071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای توریستی آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ویزای توریستی کشور آلمان برای کسانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا پیمان شینگن نمی باشند، الزامی می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کار در آلمان و اقامت آلمان با کارشناسان موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد از طریق شماره های ذکر شده در سایت ارتباط برقرار نمایید.

ویزای توریستی آلمان

تالار شهر قدیمی در بامبرگ، قلعه شورین، کلیسای جامع اکتبر، بازار کریسمس نورنبرگ، کلیسای جامع کلوگن و بسیاری مکان ها و رویدادهای دیگر در آلمان، برای مسافران در سراسر جهان بسیار جذاب می باشند. علاوه بر این مهمان نوازی مردم و بسیاری موارد دیگر تنها در سال 2017 منجر به جذب 459.6 میلیون بازدید کننده به جمهوری فدرال آلمان شده است. همچنین به علت مناظز دیدنی و موقعیت این کشور بسیاری از افراد خواستار سرمایه گذاری در آلمان نیز می باشند.

توجه داشته باشید که برای ورود به کشور آلمان برای هر کاری اعم از کار در آلمان و … بسیاری از افراد به ویزا احتیاج است. علیرغم این واقعیت که آلمان با بسیاری از کشورها به توافقات تسهیل ویزا رسیده است، همواره کشورهای بسیاری مانند ایران در جهان وجود دارند که شهروندانش حتی برای اقامت کوتاه و با هدف گردشگری در این کشور باید ویزا دریافت کنند.

اگر قصد دارید برای دوره ای کوتاهتر از سه ماه جهت بازدید از اعضای خانواده یا دوستان یا گشت و گذار اقدام به مهاجرت به آلمان نمایید، ممکن است به ویزای شنگن احتیاج داشته باشید.

ویزای شنگن گردشگری آلمان ویزایی است که توسط کشورهای ناحیه شنگن تعیین شده است و این فرصت را به دارنده ویزا می دهد که نه تنها از آلمان بلکه از 26 کشور عضو ناحیه شنگن نیز بازدید کنند. این ویزا در قالب یک برچسب درج شده در گذرنامه مسافر صادر می شود. ویزای شینگن برای اهداف گردشگری یا بازدید از دوستان و اعضای خانواده،  شما را به سراسر منطقه شنگن محدود می کند.

لطفا توجه داشته باشید که با ویزای شینگن مجاز به کار یا تحصیل در این کشورها نیستید، بنابراین چنانچه می خواهید با هدفی غیر از گردشگری وارد کشور آلمان شوید، لازم است که با توجه به هدف ورود خود، درخواست ویزای دانشجویی یا ویزای کار یا سایر انواع ویزا دهید.

الزامات دریافت ویزای توریستی آلمان

اینکه بسته به قوانین و سیاست های تعیین شده توسط کشورهای شینگن، آیا به ویزای اقامت کوتاه مدت نیاز دارید یا خیر همه چیز به تابعیت یا شهروندی شما بستگی دارد. بنابراین، قبل از شروع درخواست ویزا به آلمان، حتماً بررسی کنید که آیا برای ورود به کشور آلمان به ویزا احتیاج دارید یا خیر.

مسافرانی که جهت بازدید از آلمان و اعضای خانواده یا دوستان در این کشور نیازی به ویزا ندارند، باید به یکی از دسته های ذیل تعلق داشته باشند:

  • شهروندان عضو اتحادیه اروپا و یا شینگن باشند
  • شهروند یکی از کشورهایی که پیمان بدون ویزا را با کشورهای عضو شنگن برقرار کرده است

همچنی برای شهروندان کشورهای جهان سوم که دارای پیمان بدون ویزا با کشورهای ناحیه شنگن نمی باشند، اما در حال حاضر تحت یکی از موارد زیر در منطقه شنگن حضور دارند :

  • ویزا معتبر شینگن برای کل قلمرو شنگن
  • ویزای ملی صادر شده توسط یکی از کشورهای عضو
  • اقامت دائم یکی از کشورهای عضو

از ابتدای ژانویه 2021، کلیه مسافران این گروه قبل از سفر خود به هر یک از کشورهای عضو شنگن به منظور کسب اجازه ورود به این قلمروها، باید برای ETIAS درخواست دهند. به عبارت دیگر اگر مسافران شهروند کشورهای جهان سوم باشند، قبل از سفر به آلمان باید ویزای شنگن را اخذ نمایند.

هزینه ویزای توریستی آلمانی
هزینه ویزای توریستی آلمانی

هزینه و زمان انتظار دریافت ویزای توریستی آلمان

برای انجام پروسه درخواست ویزا، باید هزینه آن را پرداخت کنید، در سال 2018 هزینه ویزای شنگن 60  یورو بود. برخی از افراد از پرداخت این هزینه معاف هستند و یا می توانند با تخفیف آن را پرداخت کنند. پیش از پرداخت، مطمئن شوید که آیا مشمول این گروه می شوید یا خیر. توجه داشته باشید که هزینه ویزا در صورت رد شدن قابل استرداد نخواهد بود و هزینه آن در هر زمان متفاوت است. همچنین می توانید برای اطلاع از هزینه تحصیل در آلمان با کارشناسان تماس حاصل نمایید.

همچنین مراحل دریافت ویزاهای کوتاه مدت آلمان حدود 10 روز خواهد بود. با این حال، زمانی که سفارت خانه باید به درخواست های زیادی رسیدگی کند، ممکن است زمان انتظار دریافت ویزای توریستی کمی طولانی تر شود؛ زیرا رسیدگی به ویزاهای بیزینس و سایر ویزاها در اولویت است. به همین دلیل باید درخواست خود را برای ویزای توریستی یا گردشگری آلمان هر چه سریع تر ارسال کنید.

مدارک لازم ویزای توریستی آلمان

در نظر داشته باشید که مانند هر نوع ویزای دیگری، برای دریافت ویزای توریستی آلمان باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی شنگن یا ویزای بازدید کننده آلمان عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده به زبان آلمانی یا انگلیسی. این فرم باید با دقت و صحت تکمیل، پرینت و امضاء شود.
  • اظهارنامه صحت اطلاعات
  • چند قطعه عکس در سایز و فرمت عکس پاسپورت. توجه داشته باشید که عکس ها باید یکسان باشند و معیارهای تعیین شده از طرف شنگن را برآورده سازند.
  • پاسپورت معتبر 10 سال اخیر. پاسپورت باید حداقل یک صفحه خالی برای مهر ویزا و همچنین سایر معیارهای دیگر را داشته باشد.
  • صورت حساب شخصی بانکی سه ماه اخیر
  • بیمه سفر شنگن. باید تاییدیه ای از اداره بیمه درمانی برای پوشش خدمات اورژانسی پزشکی با حداقل 30000 یورو ارائه دهید.
  • اثبات وجود مسکن. این موضوع را می توان با رزرو هتل برای کل زمان اقامت در آلمان و یا دعوت نامه از طرف اعضای خانواده یا دوستانی که در آلمان زندگی می کنند، اثبات نمود.
  • اثبات رزرو بلیط هواپیما. می توانید از خدمات مشاوره ای ویزا به صورت آنلاین برای رزرو بلیط استفاده کنید.
  • داشتن تمکن مالی که می توان با یکی از موارد زیر اثبات کرد:
  • صورت حساب بانکی سه ماه اخیر
  •  نامه پشتیبانی یا تعهد نامه از فردی دیگر
  • نامه مرخصی از طرف شرکت (در صورت شاغل بودن)
  • گواهی No-objection (در صورتی که برای تحصیل در آلمان درخواست می دهید، مدرسه یا دانشگاه باید این گواهی را صادر کند و در صورتی که کارمند هستید، کارفرما یا شرکتی که در آن کار می کنید، باید این گواهی را صادر کنند.)
  • معرفی نامه. در این نامه پوششی شخصی باید دلیل بازدید از آلمان، مدت اقامت و قصد چه فعالیت هایی خواهد داشت و… را ذکر کند.
  • دعوت نامه. دعوت نامه برای بازدید از آلمان که ممکن است از طرف اسپانسر یا فردی که در منزل شخصی او اقامت خواهید داشت، ارسال شده باشد. در دعوت نامه باید آدرس، مدت اقامت و اطلاعات تماس میزبان قید شده باشد.
  • اثبات وضعیت مدنی. سند ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر، کارت سهمیه (در صورت وجود) و…
  • گواهینامه رانندگی و یا قبض خدمات رفاهی به نام متقاضی. این گواهی برای اثبات وجود مسکن در کشور مبداء می باشد.

در صورتی که زیر سن قانونی هستید و یا فرزندانی زیر سن قانونی داشته باشید، باید مدارک زیر را ارائه دهید.

  • در صورتی که فرزند بدون والدین سفر کند، ارائه رضایت نامه امضاء شده توسط پدر و مادر الزامی است:
  • فرم امضاء شده توسط پدر و مادر
  • کپی صفحات اطلاعات شخصی پاسپورت والدین

مراحل دریافت ویزای توریستی آلمان

برای دریافت ویزای توریست آلمان باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • جمع آوری مدارک مورد نیاز
  • مشخص کنید که باید به کجا در خواست دهید. سفارت خانه آلمان، کنسولگری، مرکز ویزا در کشور خود.
  • قرار ملاقات خود را مشخص کنید. ممکن است لازم باشد آنلاین و یا حضوری قراری در سفارت خانه یا کنسولگری آلمان ترتیب دهید.
  • پرداخت هزینه ویزا
  • شرکت در مصاحبه. مصاحبه ممکن است 20 دقیقه طول بکشد، و از شما سوالاتی درباره سفر و مدارک مورد نیاز پرسیده شود.
  • انتظار برای پاسخ به درخواست

اگر آلمان تنها منطقه شنگن مورد نظر شما برای بازدید است، با توجه به مقامات موجود در کشور خود، می توانید در یکی از مکان های زیر نیز درخواست دهید:

  • سفارت خانه آلمان
  • کنسولگری
  • مرکز ویزا

اگر علاوه بر آلمان قصد بازدید از کشورهای دیگر شنگن را داشته باشید، تنها در صورتی می توانید در سفارت خانه آلمان، کنسولگری یا مرکز ویزا در کشور خود درخواست دهید که آلمان مقصد اصلی شما باشد. به عبارت دیگر:

  • شما از کشورهای دیگر بازدید خواهید کرد، اما بیشتر مدت زمان اقامت را در آلمان حضور دارید.
  • اگر در تمام کشورها برای زمانی یکسان اقامت داشته باشید، باید از طریق آلمان وارد منطقه شنگن شوید. اگر هیچ یک از موارد فوق شامل شما نشود و قصد بازدید از چند کشور را داشته باشید، باید در سفارت خانه کشورهای دیگر عضو شنگن نیز درخواست دهید.

زمان درخواست ویزای توریستی آلمان

حداکثر سه ماه و حداقل دو هفته پیش از سفر به آلمان باید برای ویزای شنگن درخواست دهید؛ اما بسیار توصیه می شود که حداقل سه هفته پیش از تاریخ سفر برای ویزا درخواست دهید تا از تاخیراتی که ممکن است بروز دهد، جلوگیری شود.

در اولین روز صدور ویزا می توانید وارد منطقه شنگن شوید و آخرین روز از اعتبار ویزا باید کشور را ترک کنید، این در حالی است که مدت اقامت، تعداد روزهایی است که می توانید در منطقه شنگن با اعتبار ویزای خود حضور داشته باشید. در نتیجه اعتبار ویزا بیشتر از مدت زمان اقامت خواهد بود. حق اقامت در کشور بیش از اعتبار ویزا را نخواهید داشت، در صورت نقض این قانون، ممکن است با ممنوعیت و یا اخراج از کشور مواجه شوید.

رد شدن ویزای توریستی آلمان
رد شدن ویزای توریستی آلمان

اعتراض به رد شدن ویزای توریستی آلمان

برای اولین مرحله برای اعتراض شما باید مطمئن باشید که این تصمیم غلط بوده است و دلیلی برای رد شدن وجود نداشته است. دوم اینکه شما باید اعتراض را برای کشوری که تصمیم نهایی را برای درخواست شما گرفته است ارسال کنید.

شما باید نامه اعتراض برای رد شدن ویزای شنگن ارائه دهید. نوشتن چنین نامه هایی یک پروسه کامل است، و شما باید دلایل بسیار محکمی را ارائه دهید و ثابت کنید که درخواست شما به اشتباه رد شده است و تصمیم رد شدن باید تغییر پیدا کند.

نامه اعتراض برای رد شدن ویزای شنگن توسط متقاضی ویزا که مخالف رد شدن ویزا است نوشته می شود. نامه باید با اصول معتبر نوشته شود و به دلایل غلط بودن رد شدن ویزا اشاره کند و واقیعت ها یا قوانین باید مشخص شوند. در برخی از موارد نامه اعتراض باید به همراه مدارک اضافی به منظور اثبات نادرست بودن رد شدن ارسال شود.

هر سفارت زمان مشخص شده ای برای ارسال نامه اعتراض دارد که در آن مدت متقاضی می تواند نامه اعتراض خود را ارسال کند. اگر درخواست ویزای شما رد شده است و می خواهید دوباره درخواست دهید توصیه می شود که نامه اعتراض بنویسید و ارسال کنید.

نحوه نوشتن نامه اعتراض برای ویزای شنگن رد شده

نوشتن نامه اعتراض کار ساده ای نیست، حتی اگر شما دلایل محکمی داشته باشید باز هم باید با ساختار آشنا باشید، بدانید برای چه کسی نامه را ارسال کنید و بدانید چه چیزی بنویسید. نامه های طولانی دو صفحه ای توصیه نمی شود و توجه داشته باشید سفارتی که نامه اعتراض را دریافت می کند و کسانی که به آنها رسیدگی می کنند وقت و انرژی برای خواندن چیزهای نادرست را ندارند.

همچنین نامه های یک پاراگرافی نیز کافی نیست. نوشتن اینکه چرا آنها درخواست ویزای شما را رد کردند نامه اعتراض نیست. اگر شما دلایل کافی برای متقاعد کردن اینکه آنها به اشتباه درخواست ویزای شما را رد کرده اند ندارید، نامه اعتراض  شما معتبر نخواهد بود.

مراحل درخواست ویزای توریستی آلمان پس از رد شدن

تنها یک راه برای اعتراض به ویزای شنگن ریجکت شده وجود دارد و آن نوشتن نامه اعتراض  و ارسال آن به سفارت المان است.

در اینجا چهار نکته که قبل از نوشتن نامه اعتراض باید آنها را در نظر بگیرید ارائه شده است:

  1. اعتراض می تواند توسط شما یا نماینده قانونی (برای مثال وکیل) و یا شخصی که از طرف شما برای نوشتن نامه تعیین شده است نوشته شود. بهتر است نامه اعتراض را خودتان بنویسید تا به سفارت جدیت خود را در مورد درخواست ویزا نشان دهید و در نظر داشته باشید که انجام دادن این کار آسان است.
  2. اگر می خواهید از وکیل یا شخص دیگری بخواهید که نامه را برای شما بنویسد، شما باید نامه را امضاء کنید تا آنها بتوانند آن را ارسال کنند. به آژانس مسافرتی برای نوشتن نامه نیاز ندارید، اما آنها می توانند در نوشتن نامه و سر و سامان دادن به مدارک پشتیبانی به شما کمک کنند.
  3. شما تنها یک ماه بعد از رد شدن ویزای شنگن می توانید اعتراض خود را ارسال کنید. تنها یک ماه برای درخواست ویزای توریسیتی یا شنگن وجود دارد. اگر می خواهید زود سفر کنید توصیه می شود در اسرع وقت درخواست دهید.
  4. هیچ هزینه ای برای ارسال اعتراض برای ویزای شنگن به سفارت آلمان وجود ندارد.
  5. شما می توانید نامه اعتراض را به زبان آلمانی یا انگلیسی بنویسید (اگر به زبان آلمانی زیاد مسلط نیستید به زبان انگلیسی بنویسید).
ویزای شینگن اروپا
ویزای شینگن اروپا

جزئیات نامه اعتراض به رد شدن ویزای توریستی آلمان

برخی از جزئیات که در نامه اعتراض باید ذکر شود، این عبارتند از :

  • مشخصات شخصی، نامه باید محتوی جزئیات مربوط به شخص باشد از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، شماره پاسپورت و همچنین ادرس فعلی. توصیه می شود که ادرس ایمیل و شماره تلفن را نیز در نامه ذکر کنید.
  • دلایل رد ویزای شما، به وضوح  در نامه رد شدن که شما دریافت می کنید، دلایل نپذیرفتن درخواست ذکر شده است.
  • ذکر دلایلی که فکر می کنید رد شدن ویزای شما اشتباه است، توضیح دهید که چرا فکر می کنید درخواست شما به اشتباه رد شده است و چرا آنها باید درخواست شما را تایید کنند. اگر بیشتر از یک دلیل وجود داشته باشد، لیست دلایلی که معتقدید تصمیم عدم پذیرش ویزای شما باید برگردانده شود را ذکر کنید. این مهم ترین قسمت نامه است پس به آن بسیار توجه کنید.
  • امضای شما، بعد از نوشتن نامه از آن پرینت بگیرید و آن را امضاء کنید. نامه های ارسال شده بدون امضاء برگردانده خواهند شد.

کشور آلمان به علت موقعیت جغرافیایی، آموزشی و شرایط کاری امروزه متقاضیان زیادی خواستار مهاجرت به آلمان می باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اقامت آلمان، مهاجرت به آلمان  به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

اسکرول به بالا