071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بر اساس تجربیاتی که مشاورین ما در زمینه مهاجرت به کشور های اروپایی دارند، اخذ ویزای توریستی ایتالیا و یک سفر کوتاه مدت به این کشور می تواند شما را با چارچوب و روند اخذ پذیرش های کاری و تحصیلی کشور هدف آشنا کند. شما می توانید اطلاعات لازم را برای اقدامات مربوط به مهاجرت خود از طریق این مقاله و سایر مقالات موجود در همین وبسایت کسب کنید. ما در موسسه حقوقی میرداماد راهنمای شما در زمینه های مختلف اخذ ویزا و سفر خواهیم بود.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل پزشکی در ایتالیا
  3. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

شرایط ویزای توریستی ایتالیا

شرایط مهاجرت به ایتالیا و ورود به این کشور همه اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا به دلیل منطقه سفر مشترک محدوده شینگن که ایتالیا نیز جزوی از آن است، فقط نیاز به ارائه یک مدرک شناسایی برای ورود به ایتالیا دارند. در غیر این صورت، اگر شما یک مسافر غیر اتحادیه اروپا و و منطقه اقتصادی اروپا باشید که مایل به بازدید از ایتالیا، سن مارینو یا واتیکان هستید برای ورود به فرودگاه های ایتالیا نیازمند به ارائه موارد زیر هستید: یک گذرنامه معتبر یا یک سند مسافرتی. که حداقل ۳ ماه بیشتر از زمان مشخص شده برای خروج از منطقه شینگن معتبر باشد و در طی 10 سال گذشته صادر شده باشد، در صورتی که شامل ویزای رژیم ایتالیا هستند، ویزا تهیه کنند.

چه کسانی برای ورود به ایتالیا به ویزای شینگن احتیاج دارند؟ در صورتیکه به یکی از دسته بندی های زیر تعلق دارید، برای ورود به ایتالیا و هر کشور دیگری در حوزه شینگن به ویزای اقامت کوتاه نیاز دارید. در صورتی که تابع یک کشور جهان سومی هستید که به توافقنامه آزادی ویزا برای کشور های عضو شینگن دست نیافته است. در صورتی که تابع یک کشور جهان سومی هستید با کشورهای عضو شینگن توافق نامه آزادسازی ویزا امضا کرده است اما قبلاً از ورود به ایتالیا یا هر کشور دیگری که عضو شینگن است، از شما جلوگیری شده است.

در صورتی که علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستید می توانید برای این کشور اقدام نمایید.

هزینه ویزای توریستی ایتالیا

نوع ویزا توریستی/ ملاقات با خانواده و دوستان/ شرکت در کنفرانس

  • هزینه ویزا به یورو 60
  • هزین ویزا به پوند استارلینگ 52.20
  • هزینه خدمات VFS به پوند استارلینگ 8.58

هزینه ویزای به پوند استارلینگ بر اساس نرخ فعلی تبدیل ارز می باشد و ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر کند. علاوه بر هزینه درخواست ویزا، به ازای هر درخواست ویزا، هزینه خدمات VFS ( شامل VAT ) نیز دریافت می شود.  تمام هزینه ها را می توان نقدا ( به جز در منچستر ) یا توسط کارت دبیت کارت یا اعتباری کارت پرداخت کرد. پرداخت از طریق چک یا انتقال بانکی مستقیم قابل قبول نمی باشد. تمام هزینه های پرداخت شده غیر قابل بازگشت می باشند.

مدارک ویزای توریستی ایتالیا
مدارک ویزای توریستی ایتالیا

مدارک ویزای توریستی ایتالیا

لیست مدارک زیرقطعی نمی باشند و همواره این احتمال وجود دارد که مامور مربوطه از متقاضی بخواهد مدارک و اطلاعات اضافه ارائه دهد. هر دو نوع مدارک استاندار و پشتیبان باید به روز باشند، بیشتر از یک ماه از تاریخ تایید یا صدور آن ها نگذشته باشد. متقاضیان همواره باید اصل مدارک را با خود به همراه داشته باشند و اما تنها کپی آن را ها را لازم است ارائه دهند، مگر آنکه از شرایط ارائه درخواست، ارسال اصل یک مدرک خاص باشد. پیش از جمع آوری مدارکی که در ادامه ذکر شده است، توصیه می شود که متقاضیان شرایط لازم را مرورو کنند تا از انتخاب درست گروه ویزای مربوط به خود اطمینان حاصل نمایند. 

مدارک مورد نیاز استاندارد برای درخواست ویزای شنگن:

  1. اصل فرم تقاضانامه
  2. اصل و کپی پاسپورت
  3. پاسپورت امضا شده ( حداقل دو صفحه پشت سر هم برای مهر ویزا خالی باشد ) باید به مدت حداقل 90 روز بعد از تاریخ بازگشت از سفر به ناحیه شینگن، اعتبار داشته باشد و در طول 10 سال پس از تاریخ ترک ناحیه شنگن صادر شده باشد.  
  4. اجازه اقامت انگلستان ثبت شده در پاسپورت یا صادر شده به عنوان کارت بیومتریک، باید تا 90 روز بعد از تاریخ برگشت از سفر به حوزه شنگن اعتبار داشته باشد. ویزای ویزیتوری نوع C قابل قبول نمی باشد. 
  5. عکس
  6. مدارک پشتیبان برای متقاضیان ویزای شینگن
  7. گواهی اشتغال به کار فعلی

اصل نامه کارفرما:

  • این نامه باید جدید باشد ( مربوط به کمتر از یک ماه گذشته باشد)؛
  • امضا شده باشد ؛
  • در سربرگ آن نام و سمت امضا کننده و تایید استخدام متقاضی برای مامور مربوطه مشخص شده باشد.

اصل نامه دانشجویی:

  • این نامه باید جدید باشد ( مربوط به کمتر از یک ماه گذشته ) ؛
  • امضا شده باشد ؛
  • در سربرگ آن نام و سمت امضا کننده و تایید ثبت نام متقاضی برای مامور مربوطه مشخص شده باشد.

اصل نامه نیروی کار خانگی:

  • این نامه صادر شده توسط کارفرما، باید جدید باشد ( مربوط به کمتر از یک ماه گذشته باشد )؛
  • امضا شده باشد ؛
  • و با تاییدیه پرداخت مالیات ( P60 ) یا لیست پرداخت و پاسپورت یا کارت شناسایی کارفرما همراه باشد. 

اصل نامه خویش فرمایی:

  • این نامه باید جدید باشد ( مربوط به کمتر از یک ماه گذشته باشد)؛
  • امضا شده باشد ؛
  • در سربرگ آن نام و سمت امضا کننده و تایید استخدام متقاضی برای مامور مربوطه مشخص شده باشد؛

و در صورت امکان از طرف افراد زیر دریافت شده باشد:

  • حسابدار متقاضی: در شرایطی که حسابداری شرکت متقاضی توسط یک حسابدار خارجی/ مستقل انجام می شود ؛
  • وکیل: در صورتی که که ثبت شرکت متقاضی توسط یک وکیل انجام گرفته باشد ؛
  • مدیر بانک: زمانی که شرکت متقاضی دارای حساب بانکی تجاری داشته باشد. 
  • فرد بیکار یا بازنشسته

دریافت مزایا:

  • اصل نامه جدید صادر شده توسط مرکز کار داخلی یا خدمات بازنشستگی

خانه دار / آقا ( تنها برای زوج های مزدوج قابل اجرا می باشد ):

متقاضی می تواند توسط همسر خود/ شریک رسمی / والدینش حمایت شود؛ در این شرایط باید مدارک زیر را تهیه نماید:

  1. اصل و کپی گواهی ازدواج: در صورتی که این مدرک در خارج از اتحادیه اروپا صادر شده باشد و به زبان انگلیسی یا ایتالیایی نباشد، یا ؛
  2. گواهینامه تولد در صورتی که پدر یا مادر از فرزند خود حمایت می کنند. 
  3. بلیط برگشت که هزینه آن به طور کامل پرداخت شده باشد: در این بلیط باید نام متقاضی و تاریخ رفت و برگشت از سفر به ناحیه شنگن ذکر شده باشد. 
  4. در صورت سفر با خودرو: ثبت اتومبیل، بیمه اتومبیل، بلیط های برگشت ( کشتی یا یوروتونل ) که در آن شماره ثبت اتومبیل و گواهینامه رانندگی راننده ذکر شده باشد. 
  5. در صورتی که راننده اتومبیل فرد متقاضی نباشد، در این صورت باید نامه پشتیبانی (امضا شده و دارای تاریخ ) تهییه نمود که مبنی بر تایید سفر مشترک باشد و اسم و تاریخ سفر متقاضی نیز در آن ذکر شده باشد. همچنین گواهینامه و پاسپورت راننده را باید ارائه دهند. 
  6. در صورتی که هزینه بلیط مسافرتی از طریق آژانس مسافرتی پرداخت شده است در این صورت ارائه رسید و تاییدیه پرداخت نیز مورد نیاز است. 

مدارک محل اقامت

ارائه رزرواسیونی که نام متقاضی، تاریخ سفر و جزئیات آدرس اقامتگاه در آن ذکر شده باشد. در صورتی که نام متقاضی در رزرواسیون محل اقامت ذکر نشده باشد، در این صورت باید نامه تاییدیه سفر مشترک توسط شخصی که نامش در رزرواسیون آمده است امضا و تاریخ خورده باشد و به همراه کپی پاسپورت، کارت شناسایی و صفحه امضای پاسپورت (در صورتی که امضا در صفحه بیوگرافی پاسپورت نباشد) ارائه شود. در شرایطی که اقامتگاه برای گروهی از افراد رزرو شده باشد لیستی از افراد گروه نیز مورد نیاز است. به جای اعضای گروه اسمشان نیز می تواند در بلیط سفر ذکر شده باشد. 

در صورت دعوت از سوی دوست یا خانواده:

متقاضی باید اصل دعوت نامه از سوی میزبانش در کشور ایتالیا ( اصل دعوتنامه ) را ارسال کند. این دعوتنامه دارای تاریخ و امضا شده، باید برای کنسولگری ایتالیا مدت سفر و آدرس محل اقامت را تایید کند و به همراه آن کارت شناسایی و پاسپورت میزبان نیز فرستاده شود.  در صورتی که میزبان شما در کشور ایتالیا شهروند اروپایی نباشد، یک کپی اجازه اقامت در ایتالیا نیز مورد نیاز است. 

شرایط این بیمه مسافرتی ( بیمه درمانی مسافرتی پوشش دهنده تمام خطرات )

  • بیمه مسافرتی به زبان انگلیسی
  • پوشش کل مدت اقامت احتمالی در محدوده شنگن
  • به طور واضح نام متقاضی را نشان دهد
  • پوشش جغرافیایی ناحیه ( تمام کشور های حوزه شنگن )
  • با حداقل پوشش 30000 یورو یا بیشتر برای درمان های ضروری و بازگشت به وطن 

مدت زمان دریافت ویزای توریستی

هر متقاضی می تواند درخواست ویزای شینگن خود را حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ سفر در نظر گرفته شده به منطقه شینگن ارسال کند. حداقل زمان پردازش درخواست ویزا 5 روز کاری می باشد، بنابراین به متقاضیان توصیه می شود که زمان کافی را بین تاریخ درخواست ویزا و تاریخ سفر در نظر بگیرند، هیپ گونه تضمینی در رابطه با درخواست ویزا داده نمی شود. 

برای برخی از ملیت ها، درخواست ویزا به مشورت و رایزنی با سایر کشور های شنگن نیاز دارد و بنابراین حداقل زمان پردازش 10 روز کاری طول می کشد. به منظور جلوگیری از تاخیر در روند درخواست ویزا، این موضوع مهم است که درخواست ویزا کامل باشد و مدارک ارائه شده مطابق الزامات درخواست صورت گیرد ( به مدارک لازم برای دسته های مختلف ویزا مراجعه کنید ). 

متقاضیان همچنین باید بدانند که، به خصوص در ایام شلوغ در حوالی عید پاک، تعطیلات تابستانی ( جولای و آگوست ) و کریسمس، قرار ملاقات ها ( نگاه کنید به برنامه قرار ملاقات ) خیلی سریع رزرو می شوند زیرا سفارت روزانه فقط تعداد مشخصی از درخواست ویزا را پردازش می کند. علاوه بر این، متقاضیان باید توجه داشته باشند که تعطیلات VFS / بسته بودن سفارت ( به تعطیلات عمومی / تعطیلات سفارت مراجعه کنید ) ممکن است زمان پردازش درخواست ویزا را تمدید کند. 

بنابراین VFS به همه متقاضیان توصیه می کند که:

  • وقت ملاقات خود را به محض این که دانستند که سفر می کنند رزرو کنند. 
  • اطمینان حاصل نمایند که مدارک درخواست ویزا با شرایط سفارت مطابقت دارد. 
  • زمان کافی رت برای پردازش درخواست ویزا در نظر داشته باشند. 
  • سفارت ممکن است همیشه درخواست اطلاعات / اسناد اضافی کند و یا متقاضیان مصاحبه را در طی مراحل درخواست ویزا دعوت کند و این ممکن است باعث ایجاد تاخیر در روند ویزا شود که متقاضیان مسئولیت آن را قبول می کنند. 
مراحل دریافت ویزای توریستی در ایتالیا
مراحل دریافت ویزای توریستی در ایتالیا

انواع دیگر ویزاها:

ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تجاری ایتالیا

ویزای ایتالیا

ویزای کار ایتالیا

مراحل دریافت ویزای توریستی در ایتالیا

پیش از آنکه برای ویزای توریستی کشور ایتالیا اقدام کنید، اطلاعات مربوط به مدارک مورد نیاز و مدت زمان لازم برای انجام فرایند با توجه به نوع تقاضانامه را به طور کامل مطالعه نمایید. شما می توانید با توجه به دستورالعمل نوشته شده در این صفحه پیش بروید.

  • مرحله اول: دانلود فرم تقاضانامه

قدم اول این است که فرم درخواست ویزای توریستی برای کشور ایتالیا را دانلود نمایید. شما می توانید این فرم را از کنسولگری کشور ایتالیا دریافت کنید. 

  • مرحله دوم: تکمیل فرم تقاضانامه

با دقت فرم تقاضانامه را تکمیل کنید. شما باید برای هر یک از تقاضاهای ویزا از جمله کودکان یک فرم تقاضانامه جداگانه ارسال نمایید. در آخر فراموش نکنید که فرم تقاضانامه خود را امضا کنید.

  • مرحله سوم: مدارک مورد نیاز تقاضنامه ویزا را گردآوری نمایید. 

چک لیستی از مدارک که باید به همراه تقاضانامه خود ارسال نمایید، تهییه کنید. تمام مدارک را جمع آوری نمایید و آن ها را برای ارسال آماده کنید. 

  • مرحله چهارم: تهیه عکس برای تقاضانامه ویزا

برای تقاضانامه ویزای خود عکس رنگی و جدید بگیرد. مطمئن شوید که این عکس با تمام شرایط خاص تعیین شده برای عکس تقاضانامه، مطابقت داشته باشد. لازم است که دو کپی از این عکس ارسال نمایید. 

  • مرحله پنجم: بررسی هزینه درخواست ویزا

هزینه مربوط به درخواست ویزای ایتالیا خود را بررسی نمایید. به یاد داشته باشید که با توجه به کشوری که از طریق آن درخواست خود را ارائه می دهید، هزینه ویزا متفاوت خواهد بود. 

  • مرحله ششم: تعیین وقت سفارت

برای ملاقات در مرکز درخواست ویزا برای ارائه درخواست خود رمانی را تعیین نمایید. 

  • مرحله هفتم: به موقع به مرکز درخواست ویزای خود بروید

در تاریخ برنامه ریزی شده برای ارائه مدارکتان به موقع در مرکز درخواست ویزا حاضر شوید. به همراه فرم تقاضانامه خود تمام مدارک لازم را به همراه داشته باشید. به یاد داشته باشید که برای تایید کپی مدارک خود، اصل آن ها را باید به همراه داشته باشید. معمولا لازم است کپی مدارک را در کنار فرم تقاضانامه ارائه دهید. 

  • مرحله هشتم: فرم تقاضانامه خود را دنبال کنید

به صورت آنلاین فرم تقاضانامه خود را پیگیری نمایید. 

  • قدم نهم: دریافت ویزای

شما می توانید شخصا با مراجعه به مرکز تقاضانامه ویزا، ویزای خود را دریافت نمایید. همچنین می توانید انتخاب کنید که ویزایتان را از طریق خدمات حمل و نقل، درب منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید. این اطلاعات را متخصصین مهاجرت ما در موسسه حقوقی میرداماد به شما منتقل خواهند کرد، تنها کافی است برای کسب اطلاعات دقیق اخذ ویزای توریستی ایتالیا با ما در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد ویزای توریستی ایتالیا

1- آیا ایرانیانی که شهروندی کشور های اروپایی را کسب کرده اند می توانند بدون ویزا به ایتالیا وارد شوند؟

شرایط ورود به ایتالیا همه اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا به دلیل منطقه سفر مشترک محدوده شینگن که ایتالیا نیز جزوی از آن است، فقط نیاز به ارائه یک مدرک شناسایی برای ورود به ایتالیا دارند.

2- برای ورود به فرودگاه های ایتالیا چه مدارکی را باید همراه داشت؟

یک گذرنامه معتبر یا یک سند مسافرتی. که حداقل ۳ ماه بیشتر از زمان مشخص شده برای خروج از منطقه شینگن معتبر باشد و در طی 10 سال گذشته صادر شده باشد، در صورتی که شامل ویزای رژیم ایتالیا هستند، ویزا تهیه کنند.

3- چه کسانی برای ورود به ایتالیا به ویزای شینگن احتیاج دارند؟

در صورتی که تابع یک کشور جهان سومی هستید که به توافقنامه آزادی ویزا برای کشور های عضو شینگن دست نیافته است. ویا با کشورهای عضو شینگن توافق نامه آزادسازی ویزا امضا کرده است اما قبلاً از ورود به ایتالیا یا هر کشور دیگری که عضو شینگن است، از شما جلوگیری شده است.

4- هزینه ویزای توریستی ایتالیابه یورو چقدر است؟

هزینه ویزا به یورو 60

5- هزینه ویزای توریستی ایتالیابه پوند چقدر است؟

هزین ویزا به پوند استارلینگ 52.20

6- هزینه خدمات VFS ایتالیا چقدر است؟

به پوند استارلینگ 8.58 دبیت کارت

7- آیا هزینه های ویزا توریستی ایتالیا را می توان با چک پرداخت کرد؟

تمام هزینه ها را می توان نقدا ( به جز در منچستر ) یا توسط کارت دبیت کارت یا اعتباری کارت پرداخت کرد. پرداخت از طریق چک یا انتقال بانکی مستقیم قابل قبول نمی باشد.

8- آیا هزینه های پرداخت شده برای ویزا توریستی ایتالیا قابل استرداد است؟

تمام هزینه های پرداخت شده غیر قابل بازگشت می باشند.

9- آیا می توان فقط کپی مدارک ویزا توریستی ایتالیا را به همراه داشت ؟

قاضیان همواره باید اصل مدارک را با خود به همراه داشته باشند و اما تنها کپی آن را ها را لازم است ارائه دهند، مگر آنکه از شرایط ارائه درخواست، ارسال اصل یک مدرک خاص باشد.

10- مدت زمان دریافت ویزای توریستی چقدر است؟

هر متقاضی می تواند درخواست ویزای شینگن خود را حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ سفر در نظر گرفته شده به منطقه شینگن ارسال کند.

11- مدارک مورد نیاز استاندارد برای درخواست ویزای شنگن چه هستند؟

  1.  اصل فرم تقاضانامه
  2.  اصل و کپی پاسپورت
  3.  پاسپورت امضا شده ( حداقل دو صفحه پشت سر هم برای مهر ویزا خالی باشد ) باید به مدت حداقل 90 روز بعد از تاریخ بازگشت از سفر به ناحیه شینگن، اعتبار داشته باشد و در طول 10 سال پس از تاریخ ترک ناحیه شنگن صادر شده باشد.
  4.  اجازه اقامت انگلستان ثبت شده در پاسپورت یا صادر شده به عنوان کارت بیومتریک، باید تا 90 روز بعد از تاریخ برگشت از سفر به حوزه شنگن اعتبار داشته باشد. ویزای ویزیتوری نوع C قابل قبول نمی باشد.
  5.  عکس
  6.  مدارک پشتیبان برای متقاضیان ویزای شینگن
  7.  گواهی اشتغال به کار فعلی

اسکرول به بالا