071-91009294  | 021-88724227  |

هزینه تحصیل در مدارس اتریش

هزینه تحصیل در مدارس اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اتریش یکی از پیشرفته ترین و برترین کشورهای اروپایی است که برای تحصیل متقاضیان ایرانی در مدارس این کشور شرایط ویژه ای دارد. بر این اساس در این مقاله به بررسی هزینه های تحصیل در مدارس اتریش می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت تحصیل در کشور اتریش
  • شرایط تحصیل در مدارس اتریش
  • مراحل تحصیل در مدارس اتریش
  • تحصیل رایگان ایرانی ها در مدارس اتریش
  • بورسیه های تحصیلی مدارس اتریش
  • هزینه های تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی اتریش
  • هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس اتریش
  • موارد تحت پوشش هزینه های تحصیل در اتریش
  • تحصیل در مدارس اتریش و ویزای همراه
  • مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی مدارس اتریش
  • هزینه های تحصیل در بهترین دبیرستان های اتریش
  • هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش
  • تحصیل دانش آموزان ایرانی در دانشگاه های اتریش
  • مزایای تحصیل در مدارس اتریش
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد هزینه های تحصیل در مدارس اتریش

اهمیت تحصیل در کشور اتریش

جمهوری اتریش که یکی از کهن ترین و زیباترین کشورهای اروپایی است در مرکز اروپای مرکزی قرار دارد. این کشور عضوسازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، پیمان شینگن و منطقه یورو می باشد. شهر وین پایتخت این کشور برتر اروپایی سالیان متوالی به عنوان یکی از ۱۰ شهر برتر دانشجویی جهان از لحاظ رفاه زندگی شناخته شده است.تحصیل رایگان، عدم نیاز به مدرک زبان، اعتبار مدارک دانشگاهی و دانشگاه ها و بالا بودن سطح آموزشی و سیستم تحصیلی دانشگاه های اتریش موجب شده است تا متقاضیان فراوانی از سرتاسر جهان برای تحصیل این کشور را انتخاب کنند.کشور پیشرفته و صنعتی اتریش یکی از مقاصد گردشگری و مهاجرت تحصیلی متقاضیان می باشد. از دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان این کشور می توان بالا بودن کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی و امنیت و سطح بالای استانداردهای زندگی را نام برد. این کشور در سال ۲۰۱۸ بر اساس دارا بودن شاخص های انسانی در رتبه ۲۰ جهان قرار گرفت.

در این راستا کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) به تهیه این مقاله پرداختند تا چگونگی تحصیل در مدارس اتریش و هزینه های آن را برای متقاضیان توضیح دهند. اگر قصد تحصیل در مدارس اتریش را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل در مدارس اتریش

سیستم آموزشی کشور اتریش به دو صورت مدارس دولتی و مدارس خصوصی می باشد. تحصیل در کشور اتریش به طوررایگان می باشد. البته رایگان بودن هزینه های تحصیل برای متقاضیانی صدق می کند که عضو کشورهای اتحادیه اروپا باشند. متقاضیانی که پدر و یا مادر آن ها به دلایل کاری و تحصیلی و سرمایه گذاری دارای مجوز اقامت اتریش می باشند نیز می توانند از تحصیل رایگان در این کشور برخوردار شوند.متقاضیانی که دارای سن کمتر از 18 سال می باشند و قصد تحصیل در مدارس اتریش را دارند و علاوه بر این موارد عضو کشورهای اتحادیه اروپا نمی باشند در صورتی که دارای قیم قانونی در کشور اتریش باشند می توانند به طور رایگان در این کشور تحصیل کنند.

مراحل تحصیل در مدارس اتریش

  • کودکان از سن 3 تا 6 سالگی در مهد کودک های اتریش به نام Kinderkrippen به آموزش های مقدماتی می پردازند.
  • کودکان در کشور اتریش از 6 سالگی وارد مدرسه می شوند. کودکان 4 سال ابتدایی را در مدارس ابتدایی به نام های Volksschule و یا Grundschule به آموزش می پردازند.
  • پس از تمام شدن کلاس چهارم کودکان وارد مدارس راهنمایی اتریش می شوند.
  • کودکان در 14 سالگی وارد کلاس نهم می شوند و در مدارس Polytechnische Schule برای تحصیل در دوره های فنی حرفه ای و یا کار دانش آمادگی لازم را کسب می کنند.
  • تحصیل در پایه های نهم تا دوازدهم بیشتر متکی بر دوره های کارآموزی می باشد.
  • در این دوره ها دانش آموزان با کاریابی و کارورزی آشنا می شوند و در حین تحصیل به آموزش عملی نیز می پردازند.
    پس از پایان این دوره تحصیلی دانش آموزان باید در آزمون نهایی شرکت کنند.
  • اگر دانش آموزان در این آزمون و امتحان نهایی نمره لازم را کسب کنند می توانند وارد دانشگاه شوند و تحصیل در دانشگاه را شروع کنند.
  • اگر دانش آموزان در این آزمون و امتحان نهایی نمره لازم را کسب نکنند می توانند به عنوان تکنیسن بامهارت و یا صنعتگر وارد بازار کار اتریش شوند.
مراحل تحصیل در مدارس اتریش
مراحل تحصیل در مدارس اتریش

تحصیل رایگان ایرانی ها در مدارس اتریش

برخی از مدارس در این کشور شرایط تحصیل رایگان در اتریش را برای متقاضیان ایرانی فراهم کرده اند. متقاضیان ایرانی می توانند بدون پرداخت هزینه شهریه در این مدارس ثبت نام کنند و از امکانات تحصیلی و ورزشی و آموزشی این مدارس بهره مند شوند.به طور کلی هزینه تحصیل و هزینه های زندگی و هزینه خوابگاه دانشجویی در این مدارس از 7000 یورو در سال بیشتر نمی باشد. متقاضیان ایرانی با فارغ تحصیلی از این مدارس می توانند به طور رایگان در دانشگاه های اتریش تحصیل کنند. متقاضیان ایرانی پس از 6 سال تحصیل در این کشور می توانند پاسپورت اتریش را دریافت کنند.

بورسیه های تحصیلی مدارس اتریش

متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در مدارس اتریش را دارند، می توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی در مدارس خصوصی اتریش اقدام کنند. در صورتی که پدر و یا مادر متقاضی به دلایل کاری و شغلی و یا تحصیلی و سرمایه گذاری دارای مجوز اقامت اتریش باشند، متقاضی می تواند در مدارس دولتی اتریش به رایگان تحصیل کند.متقاضیانی که دارای قیم می باشند و در مدارس شبانه روزی خصوصی اتریش تحصیل می کنند، در صورتی که دارای نمره های خوب و شرایط تحصیلی مناسب و سواد علمی خوب باشند می توانند از سال دوم تحصیل خود از تخفیف در شهریه تحصیلی برخوردار شوند. بورسیه های تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های اتریش می باشد.

هزینه های تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی اتریش

همان طور که قبلا ذکر شد هزینه های تحصیل در مدارس دولتی اتریش برای دارندگان مجوز اقامت این کشور رایگان می باشد. متقاضیانی که فاقد مجوز اقامت این کشور می باشند باید در مدارس خصوصی اتریش تحصیل کنند. هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی اتریش سالانه در حدود 11.000 یورو تا 60.000 یورو می باشد.

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس اتریش

دولت اتریش تسهیلات فراوانی را برای جذب متقاضیان بین المللی در تحصیل در این کشور فراهم کرده است. یکی از این تسهیلات تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. از میان مدارس مهم و بین المللی اتریش که به زبان انگلیسی تدریس می کنند مدارس زیر را می توان نام برد:

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس اتریش
هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس اتریش
مدرسهسن دانش آموزهزینه تحصیل سالانه زبان تحصیل
مدرسه بین المللی آمریکایی ویناز 4 سالگی تا 18 سالگی20.104 یوروانگلیسی
مدرسه بین المللی ویناز 3 سالگی تا 18 سالگی21.864 یوروانگلیسی
کالج بین المللی دانوب ویناز 3 سالگی تا 18 سالگی23.316 یوروانگلیسی
مدرسه بین المللی مسیحی ویناز 5 سالگی تا 18 سالگی15.580 یوروانگلیسی
مدرسه بین المللی سنت گیلگناز 5 سالگی تا 18 سالگی

روزانه 33.500 یورو

شبانه 54.500 یورو

انگلیسی
کالج بین المللی سالزبورگاز 13 سالگی تا 19 سالگیروزانه از 15.120 یورو تا 17.680 یوروانگلیسی
کالج بین المللی سالزبورگاز 13 سالگی تا 19 سالگیشبانه از 26.525 یورو تا 30.500 یوروانگلیسی

موارد تحت پوشش هزینه های تحصیل در اتریش

اگر شرایط لازم در جهت تحصیل دانش آموز در مدارس دولتی فراهم باشد، دانش آموز می تواند در مدارس دولتی اتریش به رایگان تحصیل کند. اما اگر دانش آموز فاقد قیم و یا سرپرست قانونی باشد، باید در مدارس خصوصی و بین المللی تحصیل کند.
دانش آموزان می توانند با تحصیل در مدارس خصوصی از تدریس به زبان های مختلف این مدارس برخوردار شوند. هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی اتریش سالانه در حدود 20.000 یورو تا 40.000 یورو می باشد.شهریه تحصیل در مدارس خصوصی اتریش سالانه در حدود 13.000 یورو تا 20.000 یورو می باشد. هزینه محل اقامت و خوابگاه و هزینه های زندگی در اتریش سالانه در حدود 6.000 یورو تا 12.000 یورو می باشد. به طور کلی این هزینه ها موارد زیر را پوشش می دهد:

  • هزینه های تحصیل در کلاس های درسی
  • هزینه های کتاب ها و جزوه های آموزشی
  • هزینه های آزمون های مدرسه
  • هزینه های امکانات آموزشی و ورزشی و هنری
  • هزینه سفرهای علمی و اردوهای تفریحی و رویدادهای ورزشی و هنری
  • هزینه های اسکان و محل اقامت دانش آموزی
  • هزینه های سلف سرویس و خورد و خوراک دانش آموزان
  • هزینه های فعالیت های خارج از تحصیل در مدرسه

تحصیل در مدارس اتریش و ویزای همراه

دانش آموزان ایرانی که قصد تحصیل در مدارس اتریش را دارند اگر در محدوده سنی زیر 18 سال می باشند نمی توانند برای تحصیل در این کشور پدر و یا مادر خود را به همراه داشته باشند. دانش آموزان ایرانی برای تحصیل در این کشور باید دارای قیم و یا سرپرست قانونی باشند.قیم و یا سرپرست باید مسولیت این دانش آموز را بر عهده بگیرد و علاوه بر این قیم یا سرپرست باید مورد تائید دولت اتریش باشد. قیم یا سرپرست می تواند از بستگان دور و نزدیک دانش آموز باشد که در کشور اتریش اقامت دارد.قیم یا سرپرست قانونی مسولیت نظارت بر امور درسی و آموزشی و مراقبت های روزانه دانش آموز را بر عهده دارد. در واقع قیم و سرپرست دانش آموزان حکم پدر و مادر دانش آموز در اتریش را دارند و باید بتوانند به خوبی این مسولیت را بر عهده بگیرند.

مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی مدارس اتریش

متقاضیان به منظور اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس اتریش نیازمند اخذ ویزای تحصیلی اتریش می باشند. متقاضیانی که شهروندان اتحادیه اروپا می باشند، برای تحصیل در اتریش نیازمند اخذ ویزای تحصیلی نمی باشند.اما شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا مانند متقاضیان ایرانی باید قبل از ورود به اتریش برای اخذ ویزا و اقامت تحصیلی در این کشور درخواست دهند.بر این اساس متقاضیانی که قصد اقامت بیش از ۶ ماه در این کشور را داشته باشند، باید در حدود ۳ ماه قبل از ورود به اتریش، درخواست اخذ ویزا و اقامت تحصیلی خود را ارائه دهند. بدین منظور متقاضیان باید مدارک زیر را برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار کافی برای مدت اقامت در اتریش
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی مدارس اتریش
  • نامه پذیرش از مدارس معتبر اتریش
  • حکم دادگاه خانواده در مورد حضانت یکی از والدین
  • شناسنامه و پاسپورت پدر و مادر دانش آموز
  • مجوز رسمی و قانونی از پدر و مادر دانش آموز زیر 18 سال برای تحصیل در اتریش
مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی مدارس اتریش
مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی مدارس اتریش

هزینه های تحصیل در بهترین دبیرستان های اتریش

متقاضیانی که قصد تحصیل در مدارس و دبیرستان های اتریش را دارند، باید دارای تمکن مالی کافی در جهت تامین هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور باشند. از جمله برترین و بهترین دبیرستان های اتریش برای تحصیل متقاضیان ایرانی موارد زیر را می توان نام برد:

مدرسهشهریه تحصیلی سالانهمحدوده سنی دانش آموز
مدرسه بین المللی آمادوسAmadeus در حدود 44.000 یورواز 11 سالگی تا 18 سالگی
مدرسه آمریکایی سالزبورگSalzburgeدر حدود 38.000 یورواز 12 سالگی تا 18 سالگی
مدرسه آمریکایی AISSدر حدود 38.000 یورواز 14 سالگی تا 18 سالگی
مدرسه بین المللی سنت گیلگنSt.Gilgenدر حدود 52.000 یورواز 14 سالگی تا 18 سالگی
مدرسه بین المللی دانوب Danubeدر حدود 25.000 یورواز 11 سالگی تا 19 سالگی

هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش

برآورد هزینه دقیق زندگی در هر شهر و کشور به نوع زندگی و الگوی مصرف هر فرد بستگی دارد. علی رغم بالا بودن کیفیت زندگی در کشور اتریش و به ویژه در شهر وین پایتخت این کشور که به عنوان بهترین شهر برای زندگی در چند سال متوالی معرفی شده است، اما هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه و ارزان تر است. هزینه های زندگی در اتریش عبارت است از:

  • هزینه یک پرس غذا در رستوران در حدود ۱۲ یورو
  • هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر وین در حدود ۹۰۰ یورو
  • هزینه حمل و نقل شهری در حدود ۲۴۰ یورو
  • هزینه های اینترنت ماهانه در حدود ۲۵ یورو
  • هزینه خورد و خوراک: روزانه در حدود ۱۰ یورو
  • هزینه های اضافی دیگر: ماهانه در حدود ۵۰۰ یورو

تحصیل دانش آموزان ایرانی در دانشگاه های اتریش

دانش آموزان ایرانی پس از فارغ تحصیلی از مدارس اتریش می توانند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. این متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های اتریش باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله تحصیلی باشند.علاوه بر این مدرک تحصیلی دیپلم متقاضی باید مورد تائید دانشگاه های اتریش باشد. متقاضیان برای تحصیل در برخی رشته ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های هنر باید در آزمون ورودی نمره لازم را کسب کنند.متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم 12 ساله در اتریش می باشند و همه سال های تحصیلی مدرسه خود را در این کشور گذرانده باشند، در مقایسه با دیگر متقاضیان شرایط راحت تر و بهتری برای پذیرش در دانشگاه های دولتی اتریش و شرایط تحصیل رایگان دارند.متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در اتریش و تحصیل داروسازی در اتریش را دارند، باید قبل از ورود به دانشگاه در دوره پیشپزشکی دانشگاه های این کشور شرکت کنند.

مزایای تحصیل در مدارس اتریش

متقاضیان تحصیل در مدارس اتریش با اقامت تحصیلی و زندگی در این کشور از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. از مهم ترین مزیت های تحصیل در مدارس اتریش موارد زیر را می توان نام برد:

  • زندگی و تحصیل در یکی از برترین کشورهای اروپایی
  • برخورداری از امکانات تحصیلی و آموزشی و هنری مدارس
  • برخورداری از تخفیف در شهریه مدارس
  • امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی
  • آشنایی با فرهنگ و زبان آلمانی در اتریش
  • اخذ پذیرش تحصیلی و ورود راحت به دانشگاه های اتریش
  • اخذ اقامت پس از فارغ تحصیلی و یافتن کار در اتریش
مزایای تحصیل در مدارس اتریش
مزایای تحصیل در مدارس اتریش

سخن آخر

در این مقاله هزینه های تحصیل در مدارس اتریش مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که زندگی و تحصیل در یکی از برترین کشورهای اروپایی، برخورداری از امکانات تحصیلی و آموزشی و هنری مدارس، برخورداری از تخفیف در شهریه مدارس، امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی و آشنایی با فرهنگ و زبان آلمانی در اتریش از مهم ترین مزیت های تحصیل در مدارس اتریش است. علاوه بر این اخذ پذیرش تحصیلی و ورود راحت به دانشگاه های اتریش و اخذ اقامت پس از فارغ تحصیلی و یافتن کار در اتریش را نیز می توان به عنوان مزایای تحصیل در مدرسه های کشور اتریش ذکر کرد.

اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های تحصیل در مدارس اتریش می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) بهره مند شوید. متخصصان برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند.این مقاله به توضیح چگونگی هزینه های تحصیل در مدارس اتریش پرداخت. اگر قصد تحصیل در مدارس و زندگی در یکی ازبرترین کشورهای اروپایی را دارید، اگر می خواهید از امکانات تحصیلی و آموزشی و هنری مدارس اروپایی برخوردار شوید، اگر قصد برخورداری از تخفیف در شهریه مدارس اروپایی را دارید، تحصیل در مدارس اتریش را پیشنهاد می کنیم. با تحصیل در این کشور امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی و آشنایی با فرهنگ و زبان آلمانی در اتریش برای متقاضیان فراهم می شود. علاوه بر این اخذ پذیرش تحصیلی و ورود راحت به دانشگاه های اتریش و اخذ اقامت پس از فارغ تحصیلی و یافتن کار در اتریش از مزیت های تحصیل در این کشور می باشد. اگر قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) را دنبال کنید و از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد هزینه تحصیل در مدارس اتریش

1- شرایط تحصیل رایگان در مدارس اتریش چیست؟

متقاضیانی که دارای سن کمتر از 18 سال باشند و قصد تحصیل در مدارس اتریش را داشته باشند و علاوه بر این موارد عضو کشورهای اتحادیه اروپا نباشند در صورتی که دارای قیم قانونی در کشور اتریش باشند می توانند به طور رایگان در این کشور تحصیل کنند.

2- مزیت های تحصیل رایگان در مدارس اتریش برای ایرانی ها چیست؟

متقاضیان ایرانی با فارغ تحصیلی از این مدارس می توانند به طور رایگان در دانشگاه های اتریش تحصیل کنند. متقاضیان ایرانی پس از 6 سال تحصیل در این کشور می توانند پاسپورت اتریش را دریافت کنند.

3- هزینه های تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی اتریش چقدر است؟

هزینه های تحصیل در مدارس دولتی اتریش برای دارندگان مجوز اقامت این کشور رایگان می باشد. هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی اتریش سالانه در حدود 11.000 یورو تا 60.000 یورو می باشد.

4- موارد تحت پوشش هزینه های تحصیل در اتریش کدامند؟

هزینه های تحصیل در کلاس های درسی هزینه های کتاب ها و جزوه های آموزشیهزینه های آزمون های مدرسههزینه های امکانات آموزشی و ورزشی و هنریهزینه سفرهای علمی و اردوهای تفریحی و رویدادهای ورزشی و هنری

5- آیا اخذ ویزای همراه برای تحصیل در مدارس اتریش امکان پذیر است؟

دانش آموزان ایرانی اگر در محدوده سنی زیر 18 سال می باشند نمی توانند برای تحصیل در این کشور پدر و یا مادر خود را به همراه داشته باشند. دانش آموزان ایرانی برای تحصیل در این کشور باید دارای قیم و یا سرپرست قانونی باشند.

6- مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مدارس اتریش کدامند؟

پاسپورت معتبر با اعتبار کافی برای مدت اقامت در اتریشارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی مدارس اتریشنامه پذیرش از مدارس معتبر اتریشحکم دادگاه خانواده در مورد حضانت یکی از والدینشناسنامه و پاسپورت پدر و مادر دانش آموز

7- هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش چقدر است؟

هزینه یک پرس غذا در رستوران در حدود ۱۲ یوروهزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر وین در حدود ۹۰۰ یوروهزینه حمل و نقل شهری در حدود ۲۴۰ یورو

8- شرط تحصیل دانش آموزان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های اتریش چیست؟

دانش آموزان ایرانی پس از فارغ تحصیلی از مدارس اتریش می توانند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. این متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های اتریش باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله تحصیلی باشند.

9- شرایط تخفیف در شهریه مدارس اتریش چیست؟

متقاضیانی که دارای نمره های خوب و شرایط تحصیلی مناسب و سواد علمی خوب باشند می توانند از سال دوم تحصیل خود از تخفیف در شهریه تحصیلی برخوردار شوند.

10- وظایف قیم یا سرپرست قانونی برای تحصیل در اتریش چیست؟

مسولیت نظارت بر امور درسی و آموزشی و مراقبت های روزانه دانش آموز را بر عهده دارد. در واقع قیم و سرپرست دانش آموزان حکم پدر و مادر دانش آموز در اتریش را دارند و باید بتوانند به خوبی این مسولیت را بر عهده بگیرند.

11- شرایط شرکت در آزمون نهایی دبیرستان های اتریش چیست؟

اگر دانش آموزان در امتحان نهایی نمره لازم را کسب کنند می توانند وارد دانشگاه شوند.اگر نمره لازم را کسب نکنند می توانند به عنوان تکنیسن بامهارت و یا صنعتگر وارد بازار کار اتریش شوند.

اسکرول به بالا