071-91009294  | 021-88724227  |

قوانین ورود به جمهوری چک در دوران کرونا

قوانین ورود به جمهوری چک در دوران کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شیوع ویروس کرونا یا همان کووید نوزده باعث شده تا شرایط برای کشور های مختلف با سختی ها و چالش های بسیاری همراه باشد. تمام کشور ها با شرایط خاصی مواجه شده اند. به عبارتی به دلیل مشکلات این بیماری، معضلاتی خصوصا در زمینه اقتصادی گریبانگیر همگان شده است. برای کشور های مختلف اقدامات خاصی صورت گرفته است. هر کشوری برای بهبود شرایط خود روندی را در پیش گرفته است. جمهوری چک نیز یکی از کشور های اروپایی است که برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا و به جهت حمایت از شهروندان خود قوانین جدیدی وضع کرده است. در واقع بر مبنای این بیماری قوانین ورود به جمهوری چک در دوران کرونا وضع شده که باید رعایت گردد.

قوانین ورود به جمهوری چک در دوران کرونا

با توجه به همه گیری ویروس کرونا شرایط مهاجرت به جمهوری چک تحت تاثیر قرار گرفته است. با این قانون بدون در نظر گرفتن مدل مهاجرتی مانند مهاجرت کاری به جمهوری چک یا تحصیل در جمهوری چک، روند پیش می رود. بر طبق قوانین جدید دولت جمهوری چک، شرایط ورود در زمان کرونا را برای شهروندان خارجی خصوصا افرادی که در رابطه ای خاص با شهروندان جمهوری چک هستند، به روز کرده است.

باید توجه داشته باشید که این قوانین توسط وزارت امور خارجه به روز شده است ، هم برای افرادی که می توانند بدون ویزا به خاک چک سفر کنند و هم برای کسانی که باید از قبل برای ویزای کوتاه مدت شینگن اقدام کنند. از این رو مهاجرت به جمهوری چک علاوه بر تمامی گروه ها برای گروه افرادی که قصد مهاجرت از طریق ویزای همراه دارند هم مهیا شده است.

مهاجرت همراهان در دوران کرونا

مهاجرت به جمهوری چک با روش ها و راه های بسیاری امکان پذیر است. با این حال یکی از مهم ترین روش ها برای مهاجرت به این کشور، از طریق اخذ ویزای همراه می باشد. این گزینه برای مهاجرت به جمهوری چک فقط توسط افرادی قابل استفاده است که پیش شرط اقدام محافظتی وزارت بهداشت را داشته باشند. بر طبق این پیش شرط ها فرد خارجی یک رابطه دائمی و قابل اثبات دارد و یا این که در یک خانواده مشترک با شهروند چک یا شهروند اتحادیه اروپا زندگی می کند.

البته شرایط اقامت موقت جمهوری چک هم این قوانین را خواهد داشت. با توجه به قوانین جدید ارائه شده، روش مهاجرت به این کشور، برای شرکای شهروندان جمهوری چک که خصوصا برای ورود به این کشور نیاز به ویزا ندارند بیش از سایرین تسهیل می شود. طبق رویه های جدید ، شرکای شهروندان جمهوری چک که نیازی به درخواست ویزا از قبل ندارند و مایل به دیدار با شریک زندگی خود هستند ، باید مدارک خاصی را هم مانند صفحه گذرنامه خود و شریک زندگی شان ارائه نمایند.

با این حال طبق قانون جدید نیازی به اثبات آدرس مشترک، قرارداد اجاره مشترک، صورت حساب مشترک، شناسنامه کودک و سایر مدارک خاص نخواهد بود. به همین دلیل متقاضیان می توانند راحت تر از گذشته با این روش وارد این کشور شوند.

اسکرول به بالا