071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار سنگاپور

ویزای کاری سنگاپور

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله که با تلاش و همت نویسندگان و پژوهشگران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد تهیه شده است قصد داریم در ارتباط با ویزای کار سنگاپور صحبت کنیم. امروزه افراد زیادی به جهت مهاجرت و بهبود روند زندگی خود، مسیر کاری را انتخاب می کنند و با اخذ ویزای کاری کشور دلخواه خود، برای کار وارد این کشور می شوند. از این رو می توان گفت که شرط اخذ ویزای کاری داشتن یک شغل در کشور مقصد یا به عبارتی دعوت به کار از یک کارفرما در کشور جدید می باشد. البته دقت داشته باشید که هر کشوری برای کار شرایط و قوانین خاص خود را دارد.

سنگاپور یکی از کشور های پیشرفته دنیا است که افراد زیادی تمایل دارند برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری، زندگی و … وارد این کشور شوند. در حقیقت می توان گفت که راه ها و روش های مهاجرت به سنگاپور بسیار متفاوت هستند. در حقیقت برای مهاجرت به سنگاپور می توان از روش هایی همچون مهاجرت تحصیلی به سنگاپور، مهاجرت کاری به سنگاپور، مهاجرت از طریق تولد فرزند در سنگاپور، مهاجرت از طربق سرمایه گذاری در سنگاپور، مهاجرت از طربق ازدواج در سنگاپور و …. اقدام نمود. همان طور که می دانید هر کشور برای پذیرش مهاجر از هر نوعی قوانین خاص خود را دارد. از این لازم است تا با مراجعه به کارشناسان و همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در این باره اطلاعات کسب کنید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های فعال در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

ویزاهای اخذ شده

ویزای کار سنگاپور

سنگاپور کشوری پیشرفته و مدرن در آسیا می باشد که با شرایط ویژه خود افراد زیادی را برای کار در سنگاپور یا تحصیل در سنگاپور به خود جلب کرده است. در واقع افراد زیادی تمایل به مهاجرت به سنگاپور را با روش های مختلف دارند. مهاجرت به سنگاپور از طریق کار و اخذ ویزای کاری این کشور نیز دارای شرایط و قوانین خاص خودش است. در وافع برای کار در سنگاپور راه های خاصی با توجه به شرایط هر فرد وجود دارد. از این رو و با توجه به این مسئله پس می توان این گونه گفت که ویزای سنگاپور جهت کار در این کشور نیز انواع مختلفی دارد.

به طور مثال ویزای شخصی که استاد دانشگاه یا پزشک است با ویزای فردی که قصد دارد برای کار های فصلی وارد سنگاپور شود، متفاوت می باشد. از این رو باید این مسئله را مد نظر داشته باشید که هدف شما از کار در سنگاپور چیست یا به عبارتی با چه منظوری قصد دارید برای کار در این کشور اقدام نمایید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که شما می توانید برای تحصیل در سنگاپور هم وارد این کشور شوید. در واقع برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور، داروسازی در سنگاپور، مامایی در سنگاپور، روانشناسی در سنگاپور و … دانشگاه های بسیاری وجود دارد که در سراسر دنیا اعتبار دارند.

نکته مهم این که دانجشویان می توانند به کار در رمان تحصیل در سنگاپور نیز اقدام نمایند. اما باید دید برای دریافت ویزای کاری سنگاپور چه شرایطی وجود دارد و با این که اصلا کشور سنگاپور برای کار محل مناسبی است یا خیر؟! پاسخ به این سوال باعث می شود تا روند کار در سنکاپور با دقت بیشتری برقرار گردد. البته باید توجه داشت که برای مهاچرت کاری به سنگاپور و اخذ ویزای این کشور جهت کار لازم است تا قبل از هر چیزی مدارک مورد نیاز خود را تهیه نمایید. دقت کنید که نرخ بیکاری در سنگاپور نسبت به کشور های آسیایی و سایر کشور ها بسیار پایین است و معمولا در حدود دو و نیم درصد می باشد. از این رو یافتن کار در این کشور راحت تر از سایر کشور های آسیایی می باشد.

انواع ویزای کار سنگاپور

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با انواع ویزای کار سنگاپور صحبت کنیم. در ابتدا باید در زمینه دریافت ویزای سنگاپور برای کار در این کشور به این نکته توجه داشته باشید که داشتن تجربه کار بین المللی نه تنها برای نمونه کار های شما بسیار عالی است ، بلکه احتمال این که بتوانید به راحتی در این کشور مشغول به کار شوید هم بالا خواهد رفت. بر اساس گزارش های بین المللی در راستای گزارش رقابت جهانی مجمع اقتصادی، سنگاپور در زمینه رفتار اخلاقی شرکت ها، شیوه استخدام کارکنان و … در سطح جهانی دارای رتبه بالایی است.

انواع ویزای کار سنگاپور
انواع ویزای کار سنگاپور

علاوه بر این ، گزارش بین المللی حقوق و اشتغال سنگاپور توسط شرکت استخدام هادسون می گوید که حدود پنجاه و سه درصد کارفرمایان در این کشور هر سال بین سه تا پنج درصد حقوق کارکنان خود را افزایش می دهند. اگر تمامی این ها برای شما خوب هستند و می خواهید برای کار راهی کشور سنگاپور شوید، باید ویزای کار معتبری داشته باشید. به غیر از ویزای اشتغال شخصی در سنگاپور که با نام PEP شناخته می شود، کلیه ویزا های کار در سنگاپور به کارفرما گره خورده است. از این رو ، هرگونه تغییر در اشتغال شما نیاز به تغییر ویزای کار دارد.

گزینه های ویزای شما بستگی به مشخصات و تجربه شما دارد. سه روش رایج برای دریافت ویزای کار حرفه ای در سنگاپور وجود دارد. این سه روش عبارتند از: ویزای مربوط به مدیر حرفه ای یا اجرایی با نام PME، ویزای تخصصی شخصی با نام PEP، کار با ویزای همراه یا DP. این سه روش رایج ترین روش های دریافت ویزای سنگاپور برای کار هستند که در ادامه توضیحاتی را برای آن ها ارائه می کنیم.

بررسی ویزای کاری PME سنگاپور

همان طور که گفتیم ویزا های کاری سنگاپور انواع مختلفی دارند. یکی از رایج ترین انواع ویزا ها در این کشور ویزای پی ام ای یا همان ویزای مدیر حرفه ای یا اجرایی است. در این مدل ویزا شما میبایست اول شاغل شوید! اما این یعنی چه؟؟ در واقع در این مدل ویزای سنگاپور برای کار در این کشور، درخواست ویزای کار شما فقط می تواند توسط کارفرمای شما و از طرف شما انجام شود. بسته به تجربه و مدارک تحصیلی ، ممکن است شما یک کارت استخدام با شرایط گذرنامه و یا یک S Pass دریافت نمایید.

برای واجد شرایط بودن در این مدل ویزای کاری که با عنوان EP نیز شناخته می شود، می بایست درآمد کاری که انجام می دهید در کشور سنگاپور به طور حداقلی سه هزار و نهصد دلار در ماه به صورت ثابت باشد. در واقع اگر شما مدارک تخصصی و حرفه ای بالا تری داشته باشید، از شما انتظار می رود که حقوق بالا تری هم دریافت نمایید و نسبت به تخصص خود در سنگاپور مشغول به کار شوید. برای واجد شرایط بودن جهت دریافت S Pass باید حداقل در ماه دو هزار و چهارصد دلار درآمد د اشته باشید و مدارک تحصیلی با کیفیت بالایی را ارائه دهید.

بررسی ویزای کاری PEP سنگاپور

یکی دیگر از مهم ترین ویزا های کاری سنگاپور که برای کار در سنگاپور بسیار رایج است با عنوان ویزای PEP شناخته می شود. این ویزا که با نام گذرنامه اشتغال شخصی سازی شده شناخته می شود، می تواند در زمینه شغل در سنگاپور برای شما بسیار کمک کننده باشد. ویزای PEP از هر کارفرمایی مستقل است و به شما امکان می دهد بدون تأثیرگذاری در اعتبار پاسپورت، فرصت هایی را برای کار در سنگاپور دنبال کنید. پس از دریافت ویزای پی ای پی می توانید حداکثر شش ماه در سنگاپور بمانید تا برای شغل جدید اقدام نمایید.

نکته مهم تر این است که ویزای پی ای پی فقط سه سال اعتبار دارد و به هیچ عنوان هم قابل تمدید نیست. برای درخواست این مدل از ویزای کاری سنگاپور شرایط کمی خاص است. در این حالت شما باید در زمان درخواست این ویزا بیش از شش ماه بیکار نبوده باشید و سالانه صد و چهل و چهار هزار دلار درآمد داشته باشید. یعنی اگر در خارج از سنگاپور بوده اید باید حداقل هجده هزار دلار و اگر در سنگاپور بوده اید باید حداقل دوازده هزار دلار درآمد می داشتید.

بررسی کار در سنگاپور با ویزای DP

در این بخش از مقاله یکی از روش های بسیار جالب اما رایج در سنگاپور که عده زیادی آن را انجام می دهند برای شما بیان می کنیم. این روش با توجه به ویزای همراه سنگاپور جهت کار در این کشور ارائه می شود. دقت داشته باشید که در این روش اگر شما به همراه همسر یا والدین خود که به عنوان مثال از دارندگان ویزای EP یا PEP هستند به کشور سنگاپور نقل مکان کرده اید، می توانید یک ویزای DP وابسته دریافت نمایید. با داشتن ویزای DP شما می توانید برای کار در سنگاپور بدون داشتن ویزای کاری سنگاپور اقدام نمایید.

البته در این حالت کارفرمای شما باید برای LOC یا همان رضایت نامه درخواست کند تا شما بتوانید به طور قانونی کار کنید. نکته مهم این است که هیچ هزینه ای برای برنامه LOC وجود ندارد. اما اگر از طریق گذرنامه بازدید از خانواده به صورت طولانی مدت یعنی مدل LTVP به سنگاپور مهاجرت کرده اید، کارفرما باید برای ویزای کار برای شما اقدام کند. از این رو این روش می تواند یکی از بهترین روش ها برای کار در سنگاپور شناخته شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سنگاپور

برای دریافت ویزای سنگاپور لازم است تا مدارک خاصی را ارائه دهید. البته این مدارک خود نیز شرایط ویژه ای دارند و برای هر کدام از کشور های دنیا متفاوت است. در حقیقت کشور سنگاپور برای ارائه ویزای کاری، سایر کشور های دنیا را به دو دسته تقسیم بندی کرده است. در کشور های سطح یا همان دسته اول کشور هایی مانند ارمنستان، کره شمالی، هند، تاجیکستان، روسیه، اوکراین، قرقیزستان، قزاقستان و … قرار دارند. ایران جزو کشور های سطح دوم قرار دارد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سنگاپور
مدارک لازم برای دریافت ویزای سنگاپور

از این رو برای دریافت ویزای کاری می بایست مدارکی را ارايه دهد که عبارتند از: اصل پاسپورت با کپی آن با حداقل اعتبار شش ماه، عکس پاسپورتی، فرم های مخصوص به دریافت ویزای کاری سنگاپور، پرداخت هزینه ویزای سنگاپور، قرار داد کاری در سنگاپور، مدارک تحصیلی، بلیط رفت و برگشت به سنگاپور و …. . دقت داشته باشید که تمامی این مدارک می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شوند. نکته مهم دیگر این است که بین یک تا دو ماه طول می کشد تا ویزای کاری صادر شود.

اقامت دائم و تابعیت سنگاپور از طریق ویزای کاری

عموما افرادی که وارد کشور جدیدی می شوند قصد دارند برای اقامت دائم یا اخذ ویزای کاری کشور مقصد اقدام نمایند. اما بر خلاف کشور های اروپایی، کار در سنگاپور به راحتی نمی تواند منجر به دریافت اقامت دائم سنگاپور یا تابعیت کشور سنگاپور شود. اما با داشتن برخی شرایط می توان برای دریافت اقامت سنگاپور یا تابعیت این کشور اقدام نمود.

از جمله این شرایط این است که فرد بالای بیست و یک سال سن داشته باشد و دو سال از اقامت وی در سنگاپور گذشته باشد. در ادامه این بخش مدارک لازم برای دریافت اقامت و تابعیت سنگاپور را ارائه می کنیم. این مدارک عبارتند از: اشتغال به کار در سنگاپور، پاسپورت معتبر، فرم مربوط به اخذ اقامت یا تابعیت، پرداخت هزینه های مربوط به درخواست ویزا، کارت شناسیایی، در صورت متاهل بودن سند ازدواج و شناسنامه فرزندان، مدارک تحصیلی فرد، گواهی اثبات پرداخت های مالیاتی و … .

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کار سنگاپور

  1. چرا کشور سنگاپور برای کار مناسب می باشد؟

    این کشور یکی از پیشرفته ترین کشور های آسیا و دنیا است که موقعیت های شغلی بسیار مناسبی دارد.

  2. آیا اخذ ویزای کار سنگاپور منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می شود؟

    بله اما این کار کمی سخت و چالش برانگیز است.

  3. آیا با داشتن ویزای کار سنگاپور می توان برای تابعیت این کشور اقدام نمود؟

    بله می توان برای دریافت تابعیت پس از دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمود.

  4. رایج ترین مدل های ویزای کار سنگاپور چیست؟

    سه مدل رایج وجود دارد که عبارتند از ویزای PME، ویزای PEP و کار با ویزای DP.

  5. نرخ بیکاری در سنگاپور چقدر است؟

    نرخ بیکاری در سنگاپور حدود دو و نیم درصد می باشد.

  6. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار سنگاپور چیست؟

    از جمله این مدارک عبارتند از: پاسپورت، فرم درخواست ویزا، گواهی کارفرما، عکس پاسپورتی و … .

  7. آيا با داشتن ویزای همراه سنگاپور می توان بدون اخذ مجوز در این کشور مشغول به کار شد؟

    بله با داستن این ویزا و بدون ویزای کاری می توان در کشور سنگاپور مشغول به کار شد.

  8. ویزای کار سنگاپور در مدل PME برای چه افرادی است؟

    این ویزای برای گروه افراد با مهارت های ویژه می باشد.

  9. شرایط دریافت اقامت دائم و پاسپورت سنگاپور با ویزای کار سنگاپور چیست؟

    در این راستا باید فرد بیش از بیست و یک سال سن داشته باشد و حداقل دو سال در سنگاپور ساکن باشد.

  10. ویزای کار سنگاپور در مدل PEP چند سال اعتبار دارد؟

    این ویزا فقط سه سال اعتبار دارد و قابل تمدید هم نیست.

  11. آيا با تغییر شغل در سنگاپور باید ویزای کاری را تغییر داد؟

    بله قوانین ویزا در سنگاپور وابسته به نوع کار و کارفرما می باشد.

اسکرول به بالا