071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای تحصیلی دانمارک

ویزای تحصیلی دانمارک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شرایط ورود به دانشگاه های هر کشور طبیعتا متفاوت و مطابق با قوانین آن کشور انجام می گیرد. در این مقاله به طور خلاصه از شرایط ویزای تحصیلی دانمارک می پردازیم و شما می توانید برای هرگونه اطلاعات از ما در موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز کمک بگیرید.

شرایط و روال اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک به کشور بومی متقاضی و مدت زمانی که قصد ماندن در کشور دانمارک را دارد وابسته است. متقاضیانی که از کشورهای اروپایی به این کشور می روند جهت ورود تنها به گذرنامه معتبر نیاز دارند. اگر متقاضی از کشور نروژ، فنلاند یا سوئد باشد به راحتی می تواند در این کشور به زندگی، تحصیل و کار بپردازد.

متقاضیانی که از کشورهای اروپایی یا سوئیس به دانمارک می روند در صورت ماندن به مدت 3 ماه یا کمتر به هیچ گونه مدارکی نیاز نخواهند داشت اما اگر قصد ماندن به مدتی طولانی تر از این زمان را داشته باشند باید جهت اخذ گواهینامه ثبت نام دانمارکی اقدام نمایند. با داشتن این گواهینامه متقاضی می تواند شماره شناسایی شخصی خود را که داشتن آن لازمه کار و هر اقدام دیگری در این کشور می باشد، دریافت نماید.

اما مردم سایر کشورها (دانشجویان بین المللی) به ویزا یا مجوز اقامت نیاز خواهند داشت. لازم به ذکر است که این مجوز تنها اجازه 20 ساعت کار در هفته را به متقاضیان می دهد. دانشگاه های معتبر کشور دانمارک موظف هستند دانشجویان بین المللی را در مورد مدارک لازم جهت ثبت نام در این دانشگاه ها و همچنین زبان مورد نظر را اطلاع رسانی نمایند. دانشجویان ملزم هستند کلیه مدارک لازم را قبل از اقدام به دریافت ویزا تکمیل نمایند.

چنانچه به هر دلیل درخواست متقاضی توسط مقامات کشور رد شود، متقاضی نامه ای در این مورد دریافت خواهد کرد که درآن علت پذیرفته نشدن به طور کامل توضیح داده شده است. اولین قدم جهت تحصیل در کشور دانمارک یادگیری زبان انگلیسی و داشتن مدارکی چون IELTS ،TOEFEL ،CAE می باشد که نمره کسب شده در هرکدام از این آزمون ها به مؤسسه یا دانشگاه مقصد بستگی دارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

کشور دانمارک واقع در شمال اروپا می باشد. پایتخت این کشور شهر کپنهاگ است و زبان رسمی آن، زبان دانمارکی است. متقاضیانی که از کشورهای اروپایی به این کشور مهاجرت می نمایند نیازی به اخذ ویزا جهت تحصیل در این کشور نخواهند داشت. مراحل و روند گرفتن ویزا تنها ویژه دانشجویان کشورهای جهان سوم و بین المللی می باشد. جهت اخذ ویزای تحصیل در دانمارک داشتن مدارک زیر الزامی می باشد:

  • 6 قطعه عکس سایز گذرنامه با زمینه سفید
  • نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • داشتن مدرک زبان دانمارکی یا انگلیسی مانند IELTS ،TOEFEL بسته به نوع زبان انتخابی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور. جهت ورود به اغلب دانشگاه های این کشور داشتن این مدارک الزامی می باشد.
  • ارائه مدرک جهت اثبات داشتن توانایی و پشتوانه مالی برای زندگی و تحصیل در این کشور.
  • رسید پرداخت شهریه
  • ارائه بیمه نامه سفر
  • ارائه مدارکی دال بر داشتن تجهیزات و امکانات در مدت تحصیل
  • ارائه شرحی از اهداف مهاجرت و تاریخچه مختصری از زندگی شخصی متقاضی
  • فتوکپی رنگی کلیه مدارک تحصیلی (2سری)
  • فتوکپی رنگی یا سیاه و سفید از تمامی صفحات گذرنامه حتی جلد آن (2سری)
  • گذرنامه معتبر که حداقل 18 ماه پس از درخواست ویزا اعتبار داشته باشد.
  • آخرین الزامات جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک ، به رسمیت شناخته شدن توسط وزارتخانه این کشور می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

پس از تهیه و ارائه کلیه مدارک فوق الذکر و اخذ ویزا، دانشجویان تنها اجازه تحصیل در این کشور را خواهند داشت و مجاز به سرمایه گذاری و راه اندازی شغل جدید نخواهند بود. این ویزا در اغب موارد تنها مجوز کار و فعالیت به مدت حداکثر 20 ساعت در هفته را به دانشجویان می دهد.

شرایط اخذ ویزای همسر و همراه دانمارک

متقاضیانی که مجوز اقامت در دانمارک را از طریق دانشجویی در مقاطع بالا یا PhD دریافت کرده اند، می توانند اعضای خانواده خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرند. منظور از اعضای خانواده ، همسر (رسمی / غیر رسمی) و کودکان زیر 18 سال که با متقاضی زندگی می کنند. در صورت غیر رسمی بودن رابطه باید مدارکی دال بر زندگی مشترک به مدت 18 تا 24 ماه ارائه شود.
همچنین اعضای خانواده نیازی به اخذ مجوز کار نخواهند داشت زیرا مجوز اقامت دانمارک شامل حق کار و تحصیل در زمان اقامت می شود. اعضای خانواده نمی توانند مجوز اقامت خود را در زمان جستجوی متقاضی برای کار دریافت نمایند. هرچند مجوز اقامت دریافتی در زمان تحصیل متقاضی تا 6 ماه اضافه و برای زمان جستجوی کار اعتبار خواهد داشت. متقاضی و اعضای خانواده اش باید در یک محل مشترک در دانمارک زندگی کنند. به علاوه متقاضی باید توانایی حمایت مالی از خانواده خود را داشته باشد و مدارکی در این زمینه ارائه دهد.

اگر متقاضی همسری (رسمی یا غیر رسمی)  ساکن در دانمارک داشته باشد، ممکن است بتواند با توجه به قوانین مربوطه در این مورد مجوز اقامت این کشور را دریافت نماید. به جز در برخی موارد استثنا، رسمی یا غیر رسمی بودن رابطه تفاوتی ایجاد نمی کند. شرایط اخذ ویزای همسر در دانمارک:

  • طرفین رابطه که از کشورهای بین المللی می باشند باید مراحل مربوط به اخذ ویزای دانمارک را فقط جهت تحصیل یا کار در این کشور انجام دهند.
  • طرفین رابطه باید فقط از کشورهای اروپایی یا سوییس باشند.
  • برقراری پیوند خانوادگی با یک شهروند دانمارکی باید تحت قوانین اروپا باشد.
  • قوانین و الزامات بسیاری در راستای تشکیل پیوند خانوادگی در دانمارک وجود دارد که شامل طرفین رابطه/ازدواج با هم و همچنین جداگانه می شود.
  • طرفین ازدواج هر دو باید کمتر از 24 سال سن داشته باشند.
  • پیوستگی طرفین به کشور دانمارک باید بیش از هر کشور دیگری باشد.
  • طرفین باید بیانیه ای را امضا کنند مبنی بر اینکه خودشان و بچه های احتمالیشان در جامعه حضور فعال داشته و اقدام به یادگیری زبان دانمارکی نمایند.
  • متقاضی موظف به یادگیری زبان دانمارکی به عنوان زبان دوم در عرض 6 ماه پس از اخذ مجوز اقامت می باشد.

هزینه ویزای تحصیلی دانمارک

واحد پول رایج کشور دانمارک کرون دانمارکی می باشد. هزینه شهریه تحصیل در دانمارک 2018 در دانشگاه های این کشور به کشوری که متقاضی از آن مهاجرت کرده است (کشور بومی متقاضی) بستگی دارد. اگر متقاضی از کشورهای اروپایی باشد می تواند به صورت رایگان در دانشگاه های دانمارک به تحصیل بپردازد. اما اگر از کشورهای غیر اروپایی باشد ملزم به پرداخت شهریه می شود.

مبلغ شهریه بر اساس دانشگاه یا مؤسسه محل تحصیل و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. به طور متوسط دانشجویان بین المللی این کشور سالیانه مبلغ 45000 تا 120000 DKK می پردازند. کمک هزینه های تحصیلی پیشنهادی برخی دانشگاه ها و مؤسسات می تواند به دانشجویان در پرداخت مبالغشان کمک شایانی کند.

هزینه ویزای تحصیلی دانمارک

هزینه زندگی در کشور دانمارک به محل زندگی و اقامت دانشجو بستگی دارد. هرچه شهر محل اقامت بزرگ تر باشد متقاضی باید هزینه های سنگین تری را نسبت به شهرهای کوچک و روستا ها متقبل شود. به طور متوسط هزینه زندگی در این کشور ماهیانه مبلغ 6000 تا 13500DKK می باشد. این مبلغ شامل فراهم آوری تجهیزات ، مواد غذایی و حمل و نقل می شود.

از دیگر هزینه هایی که یک دانشجو باید در این کشور به آن توجه کند، داشتن بیمه سلامتی می باشد. با وجود موقعیت های درمانی رایگان، دانشجویان باید بیمه نامه سلامتی دولت دانمارک را دریافت نمایند. همچنین در رابطه با کار در زمان تحصیل دانشجویان لازم به ذکر است که دانشجویان اروپایی یا سوئیسی که در کشور دانمارک مشغول به تحصیل می باشند، می توانند بدون هیچ مانع و محدودیتی به کار و فعالیت بپردازند.

دانشجویانی که از سایر کشورها در این کشور در حال تحصیل می باشند در طول ترم مجاز به حداکثر 20 ساعت کار دانشجویی در هفته و در تنها در ماه های ژوئن، جولای و آگوست مجاز به کار تمام وقت می باشند و همچنین جهت اشتغال به مجوز کار نیاز خواهند داشت. شرایط اقامت پس از تحصیل در دانمارک را مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی دانمارک

1- مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک به چه چیزی وابسته است ؟

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک به کشور بومی متقاضی و مدت زمانی که قصد ماندن در کشور دانمارک را دارد وابسته است

2- شرایط برای متقاضیانی که از کشورهای اروپایی یا سوئیس به دانمارک می روند چگونه است؟

متقاضیانی که از کشورهای اروپایی یا سوئیس به دانمارک می روند در صورت ماندن به مدت 3 ماه یا کمتر به هیچ گونه مدارکی نیاز نخواهند داشت اما اگر قصد ماندن به مدتی طولانی تر از این زمان را داشته باشند باید جهت اخذ گواهینامه ثبت نام دانمارکی اقدام نمایند . . با داشتن این گواهینامه متقاضی می تواند شماره شناسایی شخصی خود را که داشتن آن لازمه کار و هر اقدام دیگری در این کشور می باشد، دریافت نماید.

3- وظایف دانشگاه های معتبر کشور دانمارک چیست ؟

دانشگاه های معتبر کشور دانمارک موظف هستند دانشجویان بین المللی را در مورد مدارک لازم جهت ثبت نام در این دانشگاه ها و همچنین زبان مورد نظر را اطلاع رسانی نمایند. دانشجویان ملزم هستند کلیه مدارک لازم را قبل از اقدام به دریافت ویزا تکمیل نمایند.

4- مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک چیست ؟

  • قطعه عکس سایز گذرنامه با زمینه سفید
  • نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • داشتن مدرک زبان دانمارکی یا انگلیسی مانند IELTS ،TOEFEL بسته به نوع زبان انتخابی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور. جهت ورود به اغلب دانشگاه های این کشور داشتن این مدارک الزامی می باشد.
  • ارائه مدرک جهت اثبات داشتن توانایی و پشتوانه مالی برای زندگی و تحصیل در این کشور.
  • رسید پرداخت شهریه
  • ارائه بیمه نامه سفر
  • ارائه مدارکی دال بر داشتن تجهیزات و امکانات در مدت تحصیل
  • ارائه شرحی از اهداف مهاجرت و تاریخچه مختصری از زندگی شخصی متقاضی
  • فتوکپی رنگی کلیه مدارک تحصیلی (2سری)
  • فتوکپی رنگی یا سیاه و سفید از تمامی صفحات گذرنامه حتی جلد آن 2سری
  • گذرنامه معتبر که حداقل 18 ماه پس از درخواست ویزا اعتبار داشته باشد.
  • آخرین الزامات جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک ، به رسمیت شناخته شدن توسط وزارتخانه این کشور می باشد.

5- شرایط اخذ ویزای همسر و همراه دانمارک چیست ؟

متقاضیانی که مجوز اقامت در دانمارک را از طریق دانشجویی در مقاطع بالا یا PhD دریافت کرده اند، می توانند اعضای خانواده خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرند. منظور از اعضای خانواده ، همسر (رسمی / غیر رسمی) و کودکان زیر 18 سال که با متقاضی زندگی می کنند. در صورت غیر رسمی بودن رابطه باید مدارکی دال بر زندگی مشترک به مدت 18 تا 24 ماه ارائه شود.

6- آیا اعضای خانواده نیازی به اخذ مجوز کار در کشور دانمارک را د ارند ؟

اعضای خانواده نیازی به اخذ مجوز کار نخواهند داشت زیرا مجوز اقامت دانمارک شامل حق کار و تحصیل در زمان اقامت می شود. اعضای خانواده نمی توانند مجوز اقامت خود را در زمان جستجوی متقاضی برای کار دریافت نمایند. هرچند مجوز اقامت دریافتی در زمان تحصیل متقاضی تا 6 ماه اضافه و برای زمان جستجوی کار اعتبار خواهد داشت. متقاضی و اعضای خانواده اش باید در یک محل مشترک در دانمارک زندگی کنند. به علاوه متقاضی باید توانایی حمایت مالی از خانواده خود را داشته باشد و مدارکی در این زمینه ارائه دهد.

7- شرایط اخذ ویزای همسر در دانمارک کدامند ؟

  • طرفین رابطه که از کشورهای بین المللی می باشند باید مراحل مربوط به اخذ ویزای دانمارک را فقط جهت تحصیل یا کار در این کشور انجام دهند.
  • طرفین رابطه باید فقط از کشورهای اروپایی یا سوییس باشند.
  • برقراری پیوند خانوادگی با یک شهروند دانمارکی باید تحت قوانین اروپا باشد.
  • قوانین و الزامات بسیاری در راستای تشکیل پیوند خانوادگی در دانمارک وجود دارد که شامل طرفین رابطه/ازدواج با هم و همچنین جداگانه می شود.
  • طرفین ازدواج هر دو باید کمتر از 24 سال سن داشته باشند.
  • پیوستگی طرفین به کشور دانمارک باید بیش از هر کشور دیگری باشد.
  • طرفین باید بیانیه ای را امضا کنند مبنی بر اینکه خودشان و بچه های احتمالیشان در جامعه حضور فعال داشته و اقدام به یادگیری زبان دانمارکی نمایند.
  • متقاضی موظف به یادگیری زبان دانمارکی به عنوان زبان دوم در عرض 6 ماه پس از اخذ مجوز اقامت می باشد.

8- هزینه ویزای تحصیلی دانمارک چقدر است ؟

واحد پول رایج کشور دانمارک کرون دانمارکی می باشد. هزینه شهریه تحصیل در دانمارک 2018 در دانشگاه های این کشور به کشوری که متقاضی از آن مهاجرت کرده است (کشور بومی متقاضی) بستگی دارد. اگر متقاضی از کشورهای اروپایی باشد می تواند به صورت رایگان در دانشگاه های دانمارک به تحصیل بپردازد. اما اگر از کشورهای غیر اروپایی باشد ملزم به پرداخت شهریه می شود.

9- هزینه زندگی در کشور دانمارک به چه چیزی بستگی دارد ؟

  • هزینه زندگی در کشور دانمارک به محل زندگی و اقامت دانشجو بستگی دارد.
  • هرچه شهر محل اقامت بزرگ تر باشد متقاضی باید هزینه های سنگین تری را نسبت به شهرهای کوچک و روستا ها متقبل شود. به طور متوسط هزینه زندگی در این کشور ماهیانه مبلغ 6000 تا 13500DKK می باشد. این مبلغ شامل فراهم آوری تجهیزات ، مواد غذایی و حمل و نقل می شود.

10- مبلغ شهریه در دانشگاه های دانمارک بر چه اساسی میباشد ؟

مبلغ شهریه بر اساس دانشگاه یا مؤسسه محل تحصیل و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. به طور متوسط دانشجویان بین المللی این کشور سالیانه مبلغ 45000 تا 120000 DKK می پردازند. کمک هزینه های تحصیلی پیشنهادی برخی دانشگاه ها و مؤسسات می تواند به دانشجویان در پرداخت مبالغشان کمک شایانی کند.

11- اگر متقاضی همسری (رسمی یا غیر رسمی) ساکن در دانمارک داشته باشد، شرایط چگونه خواهد شد ؟

اگر متقاضی همسری (رسمی یا غیر رسمی) ساکن در دانمارک داشته باشد، ممکن است بتواند با توجه به قوانین مربوطه در این مورد مجوز اقامت این کشور را دریافت نماید. به جز در برخی موارد استثنا، رسمی یا غیر رسمی بودن رابطه تفاوتی ایجاد نمی کند.

اسکرول به بالا