071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای دانشجویی کانادا | شرایط + هزینه ها برای دانشجویان بین المللی

ویزای دانشجویی کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای تحصیل در  کشور کانادا، باید مجوز تحصیل در این کشور را دریافت کنید که به عنوان ویزای دانشجویی کانادا برای مدت اقامت شما عمل می کند. اگر دوره یا برنامه شما شش ماه یا کمتر طول بکشد، نیازی به مجوز تحصیل در کشور کانادا ندارید. با این وجود، ممکن است ایده خوبی باشد که به هر حال قبل از آمدن به کانادا درخواست مجوز کنید. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد ما به بررسی ویزای دانشجویی کانادا پرداخته ایم و مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا را بررسی کرده ایم.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

شرایط مجوز تحصیل در کانادا و قوانین جدید برای دانشجویان بین المللی

برای این که برای تحصیل در کانادا شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا را داشته باشید،‌ لازم است تا مواردی را مد نظر خود داشته باشید. این موارد عبارتند از:

  • باید افسر مهاجرت را راضی کنید که در پایان تحصیل خود کانادا را ترک می کنید.
  • یک نامه پذیرش از موسسه یا دانشگاه های کانادا داشته باشید.
  • ثابت کنید که برای مدت زمان اقامت خود در کانادا پولی برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود دارید.
  • قانون مدار باشید و سابقه فعالیت مجرمانه نداشته باشید
  • خطری برای امنیت کشور کانادا نداشته باشید.
  • معاینه های پزشکی لازم را انجام داده باشید.

ممکن است لازم باشد مدارک اضافی درخواست شده توسط افسر را برای تأیید پذیرفتن خود ارائه دهید. در این باره می توانید با متخصصان موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مشورت نمایید.

اولین مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا

شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا دارای مراحلی است که اهمیت زیادی دارد. در این بخش ما اولین مراحل را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای شما ارائه می کنیم.

اولین مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا
اولین مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا

این موارد دارای اهمیت زیادی هستند و لازم است تا به دقت در ارتباط با آن ها اقدام نمایید. این موارد عبارتند از:

  • قبل از ورود به کانادا، برای ویزای دانشجویی کانادا به صورت آنلاین، در وب سایت Citizenship and Immigration Canada (CIC) اقدام کنید.
  • اگر اتصال اینترنتی محدودی دارید یا نمی توانید اسناد را بصورت آنلاین ارائه دهید، اسناد درخواست ویزا را از طریق پست ارسال کنید.
  • نامه پذیرش، گواهی عدم سو پیشینه و اثبات منابع مالی را داشته باشید.

درخواست آنلاین ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان و با مدرک زبان امکان پذیر است. با این حال باید روش های مختلف درخواست را بدانید. یکی از این روش ها درخواست آنلاین می باشد. برای درخواست آنلاین، باید یک حساب کاربری در وب سایت دولت کانادا ایجاد کنید. همچنین برای پرداخت هزینه درخواست به نسخه الکترونیکی کلیه مدارک و کارت اعتباری خود احتیاج دارید. مراحلی که برای درخواست آنلاین ویزای خود لازم است پیش ببرید عبارتند از:

  • اولین قدم ایجاد یک حساب کاربری است. این حساب به شما کمک می کند تا درخواست خود را آماده کرده و به صورت آنلاین ارسال کنید و بعداً می توانید وضعیت درخواست ویزا خود را بررسی کنید.
  • پس از ارائه جزئیات در مورد زمینه و برنامه خود که در آن پذیرفته شده اید، ایمیلی با جزئیات مربوط به ورود و رمز ورود خود دریافت خواهید کرد.
  • پس از ورود به حساب خود با جزئیات ارائه شده در ایمیل، می توانید تمام اسناد لازم را که در لیست ذکر شده بارگذاری کنید.
  • پس از بارگذاری مدارک خود، می توانید هزینه ویزای خود را پرداخت نمایید.
  • در نهایت می توانید درخواست ویزا را ارسال نمایید.

ارسال مدارک به صورت کاغذی

اگر تصمیم دارید روی کاغذ اقدام کنید، باید راهنمای دستورالعمل ارائه شده در وب سایت دولت کانادا را مطالعه کنید. پس از آماده شدن درخواست ویزا، می توانید آن را به یک مرکز درخواست ویزا ارسال کنید که منطقه شما را تحت پوشش خود قرار دهد. اگر درخواست شما ناقص باشد، پردازش نمی شود و به شما بازگردانده می شود. برای درخواست روی کاغذ، باید این مراحل را دنبال کنید:

  • اسناد خود را آماده کنید. شما به کپی های معتبر هر سند نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، در صورت لزوم مجبور به ترجمه هر یک خواهید شد. مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسه باشد. به محض اینکه اسناد را ترجمه کردید باید آن ها را به تایید رسمی برسانید.
  • شما باید تمام فرم های موجود در برنامه را پر کنید.
  • بعد از اینکه مدارک خود را جمع کردید و درخواست خود را پر کردید، باید هزینه درخواست و هزینه بیومتریک را پرداخت کنید.
  • سپس می توانید درخواست خود را ارسال نمایید.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا

طبق نکاتی که در وب سایت دولت کانادا ارائه شده است، مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا و بررسی پرونده های متقاضیان، به طیف وسیعی از عوامل مختلف بستگی دارد. در حال حاضر به دلیل همه گیری ویروس کرونا زمان پردازش ممکن است بیش از حد معمول باشد. از این رو اگر تمایل به کسب اطلاعات در این باره دارید می توانید به وب سایت دولت این کشور مراجعه نمایید. این در حالی است که در زمان های عادی حدود ۹۰ روز برای صدور ویزا زمان لازم بود. با این توصیفات بهترین کار این است که تمامی مدارک خود را آماده نمایید.

اخذ ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان

شاید شما به دنبال این مطلب باشید که اخذ ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان چگونه ممکن است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا، باید نمره لازم را در آیلتس کسب کنید اما امروزه دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد بدون گذراندن آزمون آیلتس در دانشگاه خود پذیرش بگیرند. حتی سفارت کانادا هم اکنون به دانشجویان بین المللی بدون آیلتس در کانادا اجازه می دهد. روش های کمی وجود دارد که اجازه می دهد شما به عنوان دانشجو بدون حضور در آزمون آیلتس یا گذراندن آن به کانادا بروید. با کار های زیر می توانید اخذ ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان را داشته باشید.

اخذ ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان
اخذ ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان

گواهی مهارت انگلیسی دریافت کنید.

دریافت گواهی مهارت انگلیسی برای کانادا برای دانشجویان بین المللی بسیار آسان است. دانشگاه های کانادا اکنون دو گزینه به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و یکی از آنها ارائه گواهینامه مهارت انگلیسی است. اگر در گذشته همه دروس را به زبان انگلیسی خوانده اید، می توانید از مدرسه قبلی خود گواهی نامه را بخواهید و از آن به عنوان گواهی زبان استفاده کنید.

دانشگاه هایی که نیاز به مدرک زبان ندارند پیدا کنید.

آیلتس هرگز الزام سفارت کانادا نبوده است اما این شرط دانشگاه های کانادا است. اما همه دانشگاه های کانادا به دانشجویان بین المللی نیازی به ارائه گواهینامه آیلتس با نمره مشخص ندارند. دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارند که در حال حاضر دانشجویان بین المللی مجاز به تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان هستند. لیست بهترین دانشگاه های کانادا که نیاز به مدرک زبان ندارند عبارتند از:

  • کالج اوکاناگان
  • دانشگاه کنکوردیا
  • کالج کامبرین
  • دانشگاه مموریال
  • کالج سنکا، تورنتو
  • دانشگاه رجینا
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه وینیپگ
  • دانشگاه بروک
  • دانشگاه کارلتون

دوره های آنلاین زبان را بگذرانید.

آخرین راه ورود به کانادا بدون آیلتس گذراندن دوره های آنلاین زبان انگلیسی است. این دوره ها بسیار آسان تر از آیلتس است و هیچ استانداردی برای گذراندن آنها با نمره خاصی مانند آیلتس لازم نیست. به جای نشان دادن گواهینامه آیلتس، دانشجو می تواند با استفاده از این دوره های آنلاین زبان پذیرش در دانشگاه های کانادا را به راحتی انجام دهد.

تمدید ویزای دانشجویی کانادا

زمانی که برای درخواست ویزا اقدام می کنید باید برنامه های تمدید ویزای دانشجویی کانادا را هم در نظر داشته باشید. باید دقت داشته باشید که مجوز تحصیلی شما در دانشگاه های کانادا ۹۰ روز پس از اتمام تحصیل منقضی می شود. در این زمان ممکن است اخطار تکمیل روند را هم دریافت نمایید. با این حال شما هنوز هم می توانید برای کار های دیگری مانند مسافرت و یا اجاره کار در این کشور بمانید. در این روند به شما اجاره داده می شود که برای کار تمام وقت، کار نیمه وقت و یا حتی خود اشتغالی اقدام نمایید. پس از آن می توانید برای اقامت کانادا هم اقدام نمایید. از این رو تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

در زمان بررسی شرایط ویزای دانشجویی کانادا می بایست مدارک مورد نیاز خود را هم تهیه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست مجوز دانشجویی پر شده و تکمیل شده
  • نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه معتبر کانادایی
  • گذرنامه معتبر
  • عکس در اندازه گذرنامه با مشخصات و تاریخ تولد
  • گواهی تمکن مالی ارائه شده به مبلغ ده تا یازده هزار دلار کانادایی
  • انگیزه نامه
  • برای تحصیل در کبک کانادا نیاز به گواهی هایی با زبان انگلیسی و فرانسوی دارید.
  • گواهی ارائه هزینه های مربوط به مجوز تحصیل
  • گواهی عدم سو پیشینه

هزینه ویزای دانشجویی کانادا

هزینه ویزای دانشجویی کانادا بحثی ویژه است که به بخش های مختلفی تقسیم می شود. برخی از این هزینه ها واضح هستند و  برخی دیگر هزینه هایی هستند که شما باید در مسیر فعالیت خود پیش بگیرید. هزینه دریافت مجوز تحصیل به طور کلی ۱۵۰ دلار کانادایی می باشد. در این میان هزینه بیومتریک با حدود ۸۵ دلار کانادا هم مورد نیاز است. اما این در حالی است که متقاضیان ایرانی باید برای اخذ ویزای خود به سفارت کانادا در کشور های همسایه سفر کنند. این هزینه های سفر را نیز باید به هزینه درخواست خود اضافه نمایید.

سخن آخر

اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای متقاضیان تحصیل در این کشور از  اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد ما به بررسی شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان هم پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به متخصصان موسسه مهاجرتی میرداماد مراجعه نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای دانشجویی کانادا

  1. آیا کانادا کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کانادا یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آیا دانشگاه های کانادا دارای اعتبار بالایی در دنیا هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور دارای اعتبار بسیار بالایی می باشد.

  3. به چند روش می توانید برای ویزای دانشجویی کانادا در خواست دهید؟

    شما می توانید به دو روش آنلاین و کاغذی درخواست دهید.

  4. روش آنلاین درخواست ویزای دانشجویی کانادا در اولین مراحل چگونه است؟

    قبل از ورود به کانادا، برای ویزای دانشجویی کانادا به صورت آنلاین، در وب سایت Citizenship and Immigration Canada (CIC) اقدام کنید.

  5. مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چقدر است؟

    این زمان بستگی به شرایط دارد با این حال ممکن است تا ۹۰ روز به طول بیانجامد.

  6. هزینه دریافت ویزای دانشجویی کانادا چقدر است؟

    این هزینه ۱۵۰ دلار می باشد و در کنار آن باید ۸۵ دلار کانادایی هزینه بیومتریک و سایر هزینه های پنهان را در نظر داشت.

  7. آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان موجود است؟

    بله با داشتن شرایطی این امکان وجود دارد.

  8. برترین دانشگاه های کانادا که ارائه دهنده ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان هستند کدامند؟

    برخی از این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه کارلتون، دانشگاه مموریال، کالج سنکا تورنتو، دانشگاه بروک، دانشگاه رجینا، دانشگاه کنکدوریا و غیره.

  9. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

    اصلی ترین این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، عکس در انداره پاسپورتی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی، هزینه درخواست ویزا، نامه پذیرش از دانشگاه، انگیزه نامه و غیره.

  10. چه زمان باید برای تمدید ویزای دانشجویی کانادا اقدام نمایید؟

    شما تا ۹۰ روز پس از پایان دوره تحصیل خود می توانید برای تمدید ویزا اقدام نمایید.

  11. چگونه می توانید برای دریافت اقامت کانادا اقدام نمایید؟

    در این مسیر لازم است تا برای تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری اقدام نمایید.

اسکرول به بالا