071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی سوئد 2023

ویزای تحصیلی سوئد ۲۰۱۹

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مجوز اقامت برای دانشجویان بین المللی در سوئد بستگی به مدت دوره تحصیل دارد. اگر قصد دارید کمتر از سه ماه در سوئد اقامت داشته باشید به یک ویزا نیاز خواهید داشت درصورتیکه شهروند یکی از کشورهایی نیستید که از داشتن ویزا در سوئد معاف هستند، به ویزا نیاز خواهید داشت. در کل ویزای تحصیلی سوئد 2023 برای شما که از ایران اقدام میکنید، از الزامات است و باید برای تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد طبق آنچه که در این مطلب از موسسه حقوقی میرداماد آمده است، اقدام کنید.

ویزای تحصیلی سوئد 2023

دانشجویانی که شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستند و میخواهند در سوئد تحصیل کنند، نیاز به یک ویزای دانشجویی یا مجوز اقامت دارند. ویزای دانشجویی به دانشجویانی داده میشود که میخواهندیکی از گروه های زیر را در سوئد دنبال کنند: تحصیلات دانشگاهی یا کالج در سوئد،تحصیلات متوسطه در سوئد، تعویض رشته تحصیلی با رشته دیگر در سوئد برای ادامه تحصیل.

اگر دوره تحصیل شما بیش از سه ماه طول بکشد، به یک مجوز اقامت برای ورود و تحصیل در سوئد نیاز خواهید داشت. به طور کلی دو نوع مختلف ویزا وجود دارد که فرد میتواند در هنگام برنامه ریزی برای رفتن به سوئد درخواست دهد. فردی که قصد سفر به سوئد را برای اهداف تفریحی دارد، برای صدور ویزای شینگن درخواست میدهد. این در اصل یک ویزا است که به مدت 3 ماه معتبر است. این نوع ویزا معمولا توسط گردشگران مورد استفاده قرار میگیرد، زیرا این نوع ویزا به گردشگران مجوز عبور از مناطق شینگن اروپا را میدهد. ویزای دیگر به نام اجازه اقامت برای سوئد، ویزای اقامت طولانی مدت است و میتواند به دلایل مختلفی به کار رود. دانشجویانی که قصد تحصیل در سوئد را دارند، باید برای این مجوز های اقامت درخواست دهند.

کار کردن در سوئد در حالی که ویزای دانشجویی دارید؟

دانشجویان بین المللی در حالی که تحصیلات خود را در سوئد ادامه میدهند، میتوانند کار کنند. هیچ محدودیتی برای تعداد ساعاتی که دانشجو میتواند کار کند وجود ندارد. با این حال، یک دانشجو مجاز به حداقل 40 ساعت تحصیل در هفته می باشد.  اغلب دانشگاه ها در سوئد به دانشجویان در پیدا کردن کار پاره وقت مناسب کمک میکنند.

مدت زمان انتظار برای ویزای تحصیلی سوئد 2023

از آنجا که تمام درخواست های ویزا به سوئد ارسال می شود، درخواست ویزا حدود ٩٠ روز پردازش می شود. با این وجود، ممکن است بيشتر ٩٠ روز هم طول بکشد و به شما توصیه می شود که این روند را در اسرع وقت شروع کنید. همچنین روند عملي و کاغذی اين موضوع بسيار طولانی تر از روند آنلاین آن است. از این رو، به دانش آموزان توصیه می کنند که درخواست آنلاین را انتخاب کنند.

مدت زمان انتظار برای ویزای تحصیلی سوئد 2019
مدت زمان انتظار برای ویزای تحصیلی سوئد 2019

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی سوئد 2023

چه مدارکی جهت ویزای دانشجویی برای کشور سوئد مورد نیاز است؟ اگر شما جهت اقامت دائم در سوئد درخواست داده اید، باید مدارک خاصی را تهیه کنید. حتی قبل از شروع درخواست ویزای واقعی، پیشنهاد می دهیم اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک در زیر ذکر شده را دارید.

نکات:

جهت درخواست های کتبی به دو مجموعه مدارک نیاز دارید: مدرک اصلی و همچنین کپی واقعی امضا شده از همان مدرک.جهت درخواست آنلاین شما باید کپی اسکن شده مدارک اصلی را آپلود(بارگذاری)کنید. به یاد داشته باشید که مدارک اصلی را اسکن و آپلود کنید اما نیازی به اسکن و اپلود فتوکپی ها نیست. همچنین جهت درخواست آنلاین مدارک ضمیمه شده نباید بزرگتر از دو مگابایت باشد و در یک فرمت قابل قبول مانند pdf،doc،docx،jpg،png،RTF و txt باشند.PDF و JPEG همیشه جهت مدارک رسمی مقدم تر میباشند. در اینجا لیستی از مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای سوئدی/اقامت دائم میباشد.

دانشجویان باید یک گذرنامه معتبر همراه با اعتبار حداقل ۶ ماه در زمان درخواست داشته باشند. همچنین گذرنامه باید از ۱۰ سال قبل از زمان درخواست صادر شود. دانشجویان نیاز به نامه ثبت نام از دانشگاه سوئد دارند که صریحاً مدت زمان دوره تحصیلی و این که شما اولین قسط هزینه را پرداخت کرده اید(به طور کامل)شرح دهد. دانشجویان باید در اینجا توجه داشته باشند که این یک دوره تحصیلی معادل با حداقل ۳۰ قسط باشد.در صورتی که ترم اول شما برابر با ۳۰ قسط نباشد، باید هزینه دو ترم را پرداخت کنید.

( هرچند که اینطور نیست) اثبات میزان مالی به این معنی است که شما باید مبلغی را جهت دوره تحصیلی که در آن ثبت نام کرده اید بپردازید و همین اقامت شما را در کشور حمایت می‌کند. این می تواند در قالب بورسیه تحصیلی سوئد یا ضامن(شخصی یا عمومی)،وام دانشجویی یا سرمایه خود به میزان ۸۱۹۰ SEK که معادل ۸۶۸ دلار جهت هر ماه اقامت شما در سوئد، جهت اقامت در نظر گرفته شده با حداقل ۱۰ ماه برای هر سال اقامت در سوئد محاسبه شده است. از شما خواسته می شود اگر کمتر از ۱۰ ماه اقامت داشته باشید مدرک بیمه سلامت تهیه کنید. جهت دانشجویانی که درخواست اقامت بلند مدت میدهند باید بیمه سلامت اجباری را زمانی که وارد سوئد شدند تهیه کنند.

لیسانس های طبقه X و XII (هرکدام قابل قبول است) برگه علامت و گواهینامه به طور صریح نشان دهنده سال‌های تکمیل دوره تحصیلی می باشند. درخواست نامه شما همچنین باید از شما بخواهد که ۱۰۰۰ حروف به صورت مقاله ارسال کنید(تقریبا ۱۵۰ کلمه) و عنوان کنید که چرا سوئد را جهت تحصیل تان انتخاب کرده‌اید. طرح خاصی جهت این مورد وجود ندارد اما شما باید دلایل خاصی که معتقدید سوئد پیشنهاد می دهد اما کشور خودتان آنها را پیشنهاد نمی کند ارائه کنید. توجه داشته باشید نیازی نیست همه گواهینامه ها را ارسال کنید سیستم شما را تنها مجبور به ارائه آخرین مدرک/جزئیات تجربه کاری می کند. در مواردی که شما می خواهید اطلاعات جهت تمام مدارک قبلی و/یا تجربه کاری ارائه کنید مجبور به ارائه مدارک مستند مربوطه می باشید.

هزینه ویزای تحصیلی سوئد 2023

هزینه ویزا برای گرفتن اجازه اقامت برای اهداف تحصیلی در سوئد حدود 94 یورو است. دانش آموزان مجبورند با استفاده از ویزا یا مستر كارت اين هزينه را بصورت آنلاین پرداخت كنند. (هر دو کارت بانکي و کارت اعتباری قابل قبول هستند)

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد 2023

اشتباه پر كردن فرم درخواست

فرم درخواست ویزا، سند اصلی است و مهم است که تمام اطلاعات را به درستی وارد کنید. زمانی که متقاضیان زمانی اطلاعات نادرست را وارد ميكنند، چند تا از درخواست ها رد می شوند. این خطا ها می تواند شامل اعداد پاسپورت، تاریخ تولد و حتی ثبت CAS اطلاعات در فرم باشد.

درك نكردن درست سوالات

درخواست ویزا برای اولین بار ممكن است برای بسیاری از متقاضیان فرآیند چالش برانگیز باشد، به ویژه در تفسیر سوالات، به نحوی كه مقامات به آن ها پاسخ می دهند.

كافي نبودن تحقيقات

تعجب آور است که چگونه بيشتر دانش آموزان اطلاعات محدودی در مورد دوره های خود، ساختارها و حتی موقعيت مکاني دانشگاه هاي خود دارند. پاسخ هاي مبهم به این سوالات در هنگام مصاحبه، دلیل رد شدن دانش آموزان است.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد 2019
دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی سوئد 2019

گم شدن اسناد

کامپایل تمام اسناد ضروری است و بخش مهمی از روند درخواست شماست. عدم ارائه یک سند حمایتی خاص می تواند منجر به تاخیر و یا حتی رد صلاحيت شما شود. شما نیاز دارید که اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد حمایتی شما، به زبان انگلیسی ترجمه شده اند و قبل از ارسال همه ي ان اسناد، به صورت سیستماتیک مرتب شده اند.

اسناد و مدارك بر اساس استاندارد ها نباشد

متقاضیان اغلب (به اشتباه) اهمیت کافی به فرمت اسناد نمي دهند. به عنوان مثال هر سند با زبان يك منطقه، باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و ترجمه باید شامل تاریخ، امضا، نام و اطلاعات تماس مترجم باشد.

ارائه اطلاعات مالي

اولا باید بتوانید تمام هزینه های مربوط به پروسه درخواست ویزا را پرداخت کنید و همچنین مي توانيد خودتان را در آن کشور ساپورت كنيد. پس از اینکه هزينه ها را برای برآورده شدن این نیازها به دست آورید، ضروری است که بتوانید شواهدی از این موارد را ارائه دهید كه از نظر منابع مالی مي توانيد از عهده آن بر بياييد.

حقايق نادرست

در صورت مصاحبه، تمام حقیقت ها را در مورد خودتان بیان کنید. اگر اطلاعاتی را ارائه دهید که (به طور آگاهانه یا غير عمد، نادرست باشند. نه تنها شما را رد مي كنند، بلکه ممنوعیت کشوری به مدت 10 سال براي شما اعمال مي شود. پیشنهاد می کنیم بجای آزمون و خطا در این موقعیت حساس برای مهاجرت به خارج از کشور، ابتدا با فردی کاملا حرفه ای و واجد شرایط گفت و گو کنید تا اطلاعات به روز مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل را در اختیار شما قرار دهند و سپس اقدام کنید. موسسه حقوقی میرداماد، بعنوان یک موسسه مهاجرتی در شیراز توان راهنمایی شما را در این عرصه خواهد داشت و می توانید از دانسته ها و تجربه های ما استفاده کنید.

اسکرول به بالا