغل، سابقه کار، تحصیلات و جنسیت بستگی دارد. افرادی که 2 تا 5 سال سابقه کاری دارند معمولا بیشتر از تازه کاران حقوق دریافت می‌کنند. در کشور مجارستان تبعیض جنسیتی نیز وجود دارد و میزان حقوق مردان 8 درد از حقوق زنان بالاتر است.

  • متخصص بیهوشی: 3710000 فورینت
  • جراح: 3490000 فورینت
  • چشم پزشکی: 2520000 فورینت
  • اورولوژی: 4360000 فورینت

ویزای کار این کشور همان ویزای نوع D مجارستان برای کار در این کشور است.

ویزای کار این کشور در ابتدا برای یک سال صادر می شود.

هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در یک ماه بین 500 تا 800 یورو است و میانگین درآمد در این کشور در هر ماه 1350 یورو است.

هزینه مسکن در کشور مجارستان پایین‌ است و تنها کشور اروپایی است که هزینه مسکن در آن از کشور ایران نیز پایین‌تر است. هزینه اجاره یک مسکن 70 متری در بوداپست، پایتخت کشور مجارستان 300 یورو است.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور مجارستان متفاوت است. معمولا هزینه‌های زندگی در پایتخت کشور بیشتر است این موضوع درمورد کشور مجارستان نیز صدق می‌کند. هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در مجارستان 1700 یورو و در دبرتسن 200 یورو کمتر است.

متخصص آی تی، مدیر فروشگاه های زنجیره ای، مدیر منابع انسانی، متخصص ارتباطات راه دور، حسابداری ACCA، مدیریت پروژه و کارشناس فروش از جمله شغل‌های موجود در لیست شغل‌های مورد نیاز کشور مجارستان است. این لیست هر ساله تغییر می‌کند و تعداد نیروی مورد نیاز در هر کدام از مشاغل نیز در این لیست نوشته شده است.

پس از 7 تا 8 سال ورود به کشور مجارستان و کار در این کشور، پرداخت مالیات و پیش بردن دقیق امور می‌توانید برای تابعیت مجارستان هم اقدام نمایید.

میانگین نرخ بیکاری در کشور مجارستان در ده سال اخیر تقریبا 7 درصد است و نرخ بیکاری در سال‌های 2021 و 2022، 3.8 درصد بوده است.

Iagora.com، Workania.hu ،Glassdoor.com سه سایت برتر و معتبر برای کاریابی در کشور مجارستان هستند.

مهاجرت تحصیل به مجارستان و مهاجرت کاری به این کشور از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به مجارستان هستند.

کشور مجارستان از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شده است و از سال 2007 در منطقه شنگن قرار گرفته است.

هزینه دریافت ویزای کاری مجارستان که باید به سفارت این کشور پرداخت شود و 60 یورو هزینه دارد.

اخبار های مرتبط

اسکرول به بالا