071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه معمار سینان | شرایط پذیرش + هزینه های تحصیل

دانشگاه معمار سینان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه معمار سینان ترکیه یکی از دانشگاه های هنرهای زیبا در کشور ترکیه می باشد که از سه دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده معماری و دانشکده علوم و ادبیات تشکیل شده است و بسیاری از دانشجویان علاقه مند به رشته های هنری و ادبی را پذیرا می باشد. دانشگاه معمار سینان ترکیه یکی از مقاصد دانشجویان کشورهای همسایه برای تحصیل در رشته های هنری در خارج از کشور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان به سایت موسسه میرداماد مراجعه کنید.

تاریخچه دانشگاه معمار سینان

دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان به عنوان یکی از دانشگاه های ترکیه در سال 1883 به عنوان اولین آکادمی هنرهای زیبای امپراطوری عثمانی تأسیس شد و شروع به آموزش در زمینه های نقاشی، مجسمه سازی و معماری کرد. در سال 1982 این آکادمی با توجه به تغییر در قانون آموزش عالی به دانشگاه تبدیل شده است. از آن زمان، دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان تحصیلات خود را با سه دانشکده اصلی (دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده معماری و دانشکده علوم و ادبیات) و علاوه بر هنرستان موسیقی و هنرستان حرفه ای و همچنین موسسه علوم اجتماعی، انستیتوی هنرهای زیبا ادامه می دهد.

دانشگاه معمار سینان دارای شبکه گسترده همکاری بین المللی در اروپا، آسیای میانه و شرق دور است. دانشگاه های خالص (BSUN)، انجمن مدارس هنرهای زیبای اروپا (ELIA)، انجمن دانشگاه های اروپا (EUA)، شبکه دانشگاه های دریای سیاه (BSUN)، انجمن هنرستان های اروپا (AEC) و اتحادیه اروپا برای آموزش معماری (EAAE) و اتحادیه اروپا برنامه های آموزشی از جمله آنهاست.

دانشکده معماری یکی از دانشکده های مهم و بزرگ دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان است. تقریباً 1700 دانشجوی کارشناسی در چهار بخش دانشکده معماری تحصیل می کنند. علاوه بر این، هر ساله نزدیک به صد دانشجوی خارجی در دانشگاه معمار سینان ترکیه تحصیل می کنند.

دانشکده و رشته های دانشگاه معمار سینان ترکیه

در دانشگاه معمار سینان استانبول، دانشکده ها و رشته های زیر وجود دارند:

  • دانشکده علوم طبیعی و ادبیات (باستان شناسی، آموزش، فیزیک، آمار، ریاضیات، تاریخ هنر، جامعه شناسی، تاریخ، فلسفه و ادبیات ترکیه)
  • دانشکده هنرهای زیبا (عکاسی، صنایع دستی سنتی ترکی، طراحی گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی، طراحی صحنه و لباس صحنه، هنر سرامیک و هنر شیشه، سینما و تلویزیون، طراحی پارچه و طراحی مد، صحافی، مرمت کاشی کاری، خوشنویسی، فرش و قدیمی طراحی پارچه)، مرمت و حفاظت از آثار هنری (نقاشی و مجسمه سازی)
  • دانشکده معماری (طراحی صنعتی، معماری داخلی، معماری، برنامه ریزی شهری و برنامه ریزی منطقه ای)
  • هنرستان دولتی استانبول (تمام وقت و نیمه وقت) / (موسیقی، موسیقی شناسی، هنرهای نمایشی)
  • آموزشگاه حرفه ای (طراحی پارچه، مرمت معماری)
  • موسسه علوم طبیعی
  • موسسه علوم اجتماعی
  • موسسه هنرهای زیبا
  • دانشکده انفورماتیک
دانشکده و رشته های دانشگاه معمار سینان ترکیه
دانشکده و رشته های دانشگاه معمار سینان ترکیه

زبان تحصیلی در دانشگاه

یکی از معیارهای انتخاب دانشجویان قبولی در آزمون مهارت زبان است. برای قبول شدن در این آزمون، تصور بر این است که دانشجویان در حال آمادگی برای مهارت زبان هستند. علاوه بر این، در دانشگاه معمار سینان دوره های زبان خارجی زیادی مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی وجود دارند که دانشجویان می توانند در آنها شرکت کنند.

علاوه بر این، هر ترم در دانشگاه معمار سینان کلاس ترکی نیز برای دانشجویان خارجی ارائه می شود، بنابراین آنها می توانند زبان ترکی یاد بگیرند و یا سطح خود را بهبود ببخشند. این کلاسها در دو سطح هستند: سطح ابتدایی و سطح قبل از متوسط می باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان

در ادامه به بررسی شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان و مدارکی که جهت پذیرش لازم می باشد، پرداخته شده است:

  • درخواست های پذیرش بین تاریخ اعلام شده در تقویم دانشگاهی انجام می شود؛
  • تمام اسناد مربوط به برنامه مشخص شده در اطلاعیه باید به طور کامل ارائه شود؛
  • امتحانات و حداقل امتیازات صلاحیت پذیرفته شده باشد؛
  • امتحاناتی که وضعیت فارغ التحصیلی دبیرستان را دارند، بدون مدت اعتبار است؛
  • از داوطلبان متقاضی برنامه های وابسته به دانشکده هنرهای زیبا یا هنرستان دولتی انتظار می رود در آزمون های استعدادیابی ویژه ای که توسط واحد دانشگاهی مربوطه انجام می شود، جدا از آزمون های ذکر شده در بالا، موفق شوند؛

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش

مدارک مشخص شده در زیر باید به طور کامل و به روشی که در اطلاعیه مشخص شده است، آماده شوند.

  • اصل مدرک دبیرستان داوطلبانی که دارای سند، فتوکپی و نسخه معتبر آن؛
  • برای متقاضیانی که هنوز دیپلم دبیرستان خود را دریافت نکرده اند، یک سند رسمی توسط نهادی که آنها تا اعلام تاریخ فارغ التحصیلی تحصیل می کنند؛
  • اصل مدارک معدل فارغ التحصیلی دبیرستان و کپی تأیید شده ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی؛
  • اصل و کپی اسناد مربوط به امتحانات/ دیپلم که برای درخواست مورد نیاز است؛
  • اسناد اضافی که در اطلاعیه درخواست اعلام شده و مختص برنامه های اعمال شده است؛
  • اصل گذرنامه و فتوکپی صفحات با اطلاعات شخصی و عکس؛
  • دو عکس پرتره بیومتریک مطابق با استاندارد های ICAO که در شش ماه گذشته از دانشجو گرفته شده است به گونه ای که چهره را قابل مشاهده و به راحتی قابل تشخیص می کند؛
  • فرم تقاضانامه ای که توسط دانشگاه در هنگام پیش ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد؛
  • ترجمه مستندات مهارت زبان خارجی توسط مترجم معتبر باید ارائه شود؛

ارزیابی و ثبت نام دانشگاه معمار سینان

درخواست های داوطلبان توسط كمیته ای حداقل سه نفره پیش ارزیابی می شود كه یكی از آنها عضو واحدهای دانشگاهی است كه دانشجویان خارجی را پذیرش می كند.

لیست نامزدها با توجه به نتایج پیش ارزیابی به واحدهای دانشگاهی مربوطه ارسال می شود.

بخش های متصل به واحدهای دانشگاهی حق مصاحبه با داوطلبان را علاوه بر امتحانات ذکر شده در لیست پیوست در صورت لزوم برای خود محفوظ می دارند.

در ارزیابی برنامه ها، معیارهایی مانند موفقیت داوطلبان در آزمون های ملی/ بین المللی، نمره دیپلم، موقعیت مدرسه فارغ التحصیل شده در رتبه بندی ملی و بین المللی در نظر گرفته می شود.

برای برنامه هایی که پذیرش آنها از طریق آزمون استعداد ویژه انجام می شود، ارزیابی با توجه به نکاتی که در بخشنامه ارزیابی استعداد ویژه نشان داده شده است، انجام می شود.

داوطلبانی که پس از ارزیابی موفق شناخته می شوند، واجد شرایط ثبت نام هستند.

ارزیابی و ثبت نام دانشگاه معمار سینان
ارزیابی و ثبت نام دانشگاه معمار سینان

به داوطلبان واجد شرایط نامه پذیرش ویزا به آدرس ایمیلی که در هنگام درخواست آنلاین به اداره آموزش دانشگاه اعلام کرده اند، ارسال می شود.

دیگر موارد مورد نیاز برای برای ثبت نام در دانشگاه معمار سینان مورد نیاز است:

  • اصل مدرک تحصیلی دبیرستان، فتوکپی آن و نسخه معتبر آن از مقامات ترکیه؛
  • اصل و نسخه مستندات مربوط به امتحانات/ دیپلم های مورد نیاز برای ثبت نام و اگر سند به زبان خارجی است، ترجمه آن توسط مترجم معتبر؛
  • اصل گذرنامه و فتوکپی صفحات با اطلاعات شخصی و عکس؛
  • رسید بانکی که نشان می دهد کارمزد پرداخت شده است؛
  • ویزای دانشجویی که باید از سفارت یا کنسولگری جمهوری ترکیه گرفته شود؛
  • 6 عکس؛
  • گواهی مهارت زبان خارجی و زبان ترکی در صورت موجود بودن؛
  • مستندات بیمه درمانی برای دوره تحصیل؛
  • اسنادی که میزان امنیت مالی را توسط کمیته اداری دانشگاه تعیین می کنند؛

ثبت نام در ترم اول برنامه ای که پذیرفته شده اند، برای دانشجویان پذیرفته شده در دوره های کارشناسی اجباری است. برای ثبت نام، دانشجویان باید ویزا تحصیلی داشته باشند. ارائه کلیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به طور کامل در طی مراحل ثبت نام الزامی است.

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام، که در دوره پذیرش شده اند، اگر در موقع مقرر ثبت نام نکنند و یا مدارک لازم را ارائه ندهند، حق ثبت نام را از دست می دهند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه معمار سینان استانبول

رنکینگ دانشگاه معمار سینان استانبول در رتبه بندی جهانی 1841 می باشد و رنکینگ آن در ترکیه 50  می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه معمار سینان

هزینه تحصیل در دانشگاه معمار سینان 382-764 دلار در ماه می باشد. که با توجه به دوره تحصیلی و رشته ای که برای تحصیل انتخاب می شود، متغیر می باشد.

هزینه های زندگی در استانبول

هزینه های زندگی بسته به نوع زندگی، برنامه تحصیلی، موقعیت مکانی و امکانات هر فرد متفاوت است.

دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که هر ماه در حدود 400 دلار تا 500 دلار برای سفر، اقامت، غذا، سرگرمی، تلفن و اینترنت و لباس بپردازند.

هزینه های عمومی در هر ترم

  • محل اقامت: 150 – 200 دلار (با احتساب ودیعه اتاق)
  • حمل و نقل: 30 دلار
  • غذا: 110 دلار

اسکان دانشجویان در دانشگاه معمار سینان

تقریباً تمام موسسات آموزش عالی در ترکیه امکانات اقامتی را به دانشجویان ارائه می دهند. خوابگاه های دانشجویی، خوابگاه های دولتی و آپارتمان های اجاره ای برای دانشجویان در ترکیه موجود است.

خوابگاه ها: در ترکیه، دانشگاه های دولتی برای دانشجویان خوابگاه هایی را ارائه می دهند. کلیه امکانات لازم در این خوابگاه ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. خوابگاه های دانشگاه توسط دفتر مدیریت دانشگاه اداره می شود. دانشجویان برای اطلاع از روند و قوانین خوابگاه ها باید با دفتر مدیریت دانشگاه مربوطه تماس بگیرند. خوابگاه ها از نظر جنسیت متفاوت هستند. اتاق های یک نفره، دو نفره و چهار تخته برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که هر ماه بین 30 دلار تا 200 دلار بپردازند، هرچند این ممکن است متفاوت باشد.

اقامت در خارج از دانشگاه: دانشجویان می توانند یک خانه یا آپارتمان اجاره کنند. قیمت این نوع مسکن دانشجویی بسته به مکان، اندازه و امکانات رفاهی متفاوت است. دانشجویان می توانند برای پایین آوردن هزینه ها در این آپارتمان ها مشترک باشند. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که ماهیانه 200 تا 500 دلار بپردازند.

هاستل ها: در ترکیه هاستل ها به راحتی در دسترس هستند. بیشتر هاستل ها در ترکیه اتاق های خصوصی را برای یک نفر، دو نفر یا سه نفر فراهم می کنند.

کار دانشجویی در هنگام تحصیل در دانشگاه معمار سینان

دانشجویان می توانند حین تحصیل کارهای پاره وقت در دانشگاه داشته باشند و برخی از هزینه های خود را کاور کنند. این کارهای دانشجویی اغلب در دانشگاه هستند و شامل کار در کتابخانه، دستیار استاد، کافه تریا و موارد دیگر می شوند.

کار دانشجویی در هنگام تحصیل در دانشگاه معمار سینان
کار دانشجویی در هنگام تحصیل در دانشگاه معمار سینان

کار بعد از اتمام تحصیلات

دانشجویان بین المللی که مایل به انجام کار در ترکیه هستند، باید دارای اجازه کار باشند.  اجازه کار توسط وزارت کار به فارغ التحصیلان داده می شود. در ابتدا مجوز برای مدت یک سال صادر می شود، هرچند می تواند برای سه سال و سپس شش سال تمدید شود.

سخن آخر

دانشگاه معمار سینان ترکیه از دانشگاه های قدیمی کشور ترکیه در حوزه هنرهای زیبا، معماری و ادبیات می باشد و بسیاری از دانشجویان علاقه مند به رشته های هنری در ترکیه و بسیاری از کشورها خواهان تحصیل در دانشگاه معمار سینان ترکیه دارند. ما در این مقاله به بررسی شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان، رشته ها و دانشکده های دانشگاه معمار سینان و هزینه تحصیل در این دانشگاه پرداختیم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه معمار سینان استانبول با موسسه میرداماد ارتباط برقرار کنید تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه معمار سینان

  1. دانشگاه معمار سینان چند دانشکده اصلی دارد؟

سه دانشکده اصلی: دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده معماری و دانشکده علوم و ادبیات

  1. بزرگ ترین دانشکده دانشگاه هنرهای زیبا معمار سنان کدام است؟

دانشکده معماری یکی از دانشکده های مهم و بزرگ دانشگاه هنرهای زیبا معمار سنان است.

  1. دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه معمار سینان شامل چه رشته هایی می باشد؟

عکاسی، صنایع دستی سنتی ترکی، طراحی گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی، طراحی صحنه و لباس صحنه، هنر سرامیک و هنر شیشه، سینما و تلویزیون، طراحی پارچه و طراحی مد، صحافی، مرمت کاشی کاری و …

  1. دانشکده معماری دانشگاه معمار سینان شامل چه رشته هایی می باشد؟

دانشکده معماری رشته های طراحی صنعتی، معماری داخلی، معماری، برنامه ریزی شهری و برنامه ریزی منطقه ای را ارائه می دهد.

  1. دانشکده علوم طبیعی و ادبیات دانشگاه معمار سنان شامل چه رشته هایی می باشد؟

دانشکده علوم طبیعی و ادبیات رشته های باستان شناسی، آموزش، فیزیک، آمار، ریاضیات، تاریخ هنر، جامعه شناسی، تاریخ، فلسفه و ادبیات ترکیه را ارائه می دهد.

  1. در

    دانشگاه دانشگاه معمار سینان چه دوره های زبان خارجی ارائه می شود؟

در دانشگاه دوره های زبان خارجی زیادی مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی وجود دارد که می توانند در آنها شرکت کنند.

  1. رتبه و رنکینگ دانشگاه معمار سینان استانبول چند می باشد؟

رنکینگ دانشگاه  در رتبه بندی جهانی 1841 می باشد و در ترکیه 50 می باشد.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه معمار سینان چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل در دانشگاه معمار 382-764 دلار در ماه می باشد که با توجه به دوره تحصیلی و رشته متغیر می باشد.

  1. معیارهای ارزیابی دانشجویان برای پذیرفته شدن در دانشگاه معمار سینان ترکیه چیست؟

    در ارزیابی برنامه ها، معیارهایی مانند موفقیت داوطلبان در آزمون های ملی/ بین المللی، نمره دیپلم، موقعیت مدرسه فارغ التحصیل شده در رتبه بندی ملی و بین المللی در نظر گرفته می شود.

  2. مدت اعتبار امتحانات برای ورود به دانشگاه معمار سینان چقدر می باشد؟

    مدت اعتبار نتیجه آزمون ها (SAT و غیره)  دو سال است.

  3. هزینه اقامت در خوابگاه های دانشگاه معمار سینان ترکیه چقدر می باشد؟

هر ماه بین 30 دلار تا 200 دلار برای اقامت در خوابگاه ها پرداخت می شود.

نظرات کاربران

  • توسط تارا
    تاریخ: تیر 25, 1400
    نفر
    نفر

    سلام دانشگاه معمار سینان پذیرش دانشجو بین الملل داره ؟
    هزینه تحصیل سینما و تلویزیون در ماه چقدر هست ؟
    من میخوام به زبان ترکی تحصیل کنم باید ازمون tomer بدم ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 26, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، دانشگاه معمان سینان از دانشجویان بین الملل استقبال می کند. برای تحصیل به زبان ترکی در این دانشگاه نیاز به شرکت در آزمون ورودی و ارائه مدرک زبان ترکی دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا