071-91009294  | 021-88724227  |

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

رشته داروسازی موضوعاتی مانند توسعه و تولید داروها، ایمنی بیمار و دوز مصرفی و استفاده از دارو را در بر می گیرد. دانشکده های برتر داروسازی، ضمن تحصیل در رشته های شیمی، زیست شناسی و پزشکی، داروسازان آینده را برای نوآوری درسلامت انسان آماده می کنند. مشاغل داروسازی شامل کار در کلینیکی، دامپزشکی، نظامی ، فارماکولوژی، سم شناسی و موارددیگر می باشد. رشته داروسازی، بعد از پزشکی معتبرترین و پر طرفدارترین شاخه تحصیلی می باشد. یکی از کشورهای پر طرفدار جهت تحصیل در این رشته تحصیلی کشور روسیه است. دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارند که دانش جویان بین المللی می توانند در آن ها به تحصیل بپردازند.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • دوره های داروسازی در دانشگاه های کشور روسیه
  • شرایط تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه
  • آزمون ورودی رشته داروسازی در دانشگاه های کشور روسیه
  • دانشگاه های داروسازی در کشور روسیه
  • هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه
  • تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه به زبان انگلیسی
  • مزایای تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه
  • سوالات متداول

دوره های داروسازی در دانشگاه های کشور روسیه

دانش جویان رشته داروسازی در کشور روسیه این امکان را خواهند داشت تا در هر سه مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) به تحصیل بپردازند. هدف هر برنامه داروسازی این است که دانش جویان از نظر تئوری و عملی از مهارت کافی برخوردار شوند. علاوه بر دوره های جامع داروسازی، آن ها فرصت انتخاب موارد زیر را نیز خواهند داشت :

  • داروسازی اجتماعی و اداری
  • استاندارد سازی و کنترل کیفیت داروها
  • تکنولوژی داروها : زیست دارو

دانش جویان می توانند برنامه های داروسازی را در بهترین دانشگاه های ایالتی روسیه دنبال کنند. موسسات آموزش عالی روسیه سابقه عالی و طولانی را در برگزاری دوره های بین المللی دارند . به عنوان مثال، در دانشگاه RUDN اولین دانش جویان بین المللی در سال 1961 در دانشکده پزشکی ثبت نام کردند. اکنون RUDN برنامه های مختلفی را از جمله دوره های داروسازی ارائه می دهد :

  • داروسازی اجتماعی و اداری
  • استاندارد سازی و کنترل کیفیت داروها
  • تکنولوژی داروها : زیست دارو

همچنین دو دوره خاص داروسازی ، 5 سال و 3 سال در نظر گرفته شده است.فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند به راحتی در داروخانه ها و بیمارستان ها مشغول به فعالیت شوند. مقطع کارشناسی ارشد رشته ی داروسازی در کشور روسیه تخصصی تر بوده و دانش جویان مهارت و دانش لازم را در زمینه چگونگی استفاده از دارو، بررسی داروها و اطلاعات و ارتباطات به دست خواهند آورد.

شرایط تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه

همان طور که گفته شد، رشته داروسازی یکی از پر طرفدارترین رشته ها در کشور روسیه است. دانشگاه های روسیه سیستم پذیرش بر اساس شایستگی را برای دانش جویان بین المللی ارائه می دهند. کلیه دانش جویانی که گواهی نامه تحصیلات متوسطه دارند حق دارند در دانشگاه های دولتی روسیه پذیرش بگیرند. پذیرش برای دوره های پزشکی، اطفال ، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، و دامپزشکی بدین صورت می باشد :

برای پذیرش در دوره های مربوطه دانش جویان باید موضوعات ( زیست شناسی، فیزیک و شیمی) را در مدرسه بخوانند. سمینارها، سخن رانی ها، کارهای آزمایشگاهی و … اصلی ترین روش های آموزشی در کشور روسیه می باشند. فارغ التحصیلان دوره می توانند تخصص های اساسی را که در دوره کارآموزی (یک دوره ابتدایی یک ساله) گذراندند ، در دوره های تخصصی دریافت کنند : مدیریت و اقتصاد دارویی، فناوری دارویی، شیمی دارویی و فارماکوگنوزی یا دوره کارشناسی ارشد تمام وقت.از جمله مدارکی که دانش جویان باید در هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور روسیه ارائه دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • گذرنامه معتبر
  • دیپلم دبیرستان و ریز نمرات تحصیلی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی تمکن مالی
  • عکس
شرایط تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه
شرایط تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه می باشند.

آزمون ورودی رشته داروسازی در دانشگاه های کشور روسیه

متقاضیان هنگام ثبت نام در دانشگاه های روسیه طبق شرایط معمول، باید در یک آزمون یک پارچه دولتی (EGE) پذیرفته شوند. نتایج این آزمون برای ثبت نام در دانشگاه های روسیه الزامی است. برخی دانشگاه ها امتحانات پذیرش جداگانه ای را برای دانش جویان بین المللی انجام می دهند.

دانشگاه های داروسازی در کشور روسیه

بهترین دانشگاه های روسیه جهت تحصیل رشته داروسازی در سال 2020 به شرح زیر است :

دانشگاه ایالتی لومونوسف مسکو :

دانشگاه ایالتی لومونوسف مسکو، اولین دانشگاه روسیه است که در سال 1755 به ابتکار میخائیل لومونوسف تاسیس شد. امروزه، تأکید دانشگاه بر پیشرفت علم کاربردی است : مواد جدید، ژنتیک، پزشکی زیستی، داروسازی ، علوم شناختی، بوم شناسی و فن آوری های اطلاعاتی. این دانشگاه سخت تلاش می کند تا میراث خود را حفظ کند و سنت های خود را در یک رویکرد جامع به آموزش عالی و علوم توسعه دهد. دانشگاه ایالتی لومونوسف مسکو دارای یک تاریخچه علمی غنی است. با این حال، متعهد به ارائه آموزش، بورس تحصیلی و تحقیقات برجسته می باشد.

دانشگاه فدرال کازان :

دانشگاه کازان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه است که 210 سالگی خود را در سال 2014 جشن گرفت. دانشگاه کازان به لطف دانشمندان و فارغ التحصیلان ممتازی که دستاوردهای آن ها تأثیر مفیدی بر کل بشر داشته است ، شهرت بین المللی خود را به دست آورد. امروزه، دانشگاه فدرال کازان روسیه یک دانشگاه مدرن پویا است که در همکاری های محلی و بین المللی، شبکه سازی با دانشگاه و صنعت، تقویت توسعه منابع انسانی منطقه و همچنین تحقیقات و نوآوری در سطح مختلف شرکت می کند.

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک :

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک (NSU) یکی از مؤسسات برجسته آموزش عالی روسیه است. این دانشگاه به عنوان تولید کننده بیشتر نخبگان دانشگاهی روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این دانشگاه در سال 1958 بر اساس اصول ادغام آموزش و علوم، درگیری اولیه دانش جویان با فعالیت های تحقیقاتی در همه سطوح و درگیر شدن دانشمندان برجسته در برنامه های آموزشی خود تاسیس شد. دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه آموزش بنیادی، بین المللی و بین المللی را ارائه می دهد .

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ :

با سابقه ای که به سال 1724 باز می گردد، دانشگاه سن پترزبورگ (SPbU) اولین موسسه آموزش عالی در روسیه است. امروزه دانشگاه سن پترزبورگ روسیه یکی از مراکز برجسته بین المللی آموزش، علم و فرهنگ است. به عنوان یک نهاد پویا، برنامه های آموزشی چند رشته ای را طراحی می کند که مشکلات اساسی نظری را با کاربردهای واقعی ترکیب می کند. هر ساله بیش از 3000 دانشجوی بین المللی از 100 کشور در SPbU ثبت نام می کنند. آن ها از میان 400 برنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که به زبان روسی تدریس می شوند، انتخاب می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تحقیقات ملی روسیه پیروگوف :

دانشگاه پزشکی ملی تحقیقات ملی پیروگوف یکی از قدیمی ترین مدرسه عالی پزشکی در روسیه است که در سراسر جهان شناخته شده است. در سال 2016، این دانشگاه 110 سالگی خود را جشن گرفت. این دانشگاه اولین سازمانی در روسیه بود که فرصت تحصیل پزشکی بالاتر را در اختیار زنان قرار داد. دانشکده زیست پزشکی، که در سال 1963 در دانشگاه افتتاح شد، نیز یکی از اولین ها در جهان بود. امروزه دانشگاه مجموعه ای از بخش ها و مراکز آموزشی ، علمی و پزشکی است و برنامه های آموزشی را در همه سطوح پزشکی بالینی، زیست پزشکی، روان شناسی، کار اجتماعی و داروسازی ارائه می دهد.

دانشگاه سچینوا :

دانشگاه سچینوا بزرگ ترین دانشکده پزشکی تحقیقاتی در روسیه است. این دانشگاه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به صورت انگلیسی و روسی در کلیه زمینه های پزشکی، زیست شناسی و بیوتکنولوژی ، داروسازی و … ارائه می دهد. دانشگاه سچینوا استعدادها، دانش و فناوری های جهانی را در علوم زندگی متمرکز می کند. امروزه دانشگاه سچینوا در حال برداشتن گام های پیشرفته برای آینده موفق است.

دانشگاه RUDN (دانشگاه دوستی مردم روسیه) :

این دانشگاه آموزش، تحقیق، و فرصت های شغلی را برای 28000 دانشجو از 155 کشور جهان فراهم می کند. RUDN به عنوان یک دانشگاه چند ملیتی و چند منظوره فعالیت می کند. پردیس دانشجویی RUDN یکی از بهترین های روسیه محسوب می شود.

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در میان بگذارید.

هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه پایین بودن هزینه های تحصیلی است. با توجه به این مطلب که رشته داروسازی در کشور روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود، هزینه های تحصیل در روسیه نیز متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه
هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه
شهریه دوره : میزان شهریه :
رشته داورسازی به زبان روسی 6800 دلار در سال
رشته داورسازی به زبان انگلیسی 7800 دلار در سال
بیمه پزشکی 150 دلار
چک آپ پزشکی 50 دلار
تمدید و ثبت ویزا 100 دلار

حداقل هزینه لازم جهت تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه 120،000 روبل در سال می باشد و هزینه تحصیل در یک دوره تخصصی به طور متوسط 250،000 تا 270،000 روبل در سال است. علاوه بر هزینه تحصیل ، دانش جویان بین المللی با هزینه های دیگری نیز در این کشور روبه رو خواهند بود. در مقایسه با دیگر کشورها هزینه زندگی در کشور روسیه بسیار ارزان تر و مناسب تر می باشد اما هزینه زندگی در دو شهر مسکو و سن پترزبورگ نسبت به دیگر شهرهای این کشور بالا است. بسته به نوع زندگی دانش جویان، آن ها باید تقریبا 400 دلار در ماه را صرف هزینه های مسکن کنند که با زندگی در خوابگاه های دانشجویی این هزینه به طور چشمگیری کاهش می یابد.

تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه به زبان انگلیسی

دانش جویان بین المللی جهت ثبت نام در یکی از دانشگاه های داروسازی کشور روسیه، ممکن است به اثبات مهارت انگلیسی نیاز داشته باشند. چندین آزمون استاندارد انگلیسی وجود دارد که آن ها می توانند برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود در آن شرکت کنند، مانند PTE (آزمون پیرسون) ، تافل، آیلتس، و CAE (آزمون پیشرفته کمبریج ) که توسط شورای بریتانیا و IDP ارائه می شود. آزمون آیلتس محبوب ترین این آزمون ها است، شورای بریتانیا بیش از 500 مکان آزمون برای این آزمون را ارائه می دهد و نتایج آن توسط بیش از 9000 سازمان در سراسر جهان پذیرفته می شود.

مزایای تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه

طبق گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) ، روسیه دارای تحصیلات برتر در جهان است که از کانادا، ژاپن، و ایالات متحده بهتر عمل می کند. بیش از نیمی از روس ها دارای شرایط تحصیلات عالی هستند. بیش از 270،000 نفر از 168 کشور برای تحصیل در دانشگاه های روسیه می آیند. مزایای زیادی برای تحصیل رشته داروسازی در روسیه وجود دارد، مانند :

مزایای تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه
مزایای تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه

آموزش جامع دانشگاهی :

در روسیه، دانش جویان می توانند دانش عمیق و اساسی را در همه مباحث کسب کنند، اما این کشور بیشتر به خاطر مدارس دانشگاهی قدرتمند در زمینه فیزیک، ریاضیات و علوم طبیعی شناخته شده است. روسیه در آموزش ریاضیدانان ، فیزیکدانان، شیمی دانان، زمین شناسان، مهندسان، داروسازان، برنامه نویسان، پزشکان و متخصصان سایر علوم طبیعی یک رهبر شناخته شده جهانی است.

هزینه تحصیل مناسب و کیفیت آموزش :

در سال 2020، هزینه تحصیل در روسیه در دانشگاه های این کشور در دوره های کارشناسی تمام وقت از 83000 روبل در سال (1118 دلار) بسته به موضوع مورد مطالعه (طبق استانداردهای تعیین شده توسط وزارت علوم و آموزش عالی روسیه فدراسیون) تعیین شد. طبق اطلاعات آژانس رتبه بندی Expert، حداکثر شهریه در معتبرترین دانشگاه های پایتخت به 586000 روبل در سال (8371 دلار آمریکا) می رسد.

کمک هزینه تحصیلی :

روسیه یکی از معدود کشورهایی است که به شهروندان خارجی امکان دریافت شهریه رایگان را می دهد . دولت روسیه هر ساله چندین هزار بورسیه تحصیلی روسیه را به دانش جویان بین المللی اعطا می کند. به عنوان مثال، در سال 2020 در حدود 15000 سهمیه به دانشگاه ها اختصاص داده شد.

فرصت یادگیری زبان روسی :

حدود 260 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان روسی صحبت می کنند و حدود 10.5 میلیون نفر از افراد خارجی به طور مرتب روسی یاد می گیرند. دانشگاه های روسیه برنامه های مختلف زبان روسی از جمله دوره ها، مدارس تابستانی و آموزش از راه دور را ارائه می دهند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هم وطنان متقاضی تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در کشور روسیه

1- آیا کشور روسیه مکان مناسبی جهت تحصیل در رشته داروسازی می باشد؟

بله . یکی از کشورهای پر طرفدار جهت تحصیل در این رشته تحصیلی کشور روسیه است.

2- دوره های داروسازی در کشور روسیه کدامند؟

دوره های داروسازی در کشور روسیه شامل داروسازی اجتماعی و اداری، استاندارد سازی و کنترل کیفیت داروها و تکنولوژی داروها می شود.

3- حوزه فعالیت فارغ التحصیلان رشته داروسازی در کشور روسیه چیست؟

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند به راحتی در داروخانه ها و بیمارستان ها مشغول به فعالیت شوند.

4- شرایط تحصیل رشته ی داروسازی در کشور روسیه چیست؟

دانشگاه های روسیه سیستم پذیرش بر اساس شایستگی را برای دانش جویان بین المللی ارائه می دهند. کلیه دانش جویانی که گواهی نامه تحصیلات متوسطه دارند حق دارند در دانشگاه های دولتی روسیه پذیرش بگیرند

5- مدارک لازم جهت رشته داروسازی در دانشگاه های کشور روسیه چیست؟

مدارک لازم جهت رشته داروسازی در دانشگاه های کشور روسیه شامل دیپلم دبیرستان و ریز نمرات تحصیلی، گواهی سلامت پزشکی ، گواهی اثبات تمکن مالی و … می شود.

6- آیا رشته داروسازی در کشور روسیه دارای آزمون است؟

بله . متقاضیان هنگام ثبت نام در دانشگاه های روسیه طبق شرایط معمول، باید در یک آزمون یکپارچه دولتی (EGE) پذیرفته شوند.

7- بهترین دانشگاه های داروسازی در کشور روسیه کدامند؟

بهترین دانشگاه های داروسازی در کشور روسیه شامل دانشگاه فدرال کازان، علوم پزشکی تحقیقات ملی روسیه پیروگوف، ایالتی نووسیبیرسک و … می شود.

8- هزینه تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه چقدر است؟

با توجه به این مطلب که رشته داروسازی در کشور روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود، هزینه های تحصیل نیز متفاوت خواهد بود.

9- آیا امکان تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله . دانش جویان بین المللی امکان تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه را به زبان انگلیسی خواهند داشت.

10- هزینه زندگی دانش جویان رشته داروسازی در کشور روسیه به چه صورت است؟

بسته به نوع زندگی دانش جویان، آن ها باید تقریبا 400 دلار در ماه را صرف هزینه های مسکن کنند که با زندگی در خوابگاه های دانشجویی این هزینه به طور چشمگیری کاهش می یابد.

11- مزایای تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه چیست؟

از جمله مزایای تحصیل رشته داروسازی در کشور روسیه هزینه تحصیل مناسب و کیفیت آموزش، فرصت یادگیری زبان روسی و سایر موارد دیگر می باشد.

نظرات کاربران

  • توسط متانت
    تاریخ: اردیبهشت 15, 1398
    نفر
    نفر

    باسلام براي تحصيل در رشته ي داروسازي دانشگاه و هزينه هاي مشخصي اگه باشه برامون ايمل كنيد ممنون ميشم چون جواب قطعي شما براي تصميم گيري ما بسيار حائز اهميت ميباشد.

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 16, 1398
      نفر
      نفر

      سلام با گذراندن دوره ی پادفکت 9 ماهه در خصوص پذیرش در دانشگاه های روسیه می توانید اقدام نمائید که شهریه ها در حدود 6 تا 8 هزار دلار در سال در خصوص داروسازی برآورد می گردد.

  • توسط نیوشا
    تاریخ: خرداد 18, 1399
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشین داروسازی در روسیه بعد از ۶ سال مثل ایران ایا دکتر محسوب میشیم یا یه لیسانسه داروسازی؟ یعنی فارم بی یا فارم دی؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 22, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      تحصیل داروسازی در روسیه یک دوره 5 ساله است که در نهایت به شما مدرک پزشکی داروسازی اعطا می شود.

  • توسط نوشین حسینی
    تاریخ: مرداد 3, 1399
    نفر
    نفر

    با سلام.می خواستم ببینم برای تحصیل رشته داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی هم نیاز به گذروندن دوره پادفک هست؟مورد تأیید بودنش برام مهم نیست فقط اینکه بتونم بدون گذروندن دوره وارد دانشگاه بشم برام اهمیت داره. ممنون میشم جواب بدید.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 4, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      خیر، برای تحصیل در دانشگاه های روسیه به زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک زبان دارید.

  • توسط الناز
    تاریخ: دی 16, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    ببخشید چندسوال داشتم.
    اینکه مدارک داروسازی روسیه مورد تایید ایران هست؟
    همرا میتوونند با فرزند باشند؟
    معدل چندمهم کل یا کتبی ؟
    ارز دولتی تعلق میگیرد به دانشجو؟
    ایا میشه بعد یک دوسال انتقال شد بداخل ایران؟
    اگه نمره یه درس تخصصی خیلی پایین باشد چکارباید کرد؟
    ممنون به ایمیلم راهنمایی رو ارسال نمایید.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 17, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      تعدادی از دانشگاه های روسیه مورد تایید ایران قرار گرفته است که در سایت وزارت بهداشت می توانید لیست دانشگاه ها را مشاهده نمایید. متاسفانه در چند سال اخیر امکان انتقال به دانشگاه های ایران وجود ندارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به دفاتر ما به صورت حضوری مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا