071-91009294  | 021-88724227  |

ویزای استارت آپ استرالیا | اطلاعات جامع اقامت استرالیا از طریق استارت آپ

ویزای استارت آپ استرالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بر اساس گزارش جهانی اکوسیستم استارت آپی در سال 2022 کشور استرالیا با پشت سر گذاشتن کشور چین به رتبه هشتم جهان برای راه اندازی طرح های استارت آپ رسید. استرالیا در سال 2022 به رتبه 8 جهانی اکوسیستم استارت آپی جهان صعود کرد و این خبر برای متقاضیانی که قصد اخذ ویزای استارت آپ استرالیا را دارند، خبر بسیار خوب و امیدوارکننده ای است.

گزارش رتبه بندی 11 شرکت تجاری استارت آپ استرالیایی موفق در جهان در چند هفته پیش خود گواه ایده آل بودن این کشور برای راه اندازی طرح های استارت آپی است. موفقیت شرکت های استارت آپی در استرالیا نه تنها شامل همه شرکت های توسعه و طراحی بود بلکه یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های ریسک پذیر جهان شرکت Big commerce را نیز در بر می گرفت.

بر اساس گزارش بانک جهانی، کشور استرالیا به عنوان هفتمین مکان ساده برای راه اندازی استارت آپ و ششمین مکان راحت برای اخذ اعتبار و سرمایه راه اندازی استارت آپ رتبه بندی شده است. وجود سیستم بهداشتی و آموزشی و کمک های اجتماعی فوق العاده و در دسترس موجب شده است تا بسیاری از غول های استارت آپ جهان در این اکوسیستم استارت آپی رشد کنند. در حال حاضر بیش از 17.000 شرکت استارت آپی فعال در استرالیا مشغول فعالیت می باشند.

برای اطلاع از چگونگی اخذ ویزای استارت آپ استرالیا و روند و مراحل راه اندازی طرح استارت آپی خواندن این مقاله کمک فراوانی به شما می کند.

در این مطلب میخوانید

برنامه ویزای استارت آپ استرالیا

برنامه ویزای استارت آپ استرالیا به عنوان یک ویزای کارآفرینی و ایجاد کسب و کار نوین طراحی و برنامه ریزی شده است. این برنامه با اهداف جذب متقاضیان دارای طرح های کارآفرینی و ثبت شرکت های نوپای استارت آپی با پشتوانه مالی از طرف سرمایه گذاران در استرالیا اجرا شده است. این برنامه مسیری را برای اخذ اقامت دائم استرالیا و در نهایت شهروندی و تابعیت این کشور برای متقاضیانی فراهم می کند که طرح استارت آپی خود را با موفقیت در استرالیا اجرا کنند.

ویزای استارت آپ استرالیا نوعی ویزا با هدف جذب صاحبان مشاغل جدید و موفق یا متقاضیانی است که قصد توسعه طرح های استارت آپی خود را دارند. برنامه ویزای استارت آپ استرالیا برای متقاضیان زیر 55 سال با حمایت مالی یک شرکت سرمایه گذاری یا یک سرمایه گذار برای راه اندازی طرح استارت آپی و به منظور توسعه و تجاری سازی طرح ها و ایده های کارآفرینی در استرالیا اجرا شده است.

ویزای استارت آپ استرالیا چه نوع ویزایی است؟

ویزای استارت آپ استرالیا نوعی ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری موقت از نوع ساب کلاس ویزای 188 است که در زیر مجموعه ویزاهای کارآفرین استرالیا قرار دارد. ویزای استارت آپ استرالیا در گروه ویزاهایی قرار می گیرد که امکان انجام فعالیت های کارآفرینی را در استرالیا فراهم می کند و هدف آن شرکت های جدید نوآورانه استارت آپ و بالقوه موفق است.

در صورت صدور این ویزا متقاضی می تواند حداکثر تا 5 سال در استرالیا اقامت کند و همسر و فرزندان خود را نیز در استرالیا در کنار خود داشته باشد. اگر متقاضی دارای شرایط لازم باشد، می تواند برای اخذ ویزای اقامت دائمی ساب کلاس 888 درخواست دهد و مجوز اقامت دائم استرالیا را دریافت کند. مهم ترین شرط اخذ ویزای استارت آپ استرالیا دارا بودن طرح تجاری استارت آپی و فعالیت کارآفرینی مطابق با اقتصاد استرالیا و با قابلیت رقابت در بازارهای جهانی می باشد.

چرا استرالیا برای راه اندازی استارت آپ مناسب است؟

کشور استرالیا به دلیل دارا بودن ثبات و امنیت اقتصادی و سیاسی یکی از بهترین کشورهای دنیا برای اخذ ویزای استارت آپ و راه اندازی کسب و کار در حوزه استارت آپ است. در پاسخ به پرسش چرا استرالیا مکان مناسبی برای راه اندازی کسب و کار استارت آپی است، موارد زیر را می توان برشمرد:

  • وجود امنیت شغلی و ثبات و آرامش اجتماعی، سیاسی و اقتصادی
  • وجود رفاه و امکانات پیشرفته برای زندگی و بالا بودن استانداردهای زندگی
  • کسب درآمد کافی با کار و اشتغال در حوزه های کسب و کار استارت آپی
  • عدم وجود بروکراسی وکاغذبازی های اداری برای اخذ ویزای استارت آپ
  • وجود نیروی کاری ماهر و تحصیل کرده برای مدیریت و اداره شرکت های استارت آپ

چرا استرالیا در حال تبدیل به یک مرکز ایده آل برای استارت آپ است؟

کشور استرالیا به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین مقاصد جهان برای راه اندازی کسب و کار استارت آپی است. روحیه کارآفرینی و حمایت های دولت استرالیا چشم اندازهای هیجان انگیزی را برای راه اندازی کسب و کارهای استارت آپ فراهم کرده است. اما دلایل مهم تبدیل شدن استرالیا به یک مکان ایده آل برای راه اندازی کسب و کار استارت آپی چیست؟ در ادامه به ارائه این دلایل مهم می پردازیم.

  • پذیرش فناوری در بازارهای محلی استرالیا

اقتصاد کشور استرالیا در جهان در رتبه 13 و در میان کشورهای انگلیسی زبان در رتبه 4 قرار دارد. بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول در حدود 24 میلیون شهروند استرالیایی با میانگین درآمد 59.000 دلار از جمله ثروتمندترین شهروندان جهان محسوب می شوند. کشور استرالیا به دلیل دارا بودن ثروت و رفاه فراوان و مسافت جغرافیایی از دیگر کشورهای انگلیسی زبان از نرخ بالایی در پذیرش فناوری های پیشرفته در جهان برخوردار است. شرکت های فناوری جهانی گوگل، توییتر، لینکدین و Airbnb ضریب نفوذ و درآمد سرانه بالای کسب و کار خود را در کشور استرالیا گزارش داده اند.

به دلیل وجود کسب و کار قدرتمند، خدمات مالی قوی و مدیریت درست سرمایه کشور استرالیا مکان ایده آل برای شرکت های فناوری در جهان محسوب می شود. پویایی و فعالی بازار داخلی به استارت آپ های موفق استرالیا مانند شرکت های فناوری فرصت می دهد تا در حالی که استراتژی های توسعه جهانی را دنبال می کنند، در بازارهای محلی به سود هنگفتی برسند.

  • فرصت پیوستن به شبکه های جهانی استارت آپ

بسیاری از شرکت های استارت آپی در استرالیا با حمایت کارآفرینان و سرمایه گذاران تاسیس شده است و این کارآفرینان بیشتر تمایل دارند که با پیوستن به شبکه های استارت آپی کار خود را توسعه دهند. هنگامی که شرکت های استارت آپی توسط شرکت های همفکر احاطه و حمایت می شوند، با بهره مندی از فضای مشترک می توانند با دیگر متخصصان در حوزه های کاری خود ارتباط موثر برقرار کنند. پیوستن به شبکه های جهانی استارت آپ می تواند به کارآفرینان کمک کند تا در اداره شرکت موفق تر باشند و کسب و کار استارت آپی خود را بیشتر توسعه دهند.

  • پایه قدرتمند راه اندازی استارت آپ

رشد کسب و کارهای فناوری و تکنولوژی به طور فزاینده ای در شهرهای بزرگ استرالیا دیده می شود. در واقع کسب و کارهای استارت آپی در حوزه فناوری در استرالیا در حال ایجاد پایه های قدرتمند است. بر این اساس سازمان های حمایت کننده مالی (انکوباتورها) و فضاهای همکاری و روش های پشتیبانی استارت آپ در استرالیا محبوبیت فراوانی پیدا کرده اند.

راه اندازی کسب و کار در استرالیا بدون پیچیدگی و بر اساس قوانین ساده است. وجود سیستم های مراقبت بهداشتی و پزشکی، کمک های اجتماعی و در دسترس و دیگر ملاک های برجسته به عنوان پایه های قدرتمند شرکت های فناوری چند میلیاردی مانند Atlassian، Aconex، SEEK، Halfbrick، Canvas و Studios برای توسعه کسب و کار می باشد.

  • قرار گرفتن در بالاترین سطح تکنولوژی هوش مصنوعی

کشور استرالیا در حال سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی و فناوری هوش مصنوعی با نگاهی جدی به آینده است. شرکت استارت آپی کسب و کار استرالیایی Myriota به عنوان بهترین استارت آپ صنعتی و دومین شرکت بزرگ استارت آپی در جهان معرفی شده است. این شرکت استارت آپی به خاطر ساخت و تولید فرستنده و گیرنده کم هزینه مجهز به اینترنت اشیا برای شرکت های روستایی جایزه ای را از آن خود کرده است.

کشور استرالیا در حوزه پزشکی بیوتکنولوژی نیز پیشرفت فراوانی کرده است. دانشگاه آدلاید اخیراً یک سوزن هوشمند را طراحی کرده است که جراحی مغز را با خطر کمتری مواجه می کند. فناوری پیشرفته این سوزن هوشمند به جراحان اجازه می دهد تا هنگام تزریق سوزن به رگ های خونی خطرناک از ایجاد خونریزی های مرگبار جلوگیری کنند.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای استارت آپ
مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای استارت آپ

ویزای استارت آپ استرالیا فرصت چه کارهایی را برای متقاضی فراهم می کند؟

متقاضیان دارای طرح و ایده تجاری استارت آپی به دلایل مختلف و برای انجام کارهای متنوعی به استرالیا فکر می کنند. متقاضیان با اخذ ویزای استارت آپ استرالیا توانایی انجام کارها و اقدامات زیر را دارند:

  • ایجاد یک کسب و کار جدید و یا توسعه کسب و کار قبلا راه اندازی شده با کمک و حمایت های مالی دولت و سرمایه گذاران
  • حفظ کسب و کار استارت آپی یا شرکت در یک فعالیت کارآفرینی منطبق با شرایط راه اندازی در استرالیا
  • امکان سفر به داخل و خارج استرالیا برای تمدید مجوز اقامت و ویزای استرالیا
  • امکان همراهی همسر و فرزندان در استرالیا با اخذ ویزای همراه استرالیا
  • امکان درخواست برای اخذ مجوز اقامت استرالیا با اخذ ویزای استارت آپ
  • امکان رقابت با طرح های تجاری استارت آپی در عرصه های جهانی
  • امکان دسترسی به مهارت ها و پیشرفت های غیر قابل دستیابی در ایران
  • امکان برخورداری از نظام مالیاتی شفاف با حداقل رانت و روند اداری بدون کاغذ بازی

برنامه اخذ ویزای استارت آپ استرالیا در یک نگاه

  • میزان سرمایه گذاری:

برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در حدود 200.000 دلار استرالیا

  • مدت زمان پردازش درخواست اخذ ویزای استارت آپ استرالیا:

نامشخص و بر اساس شرایط متقاضی متغیر است.

  • مزیت مهم اخذ ویزای استارت آپ استرالیا:

امکان اخذ اقامت دائم PR و تابعیت و شهروندی استرالیا

شرایط لازم اخذ ویزای استارت آپ استرالیا 2022

متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا و راه اندازی کسب و کار نوآورانه در این کشور باید دارای شرایط لازم باشد. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا موارد زیر را می توان نام برد:

  • متقاضی باید کسب و کار استارت آپ نوآورانه را در استرالیا راه اندازی کند که موجب رونق اقتصادی و بازار فعال این کشور شود.
  • متقاضی باید تعهد قانونی به اجرای طرح استارت آپ و دارا بودن مهارت لازم برای اجرای درست و دقیق این طرح تجاری کسب و کار را اثبات کند.
  • متقاضی باید قبلاً یک فعالیت کارآفرینی منطبق با استانداردهای کاری را در استرالیا اجرا کرده باشد و یا دارای پیشنهاد انجام این فعالیت در استرالیا و یا توسعه طرح تجاری باشد.
  • متقاضی باید برای توسعه فعالیت استارت آپی خود از طرف آژانس دولتی ایالتی یا منطقه ای استرالیا کاندید شده باشد.
  • متقاضی باید دارای مهارت و تسلط به زبان انگلیسی باشد.
  • متقاضی باید دارای گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در استرالیا باشد و بودجه کافی برای حفظ و نگهداری کسب و کار خود پس از راه اندازی در این کشور را ارائه دهد.

شرایط لازم متقاضی برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا

متقاضی به عنوان موسس و بنیانگذار شرکت استارت آپی در استرالیا برای دریافت ویزای استارت آپ  و راه اندازی طرح و ایده تجاری کسب و کار در این کشور نیازمند دارا بودن شرایط زیر می باشد:

  • متقاضی اصلی باید کمتر از 55 سال سن داشته باشد. البته اگر فعالیت اقتصادی و کارآفرینی متقاضی برای ایالت یا منطقه محل کار متقاضی دارای منافع اقتصادی باشد، می توان این شرط را ندیده گرفت.
  • متقاضی باید دارای مدرک زبان انگلیسی باشد و یا به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد.
  • متقاضی نباید دارای سوابق کیفری و سوء پیشینه باشد.
  • متقاضی باید دارای سوابق کاری و تجربه حرفه ای در حوزه کسب و کار استارت آپ مورد نظر باشد.
  • متقاضی باید دارای طرح تجاری نوآورانه و توسعه پذیر و خلاقانه باشد و قابلیت و پتانسیل رشد جهانی را داشته باشد.
  • متقاضی باید تعهد قانونی لازم برای اجرای طرح تجاری کارآفرینی و استارت آپی را ارائه دهد و قصد واقعی برای ادامه فعالیت اقتصادی، حفظ این فعالیت و یا اجرای آن داشته باشد.
  • متقاضی باید برای اجرا و راه اندازی طرح تجاری استارت آپ دارای برنامه مالی دقیق باشد.
  • طرح تجاری متقاضی باید در حوزه های کسب و کار فناوری و تکنولوژی های پیشرفته و فین تک باشد.
  • متقاضی باید دارای الزامات مالی و بودجه کافی برای هزینه های اقامت خود و خانواده خود در استرالیا باشد.

مدارک لازم اخذ ویزای استارت آپ استرالیا

متقاضی به منظور دریافت ویزای استارت آپ استرالیا و راه اندازی کسب و کار استارت آپی در این کشور علاوه بر دارا بودن شرایط لازم باید مدارک مورد نیاز را نیز ارائه دهد. متقاضی باید همه مدارک را به زبان انگلیسی ترجمه و اسکن و ارسال کند. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا موارد زیر را می توان نام برد:

  • پاسپورت معتبر یا مدرک معتبر دیگری برای اثبات هویت و ملیت متقاضی
  • فرم EOI برای ابراز علاقمندی متقاضی به راه اندازی طرح استارت آپ در استرالیا
  • مدارک کارآفرینی شامل توافقنامه بودجه، طرح تجاری استارت آپ و شواهد و مدارک فعالیت در حوزه استارت آپ
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس
  • گواهی های پزشکی مبنی بر سلامت روحی و جسمی متقاضی
  • دارا بودن تمکن مالی و دارایی خالص در حدود 400.000 دلار استرالیا
  • سرمایه گذار برای اجرای طرح استارت آپ استرالیا باید تعهد مبنی بر سرمایه گذاری حداقل 200.000 دلار استرالیا را ارائه دهد.

فرم EOI چیست؟

فرم EOI فرم ابراز علاقمندی متقاضی به راه اندازی طرح استارت آپی در استرالیا است. متقاضی در این فرم همه اطلاعات لازم در مورد مهارت های کاری و حرفه ای، صلاحیت ها و تجربه های کاری و سرمایه گذاری را باید ارائه دهد. علاوه بر این متقاضی در این فرم باید اطلاعات لازم در مورد مناطقی که قصد راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری برای اجرای طرح استارت آپ را دارد را نیز ارائه دهد.

شرایط فعالیت کارآفرینی و استارت آپی در استرالیا

یک فعالیت کارآفرینی و استارت آپی در استرالیا فعالیتی در حوزه یک ایده و طرح نوآورانه و خلاقانه است که منجر به تجاری سازی یک محصول یا کالا و یا خدمات در استرالیا و یا موجب توسعه کسب و کار نوین در این کشور می شود. فعالیت کارآفرینی و استارت آپی نباید به هیچ وجه با گروه های شغلی زیر مرتبط باشد:

  • کار در حوزه های املاک مسکونی
  • کار در حوزه استخدام نیروی کاری
  • کار در حوزه خرید یک شرکت یا خرید فرانشیز (حق امتیاز) یک شرکت

یک فعالیت کارآفرینی و استارت آپی در استرالیا باید دارای شرایط زیر باشد تا متقاضی بتواند این فعالیت و کسب و کار را در این کشور راه اندازی کند:

  • متقاضی دارای توافقنامه قانونی با سرمایه گذاران و یا شرکت های سرمایه گذاری برای دریافت حداقل بودجه 200.000 دلار استرالیا برای راه اندازی طرح استارت آپی باشد. شرکت های سرمایه گذاری برای تامین بودجه راه اندازی طرح استارت آپ و فعالیت کارآفرینی استارت آپ در استرالیا باید یکی از گزینه های زیر باشد:
  • آژانس دولتی مشترک المنافع
  • ایالت یا قلمرو دولتی
  • سازمان تحقیقات با بودجه دولتی
  • سرمایه گذار ثبت شده به عنوان شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر استرالیایی یا مشارکت محدود
  • سرمایه گذاری ریسک پذیر ایالتی
  • سازمان های ارائه دهنده آموزش عالی
  • بر اساس توافقنامه قانونی حداقل 10% از بودجه مشخص شده باید در بازه زمانی 12 ماه از اولین روز شروع فعالیت کارآفرینی و راه اندازی استارت آپ به سرمایه گذار پرداخت شود.
  • متقاضی با امضای قرارداد کاری باید در حدود 30% از بودجه را در حساب خود داشته باشد.
  • متقاضی باید دارای طرح و ایده استارت آپی نوآورانه و خلاقانه باشد که منجر به تجاری سازی یک محصول یا کالا یا خدمات در استرالیا و یا گسترش و توسعه یک تجارت در این کشور شود.

مراحل اخذ ویزای استارت آپ استرالیا

متقاضی برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا باید مدارک لازم را ارائه دهد و دارای شرایط لازم نیز باشد. علاوه بر این مراحل زیر را طی کند:

  • متقاضی قبل از ارائه درخواست اخذ ویزای استارت آپ استرالیا باید فرم ابراز علاقه به راه اندازی کسب و کار استارت آپی در استرالیا EOI را ارائه دهد. در این فرم متقاضی باید مهارت ها و سوابق کاری و اطلاعات مورد نیاز در مورد طرح تجاری را ارائه دهد.
  • در مرحله بعد متقاضی باید فرم EOI را به همراه مدارک هویتی (پاسپورت)، مدارک کارآفرینی (توافقنامه های بودجه، طرح تجاری استارت آپ و مدارک مالکیت طرح استارت آپ)، مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و گواهی های پزشکی و همه مدارک دیگر اعضای خانواده را ترجمه و اسکن شده ارسال کند.
  • در مرحله سوم متقاضی باید اکانت Immiaccount را برای ارسال آنلاین درخواست ویزای استارت آپ و مدارک لازم ایجاد کند.
  • در این مرحله متقاضی باید هزینه اخذ ویزای استارت آپ استرالیا را پرداخت و رسید آن را ارسال کند. متقاضی می تواند در هر ساعت و هر روز وضعیت پردازش و رسیدگی به ویزای استارت آپ استرالیا را بررسی کند.
  • متقاضی پس از دریافت نتیجه پذیرش اخذ ویزای استارت آپ استرالیا می تواند از تاریخ شروع ویزای اقامت و شرایط اقامت در استرالیا آگاه شود.

مدت زمان پردازش ویزای استارت آپ استرالیا

به طور کلی مدت زمان پردازش ویزای استارت آپ استرالیا نامشخص است. حتی مسئولان ویزا نیز نمی توانند زمان مشخصی را اعلام کنند. زیرا بر اساس شرایط متقاضی و وجود مشکلات در هر بخش و مرحله اخذ ویزا این زمان ممکن است کم یا زیاد شود. اما اگر متقاضی برخی از بخش های فرم های درخواست اخذ ویزا را تکمیل نکرده باشد و یا مدارک ناقص باشند، مطمئناً زمان زیادی صرف پردازش ویزای استارت آپ استرالیا می شود.

اگر متقاضی همه مدارک لازم را ارسال کرده باشد و همه فرم ها را به دقت و درستی تکمیل کرده باشد، می تواند جدا از تشریفات اداری انتظار پاسخ در زمان مناسب را داشته باشد.

اقامت استرالیا از طریق ویزای استارت آپ
اقامت استرالیا از طریق ویزای استارت آپ

هزینه های راه اندازی استارت آپ در استرالیا

گرچه هزینه های راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در استرالیا کمی بالا و گران است، اما می توان گفت که این کار در نهایت یک سرمایه گذاری سودآور است. متقاضی قبل از ارائه درخواست اخذ ویزای استارت آپ و ویزای اقامت این کشور برای خود و همسر و فرزندان باید از دارا بودن شرایط و مدارک لازم اطمینان حاصل کند. ذکر این نکته ضروری است که ویزای استارت آپ استرالیا فقط یک ویزا برای راه اندازی طرح استارت آپی در این کشور نیست، یک ویزای مهم با دارا بودن پتانسیل نوآوری و سرمایه گذاری سودآور است.

  • متقاضی اصلی می تواند هزینه های راه اندازی کسب و کار تجاری استارت آپ را در 2 قسط 4.115 دلار استرالیا و 9.795 دلار استرالیا (در مجموع 10.500 دلار استرالیا) پرداخت کند.
  • هزینه های اخذ ویزای اقامت استرالیا برای همسر و فرزندان متقاضی نصف مبلغ خواسته شده از متقاضی اصلی است.
  • متقاضی باید هزینه های اخذ گواهی های پزشکی و گواهی پلیس و تست های بیومتریک را نیز پرداخت کند.

ویزای استارت آپ استرالیا از نوع کارآفرینی

ویزای استارت آپ کارآفرینی استرالیا در زیر گروه ویزای استارت آپ این کشور قرار دارد. دولت استرالیا به منظور جذب کارآفرینان برتر و اجرای طرح ها و ایده های اقتصادی استارت آپی ویزای کارآفرینی کسب و کار را به متقاضیان ارائه می دهد. مدت زمان اعتبار ویزای کارآفرینی استارت آپ استرالیا در حدود 4 سال و 3 ماه است. متقاضیان برای دریافت ویزای استارت آپ کارآفرینی استرالیا باید دارای شرایط و مدارک زیر باشند:

  • متقاضی باید دارای سوابق کاری و حرفه ای در حوزه کارآفرینی و استارت آپ برای راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در استرالیا باشد.
  • متقاضی باید دارای دارایی خالص حداقل 400.000 دلار استرالیا برای تامین هزینه های زندگی خود در مدت اقامت در استرالیا باشد.
  • متقاضی باید دارای 3.000.000 دلار استرالیا در حدود 4 سال قبل از درخواست ویزای استارت آپ استرالیا در یک حساب بانکی معتبر باشد.
  • متقاضی باید در طی 2 سال پس از دریافت ویزای استارت آپ استرالیا در حدود 1.500.000 دلار استرالیا از دارایی خود را به حساب بانکی استرالیا انتقال دهد.
  • متقاضی باید توافقنامه جذب سرمایه 200.000 دلار استرالیا را برای راه اندازی و اجرای طرح تجاری استارت آپ در استرالیا نیز ارائه دهد.

ویزای استارت آپ استرالیا از نوع ساب کلاس 408

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای استارت آپ استرالیا و راه اندازی طرح تجاری کسب و کار در شهر آدلاید در استرالیای جنوبی را دارند، می توانند از طریق اخذ ویزای ساب کلاس 408 استرالیا اقدام کنند. ایالت استرالیای جنوبی از ایالت های کم برخوردار و کمتر پیشرفته استرالیا است که به دلیل این عدم پیشرفت بسیاری از متقاضیان این ایالت را برای مهاجرت انتخاب نمی کنند.

دولت استرالیا به دلیل عدم موفقیت آمیز بودن برنامه ساب کلاس 188 ویزای کارآفرینی و همچنین شرایط دشوار اخذ این ویزا از سال 2018 اقدام به صدور ویزای استارت آپ ساب کلاس 408 در شهر آدلاید ایالت استرالیای جنوبی کرده است. هدف از صدور ویزای استارت آپ از نوع ویزای ساب کلاس 408 رشد و توسعه اقتصادی این ایالت کمتر پیشرفته است تا همگام با شهرهای پیشرفته استرالیا مانند سیدنی و ملبورن به پیش برود.

شرایط اخذ ویزای استارت آپ استرالیا از نوع ساب کلاس 408

دولت استرالیا به منظور رونق بازار و وضعیت اقتصادی ایالت استرالیای جنوبی و همچنین جذب متقاضیان مستعد و واجد شرایط زمینه لازم برای صدور ویزای استارت آپ را برای متقاضیانی فراهم کرده است که دارای طرح تجاری و ایده استارت آپی خلاقانه و نوآورانه باشند. اما متقاضی نیز برای اخذ ویزای استارت آپ ساب کلاس 408 استرالیا باید دارای شرایط زیر باشد.

علاوه بر این متقاضی به منظور راه اندازی طرح تجاری استارت آپی در استرالیا باید واجد شرایط دولت فدرال و ایالتی استرالیا باشد. از جمله شرایط مهم متقاضی و دولت فدرال و ایالتی استرالیا موارد زیر را می توان نام برد:

  • متقاضی باید دارای یک طرح تجاری استارت آپی توسعه پذیر، نوآورانه و قابل رقابت در بازارهای جهانی و همچنین با توجیه اقتصادی باشد.
  • متقاضی باید تایید نامه های طرح استارت آپی از طرف مقامات مهاجرت دولت فدرال و ایالتی استرالیا را دریافت کند.
  • متقاضی باید در مدت 3 ساله اقامت در شهر آدلاید استرالیا این طرح تجاری استارت آپی را راه اندازی کند.
  • طرح تجاری استارت آپ باید با راه اندازی در آدلاید از گردش مالی مطلوب برخوردار باشد و  به سوددهی برسد.
  • متقاضی باید دارای طرح و ایده تجاری استارت آپی جدید و نوآورانه باشد
  • متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 5 باشد و به زبان انگلیسی مسلط باشد.
  • متقاضی باید دارای شرایط سنی زیر 45 سال باشد.
  • متقاضی باید دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده در مدت اقامت در استرالیا باشد.
  • متقاضی باید دارای گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت پزشکی باشد.
  • متقاضی باید طرح تجاری را با موفقیت و سوددهی مطلوب در استرالیای جنوبی راه اندازی کند.
  • متقاضی باید به مدت 3 سال در آدلاید استرالیای جنوبی زندگی و اقامت کند.

ویزای استارت آپ استرالیا از نوع ساب کلاس 188

متقاضیان با اخذ ویزای استارت آپ استرالیا از نوع ساب کلاس 188 می توانند در ابتدا اقامت و در نهایت شهروندی استرالیا را دریافت کنند. ویزای استارت آپ استرالیا از نوع ساب کلاس 188 یکی از از رایج ترین ویزاهای اقامت استرالیا و مختص متقاضیانی است که دارای طرح های تجاری استارت آپ نوآورانه می باشند.

متقاضی با اخذ ویزای استارت آپ از نوع ساب کلاس 188 می تواند تابعیت و اقامت استرالیا را اخذ کند. در واقع مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ و اشتغال زایی به واسطه راه اندازی این طرح تجاری کسب و کار از طرح های مورد حمایت دولت استرالیا است.

متقاضی با ارائه طرح تجاری استارت آپ می تواند موجب رونق اقتصادی استرالیا شود. در واقع متقاضی با ارائه مدارک لازم باید اثبات کند که این طرح تجاری می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور استرالیا داشته باشد و موجب پویایی و فعالیت مداوم بازار این کشور شود.

شرایط اخذ ویزای استارت آپ استرالیا از نوع ساب کلاس 188

ویزای استارت آپ از نوع ساب کلاس ۱۸۸ از جمله ویزاهای اقامت استرالیا برای متقاضیان دارای طرح های تجاری استارت آپی است. متقاضی با دارا بودن فاکتورهای لازم و کسب امتیاز لازم ۶۵ از جدول امتیازبندی این نوع ویزا می تواند مجوز اقامت ۴ ساله استرالیا را دریافت کند و پس از ۴ سال اقامت برای اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام کند. از مهم ترین شرایط اخذ ویزای استارت آپ استرالیا از نوع ساب کلاس 188 موارد زیر را می توان نام برد:

  • متقاضی باید تاییدیه های لازم در مورد اقتصادی بودن طرح تجاری و قابلیت اجرا در استرالیا و همچنین تطابق با بازار استرالیا را از مقامات ایالتی و فدرال دریافت کند.
  • متقاضی باید اثبات کند که طرح تجاری وی در کشور استرالیا موجب اشتغال زایی برای شهروندان این کشور می شود.
  • متقاضی با ارائه گواهی ها و مدارک لازم برای توجیه اقتصادی و سوددهی این طرح تجاری کسب و کار کارآمد بودن این طرح را اثبات می کند.
  • متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل ۶ باشد.
  • متقاضی باید طرح تجاری استارت آپی خود را برای راه اندازی فعالیت تجاری در استرالیا به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهد.
  • متقاضی باید کمتر از ۵۵ سال داشته باشد.
  • متقاضی باید دارای یک طرح تجاری کارآفرینی جدید باشد که در نهایت منجر به تولید محصول خاص و یا ارائه خدمات ویژه ای در استرالیا شود.
  • متقاضی باید دارای حداقل سرمایه ۲۰۰.۰۰۰ دلار استرالیا برای راه اندازی این طرح تجاری استارت آپ در استرالیا باشد.
  • متقاضی باید در حدود ۱۰ درصد بودجه توافق شده میان خود و دولت استرالیا را یک سال قبل از شروع به فعالیت به سازمان کارآفرینی استرالیا ارائه دهد.
  • متقاضی و همسر متقاضی برای اخذ ویزای کارآفرینی استرالیا باید دارای تمکن مالی حداقل ۸۰۰.۰۰۰ دلار استرالیا باشند.

موارد مهم در راه اندازی کسب و کار استارت آپ در استرالیا

راه اندازی کسب و کار استارت آپ در کشور استرالیا به عنوان هشتمین مکان ایده آل در جهان برای راه اندازی کسب و کار تجاری در مقایسه با دیگر کشورها راحت تر است. مهم ترین کار برای راه اندازی کسب و کار استارت آپی در استرالیا دارا بودن شرایط و مدارک لازم است. مهم ترین موارد در راه اندازی کسب و کار استارت آپ در استرالیا عبارت است از:

  • متقاضی باید دارای طرح تجاری استارت آپ در حوزه های فین تک، تکنولوژی اطلاعات و هوش مصنوعی و حوزه های مشابه باشد.
  • متقاضی باید الزامات و شرایط راه اندازی طرح تجاری کسب و کار مورد نظر را در استرالیا داشته باشد.
  • متقاضی نیاز به سرمایه گذاری خاصی برای راه اندازی کسب و کار استارت آپ در استرالیا ندارد و در واقع سرمایه گذاران و یا سازمان های حمایت کننده مالی (انکوباتورها) سرمایه گذاری لازم را انجام می دهند.
  • متقاضی برای تامین هزینه های ماهانه خود در مدت اقامت در استرالیا با اخذ ویزای استارت آپ باید دارای تمکن مالی کافی باشد.
  • متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان خود نیز مجوز اقامت استرالیا و ویزای همراه دریافت کند.
  • فاکتورهای مهم اخذ ویزای استارت آپ استرالیا شامل کسب و کار و طرح تجاری نوآورانه، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس، دارا بودن گواهی تمکن مالی کافی و گواهی های لازم برای تضمین راه اندازی کسب و کار استارت آپ در این کشور است.
  • زمان پردازش پرونده ویزای استارت آپ استرالیا بر اساس شرایط متقاضی متفاوت است.

برترین استارت آپ های استرالیا در سال 2022

کشور استرالیا بیشتر به دلیل دارا بودن مناظر طبیعی و محیط آرامش بخش آن مورد احترام و ارزش جهانیان است. اما در سال های اخیر این کشور به دلیل دارا بودن اکوسیستم استارت آپی فعال و پویا و در حال رشد سریع نیز مورد توجه قرار گرفته است. وجود روحیه کارآفرینی، در دسترس بودن بودجه برای سرمایه گذاری و وجود فضای عالی برای رشد و توسعه شرکت های استارت آپی در استرالیا موجب شده است تا استارت آپ های عالی فراوانی در این کشور شکل گیرند. در ادامه به ارائه برترین استارت آپ های استرالیا در سال 2022 می پردازیم:

  • RealAR

در منطقه گلدکوئست، کویینزلند

سال راه اندازی: 2019

موسسان: Dan Swan, Keith Ahern

  • Marli

در شهر ملبورن ایالت ویکتوریا

سال راه اندازی: 2019

موسس: علیرضا طیب نما

  • Splashup

در شهر سیدنی، ایالت ساوت ولز

سال راه اندازی: 2021

موسسان: Nathalie Rafeh, Vivek Bharadwaj

  • Employment Hero

در شهر سیدنی، ایالت ساوت ولز

سال راه اندازی: 2014

موسسان: Ben Thompson, Dave Tong

  • WLTH

در شهر بریزبن

سال راه اندازی:2020

موسسان: Brodie Haupt, Drew Haupt

شرایط دریافت اقامت استرالیا از طریق استارت آپ
شرایط دریافت اقامت استرالیا از طریق استارت آپ

قوی ترین پروژه های استارت آپ استرالیا در سال 2022

طرح ها و ایده های تجاری استارت آپ که دارای پتانسیل توسعه و گسترش سریع است و می تواند به سرعت به بازارهای جهانی راه یابد از بهترین کسب و کارهای استارت آپ در استرالیا محسوب می شود. بهترین و قوی ترین پروژه های مورد تایید استارت آپ در استرالیا عبارتند از:

  • حوزه های هوش مصنوعی
  • حوزه های فین تک
  • حوزه های نرم افزاری و تکنولوژی
  • حوزه های فناوری های الکترونیکی
  • حوزه های مراقبت های بهداشتی و پزشکی
  • حوزه های صنعتی و معدن

اخذ پاسپورت از طریق ویزای استارت آپ استرالیا

کشور استرالیا دارای یکی از قوی ترین و معتبرترین پاسپورت های جهان است. پاسپورت استرالیا در رتبه بندی های جهانی برترین و قدرتمندترین پاسپورت های جهان در رتبه 7 جهانی قرار دارد. پاسپورت کشور استرالیا در کنار پاسپورت کشورهای کانادا، جمهوری چک، یونان و جزیره مالت در رتبه هفتم جهانی قرار دارد. متقاضیانی که موفق به اخذ پاسپورت این کشور شوند، می توانند با در دست داشتن این پاسپورت به بیش از 185 کشور جهان بدون نیاز به ویزا رفت و آمد کنند.

متقاضیان با دارا بودن پاسپورت استرالیا می توانند آزادانه و بدون اخذ ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک، ژاپن و دیگر کشورهای برتر جهان وارد شوند.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای استارت آپ استرالیا

متقاضی با دریافت ویزای استارت آپ استرالیا می تواند برای اخذ اقامت دائم یا PR استرالیا اقدام کنند. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ مجوز اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای استارت آپ دارا بودن سوابق حرفه ای در کارآفرینی و اجرای موفق طرح های استارت آپی است. همچنین طرح تجاری استارت آپ باید نوآورانه باشد و اینکه متقاضی بتواند در طی مراحل راه اندازی و فعالیت اقتصادی این طرح تجاری از دولت استرالیا برای ادامه فعالیت بودجه لازم را دریافت کند.

اگر متقاضی دارای شرایط ذکر شده باشد، می تواند مجوز اقامت موقت 4 ساله استرالیا را دریافت کند. پس از 3 سال از گذشت مجوز اقامت استرالیا از طریق ویزای استارت آپ متقاضی می تواند برای اخذ مجوز اقامت دائم استرالیا اقدام کند.

اخذ ویزای همراه از طریق ویزای استارت آپ استرالیا

بر اساس قانون مهاجرت استرالیا متقاضی می تواند پس از دریافت ویزای استارت آپ استرالیا برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه دهد. در واقع متقاضی با اخذ ویزای استارت آپ استرالیا می تواند خانواده شامل همسر و فرزندان خود را در کشور استرالیا همراه داشته باشد.  متقاضی با تمدید ویزای استارت آپ می تواند ویزای همراه را برای خانواده خود نیز تمدید کند.

اخذ شهروندی از طریق ویزای استارت آپ استرالیا

متقاضیان با اخذ ویزای استارت آپ استرالیا، می توانند پس از چند سال تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کنند. البته دریافت تابعیت و شهروندی استرالیا چندان راحت نیست و متقاضی باید دارای شرایط لازم باشد. هر چند دولت استرالیا در سال های اخیر قوانین صدور مجوز تابعیت و شهروندی این کشور را کمی پیچیده تر کرده است، اما متقاضی با دارا بودن شرایط لازم و کافی می تواند شهروندی و تابعیت این کشور را دریافت کند.

متقاضیان برای دریافت تابعیت و شهروندی استرالیا باید با قوانین و مقررات استرالیا آشنا باشند و از این قوانین و مقررات تبعیت کنند. علاوه بر این متقاضی و خانواده وی نباید در این کشور مرتکب جرم و جنایتی شده باشند. همچنین متقاضی باید از قوانین برابری حقوق زنان و مردان و آزادی انتخاب مذهب در استرالیا پیروی کند. در صورتی که متقاضی موفق به اخذ تابعیت و شهروندی کشور استرالیا شود، می تواند از مزیت های زیر بهره مند شود:

  • متقاضی می تواند برای دریافت پاسپورت معتبر استرالیا اقدام کند.
  • متقاضی می تواند با رای مردم استرالیا به پارلمان این کشور راه یابد.
  • متقاضی می تواند در همه انتخابات منطقه ای و ملی استرالیا شرکت کند.
  • متقاضی می تواند در بخش های دولتی استرالیا و یا حتی نیروی دفاع استرالیا مشغول به کار شود.
  • متقاضی می تواند برای مدت نامحدودی در خارج از کشور استرالیا زندگی کند، بدون اینکه مشکلی در تابعیت و شهروندی به وجود آید.
  • متقاضی می تواند بدون پرداخت شهریه در دانشگاه های استرالیا تحصیل کند و پس از فارغ التحصیلی و یافتن کار و اشتغال این هزینه ها را به صورت اقساطی پرداخت کند.
  • متقاضی می تواند کودک متولد شده خود در خارج از کشور استرالیا را با شهروندی و تابعیت استرالیا ثبت کند.

دلایل مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ ویزای استارت آپ

کشور استرالیا در سال ۲۰۱۸ با عنوان مرفه ترین کشور جهان شناخته شده است، این عنوان در سال های قبل از آنِ کشور سوئیس بود. کشور استرالیا با ۲۶ سال رشد و توسعه مداوم اقتصادی یکی از بهترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری محسوب می شود که در شاخص توسعه انسانی نیز در مقام سوم جهان قرار دارد. متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ کشور استرالیا دارای دلایل زیر می باشند:

  • قابل سکونت ترین جای جهان

بر طبق شاخص جهانی قابل سکونت ترین جای جهان در سال ۲۰۱۸ توسط موسسه EIU اکونومیست  شهر سیدنی استرالیا در رتبه پنجم جهان و شهر آدلاید در رتبه دهمین شهر قرار گرفتند. شاخص های مورد بررسی این موسسه فرهنگ، محیط زیست، مراقبت های بهداشتی، آموزش و پرورش و زیر ساخت ها بود.

  • قانونمند بودن روند اخذ ویزا

گرچه قوانین مهاجرت به استرالیا و روش های آن دارای پیچیدگی های فراوانی است اما روند اخذ ویزای این کشور و فرایند اداری آن در مقایسه با دیگر کشورهای جهان آسان تر است. بسیاری دلیل راحت تر بودن روند اخذ ویزای استرالیا را قانونمند بودن روند اداری، کم بودن کاغذ بازی و بروکراسی و به روز شدن قوانین مهاجرت می دانند.

  • مزیت زندگی در شهرهای بزرگ و کم جمعیت

وسعت و پهناوری کشور استرالیا موجب شده است تا شهرهای این کشور بزرگ، وسیع و با جمعیت کم باشند. زندگی در شهرهای بزرگ و کم جمعیت استرالیا دارای مزیت های فراوانی از جمله وجود امکانات برای همه شهروندان و آرامش و رفاه است. علاوه بر این دولت استرالیا با ارائه تسهیلات ویژه مهاجرت به مناطق کمتر برخوردار در بخش های جنوبی این کشور را برای متقاضیان دارای شرایط لازم فراهم کرده است.

  • وجود منابع و معادن فراوان

کشور استرالیا دارای جذابیت های طبیعی بکر و دست نخورده و معادن و ذخایر فراوان است. بسیاری از جزیره های این کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. متقاضیان با سرمایه گذاری در صنعت و معدن این کشور می توانند به سوددهی مطلوب برسند در نهایت مجوز اقامت استرالیا را دریافت کنند.

  • حمایت دولت از طرح های استارت آپ

دولت استرالیا با اعطای ویزای کارآفرینی به کارآفرینان در حوزه های کشاورزی، آموزش، گردشگری و انرژی شرایط لازم برای راه اندازی طرح های استارت آپی و اجرای ایده های کارآفرینی و رشد و توسعه اقتصادی کشور را فراهم می کند.

  • کمبود نیروی کار مجرب و ماهر

کشور استرالیا به دلیل برخورداری از منابع و معادن فراوان و کمبود نیروی کاری ماهر همواره به نیروی کار متخصص و باتجربه نیازمند است. پایین بودن نرخ بیکاری و نیاز این کشور به مهاجران متخصص موجب شده است تا دولت این کشور هر سال فهرستی از نیروهای کاری مورد نیاز را در سایت های کاریابی این کشور منتشر کند. دولت استرالیا برای انتخاب نیروی کاری متخصص حرفه ای و ماهر، صرف نظر از ملیت و نژاد فقط توانایی و تجربه و تخصص آن ها را مد نظر قرار می دهد تا بتوانند به عنوان نیروی کار فرصت های کاری این کشور را پر کنند.

  • مزیت زندگی در امن ترین کشور جهان

کشور استرالیا با دارا بودن شاخص امنیت ۸۶ درصد به عنوان امن ترین کشور جهان شناخته می شود. از دیگر دلایل مهم اخذ ویزای استارت آپ استرالیا و کار در این کشور پایین بودن نرخ جرم و جنایت و امنیت و رفاه اجتماعی است.

  • بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی

بالا بودن کیفیت آموزشی و اعتبار مدارک دانشگاهی از جمله موارد مهم در نظام آموزشی استرالیا محسوب می شود. ۷ دانشگاه استرالیا در رتبه بندی های جهانی برترین دانشگاه های جهان  QS در رتبه های زیر ۱۰۰ قرار دارند. کشور استرالیا از لحاظ شاخص عملکرد آموزشی دانش آموزان مهاجر در رتبه ۷ جهان قرار دارد. کشورهای سنگاپور، ماکای چین، هنگ کنگ، کانادا، ایرلند و استونی در مرتبه های اول تا ۶ این شاخص قرار دارند.

  • تنوع فرهنگی و رفتار مناسب با مهاجران

مردم استرالیا صبور و با فرهنگ و سازگار با مهاجران می باشند. از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در حدود ۶۲ درصد از رشد سالانه کشور استرالیا مربوط به مهاجران بوده است. به دلیل تنوع فرهنگی مردم این کشور با مهاجران در صلح و دوستی زندگی می کنند. از نگاه ایرانی های مهاجر در استرالیا صداقت و مهربانی استرالیایی ها بسیار جالب توجه می باشد.

  • امکان اخذ ویزای همراه

بر اساس قوانین استرالیا اگر متقاضی با اخذ ویزای استارت آپ مجوز اقامت استرالیا را دریافت کند، می تواند با دارا بودن شرایط لازم برای همسر و فرزندان خود نیز این اقامت را دریافت کند. برخی از ویزاهای استرالیا دارای قوانین حمایتی برای اعضای خانواده مقیم و ساکن استرالیا می باشند.

اخذ تابعیت و پاسپورت استرالیا از طریق استارت آپ
اخذ تابعیت و پاسپورت استرالیا از طریق استارت آپ

مزایای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا

متقاضیانی که با ارائه طرح تجاری استارت آپ و اخذ این ویزا موفق به اخذ اقامت کشور استرالیا می شوند، از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. مهم ترین مزایای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا و در نهایت اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور عبارت است از:

  • امکان کار و اشتغال و تحصیل در استرالیا بدون وجود محدودیت
  • امکان دریافت کمک هزینه برای تامین زندگی فرزندان از دولت استرالیا
  • امکان اخذ تابعیت و شهروندی استرالیا برای کودک متولد شده در استرالیا
  • امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا با موافقت استاد راهنما
  • امکان برخورداری از خدمات پزشکی رایگان استرالیا
  • امکان دریافت حقوق بیکاری پس از ۲ سال از دولت استرالیا
  • امکان سرمایه گذاری در طرح های تجاری استرالیا
  • امکان تحصیل رایگان با استفاده از وام ها و بورسیه های تحصیلی
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان متقاضی در مدرسه های دولتی استرالیا
  • امکان اخذ شهروندی و تابعیت استرالیا و همچنین اخذ پاسپورت استرالیا
  • امکان اخذ ویزای توریستی کشورهای اروپایی و کانادا و رفت و آمد به این کشورها
  • امکان اخذ ویزای همراه برای اعضا خانواده شامل همسر و فرزندان
  • امکان برخورداری از همه حق و حقوق شهروندی استرالیا
  • امکان دریافت وام ۴% برای خرید خانه و پرداخت اقساط در طی ۳۰ سال

سخن آخر

در این مقاله شرایط اخذ ویزای استارت آپ استرالیا مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار گرفت. مهم ترین نکات در این مقاله چگونگی اخذ ویزای استارت آپ استرالیا، شرایط و مدارک لازم اخذ ویزای استارت آپ استرالیا و معیارها و ملاک های لازم برای دریافت این ویزا می باشد. متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا باید دارای طرح تجاری استارت آپی توسعه پذیر، خلاقانه و نوآورانه و با قابلیت اجرا در استرالیا باشند. اگر متقاضی بتواند طرح تجاری استارت آپی را با موفقیت در استرالیا راه اندازی کند، می تواند مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کند. با کمک از وکلای مهاجرتی و مشاوران موسسه های مهاجرتی متقاضی می تواند به نتیجه مطلوب برای اخذ ویزای استارت آپ استرالیا برسد.

سوالات متداول در مورد ویزای استارت آپ استرالیا

  • ویزای استارت آپ استرالیا چه نوع ویزایی است؟

ویزای استارت آپ استرالیا نوعی ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری موقت زیر کلاس ویزای 188 است که در زیر مجموعه ویزاهای کارآفرین استرالیا قرار دارد. ویزای استارت آپ استرالیا در گروه ویزاهایی قرار می گیرد که امکان انجام فعالیت های کارآفرینی را در استرالیا فراهم می کند و هدف آن شرکت های جدید نوآورانه استارت آپ و بالقوه موفق است. در صورت صدور این ویزا متقاضی می تواند حداکثر تا 5 سال در استرالیا اقامت کند و همسر و فرزندان خود را نیز در استرالیا در کنار خود داشته باشد. اگر متقاضی دارای شرایط لازم باشد، می تواند برای اخذ ویزای اقامت دائمی زیر کلاس 888 درخواست دهد و مجوز اقامت دائم استرالیا را دریافت کند. مهم ترین شرط اخذ ویزای استارت آپ استرالیا دارا بودن طرح تجاری استارت اپی و فعالیت کارآفرینی مطابق با اقتصاد استرالیا و با قابلیت رقابت در بازارهای جهانی می باشد.

  • چرا استرالیا برای راه اندازی استارت آپ مناسب است؟

کشور استرالیا به دلیل دارا بودن ثبات و امنیت اقتصادی و سیاسی یکی از بهترین کشورهای دنیا برای اخذ ویزای استارت آپ و راه اندازی کسب و کار در حوزه استارت آپ است. در پاسخ به پرسش چرا استرالیا مکان مناسبی برای راه اندازی کسب و کار استارت آپی است، وجود امنیت شغلی و ثبات و آرامش اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، وجود رفاه و امکانات پیشرفته برای زندگی و بالا بودن استانداردهای زندگی، کسب درآمد کافی با کار و اشتغال در حوزه های کسب و کار استارت آپی، عدم وجود بروکراسی و کاغذبازی های اداری برای اخذ ویزای استارت آپ و وجود نیروی کاری ماهر و تحصیل کرده برای مدیریت و اداره شرکت های استارت آپ را می توان نام برد.

  • هزینه های راه اندازی استارت آپ در استرالیا چقدر است؟

گرچه هزینه های راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در استرالیا کمی بالا و گران است، اما می توان گفت که این کار در نهایت یک سرمایه گذاری سودآور است. متقاضی اصلی می تواند هزینه های راه اندازی کسب و کار تجاری استارت آپ را در 2 قسط 4.115 دلار استرالیا و 9.795 دلار استرالیا (در مجموع 10.500 دلار استرالیا) پرداخت کند. هزینه های اخذ ویزای اقامت استرالیا برای همسر و فرزندان متقاضی نصف مبلغ خواسته شده از متقاضی اصلی است. متقاضی باید هزینه های اخذ گواهی های پزشکی و گواهی پلیس و تست های بیومتریک را نیز پرداخت کند.

  • ویژگی های ویزای استارت آپ استرالیا از نوع ساب کلاس 408 چیست؟

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای استارت آپ استرالیا و راه اندازی طرح تجاری کسب و کار در شهر آدلاید در استرالیای جنوبی دارند، می توانند از طریق اخذ ویزای ساب کلاس 408 استرالیا اقدام کنند. ایالت استرالیای جنوبی از ایالت های کم برخوردار و کمتر پیشرفته استرالیا است که به دلیل این عدم پیشرفت بسیاری از متقاضیان این ایالت را برای مهاجرت انتخاب نمی کنند. دولت استرالیا به دلیل عدم موفقیت آمیز بودن برنامه ساب کلاس 188 ویزای کارآفرینی و همچنین شرایط دشوار اخذ این ویزا از سال 2018 اقدام به صدور ویزای استارت آپ ساب کلاس 408 در شهر آدلاید ایالت استرالیای جنوبی کرده است. هدف از صدور ویزای استارت آپ از نوع ویزای ساب کلاس 408 رشد و توسعه اقتصادی این ایالت کمتر پیشرفته است تا همگام با شهرهای پیشرفته استرالیا مانند سیدنی و ملبورن به پیش برود.

  • آیا امکان اخذ مجوز اقامت دائم استرالیا با اخذ ویزا استارت آپ وجود دارد؟

متقاضی با دریافت ویزای استارت آپ استرالیا می تواند برای اخذ اقامت دائم یا PR استرالیا اقدام کنند. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ مجوز اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای استارت آپ دارا بودن سوابق حرفه ای در کارآفرینی و اجرای موفق طرح های استارت آپی است. همچنین طرح تجاری استارت آپ باید نوآورانه باشد و اینکه متقاضی بتواند در طی مراحل راه اندازی و فعالیت اقتصادی این طرح تجاری از دولت استرالیا برای ادامه فعالیت بودجه لازم را دریافت کند. اگر متقاضی دارای شرایط ذکر شده باشد، می تواند مجوز اقامت موقت 4 ساله استرالیا را دریافت کند. پس از 3 سال از گذشت مجوز اقامت استرالیا از طریق ویزای استارت آپ متقاضی می تواند برای اخذ مجوز اقامت دائم استرالیا اقدام کند.

اسکرول به بالا