071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در طول دو دهه گذشته صدها هزار دانشجو بین المللی مجارستان را به عنوان کشور تحصیلی خود انتخاب کرده اند با مطالعه مقاله زیر که مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز گرد آوری کرده اند با ویزای تحصیلی مجارستان و دلایل انتخاب این کشور به عنوان مکان تحصیل آشنا خواهید شد.

شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

کشور مجارستان از تاریخ 21 دسامبر 2007 عضو اتحادیه شینگن اروپا شده است و کلیه روند اخذ ویزای این کشور از قوانین شینگن تبعیت می نماید. (در حال حاضر 22 ایالت از 28 ایالت عضو شهروندی اتحادیه اروپا مانند نروژ، ایسلند و سوییس جزئی از ناحیه شینگن می باشند.) تغییرات قابل توجهی که در وضعیت کشور مجارستان پس از عضویت در اتحادیه شینگن صورت گرفت، متقاضیانی که ویزا و مجوز اقامت یکی از کشورهای اتحادیه شینگن را داشته باشند نیازی به اخذ ویزا یا مجوز اقامت در مجارستان نخواهند داشت و مدارک آنان در این کشور نیز معتبر می باشد.

ویزا و مجوز اقامتی که توسط مقامات کشور مجارستان تهیه و تنظیم گردد جهت استفاده در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعتبار دارد. کلیه ویزاهای صادر شده توسط کشورهای عضو شینگن مشابه و به یک شکل می باشند و بر روی کلیه آنان جمله <معتبر در ایالات شینگن> به چشم می خورد. شهروندان کشور های اروپایی، نروژ، ایسلند و سوییس می توانند با مدارک معتبر و کارت شناسایی وارد کشور مجارستان شوند و به مدت 90 روز بدون هیچ مشکلی در این کشور اقامت نمایند.

اعضای خانواده کشورهای فوق الذکر و اعضای خانواده شهروند مجارستانی نیز حتی اگر از کشورهای جهان سوم باشند می توانند با مدارک معتبر وارد این کشور شوند. اما متقاضیانی که از کشور های نام برده به مجارستان می آیند و قصد اقامت بیش از 3 ماه دارند باید توسط یکی از دانشگاه ها و مؤسسات معتبر این کشور پذیرش شوند. متقاضی تحصیل ملزم به ثبت نام در اداره ملی و مهاجرت به مجارستان در مدت 93 روز پس از ورود به این کشور می باشد. هنگام ثبت نام در این اداره متقاضی باید مدارکی دال بر وضعیت دانشجویی و پذیرش خود در یکی از دانشگاه ها یا مؤسسات را ارائه دهد. مدرک ثبت نام این دانشجویان در اداره مهاجرت به همراه سایر مدارک آنان معتبر بوده و تاریخ انقضاء ندارد.

متقاضیانی که قصد مهاجرت از کشورهای جهان سوم را به کشور مجارستان جهت تحصیل دارند ملزم به اخذ ویزا برای ورود به این کشور می باشند. نکته مهم این است که برخی از این کشورها دارای قرارداد دو جانبه با کشور مجارستان می باشند که تحت قوانین این قرارداد ، دانشجویان با وجود اینکه از کشورهای جهان سوم مهاجرت می کنند ، نیازی به اخذ ویزا جهت ورود به این کشور نخواهند داشت. در غیر این صورت تحت قوانین اخذ ویزای اتحادیه شینگن این دانشجویان ملزم به اخذ ویزا می باشند. بنابراین بهتر است دانشجویان قبل از هر گونه اقدامی در راستای این مسئله تحقیق کامل نمایند.

درخواست ویزای این دانشجویان باید به اداره کنسولی کشور مقصد (مجارستان) یا کشور بومی ارائه شود. چنانچه دانشجویان قصد اقامت به مدت بیش از 3 ماه در مجارستان را داشته باشند باید مدارک معتبر و مجوز مورد نیاز جهت بازگشت یا ادامه سفر و همچنین شرحی از اهداف ماندن خود را ارائه دهند. این متقاضیان باید تمامی تجهیزات رفاهی و آسایش خود و همچنین توانایی مالی کافی جهت اقامت و بیمه نامه سلامتی یا توانایی مالی کافی جهت استفاده از خدمات درمانی را داشته باشند.

مجوز اقامت ارائه شده به متقاضیانی که از کشورهای جهان سوم به مجارستان می روند به مدت 90 روز تا 2 سال اعتبار دارد. درخواست اخذ مجوز اقامت باید به اداره کنسولی مجارستان یا کشور بومی ارائه شود. در صورت ارائه مدارک به کشور بومی ، تصمیم گیری در این راستا باید با قضاوت و مدیریت مقامات مجارستان صورت گیرد.

بنابراین دانشجویان دارای ملیت جهان سوم، در صورت تحصیل در مجارستان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا و همچنین اثبات داشتن توانایی و مهارت کافی در زبان این کشور قادر به درخواست مجوز اقامت می باشند. محققانی که جهت تحقیق وارد کشور مجارستان می شوند در صورتی که تحت نظر مؤسسات تحقیقاتی در این کشور مشغول به فعالیت باشند نیز می توانند جهت اخذ مجوز اقامت اقدام نمایند. همچنین اداره مهاجرت جهت اقامت و کار متقاضیان جهان سوم تحت شرایط خاصی EU Blue Card صادر می کند.

EU Blue Card به متقاضیان اجازه کار و اقامت به مدت 1 تا 4 سال می دهد. بعد از گذشت 4 سال متقاضیان می توانند جهت تمدید این کارت به مدت 4 سال دیگر اقدام نمایند. این کار به متقاضیان کلیه حق و حقوق اجتماعی مشابه یک شهروند مجارستان را می دهد.  دانشجویان با ملیت جهان سوم در طول دوره تحصیلی خود، حق کار به مدت حداکثر 24 ساعت در هفته را دارند. این دانشجویان اگر قصد اقامت به مدت تنها 90 روز را داشته باشند می توانند 66 روز در این کشور کار کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

دانشجویان جهانی و دانشجویان غیر اروپایی که قصد اقامت مجارستان را به مدت بیش از 90 روز دارند، جهت ماندن در این کشور ملزم به اخذ ویزای بلند مدت می باشند.الزامات اخذ ویزای تحصیلی در انواع متفاوتی می باشد. بنابراین بهتر است دانشجویان در این زمینه و همچنین آیین نامه و روابط برقرار بین کشور مجارستان و کشور بومی خود، تحقیقات لازم را به عمل آورند. قدم اول جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور می باشد.

متقاضی موظف است قبل از ارسال هرگونه درخواست اقامت دائم به اداره کنسولی یا سفارت خانه این کشور، نامه پذیرش دانشجویی را دریافت نماید. فرآیند اخذ ویزا 1 ماه یا بیشتر به طول می انجامد. بنابراین بهتر است که متقاضیان هر چه سریع تر در این راستا اقدام نمایند تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان:

  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • گذرنامه معتبر که حداقل 6 ماه پس از ورود به این کشور اعتبار دارد.
  • فتوکپی از صفحه عکس دار گذرنامه
  • عکس سایز گذرنامه که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • بیمه نامه سلامتی
  • آدرس محل اقامت در مجارستان
  • داشتن توانایی و پشتوانه مالی جهت اقامت در این کشور
  • فرم درخواست ویزا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

زمانی که اداره کنسولی قرار ملاقات با متقاضی را مشخص می کند بهتر است که متقاضی در طول 4 تا 6 هفته در این قرار ملاقات حضور به عمل رساند زیرا قرار ملاقات محدود بوده و احتمال لغو آن می باشد. بعد از انجام ملاقات روند تنظیم ویزا حدود 1 تا 4 هفته به طول می انجامد. متقاضیان 15 روز پس از رسیدن به کشور مجارستان موظف به درخواست اخذ اقامت موقت می باشند. این نوع پذیرش برای دانشجویان کشورهای اروپایی یا غیر اروپایی در هر دو مورد به مدت 90 روز می باشد. مدارک لازم جهت اخذ اقامت موقت متقاضیان اروپایی:

  • رسید پرداخت شهریه
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • بیمه نامه سلامتی

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه مجارستان

متقاضیانی که از کشورهای جهان سوم قصد اخذ مجوز اقامت بر اساس پیوند خانوادگی را دارند ؛ تنها در صورتی موفق به اخذ مجوز اقامت می شوند که عضو خانواده جهان سومی باشند، که دارای مجوز اقامت، مجوز مهاجرت، مجوز اقامت دائم، مجوز اقامت موقت، مجوز اقامت دائم جهانی یا EC، کارت اقامت موقت یا کارت اقامت دائم در سال 2007 باشند که طبق قانون شخص حق جابجایی آزادانه و اقامت را دارد.

عضو خانواده ای باشد که وضعیت پناهندگی دارد یا تحت حمایت و حفاظت دولت قرار داشته باشد. (همسر/ همراه شخص پناهنده تنها در صورتی می تواند طبق پیوند خانوادگی مجوز اقامت مجارستان را دریافت نماید که ازدواج آنان قبل از وضعیت پناهندگی ثبت شده باشد.) اعضای خانواده :

  • همسر/ همراه
  • فرزند خردسال حقیقی یا پذیرفته شده
  • فرزند بزرگسال حقیقی یا پذیرفته شده با همسر/ همراه وی
  • کودک خردسالی که شخص طبق قانون کشور بومی وظیفه حمایت و حفاظت از وی را دارد.
  • کودک خردسالی که همسر/ همراه شخص طبق قانون کشور بومی وظیفه حمایت و حفاظت از وی را دارد.

هزینه ویزای تحصیلی مجارستان

هزینه ویزای تحصیلی سفارت خانه و اداره کنسولی مجارستان باید در روز ارائه مدارک و سایر الزامات اخذ ویزا به مرکز درخواست ویزا پرداخت شود. مبلغ هزینه های که متقاضی در این راستا موظف به پرداخت می باشد در زیر آورده شده است:

  • ویزای نوع C جهت اقامت کوتاه مدت (90 روز) 60 یورو می باشد.
  • به علاوه هزینه اداره کنسولی، هزینه پست نیز باید پرداخت شود.
  • هزینه خدمات پست برای هر گذرنامه مبلغ 20 یورو می باشد.

چنانچه متقاضی مدارک مورد نیاز اخذ ویزای خود را به مراکز اخذ ویزای ناحیه خود ببرد موظف است علاوه بر پرداخت هزینه اخذ ویزا ، هزینه تحویل مدارک مورد نظر را به نزدیک ترین اداره کنسولی متعلق به سفارت خانه کشور مجارستان و ملاحظات بعدی گذرنامه را نیز پرداخت نماید. این مبلغ معادل 10 یورو می باشد.

هزینه ویزای تحصیلی مجارستان

لازم به ذکر است که اداره کنسولی تنها بعد از دریافت مبلغ دقیق (نه کمتر نه بیشتر) از متقاضی، اقدام به بررسی مدارک متقاضی می نماید. اداره کنسولی پس از بررسی مدارک متقاضی، عدد مشخصی را به متقاضی می دهد که باید در رسید پرداخت هزینه در کنار اسم متقاضی درج شود و به همین صورت در گذرنامه نیز ثبت شود.

متقاضیان موظفند از ثبت این مدارک توسط کارمند بانک مطمئن شوند زیرا بدون این اطلاعات، سیستم اداره کنسولی قادر به یافتن رسید پرداختی متقاضی نمی باشد و از همین رو اقدام به انجام مراحل مربوط به مدارک نمی نماید. متقاضی ملزم به پرداخت کلیه هزینه ها در موعد مقرر می باشد. همچنین لازم به ذکر است که در صورت رد درخواست ویزا مبلغ پرداختی بازگردانده نمی شود. برای اطلاع از هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی مجارستان

1- شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی مجارستان چگونه است ؟

کشور مجارستان از تاریخ 21 دسامبر 2007 عضو اتحادیه شینگن اروپا شده است و کلیه روند اخذ ویزای این کشور از قوانین شینگن تبعیت می نماید. (در حال حاضر 22 ایالت از 28 ایالت عضو شهروندی اتحادیه اروپا مانند نروژ، ایسلند و سوییس جزئی از ناحیه شینگن می باشند.) تغییرات قابل توجهی که در وضعیت کشور مجارستان پس از عضویت در اتحادیه شینگن صورت گرفت، متقاضیانی که ویزا و مجوز اقامت یکی از کشورهای اتحادیه شینگن را داشته باشند نیازی به اخذ ویزا یا مجوز اقامت در مجارستان نخواهند داشت و مدارک آنان در این کشور نیز معتبر می باشد.

2- شرایط برای متقاضیانی که قصد مهاجرت از کشورهای جهان سوم را به کشور مجارستان جهت تحصیل دارند چیست ؟

ملزم به اخذ ویزا برای ورود به این کشور می باشند. نکته مهم این است که برخی از این کشورها دارای قرارداد دو جانبه با کشور مجارستان می باشند که تحت قوانین این قرارداد ، دانشجویان با وجود اینکه از کشورهای جهان سوم مهاجرت می کنند ، نیازی به اخذ ویزا جهت ورود به این کشور نخواهند داشت. در غیر این صورت تحت قوانین اخذ ویزای اتحادیه شینگن این دانشجویان ملزم به اخذ ویزا می باشند. بنابراین بهتر است دانشجویان قبل از هر گونه اقدامی در راستای این مسئله تحقیق کامل نمایند.

3- چنانچه دانشجویان قصد اقامت به مدت بیش از 3 ماه در مجارستان را داشته باشند شرایط چگونه میباشد ؟

باید مدارک معتبر و مجوز مورد نیاز جهت بازگشت یا ادامه سفر و همچنین شرحی از اهداف ماندن خود را ارائه دهند. این متقاضیان باید تمامی تجهیزات رفاهی و آسایش خود و همچنین توانایی مالی کافی جهت اقامت و بیمه نامه سلامتی یا توانایی مالی کافی جهت استفاده از خدمات درمانی را داشته باشند.

4- مجوز اقامت ارائه شده به متقاضیانی که از کشورهای جهان سوم به مجارستان می روند تا چه مدت اعتبار دارد ؟

به مدت 90 روز تا 2 سال اعتبار دارد.

5- مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان کدامند ؟

دانشجویان جهانی و دانشجویان غیر اروپایی که قصد اقامت مجارستان را به مدت بیش از 90 روز دارند، جهت ماندن در اینکشور ملزم به اخذ ویزای بلند مدت می باشند.الزامات اخذ ویزای تحصیلی در انواع متفاوتی می باشد. بنابراین بهتر است دانشجویان در این زمینه و همچنین آیین نامه و روابط برقرار بین کشور مجارستان و کشور بومی خود، تحقیقات لازم را به عمل آورند. قدم اول جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور می باشد.

6- فرآیند اخذ ویزای تحصیلی مجارستان چقدر طول میکشد ؟

فرآیند اخذ ویزا 1 ماه یا بیشتر به طول می انجامد.

7- مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان کدامند ؟

  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • گذرنامه معتبر که حداقل 6 ماه پس از ورود به این کشور اعتبار دارد.
  • فتوکپی از صفحه عکس دار گذرنامه
  • عکس سایز گذرنامه که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • بیمه نامه سلامتی
  • آدرس محل اقامت در مجارستان
  • داشتن توانایی و پشتوانه مالی جهت اقامت در این کشور
  • فرم درخواست ویزا

8- مدارک لازم جهت اخذ اقامت موقت متقاضیان اروپایی جهت تحصیل در مجارستان کدامند ؟

  • رسید پرداخت شهریه
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • بیمه نامه سلامتی

9- شرایط اخذ ویزای همسر و همراه مجارستان کدامند ؟

متقاضیانی که از کشورهای جهان سوم قصد اخذ مجوز اقامت بر اساس پیوند خانوادگی را دارند ؛ تنها در صورتی موفق به اخذ مجوز اقامت می شوند که عضو خانواده جهان سومی باشند، که دارای مجوز اقامت، مجوز مهاجرت، مجوز اقامت دائم، مجوز اقامت موقت، مجوز اقامت دائم جهانی یا EC، کارت اقامت موقت یا کارت اقامت دائم در سال 2007 باشند که طبق قانون شخص حق جابجایی آزادانه و اقامت را دارد.

10- هزینه ویزای تحصیلی مجارستان چقدر میباشد ؟

هزینه ویزای تحصیلی سفارت خانه و اداره کنسولی مجارستان باید در روز ارائه مدارک و سایر الزامات اخذ ویزا به مرکز درخواست ویزا پرداخت شود. مبلغ هزینه های که متقاضی در این راستا موظف به پرداخت می باشد در زیر آورده شده است:
ویزای نوع C جهت اقامت کوتاه مدت (90 روز) 60 یورو می باشد.
به علاوه هزینه اداره کنسولی، هزینه پست نیز باید پرداخت شود.
هزینه خدمات پست برای هر گذرنامه مبلغ 20 یورو می باشد.

11- چنانچه متقاضی مدارک مورد نیاز اخذ ویزای خود را به مراکز اخذ ویزای ناحیه خود در مجارستان ببرد شرایط چگونه میباشد ؟

موظف است علاوه بر پرداخت هزینه اخذ ویزا ، هزینه تحویل مدارک مورد نظر را به نزدیک ترین اداره کنسولی متعلق به سفارت خانه کشور مجارستان و ملاحظات بعدی گذرنامه را نیز پرداخت نماید. این مبلغ معادل 10 یورو می باشد.

اسکرول به بالا