071-91009294  | 021-88724227  |

واقعیت هایی در خصوص زبان روسی

واقعیت هایی در خصوص زبان روسی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این بحث واقعیت هایی در خصوص زبان روسی را باهم مرور میکنیم. زبان روسی (به روسی: русский язык، تلفظ: روسکیی ییزیک) پرگوینده‌ترین زبان اروپا و هشتمین زبان پرگوینده جهان است. روسی که جزو زبان‌های اسلاوی به شمار می‌آید، زبان مادری حدود ۱۴۵ میلیون نفر است و ۱۱۰ میلیون نفر آن را به عنوان زبان دوم می‌دانند.

واقعیت هایی در خصوص زبان روسی

در این قسمت به 7 واقعیت مهم پیرامون زبان روسی می پردازیم. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه از علل استقبال آموزش زبان روسی می باشد.

واقعیت هایی در خصوص زبان روسی

تاریخچه ی زبان روسی

زبان روسی به عنوان زبان رسمی کشور روسیه در نظر گرفته می شود و این امر در فدراسیون این کشور به اثبات رسیده است. این در حالیست که جمعیت این کشور به بیش از 140 میلیون نفر نیز رسیده است. این زبان در کشورهایی نظیر: روسیه؛ اوکراین، بلاروس، قزاقستان و دیگر جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز مورد استفاده واقع می شود. این در حالیست که این زبان به عنوان یک میراث نزد سخنرانان مورد استفاده واقع می شود. و همچنین افرادی که قصد تجارت و کار در روسیه را دارند به این مهم توجه بسیار بنمایند.

اطلاعاتی در خصوص زبان روسی

حدود 10٪ از کلمات روسی به صورت internationalisms هستند و شباهت زیادی به کلمات انگلیسی دارند که مثال آنان به شرح ذکر شده در ذیل می باشد:

برای مشاهده اطلاعات ذکر شده در محتوای فلش به پلاگین نصب شده مراجعه نمایید.

برای پیدا کردن چگونگی نصب پلاگین فلش، به WebWise فلش مراجعه نمایید و یا بر روی راهنمای نصب کلیک نمایید.

مقدار زیادی از کلمات موجود در زبان روسی از زبان هایی نظیر: ایتالیایی، فرانسوی و یا آلمانی نیز برگرفته شده است. بنابراین باید بدانید که این امر یک مزیت بسیار مهم به حساب می آید چرا که شما به یادگیری زبان های دیگر نزدیک می شوید. مسلما این واژه ها در قرن 18 و 19 به زبان روسی راه پیدا

منبع اصلی کلمات قرض گرفته شده از زبان انگلیسی می باشد که پس از آن به زبان روسی راه پیدا کرده است. لذا این جای تعجب نیست که شما بسیاری از کلمه های انگلیسی را در زبان روسی مشاهده نمایید.

دشواری وسختی زبان روسی

بسیاری از افرادی که در حال یادگیری زبان روسی می باشند به مواردی نظیر: پیچیدگی زبان روسی ؛ تلفظ و دستور زبان بسیار سخت نیز تفکر می نمایند. این در حالیست که در نظر داشتن دو وجهی بودن افعال و قرار دادن صحیح استرس به صورت غیر مستقیم از موارد اهم به حساب می آید.
خبر خوب این است که تنها سه زمان در روسیه وجود دارد و دیگر جملات در زبان روسی نیز قابل پیش بینی می باشند.

سخت ترین کلمات زبان روسی

کلمات مفرح در زبان روسی

حس شوخ طبعی در زبان روسی ممکن است به تمامی بیگانگان و زبان دیگر کشورها وارد شده باشد؛ با این حال به نظر می رسد که زبان روسی مواردی نظیر: خنده و طعنه را در خود دخیل کرده است.

از آنجا که دوران اتحاد جماهیر شوروی، جوک نه تنها واقعیت های زندگی روزمره بلکه سیاست ها را منعکس می کرد این امر در حال حاضر شهرت بسیاری یافته است. بیاد داشته باشید که در حال حاضر جوک های جدید بدون تغییر باقی مانده است و هنوز هم در صفحه اول داستان های سیاسی مجلات نیز مشاهده خواهد شد. در حال حاضر زبان روسی به عنوان زبان جهان خنده نیز در نظر گرفته می شود.

آیا یادگیری زبان روسی به یادگیری دیگر زبان ها کمک می نماید؟

کشور روسیه از یک طرف با اسلاوی شرقی و از طرف دیگر با خانواده هند و اروپایی هم زبان می باشد. نزدیک ترین بستگان روسیه کشورهایی چون اوکراین و بلاروس می باشند. با یادگیری زبان روسی در سطح عمومی شما قابلیت یادگیری این زبان به آسانی را خواهید داشت.

دانستن زبان روسی باعث می شود که شما به یادگیری زبان هایی نظیر: لهستانی، چک، اسلواکی، بلغارستان، صربستان، کرواسی، بوسنی و یا اسلوونی نیز نزدیک شوید. و همپنین برای افرادی که متقاضی مهاجرت می باشند یکی از شرط های شرایط و راه های مهاجرت به روسیه را برآورده کند.

باید ها و نبایدهای زبان روسی

در زمان یادگیری کلمات پیشنهاد می شود که آگاهی های لازم را بدست آورید. بیاد داشته باشید که شما بایستی به کلماتی که صداهای یکسانی دارند اما معنای آنان متفاوت است نیز توجه داشته باشید.

عبارت ها (نقل و قول ها) معروف

نویسنده معروف روسی Lev Tolstoy فردی می باشد که تمامی صفحات رمان خود را به زبان فرانسوی نوشته است؛ این نویسنده مواردی نظیر: صلح و جنگ را با زبان و فرهنگ روسی برای میلیون ها نفر عنوان کرده است.

بیاد داشته باشید که Vladimir Nabokov به دلیل نوشته هایی که به زبان روسی و یا آمریکایی داشته است نیز شهرت یافته است. این نویسنده به عنوان خالق Lolita در نظر گرفته می شود با وجود اینکه زبان روسی به عنوان زبان اول و مادری وی نمی باشد اما سعی دارد که همیشه از واژه های ساده روسی نیز استفاده نماید.

اولین انتشار

در سال 2000 Novgorod Codex  به عنوان اولین کتاب روسی و قدیمی در نظر گرفته شد؛ کتابی که تاریخ آن به قرن 11 بر می گردد. این کتاب چوبی از چهار صفحه روغنی تشکیل شده است که به متن های مذهبی و دینی نیز اختصاص داده شده است.

چگونگی اظهار احترام و ادب

زبان روسی جز آن دسته از زبان هایی می باشد که تفاوت جدی مابین رسمی و غیر رسمی قائل می شود. پس لازم است که آموزش کاملی در این خصوص برای خود تهیه کنید. در این باره، مشاوران تحصیلی ما در موسسه آماده ارائه مشورت به شما دانشجویان و متقاضیان مهاجرت تحصیلی به روسیه می باشند.

اسکرول به بالا