071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار قبرس

ویزای کار قبرس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای کار قبرس صحبت کنیم. امروزه افراد زیادی برای کار در کشور های مختلف اقدام می کنند. برای کار لازم است تا در ارتباط با شرایط کاری در کشور های مختلف اطلاعات داشته باشید. برای این که بتوانید در کشور های مختلف جهت کار اقدام نمایید لازم است تا ویزای کاری را دریافت نمایید. جهت دریافت ویزای کاری و کار در کشور های مختلف باید بدانید که کار قوانین خاص خود را دارد. برای اطلاع از قوانین و شرایط کاری می بایست تمام جزئیات و موارد مرتبط با کار را بدانید و با دقت جزئیات را بررسی کنید.

مهاجرت به قبرس با روش ها و راه های مختلفی امکان پذیر است که هر کدام از این روش ها و راه ها می تواند برای اشخاص متفاوت باشد. برای این که بتوانید به قبرس مهاجرت کنید می توانید از راه های گوناگونی مانند مهاجرت تحصیلی به قبرس، مهاحرت کاری به قبرس، مهاجرت سرمایه گذاری به قبرس، مهاجرت از طریق تولد فرزند در قبرس، مهاجرت از طریق ازدواح در قبرس، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در قبرس و … اقدام نمایید. برای مهاجرت به این کشور می توانید از طریق موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد اقدام نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

ویزای کار قبرس

برای کار در قبرس می بایست اطلاعات لازم را در زمینه شرایط کاری این کشور داشته باشید. البته برای مهاجرت به قبرس همان طور که گفتیم می توانید از روش های دیگری هم اقدام نمایید. تحصیل در قبرس هم می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد. به طور مثال می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس اقدام نمایید. البته این روز ها خرید ملک در قبرس و سرمایه گذاری در قبرس شرایط جذاب تری را برای افراد مختلف دارد.

قبرس کشوری است که با واحد پولی یورو فعالیت می کند و در دریای مدیترانه قرار گرفته است. در زمینه کار و مهاجرت کاری به قبرس یکی از مولفه های مهمی که می بایست به بررسی آن بپردازین، نرخ بیکاری در این کشور می باشد. در واقع با اطلاع از نرخ بیکاری در قبرس می توان اطلاعات مناسبی از شرایط کاری این کشور داشت. در حقیقت با اطلاع از نزخ بیکاری می توانیم بفهمیم که چع مقدار شانس برای یافتن کار موجود است.

نرخ بیکاری در کشور قبرس حدود هفت درصد است. اما با توجه به این که این روز ها تب و تاب مهاجرت به قبرس در میان افراد افزایش یافته است، لازم است تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با زندگی در قبرس داشته باشیم. در واقع برای اقامت در قبرس لازم است تا در زمینه هزینه های زندگی در قبرس و شرایط زندگی در قبرس به طور دقیق بررسی هایی را انجام دهیم.

ویزای کاری قبرس انواع مختلفی دارد و هر فرد می تواند با شرایط خود یکی از انواع ویزای قبرس برای کار را درخواست نماید. انواع مختلف ویزا های کاری قبرس عبارتند از: ویزای کارآفرینی قبرس، ویزای کار های داوطلبانه در قبرس، ویزای کارآموزی در قبرس، ویزای کار در شرکت های بین المللی در قبرس، ویزای کار در خانه در قبرس و ویزای کار برای استحدام در شرکت های عمومی در قبرس.

شرایط دریافت ویزای کاری قبرس

در این بخش از مقاله می خواهیم در ارتباط با شرایط ویزای کاری قبرس صحبت کنیم. در ابتدا باید بدانید که ساکنان برخی از کشور ها به ویزای کار احتیاج ندارند. به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا ، قبرس تابع قانون اتحادیه اروپا است. طبق قانون اتحادیه اروپا ، شهروندان اتحادیه اروپا حق دارند بدون ویزا به این کشور سفر کنند و در هر کشور اتحادیه از جمله قبرس زندگی و کار کنند. شهروندان اتحادیه اروپا حق دارند به مدت سه ماه بدون ثبت نام در قبرس اقامت کنند ، پس از آن باید مراحل ثبت نام را انجام دهند.


ثبت نام  برای اقامت قبرس از طریق کار فقط در صورت وجود قرارداد کاری امکان پذیر است. اما برای کار در قبرس افراد غیر از اتحادیه اروپا نیاز به ویزای کاری قبرس است. در کل باید به این نکته توجه داشته باشید که اجازه کار در قبرس توسط کارفرما صادر می شود. در حقیقت کارفرما موظف است قرارداد کاری ایجاد کند که به واسطه در دست داشتن آن شخص متقاضی کار در قبرس می تواند برای گرفتن ویزای مورد نظر خود اقدام نماید.

شرایط دریافت ویزای کاری قبرس
شرایط دریافت ویزای کاری قبرس

در کشور قبرس هر شرکتی با ثبت ملیت کشور ثالث باید مدارکی در مورد کار ارائه دهد و موقعیت کارگرانی را که شهروند یونانی یا شهروند اتحادیه اروپا نیستند اعلام کند. برای اطمینان از داشتن بودجه کافی برای تأمین حقوق سالانه هر کارمند ، حساب های شرکت بررسی می شوند. اگر این شرکت سرمایه در گردش کافی نداشته باشد و یا شرایط لازم برای ارائه مجوز را نداشته باشد، ممکن است دولت قبرس برای درخواست استخدام اجازه را صادر نکند.

بررسی مدل های مرسوم ویزای کاری قبرس

در این بخش به بررسی برخی از مدل های ویزای کاری قبرس می پردازیم که نسبت به سایر مدل ها طرفداران بیشتری دارد. مدل اول وزای کاری قبرس را با عنوان جاب آفر می شناسند. طبق این مدل ویزای کاری قبرس، فرد متقاضی کار در این کشور می بایست پیشنهاد کاری را از یک کارفرمای قبرسی داشته باشد. همانند سایر کشور های اتحادیه اروپا لازم است تا در ابتدا کارفرما برای یافتن شخص مورد نیاز خود در ابن پوزیشن شغلی، آگهی استخدامی را به مدت سه ماه در کشور قبرس و سه ماه هم در اتحادیه اروپا قرار دهد.

در صورتی که نیروی کار پیدا نشد، می تواند شخص با ملیت های دیگر را استخدام نماید. یکی دیگر از مدل های رایج برای مشغول به کار شدن در قبرس، از طریق ویزای جاب سیکر یا جست و جوی کار می باشد. طبق این ویزا فرد می تواند شش ماه در کشور قبرس سکونت داشته باشد و به دنبال کار مورد نظر خود بگردد. بعد از یافتن کار، این ویزا می تواند به ویزای کاری قبرس تبدیل گردد. البته قبرس اصولا برای کشور های خاصی این ویزا را ارائه می دهد و معمولا شامل ایران نمی شود.

در صورت اشتغال به کار در قبرس ، شهروندان خارجی باید در شعبه مهاجرت پلیس ثبت نام کرده و در طی هشت روز از زمان ورود خود ، برای یک گواهی ثبت نام بیگانگان (ARC) اقدام کنند. مرحله دوم ثبت نام شماره بیمه اجتماعی در مراجع ذیربط خواهد بود. پس از تحقق این شرایط ، شهروندان خارجی باید برای ثبت نام جهت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری قبرس

پس از این که موفق به یافتن کار در قبرس شدید می بایست برای دریافت ویزای قبرس جهت کار در این کشور اقدام نمایید. از این رو لازم است تا مدارک خاصی را ارائه نمایید. در این بخش مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری قبرس را ارائه می کنیم. این مدارک عبارتند از: گواهی عدم سو پیشینه، کپی از پاسپورت، گواهی پزشکی برای تایید سلامت، گواهی تمکن مالی، ارائه قرار داد پیشنهاد کاری، فرم های مخصوص درخواست ویزا، ضمانت نامه بانکی و … . این مدارک باید طبق درخواست سفارت ترجمه شود.

ویزای کاری قبرس و مشاغل مورد نیاز در این کشور

یقینا برخی از شغل ها در کشور قبرس هستند که شرایط بهتری خواهند داشت. در واقع اگر تمایل دارید برای کار در قبرس اقدام کنید لازم است تا در ارتباط تخصص ها وحرفه هایی که می توانند در آن کار کنند اطلاع داشته باشند. در حقیقت با توجه به تخصصی که دارند، لازم است تا بدانند که تخصص آن ها مورد نظر این کشور است ییا خیر. کشور قبرس مانند سایر کشور ها هر ساله لیستس از شغل ها و تخصص های مورد نیاز خود ارائه می دهند.

مشاغل مورد نیاز در قبرس
مشاغل مورد نیاز در قبرس

دقت کنید که اگر شما در حالت عادی برای کار در قبرس اقدام نمایید، اقامتی چهار ساله برای قبرس خواهید داشت که قابلیت تمدید هم ندارد. اما اگر شغل شما در این لیست قرار داشته باشد، امکان تمدید اقامت قبرس شما وجود خواهد داشت. در این روش می توانید برای اقامت دائم قبرس نیز اقدام نمایید. اما ببینیم چه مشاغلی مورد نیاز این کشور هستند؟! مشاغل مورد نیاز برای کار در قبرس عبارتند از: رشته های مهندسی، حسابداری، دندانپزشکی، حسابرسی، داروسازی و پرستاری. رشته های مهنذسی را می توان در زمینه های برق و آی تی داشته باشید.

مجوز استخدام برای کار در شرکت های خارجی در قبرس

شرکت های خارجی هم می توانند در قبرس برای خود کارمندانی را استخدام نمایند. شرکت های خارجی نیز ممکن است پرسنل خاصی را در دفاتر خود استخدام کنند، مشروط بر اینکه شرایط خاصی را برآورده سازند. با این حال ، شرکت های خارجی ابتدا باید برای اقامت موقت و اجازه اشتغال کارمندان خود اقدام کنند.

شرکت های خارجی می توانند برای استخدام مدیران اجرایی،‌ مدیران عمومی و دپارتمان ها یا شریکان خاصی اقدام نمایند. البته اگر تمایل داشته باشند که برای دریافت شریک اقدام نمایند، می بایستشرکت موجود در قبرس این مسئله را به اداره ثبت شرکت های قبرس اطلاع دهد. همچنین شرکت های خارجی مجاز به استخدام کارمندان مدیریت ابتدایی و مدیریت اجرایی هستند.


بررسی دقیق مدت زمان اجازه کار در قبرس برای اخذ ویزای کار

در این بخش از مقاله در ارتباط با اخذ ویزای کار این کشور، می خواهیم در زمینه بررسی مدت زمان اجازه کار در قبرس صحبت کنیم. به طور کلی حداکثر مدت یک شهروند غیر اتحادیه اروپا برای زندگی و کار در قبرس چهار سال است. با این حال برخی افراد از این محدودیت ها معاف هستند. این افراد که از این شرایط معاف هستند عبارتند از:

  • پرسنل بسیار ماهر که در شرکتهایی با گردش مالی سالانه قابل توجه کار می کنند.
  • مدیران اجرایی ، کارمندان مدیریتی ، کارمندان اجرایی و سایر پرسنل اصلی که در شرکتهایی با منافع خارجی کار می کنن. ( حداقل 50٪ از سرمایه سهم شرکت را ملزم به تعلق به یک شهروند غیر قبرس یا سرمایه گذاری مستقیم سرمایه خارجی آن در این کشور می داند.)
  • پرستاران واجد شرایط ، ثبت شده در قبرس برای انجام حرفه پرستاری.
  • ورزشکاران و مربیان ورزش های انفرادی یا تیمی
  • شهروندان غیر اتحادیه اروپا با یک شهروند قبرس یا اتحادیه اروپا ازدواج کرده اند. (شهروندان غیر اتحادیه اروپا که با یک شهروند قبرس یا اتحادیه اروپا ازدواج کرده اند و مایل به کار در قبرس هستند باید برای دریافت مجوز کار اقدام کنند و مدارک لازم را ارائه دهند.)

بررسی ویزای همراه با شرایط کار در قبرس

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای همراه جهت کار در قبرس صحبت کنیم.  افرادی که قصد دارند در این کشور کار کنند می توانند درخواست ویزای همراه را برای خانواده خود یعنی همسر و فرزندان شان ارائه نمایند. اما توجه داشته باشید که برای این کار شرایطی لازم است. در واقع این افراد می توانند برای همسر بالای بیست و یک سال و فرزندان مجرد زیر هجده سال خود اقدام نمایند.

البته در صورتی این ویزا داده می شود که فرد متقاضی اصلی و دارای ویزای کار قبرس دارای اقامت دو ساله در این کشور باشند. ویزای همراه در این کشور دارای اعتباری یک ساله است که پس از گذشت یک سال می توان آن را تمدید نمود. افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند و لازم است تا به مدت پنج سال در این کشور حضور داشته باشند. این افراد پس از هفت سال می توانند برای تابعیت و پاسپورت قبرس اقدام نمایند.

 

سوالات متداول درباره ویزای کار قبرس

بله قبرس یکی از کشور های اروپایی و مناسب برای کار و زندگی می باشد.

انواع مختلف ویزا های کاری قبرس عبارتند از: ویزای کارآفرینی قبرس، ویزای کار های داوطلبانه در قبرس، ویزای کارآموزی در قبرس و … .

بله امکان دریافت ویزای همراه در این حالت موجود است.

ویزای کار قبرس در ابتدا چهار ساله است.

بله با داشتن شرایطی خاص می توان برای اقامت دائم این کشور درخواست داد.

از جمله این مدارک عبارتند از: گواهی عدم سو پیشینه، کپی از پاسپورت، گواهی پزشکی برای تایید سلامت، گواهی تمکن مالی، ارائه قرار داد پیشنهاد کاری و … .

بله پس از هفت سال زندگی در این کشور می توان برای تابعیت قبرس اقدام نمود.

از جمله این شغل ها عبارتند از: مهندسی، حسابداری، دندانپزشکی، حسابرسی، داروسازی و پرستاری.

مجوز کار در این کشور توسط کارفرما ها صادر می شود.

در صورتی که فرد دو سال در قبرس زندگی کرده باشد.

بله برخی از افراد میتوانند در صورت شراکت با شرکت ها ویزای کاری دریافت نمایند.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا