071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی میرداماد به بررسی ویزای تحصیلی سوئیس پرداخته، مدارک لازم جهت فراهم نمودن شرایط اخذ ویزا را بیان کرده و به شرایط اخذ ویزای همسر و همراه در این کشور می پردازند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات دقیق، با مشاورین و کارشناسان موسسه در دفاتر شیراز و تهران تماس حاصل نمایید.

شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

اگر قصد مهاجرت به سوئیس و تحصیل در یکی از دانشگاه ها و مؤسسات این کشور را دارید، ابتدا باید یک دوره ی تحصیلی را انتخاب کنید و در آن پذیرفته شوید. زمانی که تأییدیه ی قبولی (گواهی یا ثبت نام) را دریافت کردید، در صورتی که به ویزا نیاز دارید، می توانید برای آن درخواست دهید. افرادی با ملیت های خاص برای ورود به سوئیس به ویزا نیاز دارند. برای دوره های حداکثر 3 ماهه، دوره های تابستانی و دانشکده های زبان ممکن است به ویزای شنگن کوتاه مدت نوع C نیاز داشته باشید. برای دوره های طولانی تر از 3 ماه، به ویزای بلند مدت نوع D نیاز دارید.

بایستی درخواست خود را برای ویزا از طریق سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود انجام دهید، و همچنین فرم درخواست ویزا را پر کنید، و مدارک مورد نیاز را به زبان فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی تحویل دهید. پس بهتر است مدارک خود را ترجمه کنید. ممکن است از شما خواسته شود در یک امتحان زبان هم شرکت کنید، تا اطمینان یابند که میتوانید درس ها را فرا بگیرید.

اگر قصد تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، بایستی مدارکی ارائه کنید که نشان دهد در دوره ی کارشناسی ارشد پذیرفته شده اید و واجد شرایط هستید، و منابع مالی لازم و محلی برای اقامت را دارید. برای تحصیل در سوئیس به ویزای نوع D نیاز دارید. این ویزا به شما اجازه می دهد که یکبار وارد کشور سوئیس شوید، و بعد از آن باید در دفتر ثبت اقامت، اجازه ی اقامت در سوئیس را درخواست کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی سوئیس به قرار زیر می باشد:

  • فرم تکمیل شده ی درخواست ویزای بلند مدت تحصیلی سوئیس. این ویزا همان ویزای نوع D است.
  • پاسپورت بین المللی معتبر. پاسپورت باید تا تاریخ سه ماه بعد از زمانی که خارج می شوید اعتبار داشته باشد.
  • 2 عکس پاسپورتی معتبر
  • مدرکی که نشان دهد شما منابع مالی لازم برای هزینه های زندگی و تحصیل در سوئیس را دارید (مدرکی که نشان دهد 19200 یورو در آغاز سال تحصیلی در اختیار دارید).
  • مدرکی که نشان دهد تحت پوشش بیمه سلامتی هستید که بتواند در صورت حادثه هزینه ی بیمارستان را پرداخت کند.
  • رزومه
  • مدرکی که نشان دهد در یکی از دانشگاه های سوئیس پذیرفته شده اید.
  • نسخه ای از تمام گواهی ها و مدارک تحصیلی شما از مؤسسه هایی که قبلا در آنها تحصیل کرده اید.
  • نامه ای که توضیح دهد به چه علت و انگیزه ای مایل به تحصیل در سوئیس و چه سودی برای شما دارد.
  • مدرکی که نشان دهد هزینه ی ثبت نام دانشگاه، و شهریه را پرداخت کرده اید.
  • مدرکی که دانش زبانی کافی شما را نشان دهد.
  • تاریخچه ی تحصیلی
  • مدرکی امضا شده که در آن متعهد شوید در زمان پایان تحصیلات خود سوئیس را ترک می کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه سوئیس

اگر شهروند اروپایی نیستید، تنها در صورتی بستگان شما می توانند با ویزای همراه به سوئیس بیایند که شما اقامت سوئیس به صورت دائم را داشته باشید، اما مقیمان موقتی بایستی مجوز های مورد نیاز را از مقامات محلی دریافت کنند تا بتوانند خانواده ی خود را به کشور سوئیس بیاورند. این به این معنی است که اگر مجوز اقامت C سوئیس را داشته باشید، خانواده ی شما با ویزای همراه می توانند در سوئیس به شما ملحق شوند، اما اگر مجوز اقامت موقتی B را داشته باشید، حق این کار را ندارید، اما تحت شرایط خاصی ممکن است ممکن باشد خانواده ی شما به سوئیس بیایند.

تصمیم گیری در مورد اجازه دادن به خانواده ی شما برای آمدن به سوئیس بر عهده ی مقامات مهاجرت محلی است. لطفا به یاد داشته باشید که درخواست ویزا باید به نمایندگاه سوئیس در کشور شما تحویل داده شود، و درخواست هایی که به نمایندگان سوئیس در منطقه ی قضایی نامربوطی تحویل داده شده باشند بررسی نمی شوند. مدارک مورد نیاز:

  • 3 فرم درخواست ویزای بلند مدت (نوعD) پذیرفته می شود (تکمیل شده و امضا شده توسط دارنده ی پاسپورت).
  • پاسپورتی که حداقل تا 3 ماه بعد از تاریخ بازگشت شما از سوئیس معتبر باشد، و صفحات خالی داشته باشد.
  • در صورتی که پاسپورت قبلی شما در دسترس است آنرا به همراه داشته باشید.
  • 4 عکس در اندازه ی پاسپورت (عکس های مخدوش پذیرفته نمی شود).
  • نامه ی پوششی همسر در سه نسخه
  • نامه ای از طرف همسر که اجازه ی اقامت همسر خود را در سه نسخه درخواست کند.
  • کپی مجوز اقامت یا مجوزکار، همسر در سوئیس یا کپی مجوز همسر یا ویزای صادر شده برای همسر در سه نسخه
  • صفحات اول و صفحات آخر پاسپورت متقاضی در سه نسخه
  • اصل سند ازدواج محضری صادر شده توسط دفتر ثبت ازدواج محل سکونت
  • در صورتی که فرزندان هم متقاضی را همراهی می کنند، اصل شناسنامه ی محضری آنها نیز مورد نیاز است.
  • هزینه ی صدور ویزا و پست نیز بایستی از پیش پرداخت شود.

مقامات کنسولگری حق این را دارند که درخواست کنند سند ازدواج توسط مقامات مربوط تأیید شود، که در این صورت هزینه ی پرداختی متقاضی بیشتر خواهد بود. تمام محتویات درخواست به مقامات ذی ربط ارسال خواهد شد و در انتظار تصمیم آنها خواهد بود. تمام این فرآیند میتواند 8 تا 12 هفته زمان ببرد.

هزینه ویزای تحصیلی سوئیس

زمانی که میخواهید برای ویزای تحصیلی درخواست دهید، بایستی مبلغی را به کنسولگری یا سفارت سوئیس بعنوان هزینه ی صدور ویزا پرداخت کنید (مبلغی بین 50-100 فرانک سوئیس). برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز آماده هستند، تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن یاری رسانند.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی سوئیس

1- شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی سوئیس به چه صورت میباشد ؟

بایستی درخواست خود را برای ویزا از طریق سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود انجام دهید، و همچنین فرم درخواست ویزا را پر کنید، و مدارک مورد نیاز را به زبان فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی تحویل دهید. پس بهتر است مدارک خود را ترجمه کنید. ممکن است از شما خواسته شود در یک امتحان زبان هم شرکت کنید، تا اطمینان یابند که میتوانید درس ها را فرا بگیرید.

2- اگر قصد مهاجرت به سوئیس و تحصیل در یکی از دانشگاه ها و مؤسسات این کشور را دارید، تکلیف چیست ؟

ابتدا باید یک دوره ی تحصیلی را انتخاب کنید و در آن پذیرفته شوید. زمانی که تأییدیه ی قبولی (گواهی یا ثبت نام) را دریافت کردید، در صورتی که به ویزا نیاز دارید، می توانید برای آن درخواست دهید.

3- شرایط برای افرادی با ملیت های خاص برای ورود به سوئیس چیست ؟

افرادی با ملیت های خاص برای ورود به سوئیس به ویزا نیاز دارند

4- برای دوره های حداکثر 3 ماهه، دوره های تابستانی و دانشکده های زبان جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئیس چگونه است ؟

برای دوره های حداکثر 3 ماهه، دوره های تابستانی و دانشکده های زبان ممکن است به ویزای شنگن کوتاه مدت نوع C نیاز داشته باشید. برای دوره های طولانی تر از 3 ماه، به ویزای بلند مدت نوع D نیاز دارید.

5- اگر قصد تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، شرایط چیست ؟

بایستی مدارکی ارائه کنید که نشان دهد در دوره ی کارشناسی ارشد پذیرفته شده اید و واجد شرایط هستید، و منابع مالی لازم و محلی برای اقامت را دارید. برای تحصیل در سوئیس به ویزای نوع D نیاز دارید. این ویزا به شما اجازه می دهد که یکبار وارد کشور سوئیس شوید، و بعد از آن باید در دفتر ثبت اقامت، اجازه ی اقامت در سوئیس را درخواست کنید.

6- شرایط اخذ ویزای همسر و همراه سوئیس چگونه است ؟

اگر شهروند اروپایی نیستید، تنها در صورتی بستگان شما می توانند با ویزای همراه به سوئیس بیایند که شما اقامت سوئیس به صورت دائم را داشته باشید، اما مقیمان موقتی بایستی مجوز های مورد نیاز را از مقامات محلی دریافت کنند تا بتوانند خانواده ی خود را به کشور سوئیس بیاورند. این به این معنی است که اگر مجوز اقامت C سوئیس را داشته باشید، خانواده ی شما با ویزای همراه می توانند در سوئیس به شما ملحق شوند، اما اگر مجوز اقامت موقتی B را داشته باشید، حق این کار را ندارید، اما تحت شرایط خاصی ممکن است ممکن باشد خانواده ی شما به سوئیس بیایند.

7- تصمیم گیری در مورد اجازه دادن به خانواده ی شما برای آمدن به سوئیس بر عهده ی چه کسی است ؟

بر عهده ی مقامات مهاجرت محلی است. لطفا به یاد داشته باشید که درخواست ویزا باید به نمایندگاه سوئیس در کشور شما تحویل داده شود، و درخواست هایی که به نمایندگان سوئیس در منطقه ی قضایی نامربوطی تحویل داده شده باشند بررسی نمی شوند.

8- هزینه ویزای تحصیلی سوئیس چقدر است ؟

زمانی که میخواهید برای ویزای تحصیلی درخواست دهید، بایستی مبلغی را به کنسولگری یا سفارت سوئیس بعنوان هزینه ی صدور ویزا پرداخت کنید (مبلغی بین 50-100 فرانک سوئیس)

9- اگر مجوز اقامت موقتی B سوئیس را داشته باشید، شرایط چگونه خواهد بود ؟

اگر مجوز اقامت موقتی B را داشته باشید، حق این کار را ندارید، اما تحت شرایط خاصی ممکن است ممکن باشد خانواده ی شما به سوئیس بیایند.

اسکرول به بالا