071-91009294  | 021-88724227  |

هزینه های تحصیل در اروپا

هزینه های تحصیل در اروپا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بسیاری از دانشگاه های معتبر و مشهور جهانی در کشورهای اروپایی قرار گرفته است. برای تحصیل در کشورهای اروپایی اولین مسئله ای که برای دانشجویان بین الملل در نظر گرفته می شود، هزینه تحصیل و زندگی می باشد. در این مقاله کارشناسان مجرب میرداماد اطلاعاتی در رابطه با هزینه تحصیل در اروپا و تحصیل رایگان در اروپا را در اختیار شما قرار داده اند.

شرایط تحصیل در اروپا

سیستم دانشگاه های اروپایی بیشتر مبتنی بر بودجه دولتی است، به همین دلیل دانشگاه های اروپایی می توانند کیفیت بسیار عالی را برای شهریه بسیار کم یا حتی بدون هیچ گونه شهریه ارائه دهند. اروپا تعداد بسیار زیادی از دوره های تحصیلی بین المللی کارشناسی ارشد را برای شما ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی در اروپا از استانداردهای عالی زندگی، شهرهایی پر از فرهنگ و زندگی عالی اجتماعی برخوردار هستند.

تفاوت دانشجویان بومی و بین المللی در سیستم آموزشی اروپا

به طور کلی، دانشجویان اتحادیه اروپا هنگام عزیمت به کشور دیگری از اتحادیه اروپا باید همان حقوق را داشته باشند. آنها حتی می توانند از کارت بیمه درمانی اروپا استفاده کنند و از همان نوع مراقبت های پزشکی که در کشور خود دریافت می کنند، بهره مند شوند. مسایل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، که معمولاً نیاز به پرداخت شهریه دارند و درخواست بیمه پزشکی خصوصی می کنند، پیچیده تر است.

مؤسسات آموزش عالی اروپایی از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در اروپا استقبال می کنند. اگرچه آنها ملزم به پرداخت شهریه هستند، اما تقریباً در همه جا می توانند برای بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی درخواست دهند. اروپا سالانه بالغ بر 16 میلیارد یورو بورسیه تحصیلی در دسترس دارد.

این که آیا شما به دنبال تحصیل در مقطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری هستید، در Studyportals می توانید کشور مقصد خود را انتخاب کنید و طیف وسیعی از شهریه را که می توانید برای خود برنامه ریزی کنید، جستجو کنید.

در زیر می توانید اطلاعات مربوط به هزینه تحصیل دانشجویان دانشگاه بین المللی در کشورهای مختلف اروپایی را پیدا کنید.

متوسط هزینه تحصیل در اروپا

هزینه های تحصیل در اروپا به طور کلی نسبت به سایر قاره ها بسیار پایین است، در حالی که بسیاری از دانشگاه های اروپایی در صدر رتبه های دانشگاه های بین المللی قرار دارند.

البته این در هر کشور فرق می کند، و همچنین به این بستگی دارد که کشور مبداء شما کدام کشور است. میانگین شهریه سالانه برای مدرک لیسانس در اروپا 4500 یورو و برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 8600 یورو برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می باشد. همچنین میانگین شهریه سالانه برای مدرک کارشناسی ارشد در اروپا 5100 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 10170 یورو برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می باشد. برای اطلاع بیشتر در رابطه با تحصیل دکتری در اروپا بدون مدرک زبان می توانید با شماره های ذکر شده در سایت با مشاورین ما ارتباط برقرار نمایید.

آنچه بسیاری از دانشجویان درک نمی کنند این است که آنها می توانند کمتر از 1.000 یورو در سال، با هزینه های زندگی خوش قیمت یا حتی به صورت رایگان در بسیاری از کشورهای اروپایی تحصیل کنند.

ارزانترین کشور اروپایی برای تحصیل
ارزانترین کشور اروپایی برای تحصیل

ارزانترین کشور اروپایی برای تحصیل

اگر شما می توانید از عهده پرداخت هزینه ماهانه تقریبا 20.000 یورو برای تحصیل در اروپا و یا واجد شرایط بورسیه تحصیلی هستید، شما باید ادم خوش شانسی باشید. همچنین اگر همیشه آرزو داشتید در اروپا تحصیل کنید اما پول کافی یا بورسیه تحصیلی نداشتید، شما هنوز می توانید رویای تحصیل در اروپا را زنده نگه دارید.

موضوعی که باید بدانید اینست که ممکن است نتوانید در اکسفورد یا کمبریج تحصیل کنید، اما می توانید دانشگاه های ارزان تر و معتبر را انتخاب کنید. در اینجا لیست کم هزینه ترین کشور اروپایی برای تحصیل که شما می توانید مدرک دانشگاهی معتبر دریافت کنید، ارائه شده است.

نروژ

به طور کلی هزینه زندگی در نروژ بالا است. اولین چیزی که شاید بخواهید بدانید این است که اکثر دانشگاه های دولتی نروژ از دانشجویان بین الملل هزینه تحصیل دریافت نمی کنند. اگر نیاز باشد شما به عنوان یک دانشجوی بین الملل در دانشگاه های دولتی هزینه پرداخت کنید (شاید به خاطر دوره ای که می خواهید در آن تحصیل کنید). این هزینه بسیار اندک است.

بلژیک

سه منطقه در بلژیک وجود دارد که هزینه تحصیل پایینی برای دانشجویان ارائه می کنند. ممکن است شما بخواهید در مورد رشته ای که به آن علاقه دارید تحقیق کنید تا متوجه شوید که آیا مقرون به صرفه است یا خیر. این به خاطر این است که دانشگاه ها، دانشجویان اتحادیه اروپا را به دانشجویان خارجی بیشتر ترجیح می دهند.

اتریش

نکته جالبی که وجود دارد این است که دانشجویان اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی اتریش تنها لازم است 18 یورو در هر ترم پرداخت کنند، در حالیکه دانشجویان خارجی باید 726.72 یورو در هر ترم پرداخت کنند. این اختلاف بزرگ وجود دارد، اما در مقایسه با شهریه های حدود 20.000 یورویی کاملا مقرون به صرفه است.

سوئد

سوئد یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. بنابراین دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هزینه مشابه دانشجویان دانشجویان سوئدی پرداخت می کنند. از طرف دیگر، دانشجویان بین الملل، مطابق با توافق نامه های موجود بین سوئد و دانشگاه های خارجی هزینه تحصیل پرداخت می کنند.

فنلاند

دانشگاه های فنلاند، آموزش ارزان قیمت برای دانشجویان بین الملل که از کشورهای اتحادیه اروپا نیستند، را ارائه می کند. هزینه تحصیل در فنلاند 8.000 یورو در سال است. قابل درک است که این هزینه برای بسیاری از افراد زیاد است (هزینه های اضافی زندگی را فراموش نکنید).

هر چند که ممکن است دانشجویان بین الملل که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستند بتوانند به صورت رایگان در فنلاند تحصیل کنند. شرایط مشخصی وجود دارد که باید آنها را برآورده کنند. به عنوان مثال، اگر شما تحصیل در فنلاند یا سوئد را به زبان غیر انگلیسی انتخاب کنید، از پرداخت هزینه تحصیل معاف هستید.

آلمان

در سال 2014، دولت آلمان هزینه تحصیل برای دوره کارشناسی را حذف کرد. این برنامه تنها برای دانشجویان آلمانی یا یک کشور خاص نیست. این برنامه شامل تمام کشور ها و دانشجویان بین الملل می شود. تمام چیزی که شما باید در مورد آن مراقب باشید هزینه زندگی است. هزینه زندگی برای دانشجویان در آلمان حدود 300 یورو در هر ماه است که کمتر از 4.000 یورو در سال است.

ایتالیا

شما می توانید با هزینه های مناسب در ایتالیا تحصیل کنید. توجه داشته باشید که هزینه ها بسته به موسسه و دوره ای که انتخاب می کنید، متفاوت است. دوره های کارشناسی ارشد به طور کلی گران تر از دوره های کارشناسی هستند. هزینه زندگی در ایتالیا کمی بالا است. هزینه زندگی در ایتالیا حدود 700 یورو در ماه است.

ارزان ترین کشور ها برای تحصیل پزشکی در اروپا
ارزان ترین کشور ها برای تحصیل پزشکی در اروپا

ارزان ترین کشور ها برای تحصیل پزشکی در اروپا

رفتن به دانشگاه پر هزینه است، مخصوصا زمانی که بخواهید در دوره پزشکی تحصیل کنید و از بهترین امکانات برای تحصیل استفاده کنید. هر چند که همیشه مواردی در هر دوره و دانشگاه وجود دارد که مقصد مناسبی برای پزشکان آینده نگر است که می توانند مهارت هایی که برای تخصص کامل نیاز دارند را یاد بگیرند. در اینجا شش کشور ارزان برای تحصیل پزشکی در اروپا و هزینه های تحصیل در اروپا ارائه شده است.

لهستان

لهستان دارای نوشیدنی ها و غذاهای دلچسبی است. این کشور دوره های پزشکی نسبتا ارزانی را ارائه می کند که بسیار مشهور هستند. هر ساله دانشگاه های پزشکی لهستان شاهد ورود دانشجویان از آمریکا، کشورهای اسکاندیناوی، عربستان سعودی و بسیاری از دیگر کشورها هستند.

ازدحام دانشجویان در لهستان زیاد است، زیرا در لهستان آموزش پزشکی جامع و کاملی ارائه می شود و هزینه ها نسبت به کشورهای اروپای غربی، استرالیا و آمریکای شمالی کمتر است. مدارکی که در دانشگاه های لهستان ارائه می شود در سطح جهانی به رسمیت شناخته می شوند. دانشگاه ها اغلب با دیگر موسسات سراسر جهان همکاری می کنند. دانشگاه علوم پزشکی پوزنان مکان خوبی برای شروع

سوئد

سوئد یک سیستم دانشگاهی رایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا ارائه می کند و اخیرا سیستم تحصیل رایگان برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا را نیز معرفی کرده است. بنابراین دانشجویان اروپایی یک آموزش رایگان را دریافت می کنند (هر چند که این سیاست برای دوره پزشکی متفاوت است، دانشگاهی که برای آن درخواست داده اید را بررسی کنید).

علاوه بر این سیستم آموزش سوئد یکی از برترین سیستم های آموزشی در جهان است. بنابراین مدرکی که دریافت می کنید بسیار معتبر است. هزینه هایی برای مواردی مثل کتاب، تجهیزات و خوابگاه مورد نیاز است، اما این هزینه ها زیاد نیست.

آلمان

کیف پولتان را دور بیندازید، دوره های پزشکی در آلمان رایگان هستند. اگر شما دارای بودجه کمی هستید و نمی توانید هزینه های زیادی را در هر ترم پرداخت کنید، آلمان بهترین مکان برای تحصیل شما است. شما می توانید در یکی از پیشرفته ترین کشورهای کره زمین آموزش در سطح جهانی را دریافت کنید. توجه داشته باشید که احتمالا به دانش بسیار خوبی از زبان آلمانی نیاز دارید و برای اثبات مهارت ها باید در چندین آزمون مقدماتی شرکت کنید.

ایتالیا

هزینه تحصیل در دوره های پزشکی در ایتالیا کمتر از انگلستان و آمریکا است؛ اما در مقایسه با آلمان و سوئد ارزان تر نیست. هر چند که هزینه پایین زندگی در ایتالیا (بسته به شهری که در آن زندگی می کنید)، تحصیل در ایتالیا را مقرون به صرفه می کند. برای اکثر دوره ها، آزمون های ورودی وجود دارد؛ اما سیستم مثل دیگر کشورهای اروپای غربی سخت نیست.

بلژیک

بلژیک کشوری ساده و بی ادعا است که اغلب زمانی که می خواهید رویای خود را در اروپا پیدا کنید، این کشور را نادیده می گیرید. هزینه تحصیل پزشکی در بلژیک بسته به دانشگاه و موسسه ای که در آن تحصیل می کنید، بسیار متفاوت است. هزینه تحصیل برای دانشجویان حدود 800 یورو در سال است.

این خبر خوبی برای دانشجویان اروپایی است؛ اما هزینه تحصیل برای دانشجویانی که از دیگر کشورها می آیند، ممکن است بیشتر باشد. هر چند که ارزشش را دارد زیرا برخی از موسسات پزشکی مشهور در بلژیک قرار دارند. بلژیک یک مقصد زیبا برای گذراندن دوره پزشکی است. دانشگاه آنتوروپ که در یکی از شهرهای زیبای بلژیک قرار دارد و یک دانشگاه مشهور است مکان خوبی برای شروع تحصیل است.

گرانترین کشورها برای تحصیل در اروپا
گرانترین کشورها برای تحصیل در اروپا

گرانترین کشورها برای تحصیل در اروپا

گرانترین کشورها برای تحصیل در اروپای غربی و عمدتا در شمال اروپای غربی واقع شده اند. کشور اروپای غربی در لیست 10 کشور گران جهان برای ادامه تحصیل قرار دارند. با این حال کشور سنگاپور به عنوان گرانترین کشور جهان برای زندگی شناخته شده است.

با کمال تعجب، کشور کوچک باهاما نیز جزء لیست 10 کشور گران قرار گرفته است. به غیر از باهاما و ایرلند، تمام کشورهایی که در فهرست 10 کشور گران جهان قرار دارند، اقتصادهای بزرگ جهانی را در دست گرفته اند.

از نظر منطقه ای، حتی کشورهای قوی آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی جز 10 کشور گران نیستند (البته به غیر از سنگاپور). در افریقا، غنا و تانزانیا از کشورهای گران برای ادامه تحصیل هستند و به ترتیب رتبه 16 و 20 را به خود اختصاص داده اند.

لیست گرانترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور:

  • سوئیس
  • نروژایرلند
  • انگلستان
  • هلند
  • دانمارک

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در مدارس بین المللی اروپا می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

اسکرول به بالا