071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار جمهوری چک

ویزای کار جمهوری چک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

افراد زیادی برای افزایش درآمد و بهبود شرایط زندگی خود مشغول به کار در کشور های جدید می شوند و در این زمینه فعالیت می کنند. کار در هر کشوری نیاز به بررسی قوانین و مقررات ویژه آن کشور دارد. علاوه بر آن لازم است تا برای کار در هر کشور ویزای کاری آن کشور را دریافت نمود. اخذ ویزای کاری کشور های مختلف با شرایطی امکان پذیر است که مربوط به هر کشور می باشد. در واقع طبق اصول معمولا شما باید برای یافتن کار در کشور مورد نظر خود اقدام نمایید و با یک کارفرما یا شرکت قرارداد ببندید. پس از آن نیز لازم است تا برای دریافت ویزای کاری اقدام نمایید. در این مقاله نیز هدف ما بررسی ویزای کار جمهوری چک می باشد.

علاوه بر کار در جمهوری چک به روش های دیگری هم می توان در این کشور حضور داشت. در واقع شما می توانید با راه های مختلفی جهت مهاجرت به جمهوری چک اقدام نمایید. مهاجرت به جمهوری چک از راه های خاصی مانند مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به جمهوری چک، مهاجرت کاری به جمهوری چک، مهاجرت سرمایه گذاری به جمهوری چک، مهاجرت از طریق تولد فرزند در جمهوری چک، مهاجرت از طریق ازدواج در جمهوری چک و … امکان پذیر است. برای این که بتوانید در ارتباط با هر کدام از این روش های مهاجرتی اطلاع داشته باشید می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

ویزای کار جمهوری چک

یکی از راه های مهاجرت به جمهوری چک از طریق مهاجرت کاری به جمهوری چک و اخذ ویزای کاری جمهوری چک می باشد. برای مهاجرت به این کشور می توانید از راه ها و روش های مختلفی اقدام نمایید. برای کار در جمهوری چک لازم است تا با قوانین و مقررات کاری مربوط به این کشور آشنا شده و سپس در ارتباط با شرایط شرکت ها و کارفرما ها اطلاعات کسب نمایید. پس از کسب ابن اطلاعات می توانید برای مهاجرت به جمهوری چک اقدام نمایید.

برای مهاجرت به جمهوری چک می توانید از راه تحصیلی هم اقدام کنید. در واقع می توانید با تحصیل در جمهوری چک مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری چک یا تحصیل داروسازی در جمهوری چک برای حضور در این کشور اقدام نمایید. البته شما می توانید برای سرمایه گذاری در این کشور هم اقداماتی را صورت دهید. تا به حال به فکر کار در جمهوری چک افتاده اید؟

این کشور با داشتن یک اقتصاد پایدار و مرفه و مکانی مناسب در اروپای مرکزی ، مملو از فرصت های مهاجرت است. جمهوری چک که در قلب اروپا واقع شده است ، برای تجارت مناسب و برای مهاجران ایده آل است. اقتصاد چک به شدت به صادرات و همچنین داشتن یک بخش خدمات در حال رشد وابسته است که تقریباً شصت درصد از تولید ناخالص داخلی ملی را تشکیل می دهد. جمهوری چک کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. این کشور با آلمان ، اسلواکی ، لهستان و آلمان مرز مشترک دارد. زبان رسمی این کشور هم چکی است.

مزایای کار در جمهوری چک و اخذ ویزای کاری

جمهوری چک به دلیل موقعیت مرکزی در اروپا مکان ویژه ای برای کارمندان خارجی و بسیاری از مشاغل بین المللی است. به عنوان مثال ، با حمل و نقل و پیوند های خوب زیرساخت ، پایگاه عالی برای تجارت با آلمان و روسیه است. این زیرساخت ، همراه با شهرت آن در بین سرمایه گذاران به عنوان یک بازار با ثبات نشان می دهد که این کشور در جذب مقدار زیادی سرمایه گذاری مستقیم خارجی موفق شده است.

مزایای کار در جمهوری چک
مزایای کار در جمهوری چک

از دیگر مزایای کار در جمهوری چک می توان به نیروی کار ماهر و اقتصاد آزاد اشاره کرد. در حالی که زبان چک یکی از بزرگترین موانع پیش روی کارگران خارجی است، می توان در این کشور به راحتی با زبان انگلیسی اقدام نمایند. نکته مهم دیگر این است که اقتصاد جمهوری چک ریشه در تولید دارد. جمهوری چک دارای چندین صنعت اساسی است ، از جمله وسایل نقلیه موتوری ، مهندسی ، تولید فولاد ، داروسازی و غیره.


صنعت اتومبیل حدود بیست و هشت درصد از تولید چک را تشکیل می دهد و بزرگترین صنعت اختصاصی این کشور است. با این وجود اقتصاد جمهوری چک به شدت به صادرات وابسته است. با این حال ، در سال های اخیر ، با رشد مداوم تولید ناخالص داخلی و نرخ بیکاری پایین شرایط با بهبودی بسیاری مواجه شده است. 

انواع ویزای کاری در جمهوری چک

انواع مختلفی از ویزا های کاری در جمهوری چک موجود است که هر کدام دارای مزایا و شرایط خاصی هستند. با این وجود طبق بررسی های صورت گرفته، گزینه های مناسب تری نسبت به ویزای کاری جمهوری چک برای حضور در این کشور وجود دارد. از طرف دیگر ، ویزا فقط سندی است که به شما اجازه می دهد در کشور بمانید و با داشتن آن نمی توانید زندگی در جمهوری چک را به صورت دائم داشته باشید.

در واقع این ویزا های طولانی مدت دامنه بسیار محدودی نیز دارند. پس برای شروع زندگی در جمهوری چک و کار در جمهوری چک بر دریافت مجوز های مناسب تمرکز کنید. به خصوص اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا باشید ، روند کار به اندازه کافی طولانی و طاقت فرسا است. از این رو بهترین گزینه ها برای مهاجرت به این کشور از طریق کار اخذ کارت آبی یا بلو کارت اتحادیه اروپا یا کارت کارمندی این کشور می باشد. 

نحوه دریافت کارت کارمندی جمهوری چک

کارت کارمندی برای یک فرصت شغلی خاص در جمهوری چک صادر می شود. مشاغل موجود برای کارت های کارمندی معمولاً مشاغلی هستند که توسط کارمندان جمهوری چک یا اتحادیه اروپا نمی توانند پر شوند. در واقع کارت کارمند نوع جدیدی از مجوز برای اقامت طولانی مدت در جمهوری چک است که هدف آن اقامت اتباع خارجی بیش از سه ماه برای اشتغال می باشد.

کارت کارمندی اصولا بر مبنای کار بین کارفرما و کارمند صادر می شود و اعتبار آن بر اساس همین می باشد. اما در نهایت این اعتبار بیش از دو سال نحواهد بود. با توجه به صلاحیت های حرفه ای ، کارت کارمند برای همه نوع شغل صرف نظر از سطح صلاحیت های حرفه ای مورد نیاز در نظر گرفته شده است. 

فرصت های کاری در جمهوری چک برای اخذ ویزای کاری

بخش گردشگری پر رونق این کشور فرصت های زیادی برای کار در جمهوری چک فراهم می کند. از آنجا که بسیاری از فعالیت های اوقات فراغت برای گردشگران انجام می شود ، مشاغل در این زمینه اغلب برای کارگران خارجی که به زبان های دیگری به غیر از چکی صحبت می کنند مناسب است. از آنجا که انگلیسی زبان تجاری بین المللی است و آلمان شریک اصلی تجارت جمهوری چک است ، متقاضیان با زبان های انگلیسی و آلمانی تقاضای کار زیادی دارند.

اگر تسلط شما به زبان های انگلیسی یا آلمانی زیاد باشد می توانید در یک آموزشگاه زبان انگلیسس یا آلمانی مشغول به کار شوید. شرکت های بزرگ بین المللی در جمهوری چک در همه زمینه ها فعالیت می کنند. اما به این نکته توجه داشته باشید که شرکت های چند ملیتی بهترین گزینه شما برای یافتن کار است ، زیرا آن ها معمولاً تجربه زیادی در استخدام پرسنل خارجی دارند. البته شرکت های بداخلی هم هستند که حضور فعالی در بازار های بین المللی دارند. به عنوان مثال ZEZ ، Agrofert ، Agropol ، Zentiva ، Bata ، odakoda ، Budvar و Pilsner Urquell. 

یافتن شغل در جمهوری چک برای اخذ ویزای کاری

همان طور که در بخش قبل توضبح دادیم،‌بهترین شانس شما برای یافتن شغل در جمهوری چک با شرکت های چند ملیتی است. شما می توانید به راحتی با تماس مستقیم و یا از طریق وب سایت های آن ها برای یافتن شغل اقدام نمایید. البته نکته مهم تر این است که شما می توانید از روش های مختلف دیگر هم برای یافتن کار در جمهوری چک اقدام نمایید. شما می توانید درخواست خود را از طریق آژانس های استخدام یا وب سایت های استخدام بین المللی امتحان کنید.

اگر بر زبان چکی تسلط داشته باشید هم کار برای شما راحت تر خواهد شد و می توانید با سرعت بیشتری برای سافتن کار در این کشور اقدام نمایید. به عبارتی برخی از وب سایت ها مشاغل را به زبان چکی می گذارند و یا به افرادی نیاز دارند که به این زبان تسلط کافی داشته باشند. شرکت هایی در جمهوری چک هستند که برای استخدام جهت مشاغل مرتبط با کارت کارمندی یا بلوکارت اتحادیه اروپا هم پوزیشن هایی را ارائه می دهند.

دقت داشته باشید که نرخ بیکاری در این کشور کم تر از سه و نیم درصد می باشد. دقت داشته باشید که شما می توانید با کمک وب سایت های کاریابی Hotjobs.cz، Jobpilot، Jobs.cz و … برای یافتن کار اقدام نمایید. 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار جمهوری چک

برای این که بتوانید ویزای کاری جمهوری چک را دریافت نمایید لازم است تا مدارک مورد نیاز این ویزا را تهیه نمایید. در واقع اگر تمایل به حضور در جمهوری چک و زندگی در این کشور دارید لازم است تا این مدارک را تهیه نمایید. برای زندگی در جمهوری چک لازم است این مدارک را به سفارت یا کنسولگری این کشور ارائه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جمهوری چک جهت کار در این کشور عبارتند از: پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی، مدارک هویتی، نامه پیشنهاد کار، فرم درخواست ویزا، پرداخت هزینه های مربوط به ویزا، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی، آدرس محل سکونت، بیمه نامه و … .

اخذ اقامت و تابعیت جمهوری چک از طریق کار

یکی از مهم ترین مزیت هایی که برای مهاجرت کاری جمهوری چک موجود است امکان دریافت اقامت و تابعیت جمهوری چک می باشد. در واقع شما می توانید برای دریافت اقامت جمهوری چک و تابعیت این کشور با اخذ ویزای کاری اقدام نمایید. اگر شما پنج سال کار و زندگی در این کشور را داشته باشید و مالیات های خود را پرداخت کرده باشید می توانید اقامت دائم جمهوری چک را دریافت نمایید. پس از این که پنج سال اقامت دائم این کشور را دریافت نمودید می توانید برای دریافت تابعیت این کشور نیز اقدام نمایید. برای دریافت اقامت دائم جمهوری چک حداقل صد و هشتاد روز کاری زمان لازم است.

اخذ اقامت و تابعیت جمهوری چک از طریق کار
اخذ اقامت و تابعیت جمهوری چک از طریق کار

برای درخواست اقامت این کشور لازم است تا مدارکی را تهیه نمایید. این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر،‌ آدرس محل سکونت، آدرس محل کار، مدارکی برای اثبات پنج سال زندگی در این کشور و … . یک نکته بسیار مهم دیگر این است که می توان با دریافت ویزای کاری این کشور و کار در جمهوری چک ویزای همراه را دریافت نمود. در واقع می توانید برای همسر و فرزندان خود ویزای کار جمهوری چک را دریافت نمایید.

برای این کار لازم است تا مدارکی را تهیه نمایید. برای دریافت ویزای همراه بین نود تا صد و بیست روز زمان لازم است و تمامی مدارک را باید به زبان چکی ترجمه نمایید. ویزای همراه در این کشور یک ساله صادر می شود و برای فرزندان زیر پانزده سال نیز مدرک سو پیشینه نیاز نخواهد بود.

سوالات متداول درباره ویزای کار جمهوری چک

بله جمهوری چک برای کار و زندگی شرایط مناسبی را دارد.

بله پس از پنج سال کار در این کشور و ارائه مالیات می توان اقامت این کشور را اخذ نمود.

بله داشتن ویزای کار جمهوری چک منجر به اخذ اقامت این کشور می شود.

بله می توان برای همسر و فرزندان ویزای کار جمهوری چک دریافت نمود.

مدارک مورد نیاز عبارتند از: پاسپورت معتبر، گواهی عدم سو پیشینه، بیمه نامه، گواهی اشتغال به کار و … .

برای کار در این کشور می توان به وب سایت های کاریابی مانند  Hotjobs.cz، Jobpilot، Jobs.cz و … مراجعه نمود.

این مشاغل عموما در زمینه های گردشگری، آموزش زبان های انگیسی و آلمانی و … می باشد.

دو مدل اصلی ویزای کاری با نام بلو کارت و کارت کارمندی موجود است.

کارت کارمندی برای یک فرصت شغلی خاص در جمهوری چک صادر می شود.

مزایا عبارتند از: پایگاه تجاری، زیر ساخت خوب، صنایع فعال، اقتصاد آزاد و … اشاره نمود.

ویزای همراه جمهوری چک یک ساله صادر می شود.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا