071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای دانش آموزی آلمان

ویزای دانش آموزی آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آلمان جایگاهی برای کیفیت آموزش عالی، زیرساخت های پژوهشی، روش آموزش، مطالعات کم هزینه و چشم انداز حرفه ای است. به همین دلیل است که بسیاری از دانش آموزان بین المللی معتقدند که آلمان بهترین مکان برای تحصیلات عالی است. در ادامه مقاله به شرایط دریافت ویزای دانش آموزی آلمان به روش های مختلف اشاره شده است.

دریافت ویزای دانش آموزی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان سند رسمی مجاز است که اجازه می دهد یک ملیت غیر آلمانی برای ورود و اقامت در قلمرو آلمان به منظور تحصیل در یک دوره خاص وارد شود. بنابراین افراد خارجی فقط باید نامه پذیرش از دانشگاه آلمانی دریافت کنند. شما باید برای تحصیل در آلمان ابتدا درخواست ویزا دهید و در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود درخواست کنید تا برای دوره مورد نظر در آلمان وارد و اقامت داشته باشید.

اقامت دانش آموزان در آلمان

اگر می خواهید بیش از 90 روز یا 3 ماه در آلمان بمانید، شما نیز پس از ورود به آلمان، مجوز اقامت را دریافت خواهید کرد. مصاحبه ویزا لحظه ای است که شما به طور مستقیم به عنوان یک متقاضی ویزا با افسر کنسولی ملاقت می کنید. در همان زمان شما باید مدارک مورد نیاز ویزا را ارائه دهید، زیرا افسر کنسولی شما به طور منظم از شما مدارک می خواهد. خارجیانی که در طول بیش از 2 ماه در آلمان می مانند، باید تأیید ثبت نام را از “Meldebestätigung” دریافت کنند. برای دریافت چنین تاییدیه یک خارجی باید در اداره ثبت احوال محلی یا “Einwohnermeldeamt” درخواست کند.

اقامت دانش آموزان در آلمان

شرایط ویزای دانش آموزی آلمان

خارجیانی که می خواهند بیش از 90 روز یا سه ماه در آلمان بمانند نیاز به داشتن نام محل اقامت خود دارند. مجوز اقامت فقط به درخواست صاحب ویزا در دفتر ثبت نام بیگانه Ausländerbehörde در شهری که در آن دانشگاه شما واقع شده است صادر می شود. مهمترین چیزهایی که باید به عنوان یک متقاضی ویزای آلمانی بدانید این است که:

  • مدارک اضافی می تواند توسط افسر ویزا بر اساس مصاحبه ویزا مورد نیاز باشد.
  • در مورد معتبر بودن گذرنامه خود احتیاط کنید.
  • در نظر داشته باشید که درخواست ناقص ویزا می تواند رد شود.
  • عکس های خود را در فرم درخواست ویزا نگذارید.
  • در طی یک مصاحبه ویزا کسی را به سفارت یا کنسولگری دعوت نکنید.

ویزای توریستی آلمان

گرفتن ویزا تحصیلی بستگی به هدف شما دارد. ویزای تحصیلی به جای یک ویزای توریستی به شما فرصتی می دهد تا یک مجوز اقامت یک بار در آلمان را داشته باشید. مدت زمان یک ویزای توریستی نمی تواند در آلمان افزایش یابد، اگر متقاضی در معرض تهدید امنیتی و نظم عمومی منطقه شنگن قرار گیرد، ویزای آلمان رد خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که سفر خود به آلمان را به موقع برنامه ریزی کنید تا زمان لازم برای ثبت نام در دانشگاه داشته باشید، اسناد اصلی ممکن است پس از ورود به فرودگاه مورد نیاز باشد.

ویزای شنگن آلمان

ویزای شنگن آلمان به طور خودکار داده نمی شود، بنابراین شما باید تا 4 ماه منتظر بمانید تا پاسخی از سفارت یا کنسولگری دریافت کنید و هیچ تضمینی وجود ندارد که ویزا به شما داده شود. لطفا توجه داشته باشید که اگر درخواست شما برای ویزای دانشجویی رد شود، هزینه ویزای شما بازپرداخت نخواهد شد. برای بررسی شرایط مهاجرت به آلمان جهت تحصیل و راه های دریافت ویزا بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد به گفت و گو بنشینید.

اسکرول به بالا