071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای کار آلمان برای رشته معماری

ویزای کار آلمان برای رشته معماری

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت‌، مهاجرت کاری و کسب ویزای کار از کشورهای دارای شرایط لازم و بستر مناسب برای مهاجرپذیری است. مهاجرت کاری به آلمان اشتیاق و تلاش برای ساختن یک زندگی بهتر، فراتر از مرزهای کشور مادری است. موسسه‌ میرداماد نیز با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و متبحر در زمینه‌ ویزای کار آلمان برای رشته معماری دوشادوش با شما هستند.

شرایط کار در آلمان برای رشته معماری

مهندسان خارجی که به آلمان می آیند به عنوان مهاجرین مورد استقبال قرار می گیرند و بسیاری از فرصت های شغلی مهندسی را که در آلمان باز می شوند، پر می کنند. از این رو مهاجرت به آلمان می تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد. وضعیت کار برای مهندسین صنعت آلمان به طور سنتی تاکید زیادی بر علم و تکنولوژی دارد. آلمان دارای بالاترین تعداد کارگران مهندسی شاغل و دومین کارمند مهندسی در میان تمام کارکنان اتحادیه اروپا است. اما، روند جمعیت شناختی باعث نگرانی می شود.

در حال حاضر 21 درصد از مهندسین کارگران بیش از 55 سال سن دارند و بسیاری از شرکت ها با مشکلات جایگزینی شدید روبرو هستند. بزرگترین تعداد فرصت های شغلی در مهندسی در مناطق هامبورگ و اشتوتگارت و همچنین در شهرهای برلین و مونیخ است. شرایط بازار کار معماری در آلمان مشاغل فارغ التحصیلی به موقعیت های تمام وقت و پایه برای افرادی که مدرک تحصیلی از موسسه عالی تحصیلی را کسب کرده اند، اشاره می کند.

با یک هفته کاری معمولی 30-45 ساعت همراه با حقوق و دستمزد و مزایای مختلف بالقوه، شغل های فارغ التحصیلی امروزه یکی از شایع ترین و پرطرفدارترین شغل ها است. این مشاغل در کسب و کارها در اشکال و اندازه های مختلف و در تمام بخش ها، از جمله معماری و ساخت و ساز یافت می شوند. شاخه معماری و ساخت و ساز، مشاغل مختلف فارغ التحصیلی را در آلمان ارائه می دهد.می توانید در یک شرکت معماری استخدام شوید. مهندسین کشورهای غیر شهروندی اتحادیه اروپا حق زندگی و کار در آلمان را دارند.

بازار کار رشته معماری در آلمان

بسیاری از دانشگاه های آلمان تحصیل در رشته معماری در آلمان را در فهرست رشته های ارائه شده خود گنجانده اند و از این رو بازار کار این کشور برای فاغ التحصیلان تا حدود زیادی اشباع است، به گونه ای که خود معماران آلمانی یا در حوزه های کاری دیگر مشغولند و یا در کشورهای دیگر به دنبال شغل های معماری می گردند. تعداد بالای معماران و تعداد پایین موقعیت های غلی مرتبط موجب شده است که معماران در آلمان مجبور به کار برای ساعات طولانی با دستمزد پایین باشند.

بازار کار رشته معماری در آلمان

این موضوع خود به مشکل کار در آلمان به عنوان یک خارجی اضافه خواهد نمود چرا که مطابق قانون این کشور برای دریافت مجوز کاری بایستی فرد حقوق حداقلی مشخصی را دریافت نماید. با در نظر گرفتن این مساله و همچنین وجود آلمانی های بسیار و مهاجران دارای مجوز کار دائمی، پذیرش معماران خارجی از سوی کارفرمایان چندان منطقی به نظر نمی رسد.

توجه داشته باشید که تحصیل در آلمان در رشته معماری نیز می تواند به کاریابی افراد در این زمینه کمک کننده باشد.

با این وجود، برای این که به عنوان یک معمار شناخته شوید، تنها مساله ی عضو شدن در انجمن معماران هر ایالت است. همچنین، داشت مهارت در زبان آلمانی از جمله موارد بسیار ضروری برای کار در بازار کار این کشور است. در آلمان برخی دانشگاه ها دوره های مهندسی را هم در آموزش های معماری می گنجانند تا معماران توانایی انجام محاسبات ساختاری پایه ای را داشته باشند. اگر شما به عنوان معمار دارای چنین مهارت هایی باشید، یافتن شغل مرتبط در این کشور ساده تر خواهد بود.

شرایط تایید مدرک معماری در آلمان برای خارجی ها

خارجی هایی که قصد مهاجرت کاری به آلمان در مشاغلی مانند تحصیل پزشکی در آلمان، پرستاری، وکالت، داروسازی، معلمی و فیزیوتراپی را دارند، در وهله اول می بایست مدرکشان به رسمیت شناخته شود. برای مشاغلی مانند معماری و مهندسی، فرد می تواند در آلمان بدون به رسمیت شناخته شدن مدرک کار کند اما مجاز به استفاده از عنوان معمار یا مهندس نیست. برای این که در آلمان به عنوان یک معمار شناخته شوید، تنها مساله ی موجود عضو شدن در انجمن معماران هر ایالت است.

هر کدام از این انجمن های ایالتی اشاره شده معیارهای خود را برای پذیرش معماران دارند اما آنچه عمومیت دارد ارائه ی مدرک دانشگاهی ای است که از سوی انجمن معتبر شناخته شده و نشان دهنده تجربه ی کافی در حوزه های عملی مختلف باشد. با داشتن تجربه ی کاری در خارج از آلمان قادر به تسهیل این روند پذیرش خواهید بود. همچنین برای عضویت در این انجمن بایستی هزینه ی ورود و هزینه ی سالانه ای در حدود چند صد یورو بپردازید که این هزینه ها از ایالتی تا ایالت دیگر متفاوت است.

مدارک مورد نیاز برای شروع فرایند بررسی عبارت اند از مدرک معماری، مدارک تحصیلی شامل فهرستی از همه ی دروس گذرانده شده، هم به زبان اصلی و هم به زبان آلمانی (زبان انگلیسی نیز مورد پذیرش است)، به همراه یک درخواست غیر رسمی. توجه داشته باشید که مدارک به زبان اصلی باید به صورت کپی برابر اصل ارسال شوند. مدارک ترجمه شده نیز می بایست در دفاتر معتبر ترجمه شده باشند. مشاغل مورد نیاز در آلمان را مشاورین موسسه میرداماد در اختیار شما قرار خواهند داد.

اسکرول به بالا