071-91009294  | 021-88724227  |

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به روسیه پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور می باشد. در این راستا این مقاله به توضیح هزینه های تحصیل در روسیه می پردازد. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت تحصیل در روسیه
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی روسیه
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روسیه
  • هزینه تحصیل در مقطع دکترا روسیه
  • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی روسیه
  • هزینه های تحصیل و زندگی در روسیه
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه مورد تائید ایران
  • تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان
  • هزینه تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان
  • هزینه تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های پزشکی روسیه
  • تحصیل رایگان در روسیه
  • اخذ اقامت روسیه از طریق تحصیل
  • اخذ مجوز کار دانشجویی در روسیه
  • مزایای تحصیل در روسیه
  • معایب تحصیل در روسیه
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد هزینه های تحصیل در روسیه

اهمیت تحصیل در روسیه

مردم کشور روسیه از تحصیل کرده ترین و باسوادترین مردم جهان محسوب می شوند. قرار گرفتن روسیه در میان پیشرفته ترین کشورهای جهان، اعطای بورسیه های تحصیلی و برخورداری دانشجویان از تحصیل نسبتا رایگان و جایگاه علمی عالی در میان دیگر کشورهای جهان، موجب جذب متقاضیان به این کشور ابرقدرت جهانی شده است. بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، اعتبار مدارک دانشگاهی و کیفیت بالای زندگی در کشور روسیه موجب شده است تا متقاضیان فراوانی از سرتاسر جهان برای تحصیل در کشور روسیه اقدام کنند. بیشتر رشته های تحصیلی در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شوند و یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان، عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی است. برخی از مهم ترین دانشگاه های روسیه مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران می باشند و متقاضیان با تحصیل در این دانشگاه ها نگرانی از بابت کار و ادامه تحصیل در کشور خود ندارند.

بر این اساس مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) در این مقاله به بررسی دقیق هزینه های تحصیل در روسیه می پردازند. اگر قصد تحصیل در روسیه را دارید و در مورد هزینه های تحصیل این کشور نمی دانید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی روسیه

متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی روسیه باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد. مدت زمان تحصیل کارشناسی روسیه در حدود ۴ سال می باشد. متقاضی می تواند دوره کارشناسی را به زبان های روسی و انگلیسی تحصیل کند. اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارد، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶ الزامی می باشد. هزینه شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی روسیه بر اساس نوع رشته تحصیلی و دانشگاه سالانه در حدود ۳۰۰۰ دلار تا ۷۰۰۰ دلار می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی روسیه
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی روسیه

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روسیه

متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روسیه نیازمند مدرک کارشناسی می باشد. زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد روسیه زبان انگلیسی و روسی است و متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند، باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶ به بالا باشند. مدت زمان تحصیل در این مقطع در حدود ۲ سال می باشد. هزینه شهریه مقطع کارشناسی ارشد روسیه سالانه در حدود ۴۰۰۰ دلار تا ۷۰۰۰ دلار می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا روسیه

پایین بودن هزینه های تحصیل و اعتبار مدرک دکترا روسیه و همچنین اعطای بورسیه های تحصیلی عالی را می توان از مهم ترین دلایل تحصیل متقاضیان در مقطع دکترا روسیه ذکر کرد. متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکترا روسیه باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس ۶.۵ به بالا و رزومه تحقیقی علمی باشند. متقاضیان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی عالی می توانند هزینه های تحصیل در مقطع دکترا روسیه را تامین کنند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی روسیه

متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی روسیه و داروسازی این کشور نیازمند مدرک زبان نمی باشند و تحصیل در این رشته ها بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است. بدین منظور متقاضی باید در دوره آمادگی پادفک شرکت کند و نمره لازم راکسب کند. هزینه شرکت در دوره آمادگی پادفک سالانه در حدود ۵۰۰۰ دلار تا ۷۰۰۰ دلار می باشد. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی روسیه سالانه در حدود ۶۰۰۰ دلار تا ۱۲.۰۰۰ دلار می باشد. هزینه شهریه رشته داروسازی روسیه کمتر از شهریه پزشکی و دندانپزشکی است.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی روسیه
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی روسیه

هزینه های تحصیل و زندگی در روسیه

هزینه های محل اقامت، خورد و خوراک، کتاب و لوازم تحصیل و هزینه های متفرقه زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه در حدود ۳۰۰ دلار می باشد که هزینه معقول و مناسبی می باشد.

  • هزینه شهریه برخی از دانشگاه های روسیه در حدود ۲۰۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه شهریه تحصیل در رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مهندسی هوافضا سالانه در حدود ۶۰۰۰ دلار تا ۷۰۰۰ دلار می باشد.
  • به طور کلی شهریه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی سالانه در حدود ۸۰۰۰ دلار تا ۹۰۰۰ دلار می باشد.
  • به طور کلی شهریه تحصیل پزشکی به زبان روسی سالانه در حدود ۷۰۰۰ دلار تا ۸۰۰۰ دلار است.
  • هزینه خورد و خوراک هفته ای ۴۰ دلار تا ۸۰ دلار و هزینه حمل و نقل ماهانه مترو در حدود ۸ دلار تا ۱۶ دلار است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه مورد تائید ایران

برخی از دانشگاه های روسیه مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشد. هزینه های تحصیل در برخی از این دانشگاه ها عبارت است از:

  • دانشگاه لومونوسف :هزینه تحصیل در دوره پادفک این دانشگاه سالانه در حدود ۵۸۰۰ دلار و شهریه تحصیل پزشکی سالانه در حدود ۴۰.۰۰۰۰ روبل و هزینه خوابگاه سالانه در حدود ۸۵۰ دلار تا ۲۹۰۰ دلار می باشد.
  • دانشگاه نووسیبرسک: هزینه تحصیل در دوره پادفک این دانشگاه سالانه در حدود ۳۵۰۰ دلار و شهریه تحصیل پزشکی سالانه در حدود ۶۰۰۰ دلار و هزینه خوابگاه دانشجویی سالانه در حدود ۲۰۰ دلار می باشد.
  • دانشگاه پاوولف: هزینه تحصیل در دوره پادفک این دانشگاه سالانه در حدود ۲۵۰۰ دلار و شهریه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی سالانه در حدود ۵۵۰۰ دلار و به زبان روسی سالانه در حدود ۵۵۰۰ دلار و هزینه خوابگاه سالانه در حدود ۱۰۰۰ دلار می باشد.
  • دانشگاه سیچنوا: هزینه تحصیل در دوره پادفک این دانشگاه سالانه در حدود ۶۰۰۰ دلار و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سال اول در حدود ۱۱۰۰۰ دلار و سال های بعد در حدود ۹۰۰۰ دلار می باشد.
  • دانشگاه سماشکو :هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۷۵۰۰ دلار و هزینه خوابگاه این دانشگاه ماهانه در حدود ۵۰ دلار می باشد.

تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

دانشگاه های کشور روسیه بیشتر به زبان روسی تدریس می کنند، اما امکان تحصیل برای انگلیس زبان ها و افراد خارجی که به زبان روسی آشنایی ندارند نیز فراهم شده است. بیشتر رشته های تحصیلی در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شوند و عامل مهم در جذب افراد از کشورهای دیگر به دانشگاه های روسیه، عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی است.امکان تحصیل در بیشتر رشته های تحصیلی کشور روسیه بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد. در صورتی که دانشجو فاقد مهارت کافی زبان انگلیسی یا روسی باشد، قبل از ورود به دانشگاه باید در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند تا مهارت لازم را کسب نماید. تحصیل در همه رشته های تحصیلی و در همه مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بدون نیاز به مدرک زبان امکان پذیر است. هر چند دارابودن مدرک زبان و یا مهارت و تسلط به زبان انگلیسی و روسی یک امتیاز ویژه محسوب می شود.مدارک لازم به منظور تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه شامل پاسپورت معتبر، گواهی سلامت مبنی برعدم ابتلا به بیماری ایدز و بیماری های مسری دیگر، تکمیل فرم درخواست، کپی ریزنمره های تحصیلی با ترجمه روسی آن ها،مدرک دیپلم با ترجمه روسی آن، نمره آزمون آیلتس حداقل ۶.۵ و تافل حداقل ۸۰ برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان و نمره قبولی در آزمون زبان روسی برای تحصیل در دانشگاه های روسی زبان می باشد.

هزینه تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

اگر زبان تحصیلی دانشگاه زبان روسی باشد، دانشجو ملزم به گذراندن دوره آمادگی پادفک می باشد. دوره آمادگی پادفک، یک دوره پیش نیاز است که طی آن دانشجویان درس های زیست شناسی و شیمی و همچنین زبان روسی را فرامی گیرند. این دوره های آمادگی زبانی و درسی برای تحصیل در دانشگاه های روس زبان الزامی و اجباری است.در صورتی که زبان تحصیلی دانشگاه مورد نظر دانشجویی، زبان انگلیسی باشد این دانشجو می تواند در آزمون زبان انگلیسی شرکت کند و پس از تعیین سطح مهارت زبان انگلیسی در دانشگاه به تحصیل بپردازد. به منظور پذیرش در این دانشگاه ها ارائه مدرک زبان تافل یا آیلتس همانند دانشگاه های کشورهای دیگر الزامی نمی باشد.در صورتی که متقاضی فاقد مدرک زبان باشد، باید ویزای تحصیلی را اخذ کند. این ویزا برای یک سال معتبر می باشد و در صورت تمایل می تواند آن را تمدید نماید. هزینه تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است و از ۱۲۳۵۰۰روبل تا ۷۱۵۰۰۰ روبل روسیه می باشد. متقاضیان می توانند در مقطع تحصیلی دکترا، رشته هنر ( کارشناسی ارشد)، رشته مدیریت بازرگانی (MBA) و رشته علوم (کارشناسی، کارشناسی ارشد) بدون ارائه مدرک زبان تحصیل کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های پزشکی روسیه

دانشگاه های روسیه از جمله دانشگاه های پزشکی معتبر و برتر در جهان است که در رتبه بندی های جهانی از رتبه های برتری برخوردار می باشد. در جدول زیر برترین دانشگاه های پزشکی روسیه و شهریه و هزینه خوابگاه و مدت تحصیل ارائه شده است:

دانشگاه های برتر پزشکی روسیه شهریه سالانه هزینه خوابگاه
۱-دانشگاه پزشکی مری استیت(Mari State) سال اول: ۴۶۰۰ دلار

سال دوم تا ششم: ۲۸۰۰ دلار

سال اول: ۴۰۰ دلار

سال دوم تا ششم:۳۰۰ دلار

۲-دانشگاه پزشکی اورال استیت(Orel State) سال اول: ۳۹۰۰ دلار

سال دوم و سوم:۳۹۰۰ دلار

سال چهارم و پنجم و ششم:۳۲۰۰ دلار

سال اول: ۳۰۰ دلار

سال دوم و سوم: ۳۰۰ دلار

سال چهارم و پنجم و ششم:۳۰۰ دلار

۳-دانشگاه پزشکی کریمه استیت(crimea State) سال اول:۵۰۰۰ دلار

سال دوم تا ششم: ۳۰۰۰ دلار

سال اول: ۵۰۰ دلار

سال دوم تا ششم: ۵۰۰ دلار

۴-دانشگاه پزشکی بشکر استیت(Bashkir State) سال اول: ۵۰۰۰ دلار

سال دوم تا ششم: ۲۵۰۰ دلار

سال اول:۳۰۰ دلار

سال دوم تا ششم:۳۰۰ دلار

۵-دانشگاه پزشکی ولگوگراد استیت(Velgograd State) همه سال های تحصیلی:۶۰۰۰ دلار همه سال های تحصیلی: ۵۵۰ دلار

تحصیل رایگان در روسیه

بالا بودن سطح علمی دانشجو یکی از موارد مهم در تحصیل رایگان در روسیه می باشد. در واقع متمایز بودن فرد از دیگر متقاضیان از لحاظ سطح علمی و به عبارت دیگر نخبه بودن فرد بایستی با مدارک علمی و مستندات تحصیلی اثبات شود. این مهم ترین شرط پذیرش در این نوع تحصیل رایگان می باشد.مرحله بعد، شرکت در آزمونی است که به صورت منطقه ای و محلی برگزار می شود. البته این آزمون چندان راحت نیست اما در صورت کسب نمره لازم متقاضی می تواند درخواست تحصیل رایگان را برای ۶ دانشگاه روسیه ارسال کند. اگر متقاضی از طرف این ۶ دانشگاه پذیرفته نشد، می تواند درخواست خود را برای دانشگاه های دیگری ارسال کند که از طرف دولت روسیه برای تحصیل رایگان درنظر گرفته شده اند.در صورتی که دانشجویی تمکن مالی برای تحصیل در رشته انتخابی در روسیه را نداشته باشد و از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نباشد، اگر با ارائه مدارک علمی معتبر اثبات نماید که واجدشرایط تحصیل در این کشور می باشد و می تواند به خوبی از پس درس ها و آزمون های درسی برآید، دانشگاه صحت ادعاهای وی مبنی بر سطح علمی بالا را با آزمون ها و مصاحبه های علمی مورد ارزیابی قرار می دهد. از مهم ترین مزیت های برخورداری از بورسیه های تحصیلی روسیه می توان به عدم نیاز به پرداخت شهریه، استفاده از کمک هزینه دانشجویی، اشتغال در بازار کار روسیه بلافاصله پس از تمام شدن دوره تحصیلی، استفاده از وام های دانشجویی کم بهره، اخذ ویزای کار پس از تمام شدن دوره تحصیلی و ورود به بازار کار و دریافت حقوق ماهانه دانشجویی اشاره کرد.در مقطع کارشناسی در روسیه امکان تحصیل رایگان وجود ندارد، اما این فرصت بی نظیر برای دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. بورسیه تحصیلی همه هزینه های زندگی و تحصیل دانشجو را پوشش می دهد. دانشجویان به منظور اخذ بورسیه های تحصیلی باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس، توصیه نامه از اساتید دانشگاه و مقاله های منتشر شده در ژورنال های علمی معتبر باشند.

تحصیل رایگان در روسیه
تحصیل رایگان در روسیه

اخذ اقامت روسیه از طریق تحصیل

به منظور اخذ مجوز اقامت روسیه، متقاضی باید ویزای کار را دریافت کند. در جهت دریافت ویزای کار، متقاضی نیاز به یک پیشنهاد کار یا دعوت نامه از طرف کارفرمای روسی دارد. در صورتی که این پیشنهاد از طرف کارفرمای خصوصی روسی وجود نداشته باشد، متقاضی باید از طریق یک فرد کارآفرین برای ویزای کار خود اقدام نماید. هرچند دریافت ویزای کار از طریق کارآفرین خصوصی بدون آشنایی فرد متقاضی به زبان روسی و آگاهی کامل وی از قوانین حقوقی روسیه کاری سخت و دشوار می باشد.یکی دیگر از روش های اخذ مجوز کار و اقامت در روسیه، مشاوره با موسسه های کاریابی معتبر می باشد. در این روش، متقاضی مدارک تحصیلی خود را در اختیار این آژانس های کاریابی قرار می دهد و آن ها بر اساس رشته تحصیلی و تخصص بهترین گزینه ممکن را برای متقاضی انتخاب می کنند.

اخذ مجوز کار دانشجویی در روسیه

دانشجویانی که دارای نمره های برتر و ممتاز باشند، دانشجوی تمام وقت دانشگاه باشند، گواهی سلامت داشته باشند و بیشتر از ۱۸ سال داشته باشند، می توانند به منظور دریافت مجوز کار پس از فارغ تحصیلی از دانشگاه اقدام نمایند. علاوه بر موارد ذکر شده دانشجو باید به زبان روسی مسلط باشد. مجوز کار دانشجویی فقط برای یک سال اعتبار دارد و باید هر سال تمدید شود. این مجوز کار در صورتی معتبر است که دانشجو مشغول تحصیل در دانشگاه باشد و به محض پایان دوره تحصیلی و یا انصراف دانشجو از تحصیل باطل می شود.دانشجویان در مقطع تحصیلی کارشناسی مجاز به ۱۰ ساعت کار دانشجویی در هفته، دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا مجاز به ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان رشته پزشکی و دندان پزشکی مجاز به ۱۰ ساعت کار دانشجویی می باشند. دانشجویان می توانند به طور پاره وقت به کار در مشاغل برنامه نویسی کامپیوتری، مدیریت پروژه، تدریس زبان انگلیسی، طراحی گرافیک، معماری و بازرگانی، هتلداری و راهنمای تور بپردازند.کار دانشجویی موجب می شود تا دانشجو از لحاظ کسب درآمد احساس استقلال کند. علاوه بر این مورد مهم، دانشجو با تعامل با جامعه ومحیط زندگی خود با فرهنگ و آداب و رسوم مردم روسیه آشنا می شود و در این حین با پر کردن اوقات فراغت خود بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین می کند. تجربه حاصل شده از انجام کارهای دانشجویی می تواند تجربه عملی بسیار مهمی را برای آینده شغلی دانشجو فراهم کند.

مزایای تحصیل در روسیه

متقاضیانی که از طریق تحصیل در کشور روسیه اقامت دارند از مزیت های زندگی و تحصیل در این کشور برخوردار می شوند. از جمله مزیت های تحصیل در این کشور موارد زیر را می توان نام برد.

  1. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با کشورهای اروپایی
  2. رعایت نظم و قانون در جامعه و روند سهل و راحت اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش دانشگاه ها
  3. رابطه علمی نزدیک دانشگاه های روسیه با دیگر دانشگاه های برتر جهان
  4. مدارک دانشگاهی معتبر و بالا بودن کیفیت آموزشی
  5. اعطای دو مدرک دانشگاهی به دانشجویان (مدرک روسی از دانشگاه روسیه و مدرک اروپایی از دانشگاه اروپایی ) و دانشگاه های مجهز و مدرن
  6. امکان کار دانشجویی پاره وقت با ساعات محدود ( فقط برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا)
  7. عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و تافل
  8. قرابت و نزدیکی جغرافیایی با ایران
  9. تحصیل در رشته پزشکی با دیپلم ریاضی ( به منظور تحصیل در رشته پزشکی داشتن دیپلم تجربی ضروری نمی باشد)
  10. دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران
  11. ارائه دروس در برخی دانشگاه ها به زبان انگلیسی
  12. وجود خوابگاه های دانشجویی با هزینه پایین و اعطای بورسیه تحصیلی
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

معایب تحصیل در روسیه

تحصیل و زندگی و اقامت در کشور روسیه با مشکلاتی نیز همراه است. از مهم ترین معایب تحصیل در این کشور موارد زیر را می توان نام برد:

  • عدم ارائه خوابگاه های دانشجویی در طول دوره آمادگی پادفک و عدم پشتیبانی از دانشجویان در خارج از کلاس درس
  • عدم صدور مجوز کار تمام وقت و دائمی برای دانشجویان خارجی
  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم روس و وجود سیستم نمره دهی بر مبنای امتحان پایان ترم،
  • طبیعت سرد مردم روسیه و عدم صمیمیت آن ها و سختی یادگیری زبان روسی
  • هزینه زیاد مواد غذایی و سردی آب و هوا در بیشتر روزهای سال
  • عدم فشار از جانب دانشگاه بر دانشجویان برای حضور در کلاس ها

سخن آخر

در این مقاله به بررسی چگونگی هزینه تحصیل در کشور روسیه پرداختیم. از مجموع موارد ذکر شده می توان نتیجه گرفت که وجود دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی برتر و مورد تائید وزارت بهداشت ایران، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی، بالا بودن سطح علمی و کیفیت آموزشی دانشگاه ها و شرایط سهل و راحت پذیرش در دانشگاه ها و کالج های این کشور از موارد مهمی است که موجب جذب متقاضیان بین المللی به این کشور می شود. امکان تحصیل به زبان انگلیسی و شرایط پذیرش راحت از مهم ترین دلایل تحصیل پزشکی در این کشور اروپایی برتر محسوب می شود.این مقاله به شرح چگونگی هزینه های تحصیل در روسیه پرداخت. اگر قصد تحصیل در دانشگاه هایی با مدرک معتبر در همه کشورهای جهان را دارید، اگر می خواهید با استفاده از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی تحصیل کنید، اگر می خواهید بدون نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنید، ما تحصیل در کشور روسیه را پیشنهاد می کنیم. یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در این کشور مورد تائید بودن مدرک پزشکی و دندانپزشکی برخی از دانشگاه ها از لحاظ وزارت بهداشت ایران و پایین بودن هزینه های تحصیل می باشد. اگر می خواهید در مورد هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا و کانادا بیشتر بدانید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر) را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

اگر در مورد هزینه های تحصیل در روسیه نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرت تحصیلی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر ) بهره مند شوید. کارشناسان موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با آگاهی از جدیدترین قوانین حقوقی و مهاجرتی و دارا بودن سوابق کاری برجسته بهترین گزینه مهاجرتی ممکن را از لحاظ شرایط زندگی، تحصیلات و بودجه به شما ارائه می دهند.

سوالات متداول در مورد هزینه های تحصیل در روسیه

1- هزینه تحصیل مقطع کارشناسی روسیه چقدر است؟

هزینه شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی روسیه بر اساس نوع رشته تحصیلی و دانشگاه سالانه در حدود ۳۰۰۰ دلار تا ۷۰۰۰ دلار می باشد.

2- هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روسیه چقدر است؟

هزینه شهریه مقطع کارشناسی ارشد روسیه سالانه در حدود ۴۰۰۰ دلار تا ۷۰۰۰ دلار می باشد.

3- هزینه های ماهانه زندگی در روسیه چقدر است؟

هزینه های محل اقامت، خورد و خوراک، کتاب و لوازم تحصیل و هزینه های متفرقه زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه در حدود ۳۰۰ دلار می باشد که هزینه معقول و مناسبی می باشد.

4- هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی روسیه چقدر است؟

هزینه شرکت در دوره آمادگی پادفک سالانه در حدود ۵۰۰۰ دلار تا ۷۰۰۰ دلار و هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی سالانه در حدود ۶۰۰۰ دلار تا ۱۲.۰۰۰ دلار می باشد.

5- هزینه تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان چقدر است؟

هزینه تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است و از ۱۲۳۵۰۰روبل تا ۷۱۵۰۰۰ روبل روسیه در نوسان است.

6- آیا اخذ اقامت روسیه از طریق تحصیل امکان پذیر است؟

به منظور اخذ مجوز اقامت روسیه، متقاضی باید پس از تمام شدن دوره تحصیلی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند.

7- هزینه تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل در دوره پادفک این دانشگاه سالانه در حدود ۵۸۰۰ دلار و شهریه تحصیل پزشکی سالانه در حدود ۴۰.۰۰۰۰ روبل و هزینه خوابگاه سالانه در حدود ۸۵۰ دلار تا ۲۹۰۰ دلار می باشد.

8- هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه نووسیبرسک چقدر است؟

هزینه تحصیل در دوره پادفک این دانشگاه سالانه در حدود ۳۵۰۰ دلار و شهریه تحصیل پزشکی سالانه در حدود ۶۰۰۰ دلار و هزینه خوابگاه دانشجویی سالانه در حدود ۲۰۰ دلار می باشد.

9- هزینه دوره پادفک و پزشکی دانشگاه پاوولف چقدر است؟

هزینه تحصیل در دوره پادفک این دانشگاه سالانه در حدود ۲۵۰۰ دلار و شهریه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی سالانه در حدود ۵۵۰۰ دلار و به زبان روسی سالانه در حدود ۵۵۰۰ دلار و هزینه خوابگاه سالانه در حدود ۱۰۰۰ دلار می باشد.

10- مهم ترین مزایای تحصیل در روسیه کدامند؟

پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با کشورهای اروپاییمدرک بسیار معتبر پزشکی

11- مهم ترین معایب تحصیل در روسیه چیست؟

عدم ارائه خوابگاه های دانشجویی در طول دوره آمادگی پادفک و عدم پشتیبانی از دانشجویان در خارج از کلاس درسعدم صدور مجوز کار تمام وقت و دائمی برای دانشجویان خارجی

نظرات کاربران

  • توسط ابوالفضل_اسماعیلی
    تاریخ: فروردین 9, 1398
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید من پدربزرگم ماهانه ۱۲۰۰حقوق میگیردومیتوانم در یکی از شهر های روسیه مانند مسکو تحصیل کنم اگه میشه میتونم ماهانه ۱میلون بپردازم

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: فروردین 10, 1398
      نفر
      نفر

      سلام هزینه های تحصیل در روسیه از 6هزار به بالا بر آورد می شود علاوه بر این هزینه های زندگی ماهیانه 400 دلار به بالا می باشد و بسته به نوع مدیریت شما دارد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا