071-91009294  | 021-88724227  |

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در رشته پزشکی رویایی است که بسیاری از افراد در سر دارند و برای تحقق بخشیدن رویای خود تحصیل پزشکی در روسیه را انتخاب می کنند، هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان هندی تصمیم می گیرند رشته پزشکی در مقطع لیسانس را با توجه هزینه تحصیل پزشکی در روسیه آغاز نمایند، که در این مقاله مشاورین موسسه میرداماد جزئیات تحصیل را بیان کرده اند.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه و تحصیل در مقطع لیسانس

رشته پزشکی در روسیه از استاندارد های بالایی برخوردار است. در مقایسه با کشور های اروپایی، سطح آموزشی رشته پزشکی در روسیه به خوبی پیشرفت کرده و بالا برده شده است. این امر بر اساس تحلیل عملکرد دانشجویان و نظارت دقیق و نزدیک بر پیشرفت آنان در فراگیری دروس، گفته می شود. حدودا 30دانشگاه پزشکی روسی، در فهرست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. تحصیل در روسیه نحوه تدریس و آموزش در این دانشگاه ها فوق العاده می باشد.

دانشگاه های پزشکی روسی، فرصت تحصیل برای بسیاری از دانشجویان خارجی سراسر جهان فراهم می آورند. دولت روسیه تا 50% بر روی هزینه تحصیل پزشکی یارانه می دهد که این امر باعث هرچه به صرفه شدن تحصیل این رشته در روسیه به نسبت دیگر کشور ها می شود. هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان هندی تصمیم می گیرند رشته پزشکی در مقطع لیسانس را در کشور روسیه آغاز نمایند. از ماه سپتامبر، تمامی موسسات روسی، سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.

دوره های تحصیل پزشکی در روسیه

هر سال تحصیلی شامل دو ترم می شود. یک ترم از سپتامبر تا ژانویه و ترم بعد از فوریه تا ژوئن. امتحانات ترم اول در ژانویه برگذار می شود در حالی که امتحانات ترم دوم در ماه ژوئن اخذ می گردد. بنابراین دانشجویان هم می توانند از تعطیلات زمستانی بهره مند شوند و هم از تعطیلات تابستانی. تعطیلات زمستانی از 20 ژانویه تا 7 فوریه می باشد و تعطیلات تابستانی نیز از 15 جولای تا 31 آگوست ادامه دارد.

دوره های تحصیل پزشکی در روسیه

هزینه زندگی: علاوه بر شرایط تحصیل پزشکی روسیه و مخارج تحصیل در دانشگاه، برای زندگی در روسیه جمعا حدود 100 دلار آمریکایی (6500 روپیه) در ماه، برای پرداخت هزینه های غذا و برخی مخارج دیگر نیاز دارید. بخاطر هزینه مناسب دانشگاه و زندگی، تحصیل در رشته پزشکی در روسیه، میان دانشجویان هندی بسیار محبوب است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه

مطالعه MBBS در روسیه، داری محبوبیت و شهرت در میان دانشجویان خارجی است، چرا که فدراسیون روسیه دارای تعداد زیادی از بهترین دانشگاه های پزشکی در جهان است. دولت روسیه دارای آموزش های یارانه ای می باشد. هزینه های تحصیل در روسیه 2019 بسیار مقرون به صرفه، هم در کشور خود، هم در مقایسه با سایر کشورها است. میانگین هزینه های MBBS در روسیه، حدود 3000 تا 5000 دلار آمریکا در سال است.

کم هزینه بودن MBBS در روسیه و داشتن کیفیت بالای سیستم آموزشی در آموزش و پرورش این کشور، یکی از دلایل اصلی دانشجویان برای انتخاب کشور روسیه و همچنین مطالعه MBBS می باشد. دانشکده های MBBS روسیه، توسط دانشگاه های MCI و WHO به رسمیت شناخته شده اند. هزاران پزشک در حال حاضر،در خارج از کشور فعالیت می کنند که MBBS مورد مطالعه ی آن ها، از روسیه می باشد. با توجه به لیست آنها در سازمان بهداشت جهانی، دانش آموزانی که MBBS را از دانشگاه های پزشکی روسیه دریافت می کنند، برای آزمون غربالگری MCI واجد شرایط هستند.

بهترین موضوع در مورد MBBS در روسیه این است که هیچ آزمون ورودی برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی روسیه است وهمچنین هزینه های تحصیل برای MBBS در روسیه برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه نیست. دانشگاه های روسی روسیه، توسط دانشگاه WHO و MCI (هند) تایید شده است. 90 دانشگاه موجود در روسیه دارای وضعیت عمومی ( یعنی جزء دانشگاه های دولتی هستند).

  • متوسط آموزش (MBBS) به صورت روسی یا انگلیسی می باشد.
  • دوره آموزشی 6 MBBS سال است.
  • معیارهای واجد شرایط ،60-50 % PCB ، نتیجه NEET
  • حداقل هزینه ها در هر سال معادل 3000 دلار آمریکا (200000 INR ) می باشد.
  • حداکثر هزینه در هر سال معادل 8000 دلار آمریکا (500000 INR ) می باشد.
  • میانگین هزینه زندگی ( به استثنای کسانی که زندگی لوکس دارند و کسانی که از تنباکو اسنفاده می کنند) 10000 دلار در هر ماه می باشد.
  • شروع کلاس ها در سال تحصیلی از ماه سپتامبر – ژوئن و به طور دقیقتر از 25 سپتامبر می باشد.
  • آخرین تاریخ برنامه درسی که در 25 آگوست می باشد.
  • اسناد مورد نیاز:، نتیجه NEET و اعتبار گذرنامه.

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

زندگی در روسیه چقدر گران قیمت است؟ ما برآورد می کنیم هزینه آن حداقل 300 تا 400 دلار در ماه به هزینه می باشد. امروزه زندگی در شهرهای سنت پیترزبورگ و ولگاگراد کمیارزانتر از مسکو هستند، و به شما این امکان را می دهد که از رفتن به مسکو اجتناب کنید، هزینه زندگی در اینجا هنوز خیلی کم تر از غرب است. قیمت های زیر باید تنها به عنوان یک راهنمای تقریبی مورد توجه قرار گیرد.

نوشیدن و غذا خوردن: صورتحساب مواد غذایی هر هفته شما حدود 40-80 دلار برای هر نفر است (همه قیمت ها در دلار است). شما می توانید یک غذای خوب و متوسط سه پرسه را حدود 20 دلار برای هر نفر بخرید. اگر در زمان ناهار در طول هفته بیرون غذا بخورید می توانید برای حدود ۵ دلار به مدت سه روز ناهار کسب کنید. 0.5 لیتر لیوان آبجو به طور متوسط 2 دلار است.
سرگرمی شبانه: یک بلیط به یک سینمای انگلیسی زبان هزینه 10 دلار دارد، اما شما می توانید فیلم ها را در روسیه به مدت 5 دلار و یا کمتر ببینید.

  • بلیط های تئاتر، اپرا و باله می تواند به قیمت 3 دلار باشد.
  • انتظار می رود که 10 تا 20 دلار برای صندلی های مناسب پرداخت شود.
  • گالری های هنری می توانند از 50 سنت به 10 دلار هزینه داشته باشند.
  • بسته به محل و تخفیف های شما می توانید هزینه را پرداخت کنید.
  • اگر یکی از آن ها به طور متوسط در حدود ۵ دلار باشد، هزینه های خود را برای کلوپ های شبانه می توانید تامین دهید.
    حمل و نقل: مترو ماهیانه بین 250 روبل هزینه دارد.
  • (8 دلار) و 500 روبل (16 دلار). هزینه بلیط اتوبوس، قطار و trolleybus ۱۰ سنت (برای یک سفر بدون توجه به مسافت مسیر)می باشد.

سفر وگشت و گذار: سفره ای روزانه به شهرهای کمربندی طلایی را می توان به طور مستقل برای ۱۰ دلار ۲۰ دلار ترتیب داد. مسافرت قطار در روسیه بسیار دشوار است .یک بلیط به معقول صرفه (یک بلیط درجه سوم از سنت پیترزبورگ) حدود ۱۲ دلار هزینه دارد.خارج از مسکو و سنت پیترزبورگ است. معمولا می توان محل اقامت را برای ۲۰ دلار در روز ترتیب داد. اگر چه این ممکن است به معنای هتل های سبک شوروی باشد، خدمات و دکوراسیون باید مورد توجه قرار گیرد.

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

لباس ها: ارزش خریدن آیتم های زمستانی (کلاه، شال، پالتو بزرگ، چکمه های خز دار )را دارد، زیرا آن ها ارزش بهتری نسبت به غرب دارند و برای آب و هوای روسیه مناسب تر هستند. با این حال، لباس های دیگر کیفیت کمتری برای قیمت های بالاتر دارند، بنابراین توصیه می کنیم قبل از رسیدن لباس خود را بخرید. اگر می خواهید تماس های تلفنی راه دور را انجام دهید، از کارت های تلفن بین المللی که نرخ بسیار خوبی را ارائه می دهند، استفاده کنید : 20 دلار است. کارت به مدت 2 ساعت در تماس با اروپا و امریکا اعتبار دارد. از روسیه هر تماسی که بگیرید رایگان خواهد بود.

بورسیه تحصیل پزشکی در روسیه

فدراسیون دولت روسیه مجموعه ای از بورسیه تحصیلی دولتی را برای تحصیل دانشجویان خارجی در روسیه هرساله به  صورت رایگان در نظر گرفته است. این هزینه شامل شهریه ی رایگان، خوابگاه دانشجویی و کمک هزینه ی بهداشتی می باشد که درسال2017 به مبلغ 1.500 روبل در ماه بوده است.(حدود 24 دلار)، 15000نفر این بورسیه تحصیلی را درسال 2017 کسب کردند.

دانشکده های روسیه ای و آسیایی (ا س آر ای اس) لیست کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی برای تحصیل در در روسیه و دیگر کشورهای شوروی سابق را شامل می شود. که بیشتر آنها به طور مشخص برای دانشجویان برتر است. بنجامین آ. گیلمن بیش از 2900 بورس تحصیلی به مبلغ 5000 دلار برای شهروندان روسی در مقطع کارشناسی یا کارورزی در خارج از کشور اهدا میشود.

به متقاضیانی که در حال یادگیری یک زبان خارجی(مانند زبان روسی) هستند در حالیکه زبان مادری آنها روسی نباشد8000 دلارتعلق می گیرد آنها روسی نباشد. بورس های تحصیلی پژوهشی در روسیه با مبلغ 15000 تا 35000(240-560 دلار) هرماه برای دانشجویان جهت پژوهش برروی انرژی و اقتصاد در یکی از دانشگاه های روسیه می باشد. متقاضیان بایدبا این کمک های مالی دولتی تحصیلات عالی  و نمرات عالی  داشته باشند و هدفشان در آینده  در مورد موضوع انتخابی خود باشد.

بورسیه تحصیلی مختلف آموزش زبان روسی و تحقیقی در روسیه..به برخی از دانش آموزان تعلق می گیرد. یک بورس تحصیلی برای دانشجویان برای انجام تحقیقات مستقل برای سه تا هشت ماه در یکی از کشورهای انتخاب شده در آسیای میانه یا شرق اروپااز جمله روسیه وجود دارد. ارزش این بورس بین 7000 تا 25000دلار متغیر است.و بطور معمول شامل هزینه بلیط هواپیما, حقوق ماهانه, بیمه خدمات درمانی می شود.

راه های ورود: پروژه بورس تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی از هر کشوری برای تحصیل در رشته ریاضیات … علوم رایانه یا اقتصاد و ریاضیات در دسترس است. کمک هزینه تحصیلی از سوی انجمن های جهانی دانشگاه های جهانی روسیه. کمک هزینه تحصیلی شامل شهریه دانشگاه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و راه های مهاجرت به روسیه و تحصیل رشته پزشکی در روسیه شما می توانید با مشاورین و وکلای موسسه میرداماد گفت و گو کنید.

سوالات متداول در مورد هزینه ی تحصیل پزشکی در روسیه

1- هزینه ی تحصیل رشته ی پزشکی در روسیه چقدر است؟

به طور میانگین در حدود 3000 تا 8000 دلار در سال میباشد.

2- رشته ی پزشکی در روسیه به چه زبانی ارائه میشود؟

دروس به زبان های روسی یا انگلیسی ارائه میشوند.

3- هزینه ی زندگی دانشجویی در روسیه چقدر است؟

به طور میانگین بین 300 تا 400 دلار در ماه میباشد.

4- مبلغ بورسیه های تحصیلی پژوهشی روسیه چقدر است؟

در حدود 240 تا 560 دلار در ماه میباشد.

5- متوسط درامد پزشکان در روسیه چقدر است؟

به طور تقریبی 550 دلار در ماه میباشد.

6- دوره ی تحصیل پزشکی در روسیه چند ساله است؟

حدودا 6 ساله میباشد.

7- دانشگاه های پزشکی در روسیه کدامند؟

لومونوسوف-شماسکو-سچنوا-پاولوف.

8- کدام دانشگاه های روسیه رشته ی پزشکی را به زبان روسی ارائه میدهند؟

دانشگاه های لومونوسوف و شماسکو.

9- کدام دانشگاه های روسیه رشته ی پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه میدهند؟

دانشگاه های سچنوا-پاولوف-نووسیبرسک.

10- آیا پذیرش دانشگاه های روسیه در رشته ی پزشکی شرط معدل دارد؟

خیر-متقاضیان تنها باید نمره ی قبولی دروس اصلی زیست و شیمی و فیزیک را گرفته باشند.

11- آیا دانشگاه های پزشکی روسیه اعتبار جهانی دارد؟

بله-در حدود 30 جایگاه در بین 100 دانشگاه برتر دنیا مختص به دانشگاه های روسیه است.

اسکرول به بالا