071-91009294  | 021-88724227  |

هنر در سوئیس

هنر در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل رشته‌ی هنر در کشور سوئیس، با توجه به بالا رفتن تمایل افراد به سمت رشته‌های هنری و ادامه تحصیل این رشته در کشور‌های اروپایی امروزه تحصیل در این کشور از سمت متقاضیان بسیار مورد تحقیق قرار گرفته است. بررسی شاخه‌های مختلف تحصیل رشته‌ی هنر در کشور سوئیس و همین طور رتبه و درجه علمی دانشگاه‌های هنر این کشور از دیگر دغدغه‌های این افراد به شمار می‌آید. در این مقاله با بررسی جوانب مختلف تحصیل رشته‌ی هنر در سوئیس سعی داریم اطلاعات علاقمندان ادامه تحصیل در این رشته را برای مهاجرت تحصیلی به کشور سوئیس تکمیل نماییم. برای داشتن یک انتخاب مناسب و منطقی قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی در این کشور با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر درباره شرایط تحصیل رشته‌ی هنر در سوئیس در ارتباط باشید.

  • رشته‌ی هنر در کشور سوئیس
  • شرایط تحصیل رشته هنر درکشور سوئیس
  • شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه‌های سوئیس
  • بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته هنر
  • بازار کار رشته هنر در سوئیس
  • رنکینگ جهانی دانشگاه‌های هنر کشور سوئیس
  • پذیرش دانشگاه‌های هنر در سوئیس
  • هزینه تحصیل رشته‌ی هنر در سوئیس
  • هزینه زندگی در کشور سوئیس
  • سوالات متداول درباره تحصیل رشته هنر در کشور سوئیس

سوئیس از جمله کشورهای اروپایی است که ادامه تحصیل در آن، یک تصمیم ایده آل و عالی به نظر می‌رسد، و امروزه افراد زیادی متقاضی تحصیل رشته‌های مخنلف در این کشور هستند. تحصیل هنر در سوئیس از جمله مواردی است که توسط اکثریت افراد از نقاط مختلف جهان مورد استقبال قرار گرفته و سالانه پذیرنده‌های زیادی از نقاط مختلف دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. دانشگاه های هنر در کشور سوئیس بسیار پیشرفته بوده و مدارک اعطایی آنان نیز در سطح جهانی معتبر است. بنابراین اگر تصمیم به ادامه تحصیل در رشته های هنری در خارج از کشور را دارید، کشور سوئیس بهترین گزینه است.البته در این مسیر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید که موسسه حقوقی میرداماد به عنوان یک موسسه مهاجرتی حرفه ای، شما را به همراهی ما در ادامه این مقاله و کسب اطلاعات در این زمینه دعوت می‌کند.

رشته‌ی هنر در کشور سوئیس

در ابتدای امر یک سری نکات را در باب آشنایی شما با شرایط تحصیل در کشور سوئیس بیان می‌کنیم، و باارائه یک بیوگرافی کامل از این کشورمطلب خود را در این زمینه آغاز می‌نماییم. سوئیس یکی از بهترین اماکن برای زندگی، تحصیل و کار شناخته شده است. تنوع فرهنگی منطقه، زیبایی اقلیم و خلاقیت جاری در محیط شرایط منحصر بفردی را برای رشد و نبوغ فردی و توسعه شغلی بوجود آورده‌است. سوئیس با این تفاسیر به یکی از برترین کشورهای دنیا برای تحصیل، تحقیق و نوآوری تبدیل شده است. نظام آموزشی سوئیس تا حد بالایی نسبت به استقلال فکری دانشگاه‌ها و محققان تاکید دارد، تا اهداف آنها در آموزش و پروش، ایجاد رقابت سالم و هموار کردن راه‌های تعالی و همین طور بوجود آوردن چشم اندازی روشن در مسیر دانشجویان محقق گردد.

مشاهده فرهنگ‌های مختلف در سوئیس بیانگر این است که بخش بزرگی از مردم به چندین زبان تسلط کامل داشته و در نهایت زبان انگلیسی به عنوان زبان کسب و کار، آموزش‌عالی و تحقیق برای داشتن یک زبان واحد بین مردم رواج دارد. تنوع در نظام آموزش عالی کشور سوئیس باعث ایجاد کیفیتی بی نظیر در آموزش و تحقیق شده است. وجود چندین فرصت تحصیلی در رشته‌های مختلف و تنوع در نظام آموزشی کشور سوئیس باعث شده است ،نظام عالی این کشور از نظر کیفیت آموزش رده بالایی را به خود اختصاص دهد.حال پس از آشنایی تقریبا با فضای حاکم بر زندگی و تحصیل در کشور سوئیس به بررسی تحصیل رشته هنر در کشور سوئیس می پردازیم،گرایشات مختلف هنر در موسسات عالی کشور سوئیس در حال تدریس می‌باشد، متقاضیان ادامه تحصیل در رشته‌های هنر با هر تمایل و علاقه‌ای می‌توانند برای اخذ ویزای سوئیس از نوع تحصیلی در این کشور اقدام نمایند.

در واقع کلیه موسسات آموزش عالی در کشور سوئیس رشته‌هایی از قبیل هنر‌های تجسمی، انواع موسیقی، طراحی در زمینه‌های مختلف، تئاتر، نویسندگی و متد‌های خلاقانه آن، نحوه حفاطت از منابع طبیعی و… را با تمامی امکانات لازم در راه یادگیری مناسب و آموزش با کیفیت بالا برای پذیرش دانشجو از تمامی نقاط دنیا ارائه می‌دهند. مدارک پایان دوره اعطا شدن به دانشجویان در دانشگاه‌های هنر این کشور به خصوص فارغ التحصیلان از دانشگاه‌های علوم کاربردی این کشور داری اعتبار و بر اساس قوانین اجرایی می‌باشد.در این قسمت با معرفی جایگاه هنر و دانشگاه‌ هنر این کشور تا حدودی ذهن شما را برای دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه تحصیل رشته‌ی هنر در کشور سوئیس آماده کردیم، علا.ه بر این موارد همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد واقع در دفاتر تهران و شیراز همواره برای پاسخگویی سریع به سوالات شما در این خصوص آمادگی لازم را دارند.

شرایط تحصیل رشته هنر درکشور سوئیس

پس از آشنایی نسبی با نحوه تحصیل و تدریس هنر در کشور سوئیس، دومین سوالی که ممکن است ذهن شما را در این زمینه به خود مشغول کند، چگونگی شرایط تحصیل رشته هنر در این کشور می‌باشد؛ داشتن اطلاعات کامل و درست در این باره کیفیت دانشگاه‌های هنر سوئیس، مدارک و شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها، هزینه و شهریه مورد نیاز برای شروع یک ترم تحصیلی در دانشگاه‌های هنر سوئیس، بهترین دانشگاه‌ها از نظر رتبه بندی علمی در این کشور و در نهایت هزینه زندگی در آن به افراد متقاضی دریافت ویزای تحصیلی در این کشور و ادامه تحصیل در زمینه هنر در دانشگاه‌های هنر سوئیس برای برنامه ریزی و یک تصمیم گیری صحیح بسیار کمک می‌کند.در ابتدای امر می‌توان گفت برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های هنر کشور سوئیس شرایط و مدارکی هماهنگ با قوانین وضع شده تحصیل رشته هنر در این کشور باید از سمت متقاضی فراهم گردد، اگر فرد متقاضی شرایط محصل شدن در رشته مدنظر خود بنا به نظر هیئت علمی و دیگر ناظران بر این مودارک داشته باشد، می‌تواند برای تحصیل رشته هنر در کشور سوئیس اقدام نماید. از آنجایی که پذیرش در کلیه دانشگاه‌های هنر سوئیس بصورت تحصیل در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌شود، بنابراین ارائه مدرک 12 ساله تحصیلی در ابتدای کار اجباری می‌باشد. یا در صورتی که فرد تمایل به ادامه تحصیل در دوره ارشد دارد و دارنده مدرک لیسانس می باشد، باید مدرک کارشناسی خود را ارائه دهد.از مهمترین شرایطی که یک فرد ملزم هست برای پذیرش در این دانشگاه‌های هنر سوئیس داشته باشد، می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • مدرک دانشگاه برای تحصیلات عالی و مدارک پایان دوره دبیرستان برای دوره کارشناسی.
  • داوطلبان پذیرفته شده باید یک نمونه کارعملی از رشته‌ی مورد علاقه خود برای ارائه داشته باشند.
  • احتمال گذاشتن محدودیت برای پذیرش دانشجو براساس قوانین وضع شده وجود دارد، که در این حالت ممکن است از شرایط خاصی مثل گزینش برای پذیرش دانشجو استفاده شود.
شرایط تحصیل رشته هنر درکشور سوئیس
شرایط تحصیل رشته هنر درکشور سوئیس

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه‌های سوئیس

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های هنر سوئیس دو حالت وجود دارد، این دانشگاه‌ها هم برای مقاطع کارشناسی و هم برای کارشناسی ارشد برنامه‌های آموزشی جداگانه تحصیلی در نظر گرفته اند، شما با توجه به میزان تحصیلات و اینکه با فارغ التحصیلی در هنرستان و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی وارد سوئیس می‌شوید ویا با اتمام دوره کارشناسی و برای ادامه مقطع کارشناسی ارشد اقدام به اخذ پذیرش کرده اید باید اطلاعات کافی را درباره شرایط پذیرش و تحصیل در این دوره‌ها را داشته باشید. برای کسب اطلاعات در این زمینه می‌توانید، علاوه بر مطالعه ادامه مقاله با همکاران و مشاوران اخذ پذیرش تحصیلی در کشور سوئیس در موسسه مهاجرتی میرداماد، واقع در دفاتر تهران و شیراز ارتباط داشته باشید.نحوه پذیرش دانشگاه‌های سوئیس بر اساس مدرک دانشجو به تفکیک به صورت زیر برنامه ریزی شده است:

شرایط آموزشی پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی:

متقاضیان این نوع پذیرش در دانشگاه‌های سوئیس را یا افراد هنرستانی دارنده مدرک دیپیلم و یا افرادی که علاوه بر داشتن مدرک لیسانس در رشته‌های مرتبط یا غیر مرتبط تمایل به شروع دوره کارشناسی در دانشگاه‌های هنر سوئیس دارند،از بین این افراد متقاضیانی که مدارکشان معتبر بوده و یا دارنده یک نمونه کار هنری بخصوص هستند شانس بیشتری را برای پذیرش دارند.

شرایط آموزشی پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد:

از آنجایی که دانشگاه معتبر علوم کاربردی سوئیس در این رشته‌ی هنر سهم زیادی در تربیت و آموزش هنرجویان قوی در سطح جهانی دارد، در این شاخه و مقطع تحصیلی حساسیت پذیرش به نسبت دوره کارشناسی بیشتر است، افراد باید مدارک کارشناسی دانشگاهی یا معادل آن(موسسه‌های معتبر هنری) داشته و علاوه بر آن یک پایان کار حرفه‌ای و هنری مناسب جهت ارائه کارعملی داشته باشند، این امر در پذیرش آنها تاثیر مثبی دارد.

ادامه تحصیل با گرایشات و سطح عملی متفاوت:

علاوه بر دوره‌های آموزشی نامبرده دانشگاه‌های هنر و طراحی سوئیس، یک دوره‌های وسیع و پیشرفته را در جذب هنرجو‌های مختلف در اقصی نقاط دنیا برای تحصیل به روش مدولار در این دانشگاه‌ها می پذیرد. این نوع و سبک تحصیل در دانشگاه‌های هنر سوئیس در راستای تحقیقات و وضعیت فعلی کاری افراد پیش می‌رود، به گونه‌ای که امکان اشتغال به همراه تحصیل را نیز فراهم می‌آورد.این ساختار و سبک آموزش به بالا رفتن اعتبار موسسات هنری نیز کمک می‌کند. شرایط پذیرش دانشجو در این نوع موسسات هنری و علمی در سوئیس شامل یک مدرک از دانشگاه می باشد، از یک دانشگاه علوم کاربردی یا از یک دانشکده تحصیلات تکمیلی می‌باشد. علاوه بر این موارد دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه‌ها باید مدارک مربوط به تجربه و کارهای عملی در حوزه مورد نظر را به همراه داشته باشند.

تحصیل رشته هنر در سوئیس به زبان انگلیسی و دوره‌های تحصیلی مربوط به آن:

دانشگاه‌های هنر و طراحی کشور سوئیس در مناطق خارجی نشین این کشور مثل؛ فرانسویان، آلمانی‌ها، ایتالیایی‌ها و همین طور انگلیسی های مقیم این کشور واقع شده است، این دانشگاه‌ها قابلیت پذیرش 7000 دانشجو و متقاضی تحصیل در رشته‌های هنر های تجسمی، طراحی، موسیقی، تئاتر، نویسندگی و خدمات حفاظتی هستند،و علاوه بر این دانشگاه‌های هنر وطراحی سوئیس به دلیل تعامل با 8 دانشگاه علوم کاربردی این کشوربه دانشجویان خود در تمامی دوره‌ها متناسب با نوع مقطع مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد معتبر اعطا می‌کند.این دانشگاه‌ها به دانشجویان خود خدمات و تسهیلات تحصیلی و دانشگاهی ارائه می‎‌دهند.برای تحصیل در این دانشگاه‌ها داشتن مدرک زبان انگلیسی و همین طور ارائه نمرات قابل قبول در دوره امتحانی این زبان مثل آیلتس الزامی می‌باشند. حداقل نمره در این آزمون 6 است.شما می‌توانید متناسب با شرایط خودتان و همین طور مدارکی که دارید، برای تحصیل در رشته‌ی مورد علاقه‌تان در هر کدام از این دوره‌های آموزشی تحصیل رشته هنر در کشور سوئیس اقدام نمایید.

بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته هنر

تمامی متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های هنر کشور سوئیس متناسب با گذراندن شرایط اخذ پذیرش و همین طور هزینه‌ای که برای تحصیل در این کشور می‌کنند، ترجیح می‌دهند در دانشگاه‌هایی با رتبه علمی بالا و مدارک معتبر جهانی تدریس کنند، تا علاوه بر داشتن آینده شغلی و تحصیلی مناسب برای زندگی در کشور‌های دیگر نیز مشکل نداشته باشند. در راستای اهمیت مطلب عنوان شده در این قسمت لیست یک سری از دانشگاه‌های معروف و معتبر سوئیس را با هم مشاهده می‌کنیم.

بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته هنر
بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته هنر

اسامی بهترین دانشگاه‌های سوئیس برای تحصیل رشته هنر

دانشگاه زوریخ ETH
دانشگاه ژنو
دانشگاه زوریخ
دانشگاه برن
دانشگاه باسل
دانشگاه فریبورگ
دانشگاه لوزان

این دانشگا‌ه ها هر کدام با برنامه آموزشی مجزا، لیست دروس و گرایشات متفاوت، هزینه و شهریه ترم گوناگون و همین طور تسهیلات ارائه شده متغییر برای دانشجویان با شرایط خاص، برای اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی آمادگس پذیرش دانشجو را از سراسر دنیا هر کدام به سبک‌های متفاوت دارند.

بازار کار رشته هنر در سوئیس

هنر و گرایشات آن با توجه به خاصیت این رشته به گونه‌ای است، که می‌توان از همان ابتدای شروع تحصیل به چشم یک حرفه به آن نگاه کرد. بنابراین تمامی متقاضیان تحصیل رشته هنر در کشور سوئیس از همان ابتدای امر موارد کاری بعد از تحصیل را مورد تحقیق قرار می‎‌دهند و به نوعی بکار گیری حرفه‌شان برایشان مهم است.به دنبال این حساسیت در بین متقاضیان اخذ ویرای تحصیلی برای دانشگاه‌های هنر در کشور سوئیس به بررسی بازار کار در این قسمت از مقاله می‌پردازیم:هنرجویان در بازار کار کشور سوئیس به چهار شکل مشغول کار و ارائه خدمات هنری خود هستند،

  • افرادی که در راستای دیجیتالی کردن هنر‌های تجسمی قدم برداشته‌اند، حال با کاربرد این هنر در زمینه نقاشی‌های دیجیتال، انیمشن و دیگر هنر‌های جدید، می‌توان یک فرصت شغلی مناسب را برای سرمایه‌گذاران و محصلان رشته‌‌ی هنر در نظر گرفت. این افراد به نوعی با شرکت در جنبش‌های هنری بزرگ به رونق هنر در بازار کار کمک می‌کنند.
  • یک سری افراد هنر خود را برای فروش به بازار‌ها و شرکت‌های مختلف و بزرگ واگذار می‌کنند، آنها اثر هنری خود را باامضای کار خود و با در نظر گرفتن یک مبلغ به واسط می فروشند وعلاوه بر پولی که دریافت می‌کنند، از سود فروش اثر هنری خود نیز بهره‌مند می‌گردند.
  • افراد دیگری نیز به آموزش هنر خود بصورت حضوری و یاآنلاین مشغول بوده و از این طریق علاوه بر اینکه هنر خود را جزئی از دارایی خود می‌دانند، در بهبود و پیشرفت آن به خود و دیگران کمک می‌کنند.
بازار کار رشته هنر در سوئیس
بازار کار رشته هنر در سوئیس

متوسط درآمدی که از این نوع کسب و کار در بازار کار هنردر سوئیس به دست می‌آید به چه صورت زیر است:

  • میانگین میزان حقوق دریافتی 92.74 -135.741 فرانک
  • پاداش و اضافه کاری در نظر گرفته شده 6.104 فرانک
  • مجموع حقوق پرداختی به افراد 165-154.563 فرانک

بیاد داشته باشید قیمت گذاری روی اثر هنری نیازمند مشورت با یک مشاور معتبر است، پس در بازار کار سوئیس بدون در نظر گرفتن مجاز‌های خرید و فروش اثر هنری گامی بر ندارید.

رنکینگ جهانی دانشگاه‌های هنر کشور سوئیس

از دیگر موارد مهم برای متقاضیان تحصیل رشته هنر در کشور سوئیس داشتن اطلاعات جامع درباره رتبه علمی دانشگاه‌های هنر این کشور از نظر سازمان‌های علمی جهانی می‌باشد، در این قسمت بر اساس مشاهدات صورت گرفته در خصوص رتبه‌های علمی در سال‌های 2019 و 2018 نتایج بدست آمده را به اشتراک می‌گذاریم:

رتبه دانشگا‌های هنر و علوم انسانی کشور سوئیس در سال تحصیلی 2019/ 2018

دانشگاه ETH زوریخ: با رتبه علمی  37 – 46
دانشگاه گناو: با رتبه علمی  73 – 90
دانشگاه زوریخ:  با رتبه علمی  77 – 88
دانشگاه برن:  با رتبه علمی  101 – 125
دانشگاه باسل: با رتبه علمی  126 – 150
دانشگاه فیبروگ: با رتبه علمی  151 – 175
دانشگاه لوزان: با رتبه علمی  151 –  175

این اطلاعات بر اساس آمار‌های منتشر شده جهانی درباره رتبه علمی دانشگاه‌های هنر این کشور اعلام شده است، برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه و بدست آوردن به روزترین نتایج در این خصوص با همکاران ما در بخش مشاوره تحصیلی در خارج از کشور در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید و اطلاعات دقیق را کسب نمایید.

پذیرش دانشگاه‌های هنر در سوئیس

برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های هنر در سوئیس مثل دیگر دانشگاه‌ها نیازمند ارسال مدارک اصلی به دانشگاه مدنظر می‌باشد، این مدارک پس از تایید در سفارت به دست ناظران مخصوص در دانشگاه‌ها رسیده و پس از ملاحظات انجام شده در صورت پذیرش در خواست شما برای اخذ اقامت تحصیلی به شما اطلاع داده می‌شود.

پذیرش دانشگاه‌های هنر در سوئیس
پذیرش دانشگاه‌های هنر در سوئیس

مدارک لازم برای اقدام به اخذ پذیرش در دانشگاه‌های هنر سوئیس:

  • ارائه گذرنامه معتبر، تایید شده در مراکز مرتبط
  • انجام مراحل ثبت نام در دانشگاه، برای پذیرش در هر دانشگاهی باید اطلاعات دقیق آن را ثبت نمایید.
  • بیانیه بانکی، پس از پرداخت هزینه مورد نیاز باید ضمیمه مدارک گردد.
  • تعیین بیمه درمانی متناسب با شرایط بهداشت و درمان کشور سوئیس ، ثبت اطلاعات کامل در این زمینه الزامی است.
  • ثبت آدرس؛ حتما در این موارد با و صحت آدرس‌ها دقت داشته باشید.
  • دو عکس گذرنامه، با شرایط درخواست شده مطابقت داشته باشد.

دانشجویانی که از کشورهای مبدا که جزو اتحادیه اروپا نیستند، درخواست اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی دارند، باید برای دریافت ویزای تحصیلی خود درخواستشان را به سفارت کشور سوئیس ارسال کرده و مدت زمان مشخصی بین 2 الی 3 ماه برای دریافت ویزای خود تامل بفرمایند. داشتن تاییده سفارت برای تکمیل مدارک تحصیلی لازم است. داشتن بیمه خدمات درمانی و بهداشت برای ساکنان کشور سوئیس اجباری بوده و باید در صورت تمایل به اخذ اقامت سوئیس بیش از سه ماه برای خودتان بیمه درمانی تهیه کنید.برای مهاجرت به سوئیس حتما با موسسه مهاجرتی معتبری مثل موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید، در دفاتر تهران و شیراز همکاران ما همواره برای راهنمایی شما آمادگی لازم را دارند.

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه‌های هنر سوئیس
مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه‌های هنر سوئیس

هزینه تحصیل رشته‌ی هنر در سوئیس

از جمله فاکتور‌های مهم بررسی وضعیت اخذ اقامت تحصیلی در کشورسوئیس برای تحصیل در دانشگا‌ه‌های هنر این کشور بررسی هزینه و شهریه تحصیل می‌باشد. برای بررسی این هزینه‌ها باید به نسبت دانشگاه‌ مورد نظر و همین طور رشته‌ی تحصیلی ریز هزینه‌های بوجود امده برای یک دانشجو را مورد تحلیل قرار دهیم. در این قسمت متوسط هزینه‌های تحصیل رشته‌ی هنر در سوئیس را با هم ملاحظه می‌کنیم:در کلیه دانشگاه‌های دولتی و عمومی، هزینه شهریه هر دانشجو بین المللی برای یک سال تحصیلی رقمی بین650 تا 1000 یورو برآورد شده است. البته استثناهایی در این خصوص وجود دارد، مثلا دانشگاه موسوم به ایتالیایی در کشور سوئیس هر ساله هزینه‌ای معادل 2600 یورو از دانشجویان خود دریافت می‌کند. کشور سوئیس در دسته‌ی کشور‌های گران قیمت برای مهاجرت است، بنابراین هزینه‌های زندگی در این کشور تا حدودی بالاست. این آمار به گونه ای بوده که زوریخ در رده سومین شهر گرانقیمت جهان قرار داده است.هر دانشگاهی بر اساس نوع رشته و همین طور دولتی و غیر دولتی بودن، و مقطع تحصیلی مورد نظر می‌تواند، شهریه و هزینه تحصیل متفاوتی را در نظر بگیرد، علاوه بر این هر سال ممکن است شهریه دانشگاه‌های هنر در کشور سوئیس بر اساس شرایط اقتصادی و آموزشی تغییر کند. بنابراین برای داشتن اطلاعات بهتر و به روز درباره هزینه تحصیل رشته هنر در کشور سوئیس با مشاوران تحصیلی در موسسه مهاجرتی میردادماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

هزینه تحصیل رشته‌ی هنر در سوئیس
هزینه تحصیل رشته‌ی هنر در سوئیس

هزینه زندگی در کشور سوئیس

از مهمترین و حیاتی ترین نکاتی که یک دانشجو برای دریافت ویزای تحصیلی و اقامتی یک کشور قبل از مهاجرت باید به آن توجه ویژه داشته باشد، هزینه زندگی در کشور مقصد است. هزینه زندگی در کشور سوئیس برای متقاضیان تحصیل رشته هنر در این کشور نسبتا بالاست. تا حدودی هزینه زندگی در شکور سوئیس را متوسط رو به بالا برآورد کرده اند، ما در این قسمت آمارهای بدست آمده از سازمان جهانی اکونومیست(EIU) درباره هزینه‌های ضروری زندگی در سوئیس بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده به اطلاع شما می‌رسانیم. البته این قیمت‌ها بر اساس شهر مورد نظر برای زندگی می‌تواند منغییر باشد، مثلا زوریخ گران ترین شهر آلمان بوده و قیمت‌ها مسلما در این شهر با دیگر شهر‌های سوئیس متفاوت خواهد بود.

اطلاعات جمع آوری شده درباره هزینه ضروریات زندگی در کشور سوئیس فوریه 2020

اجاره آپارتمان یک خوابه مرکز شهر                                     1,508.15 Fr
خرید آپارتمان یک خوابه مرکز شهر                                11,157.63 Fr.
هزینه استفاده از تسهیلات و انرژی برای یک ماه                  2,264.60 Fr.
هزینه استفاده از اینترنت برای یک ماه                                 59.16 Fr.
هزینه رفت و آمد با وسیله نقلیه عمومی                               3.60 Fr.
شهریه یک ماه باشگاه ورزش                                            85.07 Fr.
هزینه بلیط برای یک سالن اجتماعات مثل سینما                 19.00 Fr.
هزینه یک لیتر بنزین                                                     1.66 Fr.
هزینه یک کیلوگرم فیله مرغ                                            25.37 Fr.
بطری آب یک و نیم لیتری                                              0.91 Fr.
یک قرص نان                                                        500g 2.86 Fr.
یک کیلوگرم برنج                                                  3.01 Fr.
یک بسته 12 عددی تخم مرغ                                        5.54 Fr.
یک وعده غذایی از یک رستوران ارزان                             25.00 Fr.
هر فرانک سوئیس معادل 44,364.23 ریال ایران است.

در نهایت می‌توان هزینه زندگی در ایران را با سوئیس یا این صورت مقایسه کرد، هزینه زندگی تا درصد بالایی در سوئیس گران تر از ایران می‌باشد.

برای داشتن یک مهاجرت موفق حتما قبل از هرگونه اقداماتی برای اخذ پذیرش وضعیت اقتصادی و هزینه‌های زندگی و تحصیل را در کشور مورد نظر خود مورد تحقیق قرار دهید. یک دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش و تحصیل رشته هنر در کشور سوئیس نباید بدون توجه به این امر که سوئیس شهری گران‌قیت و با هزینه‌های بالای زندگی است، قدم در مسیر مهاجرت به این کشور بگذارد. برای داشتن یک برنامه درست و اصولی برای زندگی و تحصیل در سوئیس با مشاوران اخذ پذیرش این کشور درموسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز اراتباط برقرار نمایید و نتایج بدست آمده از تحقیقات دقیق آنها را برای داشتن یک زندگی نسبتا راحت دانشجویی در کشور سوئیس در نظر داشته باشید.هر کدام از متقاضیان تحصیل در رشته‌ی هنر دانشگاه‌های سوئیس قبل از اقدامات لازم برای اخذ پذیرش با سوالات رایجی در خصوص مهاجرت تحصیلی به این کشور مواجه می‌شوند، در این قسمت از مقاله به یک تعداد از سوالات مطرح شده شما در فضا‌های مجازی و یا بصورت حضوری پاسخ داده شده است ،امیدواریم بخشی از ابهامات ذهنی شما با مطالعه این بخش برطرف شود.

سوالات متداول درباره تحصیل رشته هنر در کشور سوئیس

1- گرایشاتی که از رشته‌های هنر در دانشگاه‌های سوئیس تدریس می‌شوند، کدامند؟

کلیه موسسات آموزش عالی در کشور سوئیس رشته‌هایی از قبیل هنر‌های تجسمی، انواع موسیقی، طراحی در زمینه‌های مختلف، تئاتر، نویسندگی و متد‌های خلاقانه آن، نحوه حفاطت از منابع طبیعی را در دانشگاه‌های هنر و با امکانات آموزشی پیشرفته برای متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه می‌دهند.

2- از بازرترین شرایطی که یک متقاضی تحصیل در رشته هنر در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌‌های هنر در سوئیس داشته باشد را نام ببرید؟

ارائه مدرک 12 ساله تحصیلی در ابتدای کار اجباری می‌باشد. یا در صورتی که فرد تمایل به ادامه تحصیل در دوره ارشد دارد و دارنده مدرک لیسانس می باشد، باید مدرک کارشناسی خود را ارائه دهد.

3- چند نوع پذیرش در دانشگاه‌های هنر سوئیس وجود دارد؟

برنامه آموزشی سه نوع پذیرش در دانشگاه‌های هنر سوئیس وجود دارد که بصورت: برنامه‌های آموزشی پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی، برنامه‌های آموزشی پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد، ادامه تحصیل با گرایشات و سطح عملی متفاوت می‌باشد.

4- اسامی بهترین دانشگاه‌های سوئیس برای تحصیل رشته هنر را نام ببرید؟

دانشگاه زوریخ ETH، دانشگاه ژنو، دانشگاه زوریخ، دانشگاه برن، دانشگاه باسل، دانشگاه فریبورگ،دانشگاه لوزان بر اساس رتبه‌بندی علمی و اعتبار مدارک دانشگاهی در راس دانشگاه‌های خوب کشور سوئیس برای تحصیل رشته هنر در این کشور می‌باشند.

5- برای تحصیل در دانشگاه‌های هنر کشور سوئیس داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی است؟

برای تحصیل در این دانشگاه‌ها داشتن مدرک زبان انگلیسی و همین طور ارائه نمرات قابل قبول در دوره امتحانی این زبان مثل آیلتس الزامی می‌باشند. حداقل نمره در این آزمون 6 است.

6-به چند صورت می‌توان در بازار کار در کشور سوئیس با رشته‌های هنری فعالیت داشت؟

استفاده از هنر خود در راستای کسب و کار‌های هنری در حوزه دیجیتال و همین طور فروش اثر هنری به واسط و در نهایت تدریس و آموزش هنر در کلاس‌های ایجاد شده بصورت حضوری و آنلاین از مهم ترین فعالیت‌های بازار کار هنر در سوئیس است.

7-متوسط دریافتی هر فرد در بازار کار هنر کشور سوئیس به چه اندازه برآوردشده است؟

متوسط درآمدی که از این نوع کسب و کار در بازار کار هنردر سوئیس به دست می‌آید به چه صورت زیر است:

  • میزان حقوق دریافتی 92.74 -135.741 فرانک
  • پاداش در نظر گرفته شده 6.104 فرانک
  • مجموع پرداختی 165-154.563 فرانک

8- رتبه دانشگا‌های هنر و علوم انسانی کشور سوئیس در سال تحصیلی 2019/ 2018 به چه صورت بوده است؟

رتبه علمی و رنکینگ جهانی دانشگاه‌های معتبر سوئیس در زمینه هنر به ترتیب زیر می‌باشد:

  • دانشگاه ETH زوریخ: 37 – 46
  • دانشگاه گناو: 73 – 90
  • دانشگاه زوریخ: 77 – 88
  • دانشگاه برن: 101 – 125
  • دانشگاه باسل: 126 – 150
  • دانشگاه فیبروگ: 151 – 175
  • دانشگاه لوزان: 151 – 175

9- هزینه‌های تحصیل در رشته‌ی تحصیلی هنر در دانشگاه‌های کشور سوئیس چقدر است؟

کشور سوئیس در دسته‌ی کشور‌های گران قیمت برای مهاجرت است، بنابراین هزینه‌های زندگی در این کشور تا حدودی بالاست. این آمار به گونه ای بوده که زوریخ در رده سومین شهر گرانقیمت جهان قرار داده است.در کلیه دانشگاه‌های دولتی و عمومی، هزینه شهریه هر دانشجو بین المللی برای یک سال تحصیلی رقمی بین650 تا 1000 یورو برآورد شده است. البته استثناهایی در این خصوص وجود دارد مثلا دانشگاه ایتالیایی سوئیس هر ساله هزینه‌ای معادل 2600 یورو از دانشجویان خود دریافت می‌کند.

10- هزینه زندگی در کشور سوئیس بر اساس برآورد کلی به چه صورت است؟

براساس آمار‌های به دست آمده در جدول بخش هزینه‌های زندگی در سوئیس می‌توان به این نتیجه رسید که، هزینه زندگی تا درصد بالایی در سوئیس گران تر از ایران می‌باشد.

11-هزینه اجاره یک منزل یک خوابه برای یک دانشجو در سوئیس به چه قیمت است؟

هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در کشور سوئیس معادل 1,508.15 Fr می‌باشد. برای خرید آپارتمان یک خوابه در همین حوالی در کشور سوئیس باید هزینه بالاتری معادل11,157.63 را در نظر بگیرید، این آمارها تقریبا به روز بوده ولی برای داشتن اطلاعات بیشتر در این خصوص با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میردادماد در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

نظرات کاربران

  • توسط alireza
    تاریخ: آذر 24, 1397
    نفر
    نفر

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان

    بنده در زمینه فیلم سازی و جلوه های بصری سینمایی و طراحی های سه بعدی و انمیشن به صورت حرفه ای تخصص دارم و مدرک فوق دیپلم برنامه نویسی دارم و در این عرصه هم تخصص دارم نظر شما در مورد کشور مناسب برای کار بنده چیست ممنون از خدمات شما
    تشگر

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: دی 23, 1397
      نفر
      نفر

      سلام
      برای کار در خارج از کشور شما باید از یک کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید تا بتوانید راحت ویزا را اخذ کنید.
      اما در مورد کشور هایی مثل:المان استرالیا کانادا نیوزیلند و آفریقای جنوبی و آمریکا می توانید با اخذ ویزای جستجوی کار، خودتان اقدام به کاریابی در آن کشور کنید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا